Imobilizér - výměna jednotky CODE a vztah k ŘJ motoru
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Imobilizér - výměna jednotky CODE a vztah k ŘJ motoru
Abych to nějak uvedl...
Auto je Lancia Y druhé generace, většina věcí odpovídá uspořádání na Puntu II. Imobilizér (systém CODE) je ale stejný jako na Puntu I, tzn. 2 klíče obyčejné, jeden červený programovací. Kód je tedy fixní a ne plovoucí, jak je to u Punta II.
Můj problém spočívá v tom, že se občas nenačte kód z klíče, rozsvítí se kontrolka na palubce, auto nestartuje. Černý kroužek u zámku zapalování (anténa) se zdá v pořádku, kabel nepoškozený a nezdá se ani, že by někdo zasahoval do zapojení ŘJ imobilizéru (té malé, která je pod palubkou nad pojistkovou skříní).
Tuhle ŘJ můžu mít jinou i s klíči (obyčejným i programovacím) z jiného auta. Kdybych ji použil místo stávající, fungovalo by to? Uvažuju tak, že ŘJ imobilizéru odesílá do ŘJ motoru jen signál prošel/neprošel a dál s ní nekomunikuje, je to tak?
Zatím pořád doufám, že je jen někde blbá kostra, ale už jsem našel na autě pár zbastlenin, kterých se dopustili v servisu, kde auto nechávala opravovat minulá majitelka, takže to možná tak jednoduché nebude...
Díky.
Auto je Lancia Y druhé generace, většina věcí odpovídá uspořádání na Puntu II. Imobilizér (systém CODE) je ale stejný jako na Puntu I, tzn. 2 klíče obyčejné, jeden červený programovací. Kód je tedy fixní a ne plovoucí, jak je to u Punta II.
Můj problém spočívá v tom, že se občas nenačte kód z klíče, rozsvítí se kontrolka na palubce, auto nestartuje. Černý kroužek u zámku zapalování (anténa) se zdá v pořádku, kabel nepoškozený a nezdá se ani, že by někdo zasahoval do zapojení ŘJ imobilizéru (té malé, která je pod palubkou nad pojistkovou skříní).
Tuhle ŘJ můžu mít jinou i s klíči (obyčejným i programovacím) z jiného auta. Kdybych ji použil místo stávající, fungovalo by to? Uvažuju tak, že ŘJ imobilizéru odesílá do ŘJ motoru jen signál prošel/neprošel a dál s ní nekomunikuje, je to tak?
Zatím pořád doufám, že je jen někde blbá kostra, ale už jsem našel na autě pár zbastlenin, kterých se dopustili v servisu, kde auto nechávala opravovat minulá majitelka, takže to možná tak jednoduché nebude...
Díky.
- Reklama
Re: Imobilizér - výměna jednotky CODE a vztah k ŘJ motoru
s tou výměnou ŘJ imo. to tení kus za kus
imo vysílá do ŘJ motoru svůj kod a kod musí souhlasit s kodem který má ŘJ motoru v paměti.
s tou jinou by to nefungovalo.musela by se spárovat ŘJ imoo s ŘJ motoru.
v podstatě přeprogr.ale to už chce odborníka.
dělájí to oba klíče?
zkus se nejdřív podívat na čip v klíči.mohl se poškodit
nebo mírně posunout. stačí i pár mm, a už to nenačte.
imo vysílá do ŘJ motoru svůj kod a kod musí souhlasit s kodem který má ŘJ motoru v paměti.
s tou jinou by to nefungovalo.musela by se spárovat ŘJ imoo s ŘJ motoru.
v podstatě přeprogr.ale to už chce odborníka.
dělájí to oba klíče?
zkus se nejdřív podívat na čip v klíči.mohl se poškodit
nebo mírně posunout. stačí i pár mm, a už to nenačte.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Re: Imobilizér - výměna jednotky CODE a vztah k ŘJ motoru
Nejen dva, dělají to všechny tři (klíč s dálkovým ovládáním, bez dálkového ovládání i programovací).
Stává se to naprosto nepravidelně, řekněme třeba, že 10x nastartuju normálně a pak šlus. Nedá se ani vysledovat, že by se to třeba stávalo jen za vlhka apod. ŘJ občas, ale ne vždycky, rozsvítí kontrolku a zahlásí U1600 (což je chybový kód "klíček nerozpoznán"), případně ještě v kombinaci s P1325, což je snímač klepání na bloku motoru.
Další sranda je v tom, že v autě pravděpodobně byl z výroby alarm, který je teď nejspíš odpojený, a navíc jsem našel záhadný dodatečně připájený drát na vodiči palivového čerpadla u pojistkové skříňky. Kam vede, to ještě nevím. Když jsem sundaval kryt zpod volantu, byl přimontovaný třemi různými vruty, což tam určitě nebylo z výroby. Co a proč v autě páchal ten servis se ale nemám šanci dozvědět.
Stává se to naprosto nepravidelně, řekněme třeba, že 10x nastartuju normálně a pak šlus. Nedá se ani vysledovat, že by se to třeba stávalo jen za vlhka apod. ŘJ občas, ale ne vždycky, rozsvítí kontrolku a zahlásí U1600 (což je chybový kód "klíček nerozpoznán"), případně ještě v kombinaci s P1325, což je snímač klepání na bloku motoru.
Další sranda je v tom, že v autě pravděpodobně byl z výroby alarm, který je teď nejspíš odpojený, a navíc jsem našel záhadný dodatečně připájený drát na vodiči palivového čerpadla u pojistkové skříňky. Kam vede, to ještě nevím. Když jsem sundaval kryt zpod volantu, byl přimontovaný třemi různými vruty, což tam určitě nebylo z výroby. Co a proč v autě páchal ten servis se ale nemám šanci dozvědět.
Re: Imobilizér - výměna jednotky CODE a vztah k ŘJ motoru
zkoušel si to připojit na diagnostiku?
určitě bude něco v paměti závad
tim bych pokračoval
pak už jen k někomu kdo dokáže imo opravit/odstavit/
případně spárovat nový imo s ŘJ motoru.
určitě bude něco v paměti závad
tim bych pokračoval
pak už jen k někomu kdo dokáže imo opravit/odstavit/
případně spárovat nový imo s ŘJ motoru.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Re: Imobilizér - výměna jednotky CODE a vztah k ŘJ motoru
Diagnostiku mám ELM327 s Bluetooth, v autě (2002) už je OBD, není to jak na Puntu I rozdělené do x speciálních zástrček. Chybové kódy to s aplikací Torq načítá i maže celkem dobře. Přemýšlel jsem i nad Multiecuscanem, ale to bych musel koupit ještě jeden modul ELM327, s USB, protože Multiecuscan pro Android není a nebude.
Stejně mám podezření, že chyba bude někde v "železe", někde nějaký nalomený drát, blbý kontakt nebo tak něco.
Ještě jedna věc mě napadla - jak spolehlivé je u Punta II připojení konektory k ŘJ? Předpokládám, že je to na pozdějších ročnících Punta II 1242 ccm 8V provedeno stejně jako na mé Lancii - ŘJ motoru je na tělese škrticí klapky a konektory jsou na ní dva. Jestli do nich třeba nemůže zatékat voda apod.
Stejně mám podezření, že chyba bude někde v "železe", někde nějaký nalomený drát, blbý kontakt nebo tak něco.
Ještě jedna věc mě napadla - jak spolehlivé je u Punta II připojení konektory k ŘJ? Předpokládám, že je to na pozdějších ročnících Punta II 1242 ccm 8V provedeno stejně jako na mé Lancii - ŘJ motoru je na tělese škrticí klapky a konektory jsou na ní dva. Jestli do nich třeba nemůže zatékat voda apod.
- SpiritWolker
- Všeználek
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 11 dub 2008, 00:56
- Bydliště: Bratislava
Re: Imobilizér - výměna jednotky CODE a vztah k ŘJ motoru
cinzano pozdravujerm, Lancia Y je v podstate Panda .)
rj motora su rovnake ako na Puntu a Pande 1,2 8V
takže maš občasny problem s načitanim kluča
pišeš že elm 327 maš, tak si stiahni z ulož to Multiecuscan
a pripoj sa diagnostikou do bodycomputeru, a vyčitaj chyby, zapiš ich
a aj sem ich napiš.
Podla cisiel chyb zistime čo vadi bodycomputeru že rozsvietuje kontrolku imobilizera
ak bude pisat kluč, tak prečistit konektor na antenke ktora je okolo kluča
stači ked parkrat rozpojiš/zapojiš aby sa prerezali kontakty
ak bude vypadavat spojenie U1600 alebo U1601
tak to bude chyba v komunikacii bodycomputera s riadiacou jednotkou motora
pričinou može byt prehnity/zoxidovany kostriaci kabel motora
tak isto poškode preražajuce sviečkove kable - kedy si ich menil naposledy?
a zaoxidovane konektory na motorovej kabelaži
ale priklanam sa skor k kostre a sviečkovim kabelom
v noci otvor kapotu v uplnej tme a sleduj či budešb vidiet isrenie/ohniky na sviečkovich kabloch
prebijajuce vysoke napetie vie totalne zmagorit bodycomputer a imobilizer
tak držim palce, skontroluj to a napiš nam
rj motora su rovnake ako na Puntu a Pande 1,2 8V
takže maš občasny problem s načitanim kluča
pišeš že elm 327 maš, tak si stiahni z ulož to Multiecuscan
a pripoj sa diagnostikou do bodycomputeru, a vyčitaj chyby, zapiš ich
a aj sem ich napiš.
Podla cisiel chyb zistime čo vadi bodycomputeru že rozsvietuje kontrolku imobilizera
ak bude pisat kluč, tak prečistit konektor na antenke ktora je okolo kluča
stači ked parkrat rozpojiš/zapojiš aby sa prerezali kontakty
ak bude vypadavat spojenie U1600 alebo U1601
tak to bude chyba v komunikacii bodycomputera s riadiacou jednotkou motora
pričinou može byt prehnity/zoxidovany kostriaci kabel motora
tak isto poškode preražajuce sviečkove kable - kedy si ich menil naposledy?
a zaoxidovane konektory na motorovej kabelaži
ale priklanam sa skor k kostre a sviečkovim kabelom
v noci otvor kapotu v uplnej tme a sleduj či budešb vidiet isrenie/ohniky na sviečkovich kabloch
prebijajuce vysoke napetie vie totalne zmagorit bodycomputer a imobilizer
tak držim palce, skontroluj to a napiš nam
Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Re: Imobilizér - výměna jednotky CODE a vztah k ŘJ motoru
Jen jako aktualizace stavu - v tuhle chvíli to vůbec nevypadá dobře. Chyba je zřejmě v ŘJ motoru IAW 59F M5 HW305 (odpálené vnitřní kontakty kvůli odcházející cívce). Právě ji rozebírám. Kde bych sehnal jinou na takovou exotiku, jako je Y po faceliftu, to teď netuším. Snad tam půjde IAW 59F M3 z Punta.
- SpiritWolker
- Všeználek
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 11 dub 2008, 00:56
- Bydliště: Bratislava
Re: Imobilizér - výměna jednotky CODE a vztah k ŘJ motoru
kup druhu rj IAW 59F s HW305 z punta za par kč/eur
rj sa preprogramuje na M5 a urobi sa wirgin založiš maš to hotove .)
predtym vymenit kable, cievky a sviečky
rj sam neopraviš, su tam micro kabliky ktore sa boduju.
ale videl som video ako to opravili cinom .) ale to by som neriskoval
1. rj by som bud poslal bud na repas (podmienka je že nesmie byt rozoberana)
2. niektore firmy predaju novu za lacnejšie ak odovzdaš staru (podmienka je že nesmie byt rozoberana)
3. kupit novu rj - ale to je dtahe, občas sa da kupit za dobry peniaz .)
