Reaguji se spozdenim, tu svicku jsem znova premeroval (v ramci moznosti uz na motoru) a vypada to, ze to je stejne.... takze nic.
Vcera jsem delal kompresni test motoru a prekvapily me cisla - naposled jsem nameril 10,7 - 11 baru (pred krouzkama) a vcera to vsechno ukazovalo 11-12 baru. Jedina zmena byly ty krouzky, takze aspon trochu po ctvrt milionu ozuzlane byly . Merak komprese je cina, ty cisla samotne nemaji velky vyznam (zda je to malo / hodne). Spotreba oleje asi neklesla, par tisic jsem najel a olej ubyva dal
Když je den blbec a přetočí se motor - oprava
Moderátor: peta.smolik
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
- Reklama
Re: Když je den blbec a přetočí se motor - oprava
"Spotřeba oleje 0,1 na 1000km je v pořádku, tam bych problém nehledal."
Tak já Ti tedy nevím - Karle...
Benzínové Punto - spotreba oleja od výmeny do výmeny = 0
Naftové Punto (1.9JTD 59kW) - spotreba oleja od výmeny do výmeny = 0
(Tretí olej pri výmene priehľadný - malinko vo farbe zmesi normálneho a horského medu)
Multipla 1.9JTD - olej po 8000 síce tmavý, no na mierke pokles = 0
Ku tomu:
Ak výrobca predpísal ŠPECIFIKÁCIU a VISKOZITNÚ triedu - treba ich dodržať.
Že sa svet nezrúti ako sa nedá predražená Selenia je jasné no ak má byť 10W40 - tak má byť 10W40.
Akékoľvek špekulácie typu: "Na leto by...na zimu by..." je koledácia o vytiahnutie peňaženky
Tak já Ti tedy nevím - Karle...
Benzínové Punto - spotreba oleja od výmeny do výmeny = 0
Naftové Punto (1.9JTD 59kW) - spotreba oleja od výmeny do výmeny = 0
(Tretí olej pri výmene priehľadný - malinko vo farbe zmesi normálneho a horského medu)
Multipla 1.9JTD - olej po 8000 síce tmavý, no na mierke pokles = 0
Ku tomu:
Ak výrobca predpísal ŠPECIFIKÁCIU a VISKOZITNÚ triedu - treba ich dodržať.
Že sa svet nezrúti ako sa nedá predražená Selenia je jasné no ak má byť 10W40 - tak má byť 10W40.
Akékoľvek špekulácie typu: "Na leto by...na zimu by..." je koledácia o vytiahnutie peňaženky
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Když je den blbec a přetočí se motor - oprava
Zamysli se nad tím jak funguje spalovací motor a dojdeš k jednoduchému závěru, že spotřeba oleje = 0 - znamená průser někde jinde. A specifikace oleje není viskozita, to je jenom teplotní rozsah. Tak že tak
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Když je den blbec a přetočí se motor - oprava
"specifikace oleje není viskozita" - máš pravdu.
To, že motor nežerie olej je v čom problém?
To, že motor nežerie olej je v čom problém?
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Když je den blbec a přetočí se motor - oprava
Jelikož u spalovacího motoru se mažou plochy, které se dostávají vně mazacího systému (dříky ventilů, válce) a dále tam je instalované zařízení, které se nazývá odvzdušnění (odvětrání) motorové skříně. Všechny výše jmenované prvky se starají o úbytek oleje jako takového. Prostě jsou to místa, kde se olej obětuje a položí své bytí za bezproblémový chod. Následně potom shoří ve spalovacím prostoru nebo ve výfuku. Dříve, když se používaly pístní kroužky s větším předpětím a oleje byly hustší. Tak si motor vystačil na 15 tisíc s rozsahem od max do min., tudíž se mezi výměnami nemuselo dolévat. Ale ani tento stav netrval věčně a v intervalu 150-200tisíc najetých kilometrů se začala i u těchto motorů objevovat potřeba dolévání oleje. Tam kde se projevuje spotřeba oleje = 0 , tam dochází k nahrazováním spotřebovaného oleje palivem, nejvíce na to trpěly ropáci, ale i u benzínu k tomu dochází, jenže ten má výhodu, že při delší jízdě se z oleje dovede odpařit, nafta nikoli. V obou případech olej degraduje. K tomuto jevu dochází hlavně v zimě nebo v režimu opakovaných krátkých jízd se studeným motorem. Další možnou příčinou jsou již poruchy jako takové, většinou u motorů, kde je vysokotlaké čerpadlo paliva umístěno tak, že při ztrátě těsnosti , může palivo unikat do motorové skříně, zde může i olej (zdánlivě olej) přibývat.
spotřeba oleje moderních motorů
přibývání motorového oleje
spotřeba oleje moderních motorů
přibývání motorového oleje
Naposledy upravil(a) martin72 dne 10 čer 2018, 19:35, celkem upraveno 1 x.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: Když je den blbec a přetočí se motor - oprava
V tomhle vlakne je tolik uzitecnych informaci, ze je skoda ho plevelit timhle spamem... Olej resim proto, ze jsem vymenil vsechno myslitelne a ubyva porad dal. Ale jak rika martin, je to tak malo, ze neni potreba z toho delat takove drama. Mozna jsem jen dojebal gufera ventilu, asi trikrat jsem vyndaval ventily a oni ke guferum nedali ochranou sprcku .
Jen doplnim, ze na tjetu je jeste turbo a odvetrani kliky kudy ho muze mizet docela hodne.
Jen doplnim, ze na tjetu je jeste turbo a odvetrani kliky kudy ho muze mizet docela hodne.
Re: Když je den blbec a přetočí se motor - oprava
Turbo jsi dával taky nový? Zkusil bych koupit někde OCT (oil-catch-tank) - jeden dodavatel z Prahy (HPP) umí docela rozumný design. Anebo bych alespoň zkusil dočasně předělat odvzdušnění kliky a místo rovnou do sání, bych tam dal kus hadice a přehodil to do nádoby. Pak uvidíš, kolik oleje vlastně jde zpětně do sání a buď se nacpe na stěny sacího potrubí nebo pak shoří...
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS