Napájení autorádia
Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman
- Alda
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 358
- Registrován: 07 srp 2006, 09:11
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Napájení autorádia
Zřejmě všichni máme napájení autorádia spínané zaroveň se zapalovaním, předělal to už někdo tak, aby rádio šlo i bez klíčku? Nebude to asi problém, ale který drát a kde přehodit? Nemyslím přes zálohu na paměti rádia, to by nebylo dobré.¨
Dík.
Dík.
1,6 16V BiPower
- Reklama
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 159
- Registrován: 09 srp 2006, 10:44
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Trochu uvedu informaci na pravou míru: napájení je vedeno dvěma vodiči, v jednom je tzv. "stálý plus"(udržuje paměť stanic, času popř.TCM) a v tom druhém "ovládací plus" od spínací skřínky.
Rádia Blaupunkt (všechna), která jsou také do Multinek instalována prvomontážně mají výbornou vlastnost: tzv. "paměť zapnutí" - bylo-li radio vypnuto klíčkem (a k tomu dojde vždy po vypnutí zapalování) se po opětovném zapnutí zapalování také zapne, bylo-li vypnuto vypínačem na rádiu, na klíček nereaguje.
S průměrem drátů obecně u standardních autorádií problémy nejsou (i když elektrika ve Fiatech patří k nejhorším), uvědomte si, že i když se uvádí 4x45 resp. 4x50W je to výkon špičkový a dosažitelný jen za extrémní situace, obvykle se jedná o 21 až 26W na kanál, a to už stejně nejde poslouchat (hrozná kvalita-přebuzený konc. zes.) takže reál je okolo 10-15W na kanál.
Rádia Blaupunkt (všechna), která jsou také do Multinek instalována prvomontážně mají výbornou vlastnost: tzv. "paměť zapnutí" - bylo-li radio vypnuto klíčkem (a k tomu dojde vždy po vypnutí zapalování) se po opětovném zapnutí zapalování také zapne, bylo-li vypnuto vypínačem na rádiu, na klíček nereaguje.
S průměrem drátů obecně u standardních autorádií problémy nejsou (i když elektrika ve Fiatech patří k nejhorším), uvědomte si, že i když se uvádí 4x45 resp. 4x50W je to výkon špičkový a dosažitelný jen za extrémní situace, obvykle se jedná o 21 až 26W na kanál, a to už stejně nejde poslouchat (hrozná kvalita-přebuzený konc. zes.) takže reál je okolo 10-15W na kanál.
MULTIPLA 1,9 JTD 110/81kW, 2001
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 159
- Registrován: 09 srp 2006, 10:44
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 379
- Registrován: 26 lis 2006, 21:07
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Mám neoriginál Sony a funguje mi to úplně stejně...marcel.pce píše:Trochu uvedu informaci na pravou míru: napájení je vedeno dvěma vodiči, v jednom je tzv. "stálý plus"(udržuje paměť stanic, času popř.TCM) a v tom druhém "ovládací plus" od spínací skřínky.
Rádia Blaupunkt (všechna), která jsou také do Multinek instalována prvomontážně mají výbornou vlastnost: tzv. "paměť zapnutí" - bylo-li radio vypnuto klíčkem (a k tomu dojde vždy po vypnutí zapalování) se po opětovném zapnutí zapalování také zapne, bylo-li vypnuto vypínačem na rádiu, na klíček nereaguje.
Ale Aldovi šlo o to, aby autorádio hrálo i při vypnutém či vytaženém klíčku, takže mu nezbyde, než napojit stálý plus i na druhý drát...
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 159
- Registrován: 09 srp 2006, 10:44
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
A o tom to je, pokud nemá Blaupunkta, nic jiného mu nezbývá.
I když jsem již vlastně jednou někomu dělal úpravu: malý kolébkový spínač ukrytý do prostoru popelníku resp. nad něj - pod hlavní panel radia (to se tak blbě vysvětluje) - prostě když "to zavřeš, tak ho nevidíš" , paralelně k "oběma plusům" a pak si můžeš vybrat, jestli půjde s klíčkem či nikoliv....
I když jsem již vlastně jednou někomu dělal úpravu: malý kolébkový spínač ukrytý do prostoru popelníku resp. nad něj - pod hlavní panel radia (to se tak blbě vysvětluje) - prostě když "to zavřeš, tak ho nevidíš" , paralelně k "oběma plusům" a pak si můžeš vybrat, jestli půjde s klíčkem či nikoliv....
MULTIPLA 1,9 JTD 110/81kW, 2001
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 197
- Registrován: 04 led 2007, 16:35
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Tu je návod na zapojenie rádiahttp://dedo.miki.szm.com//autoradio.htm