4. kupit IAW 59F s HW305 alebo vyššim a preprogramovat ju na 5M a urobit wirgin - najlachšia cesta
takže si mal chyby v rj P 350 a P 351 cievka .)
rj sa preprogramuje na M5 a urobi sa wirgin založiš maš to hotove .)
predtym vymenit kable, cievky a sviečky
rj sam neopraviš, su tam micro kabliky ktore sa boduju.
ale videl som video ako to opravili cinom .) ale to by som neriskoval
1. rj by som bud poslal bud na repas (podmienka je že nesmie byt rozoberana)
2. niektore firmy predaju novu za lacnejšie ak odovzdaš staru (podmienka je že nesmie byt rozoberana)
3. kupit novu rj - ale to je dtahe, občas sa da kupit za dobry peniaz .)
4. kupit IAW 59F s HW305 alebo vyššim a preprogramovat ju na 5M a urobit wirgin - najlachšia cesta
takže si mal chyby v rj P 350 a P 351 cievka .)
Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Re: Imobilizér - výměna jednotky CODE a vztah k ŘJ motoru
Takže to dopadlo tak, že jsem ŘJ při rozebírání zničil
Podle tohohle webu http://www.cento-world.de/iaw-59f-und-5 ... 22844.html" onclick="window.open(this.href);return false; se zdálo, že je černý kryt jen nalepený a dá se sundat tak, aby na plošňáku zůstaly konektory. Nezůstaly, všechno to do sebe bylo zavařené nebo něčím slepené tak, že to prostě nešlo bez destrukce rozebrat... Ovšem pochybuju, že by mi ji někde vzali jako protikus, protože byla proražená.
Momentálně mám rozjednanou kombinaci ŘJ motoru, ŘJ imobilizéru a jednoho klíčku z Punta II se stejným typem motoru 188.a4.000. Ještě je v autě a mám domluvené, že na místě vyzkouším, jestli to v něm funguje. Předpokládám, že jednotka imobilizéru je na Puntu II stejně jako na Puntu I a Lancii Y - bílá krabička se dvěma konektory vlevo pod volantem, vpravo nad pojistkovou skříňkou?
Odkódovanou použitou ŘJ motoru M5 HW 305 bych teoreticky mohl zkusit sehnat z Itálie (60-100 €). Tady v Čechách jsem zatím našel jen automedik, kde se mi nelíbí ceny ani přístup (platit něco předem a pak bůhví jak dlouho čekat, jestli a co to vůbec dodají? WTF?). Kdybyste někdo věděl o někom slušném, kdo se těmito věcmi zabývá, sem s ním
Abych teda tu závadu a vývoj nějak popsal:
Začalo vynechávat zapalování, blikala při tom kontrolka ŘJ. Chybové kódy ukázaly chybu zápalu na válci 2, primární a sekundární vinutí obou cívek, snímač klepání a imobilizér. Cívky, svíčky a kabely jsem koupil nové a vyměnil. Kódy zápalu a cívek se po vymazání z paměti neopakovaly.
Po připojení nově nabitého akumulátoru šlo auto nastartovat jako normálně (po otočení klíčkem zhasla kontrolka CODE, bylo slyšet, jak se zapíná palivové čerpadlo). Běh motoru na volnoběh byl ale nepravidelný. Po nějakých řekněme pěti minutách chodu na volnoběh a ještě než se vůbec stačil zahřát na provozní teplotu motor sám od sebe zhasl, rozsvítila se kontrolka CODE a kontrolka ŘJ motoru. Při dalším pokusu o nastartování NEZHASLA kontrolka CODE, neboli se ani nezapnulo palivové čerpadlo, a z paměti se daly vyčíst kódy U1600 (imobilizér - nerozpoznaný klíček) a P1325 (snímač klepání).
