Zdarec chlapi.
Moje ŠPunto 1,1/40kw / 165.tkm r.v.97 přestalo chtít startovat. Na první dobrou jsem myslel na startér - startér ve vysokých otáčkách, ale motor se nehnul = nevyjíždí pastorek. Jelikož mám doma druhý celý motor FIRE (1,2) a vědouc že prakticky všechny díly jsou kompatibilní, rozhodl jsem se pro výměnu.
Při odtahu domů (kamarád na laně) jsem zkoušel auto nastartovat roztažením. Už kdysi (z důvodu tehdy slabé a špatné baterky) jsme to na laně roztahovali a chytlo "nadrc". Teď ale nic
Doma jsem vyměnil startér, ...
... a zase nic. Teď už to točí i motorem, ale prostě to nechytne.
Ještě jedna věc - asi 14dní předtím jsem v pravidelném intervalu měnil olej, filtry a svíčky. Při vytahování starých svíček jsem si všiml, že na válci 1 a 4 byl na závitu (!) svíčky olej. Jinak ale svíčky byly suché, standardně opálené, bez nánosu. Myslel jsem, že mi třeba při nalívání část "vytekla" a natekla na svíčku, nicméně - je to divné, nikdy dřív jsem toto nezaznamenal...
Umíte někdo poradit, kde mám hledat problém? (cívky, ŘJ, ?)
Punto Mk1 1,1/40kW nestartuje
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Punto Mk1 1,1/40kW nestartuje
Vapch
Multipla 1,6 100 16V ´99
Punto S55 1,1 ´97
Multipla 1,6 100 16V ´99
Punto S55 1,1 ´97
- Reklama
Re: Punto Mk1 1,1/40kW nestartuje
tim roztahováním ti přeskočil rozvodový řemen
punto se nesmí roztahovat
punto se nesmí roztahovat
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Re: Punto Mk1 1,1/40kW nestartuje
Neviem ako tvoje ale 1.1 na ktorej som jazdil celý motor bol od oleja.
Skús po jednom vytiahnuť sviečky a pozrieť či hádžu iskru.
Skús po jednom vytiahnuť sviečky a pozrieť či hádžu iskru.
CHRYSLER CROSSFIRE 3.2
EX Punto mk1 55S, 90ELX, 16v sporting
EX Punto mk1 55S, 90ELX, 16v sporting
Re: Punto Mk1 1,1/40kW nestartuje
Tak problém byl zcela prozaický. Rozvodový řemen byl bez zubů.
Mé Punto je vyrobené zrovna v měsíci a roce, kdy se lámal model a používaly se dva druhy rozvodových řemenů. Jediný rozdíl byl počet zubů. Když jsem dělal rozvody, omylem jsem koupil vodní pumpu s jiným ozubením řemenice, a bylo to.
Průser byl že se to projevilo až po cca 5000 km. To už ale byl řemen prakticky bez zubů...
Naštěstí FIRE motory jsou blbuvzdorné - nemůžou se tam potka ventily. Takže nová vodní pumpa, nový řemen, a jezdíme jak zamlada
Mé Punto je vyrobené zrovna v měsíci a roce, kdy se lámal model a používaly se dva druhy rozvodových řemenů. Jediný rozdíl byl počet zubů. Když jsem dělal rozvody, omylem jsem koupil vodní pumpu s jiným ozubením řemenice, a bylo to.
Průser byl že se to projevilo až po cca 5000 km. To už ale byl řemen prakticky bez zubů...
Naštěstí FIRE motory jsou blbuvzdorné - nemůžou se tam potka ventily. Takže nová vodní pumpa, nový řemen, a jezdíme jak zamlada
Vapch
Multipla 1,6 100 16V ´99
Punto S55 1,1 ´97
Multipla 1,6 100 16V ´99
Punto S55 1,1 ´97