Snímač klepání jsem proměřil ohmmetrem na konektoru k ŘJ a ukazoval odpor (kolik přesně si už nepamatuju), v něm tedy chyba nebyla. Všechny konektory a země jsem vyčistil sprejem na kontakty, nepomohlo to.
ŘJ při proměření podle postupu na tom německém webu ukázala průraz na jedné cívce.
Pokračování příště.
Podle tohohle webu http://www.cento-world.de/iaw-59f-und-5 ... 22844.html" onclick="window.open(this.href);return false; se zdálo, že je černý kryt jen nalepený a dá se sundat tak, aby na plošňáku zůstaly konektory. Nezůstaly, všechno to do sebe bylo zavařené nebo něčím slepené tak, že to prostě nešlo bez destrukce rozebrat... Ovšem pochybuju, že by mi ji někde vzali jako protikus, protože byla proražená.
Momentálně mám rozjednanou kombinaci ŘJ motoru, ŘJ imobilizéru a jednoho klíčku z Punta II se stejným typem motoru 188.a4.000. Ještě je v autě a mám domluvené, že na místě vyzkouším, jestli to v něm funguje. Předpokládám, že jednotka imobilizéru je na Puntu II stejně jako na Puntu I a Lancii Y - bílá krabička se dvěma konektory vlevo pod volantem, vpravo nad pojistkovou skříňkou?
Odkódovanou použitou ŘJ motoru M5 HW 305 bych teoreticky mohl zkusit sehnat z Itálie (60-100 €). Tady v Čechách jsem zatím našel jen automedik, kde se mi nelíbí ceny ani přístup (platit něco předem a pak bůhví jak dlouho čekat, jestli a co to vůbec dodají? WTF?). Kdybyste někdo věděl o někom slušném, kdo se těmito věcmi zabývá, sem s ním
Abych teda tu závadu a vývoj nějak popsal:
Začalo vynechávat zapalování, blikala při tom kontrolka ŘJ. Chybové kódy ukázaly chybu zápalu na válci 2, primární a sekundární vinutí obou cívek, snímač klepání a imobilizér. Cívky, svíčky a kabely jsem koupil nové a vyměnil. Kódy zápalu a cívek se po vymazání z paměti neopakovaly.
Po připojení nově nabitého akumulátoru šlo auto nastartovat jako normálně (po otočení klíčkem zhasla kontrolka CODE, bylo slyšet, jak se zapíná palivové čerpadlo). Běh motoru na volnoběh byl ale nepravidelný. Po nějakých řekněme pěti minutách chodu na volnoběh a ještě než se vůbec stačil zahřát na provozní teplotu motor sám od sebe zhasl, rozsvítila se kontrolka CODE a kontrolka ŘJ motoru. Při dalším pokusu o nastartování NEZHASLA kontrolka CODE, neboli se ani nezapnulo palivové čerpadlo, a z paměti se daly vyčíst kódy U1600 (imobilizér - nerozpoznaný klíček) a P1325 (snímač klepání).
Snímač klepání jsem proměřil ohmmetrem na konektoru k ŘJ a ukazoval odpor (kolik přesně si už nepamatuju), v něm tedy chyba nebyla. Všechny konektory a země jsem vyčistil sprejem na kontakty, nepomohlo to.
ŘJ při proměření podle postupu na tom německém webu ukázala průraz na jedné cívce.
Pokračování příště.
Re: Imobilizér - výměna jednotky CODE a vztah k ŘJ motoru
Takže update, měl jsem frmol a dřív jsem se k autu nedostal:
Řídicí jednotky M3 (Punto) a M5 (Lancia) nejsou zaměnitelné.
Použitou ŘJ M5 jsem nakonec sehnal v ČR na inzerát, jel jsem pro ni asi 50 km. Bylo to právě ve chvíli, kdy jsem se rozhodoval, jestli mám vzít z Itálie použitou odblokovanou za zhruba 100-120 € včetně poštovného (věděl jsem asi o třech, jedna byla ze Sardinie - docela exotika, tam jsem nikdy nebyl ), nebo se praštit přes kapsu a koupit ŘJ funglnágl novou, zapečetěnou a v originální krabici (300 €).
Samotná jednotka stála 2000 Kč, odblokování prováděl jakýsi elektrikář, ne přímo člověk, který mi ji prodával. Řekl si za to 1200, takže jsem oproti těm italským vůbec nic neušetřil, právě naopak.
Jednotka má jinou verzi softwaru (původní 1812OYZ, tahle 1808OYZ). Liší se i označení čísla dílu. Očividně je tedy starší, při změření pinů 10 a 38 ale ukázala správné hodnoty, takže jsem ji nakonec přece jen risknul.
Po namontování si bez problémů načetla a uložila kód imobilizéru, pak ale nastala ta pravá sranda. Auto se sice dalo nastartovat, ale nedrželo volnoběh (poskakoval od 600 do 1600 ot./min) a jelo mizerně, skoro jako na dva válce. Diagnostika Torque v mobilu vyhazovala chybu P0170 - špatná směs.
Stáhl jsem tedy Multiecuscan a přes Bluetooth ho připojil k modulu ELM327, který jsem si koupil před asi půl rokem. Teprve Multiecuscan odhalil, že ten elektrikář se úplně vyprdl na vymazání adaptivních hodnot Hodnoty v jednotce tedy byly zkalibrované podle auta, ze kterého pocházela, a snažila se podle nich řídit moje auto, což samozřejmě nemohlo fungovat. Takže jsem ji pomocí Multiecuscanu zresetoval a zkalibroval podle svého. Teprve pak začalo auto zas fungovat normálně.
Tak jsem zvědav, jak to bude pokračovat. Jestli s tou ŘJ budou problémy, koupím nejspíš úplně novou, protože bych si tu ypsilonku ještě pár let rád nechal (je to speciální edice Cosmopolitan).
Řídicí jednotky M3 (Punto) a M5 (Lancia) nejsou zaměnitelné.
Použitou ŘJ M5 jsem nakonec sehnal v ČR na inzerát, jel jsem pro ni asi 50 km. Bylo to právě ve chvíli, kdy jsem se rozhodoval, jestli mám vzít z Itálie použitou odblokovanou za zhruba 100-120 € včetně poštovného (věděl jsem asi o třech, jedna byla ze Sardinie - docela exotika, tam jsem nikdy nebyl ), nebo se praštit přes kapsu a koupit ŘJ funglnágl novou, zapečetěnou a v originální krabici (300 €).
Samotná jednotka stála 2000 Kč, odblokování prováděl jakýsi elektrikář, ne přímo člověk, který mi ji prodával. Řekl si za to 1200, takže jsem oproti těm italským vůbec nic neušetřil, právě naopak.
Jednotka má jinou verzi softwaru (původní 1812OYZ, tahle 1808OYZ). Liší se i označení čísla dílu. Očividně je tedy starší, při změření pinů 10 a 38 ale ukázala správné hodnoty, takže jsem ji nakonec přece jen risknul.
Po namontování si bez problémů načetla a uložila kód imobilizéru, pak ale nastala ta pravá sranda. Auto se sice dalo nastartovat, ale nedrželo volnoběh (poskakoval od 600 do 1600 ot./min) a jelo mizerně, skoro jako na dva válce. Diagnostika Torque v mobilu vyhazovala chybu P0170 - špatná směs.
Stáhl jsem tedy Multiecuscan a přes Bluetooth ho připojil k modulu ELM327, který jsem si koupil před asi půl rokem. Teprve Multiecuscan odhalil, že ten elektrikář se úplně vyprdl na vymazání adaptivních hodnot Hodnoty v jednotce tedy byly zkalibrované podle auta, ze kterého pocházela, a snažila se podle nich řídit moje auto, což samozřejmě nemohlo fungovat. Takže jsem ji pomocí Multiecuscanu zresetoval a zkalibroval podle svého. Teprve pak začalo auto zas fungovat normálně.
Tak jsem zvědav, jak to bude pokračovat. Jestli s tou ŘJ budou problémy, koupím nejspíš úplně novou, protože bych si tu ypsilonku ještě pár let rád nechal (je to speciální edice Cosmopolitan).
- SpiritWolker
- Všeználek
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 11 dub 2008, 00:56
- Bydliště: Bratislava
Re: Imobilizér - výměna jednotky CODE a vztah k ŘJ motoru
Gratulujem k uspechu Je to pekne auto. U nas na ulici mame Y-automat
Mohol si kupit akukolvek rj a zmenit na 5.
Aj ja som ti to mohol urobit
Ale myslim ze to bola fajn investice. Auto si to zasluzi.
Tu je obrazok z programu
Ten je asi maly tak este link
https://www.youtube.com/watch?v=jwxjBF9MEr4" onclick="window.open(this.href);return false;
Mohol si kupit akukolvek rj a zmenit na 5.
Aj ja som ti to mohol urobit
Ale myslim ze to bola fajn investice. Auto si to zasluzi.
Tu je obrazok z programu
Ten je asi maly tak este link
https://www.youtube.com/watch?v=jwxjBF9MEr4" onclick="window.open(this.href);return false;
- Přílohy
-
- images.jpeg (12.91 KiB) Zobrazeno 8347 x
Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Re: Imobilizér - výměna jednotky CODE a vztah k ŘJ motoru
Na ten program je ale potřeba sehnat extra rozhraní, ne? Nebo to funguje i s ELM327?
Co by případně stálo předělat M3 na M5?
Mám někde založenou M3 HW603 z Punta II, tahle verze hardwaru by snad měla být proti průrazu odolnější než HW305 a taky by v ní měl být rychlejší procesor a větší paměť.
Z té jednotky, kterou jsem sehnal, pořád nemám moc dobrý pocit, celé to na mě nepůsobilo vůbec důvěryhodně. Ten člověk, který mi ji prodával, tomu pendrek rozuměl.
Co by případně stálo předělat M3 na M5?
Mám někde založenou M3 HW603 z Punta II, tahle verze hardwaru by snad měla být proti průrazu odolnější než HW305 a taky by v ní měl být rychlejší procesor a větší paměť.
Z té jednotky, kterou jsem sehnal, pořád nemám moc dobrý pocit, celé to na mě nepůsobilo vůbec důvěryhodně. Ten člověk, který mi ji prodával, tomu pendrek rozuměl.
- SpiritWolker
- Všeználek
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 11 dub 2008, 00:56
- Bydliště: Bratislava
Re: Imobilizér - výměna jednotky CODE a vztah k ŘJ motoru
Programator mam. Niektory ludia čo sa tomu venuju si ten programator postavia sami.
Elm je iba diagnostika. Napišem spravu.
podla mna je uplne jedno aka rj tam je, doležite je pravidelne menit sviečky, kable a raz za čas vymenit cievky, teraz nove stoja už od 9euro kus .)
rozdiel v hw som neštudoval, ale dobre vediet nove info
Pečo zly pocit? ide inač motor? po vymene ste zmazali autoadaptačne parametre
a nanovo naučili pulzne kolo? to je časovanie.
tymto programom sa nedaju mazat autoadaptačne parametre, preto to ten pan neurobil.
to je potrebne urobit priamo v aute po založeni, potom motor zohriat na 90supnou a 3x na 3sekundy vytočit motor na 4000/5000 otačok aby sa nova tj naučila časovanie motora - úuôzne kolo
predtym blika pravidelne kontrolka motora, alebo sa kalibracia vyvola diagnostikou
Elm je iba diagnostika. Napišem spravu.
podla mna je uplne jedno aka rj tam je, doležite je pravidelne menit sviečky, kable a raz za čas vymenit cievky, teraz nove stoja už od 9euro kus .)
rozdiel v hw som neštudoval, ale dobre vediet nove info
Pečo zly pocit? ide inač motor? po vymene ste zmazali autoadaptačne parametre
a nanovo naučili pulzne kolo? to je časovanie.
tymto programom sa nedaju mazat autoadaptačne parametre, preto to ten pan neurobil.
to je potrebne urobit priamo v aute po založeni, potom motor zohriat na 90supnou a 3x na 3sekundy vytočit motor na 4000/5000 otačok aby sa nova tj naučila časovanie motora - úuôzne kolo
predtym blika pravidelne kontrolka motora, alebo sa kalibracia vyvola diagnostikou
Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Re: Imobilizér - výměna jednotky CODE a vztah k ŘJ motoru
Ty autoadaptační hodnoty jsem zkalibroval přesně tímto postupem.
Pak jsem šel na STK a technik si s tou ŘJ nějak nevěděl poradit. Myslím měl diagnostiku s KKL a když v paměti narazil na kód U1600, úplně se zjevil a tvrdil, že ho "to dál nepustí". Ten kód U1600 se do paměti dostal jednoduše - zkoušel jsem, jestli se dá auto nastartovat klíčkem bez čipu (nešlo) a pak jsem ho nevymazal.
Ukazoval taky na nějaký řádek na displeji a tvrdil, že, cituju, "v tom se někdo rejpal, tady musí být samý nuly".
Nevím, v čem přesně měl problém a co s tím dál dělal, ale pak zas naměřil vysoké emise CO. Nakonec mě nechal projít, ale tvářil se, že to dělá jen nerad.
Připadá mi, že není úplně plynulý volnoběh. Včera jsem vyházel všechny svíčky, i když tam byly všeho všudy rok (Bosch, ale vyrobené v Rusku - každá měla z výroby jinou vzdálenost mezi elektrodami, od 0,6 do 0,9 mm) a dal nové NGK s mezerou 0,8. Kabely jsou nové (Tesla) a vyměnil jsem i druhou původní cívku Champion (i když byla v pořádku) za novou Valeo.
Tak jsem zvědav, jak to bude pokračovat.
Pak jsem šel na STK a technik si s tou ŘJ nějak nevěděl poradit. Myslím měl diagnostiku s KKL a když v paměti narazil na kód U1600, úplně se zjevil a tvrdil, že ho "to dál nepustí". Ten kód U1600 se do paměti dostal jednoduše - zkoušel jsem, jestli se dá auto nastartovat klíčkem bez čipu (nešlo) a pak jsem ho nevymazal.
Ukazoval taky na nějaký řádek na displeji a tvrdil, že, cituju, "v tom se někdo rejpal, tady musí být samý nuly".
Nevím, v čem přesně měl problém a co s tím dál dělal, ale pak zas naměřil vysoké emise CO. Nakonec mě nechal projít, ale tvářil se, že to dělá jen nerad.
Připadá mi, že není úplně plynulý volnoběh. Včera jsem vyházel všechny svíčky, i když tam byly všeho všudy rok (Bosch, ale vyrobené v Rusku - každá měla z výroby jinou vzdálenost mezi elektrodami, od 0,6 do 0,9 mm) a dal nové NGK s mezerou 0,8. Kabely jsou nové (Tesla) a vyměnil jsem i druhou původní cívku Champion (i když byla v pořádku) za novou Valeo.
Tak jsem zvědav, jak to bude pokračovat.
Re: Imobilizér - výměna jednotky CODE a vztah k ŘJ motoru
Volnoběh se mi dokonale spravil, když jsem nechal vyčistit vstřikovací ventily ultrazvukem. Čištění trvalo asi hodinu, když jsem je donesl (200,- kč/ks - RS servis Blansko). Když je před tím testovali, každý dával trochu jiné množství paliva, po vyčištění stejně. To pak každý válec má jiný spalovací poměr, zmate to Lambdu a určitě to má vliv na CO, i na výkon motoru. Svíčky mám teď všechny stejně pěkné, dřív tomu tak nebylo a klesla spotřeba o litr.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno