Kable pri ventilátore

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
Gembler
Fiaťák
Příspěvky: 183
Registrován: 12 úno 2018, 20:16

Kable pri ventilátore

Příspěvek od Gembler »

Ventilátor na chladiči sa mi zapne len na pár sekúnd aj keď sa auto neochladilo môže to byť kvôli tomuto ? čo to vlastne je ? koncovku mám roztopenú
Obrázek
CHRYSLER CROSSFIRE 3.2
EX Punto mk1 55S, 90ELX, 16v sporting
Reklama
 

Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Kable pri ventilátore

Příspěvek od rossi »

je to předřadný odpor vent.
zajištuje jeho dvojí rychlost
http://www.unto.pl/opornik-wentylatora- ... Path=14_95" onclick="window.open(this.href);return false;
dá se to odstranit a kabely spojit napřímo
vent. bude mít jen jednu rychlost, tu vyšší.
už s tím jezdím x let.
ale napřed bych zjistil proč se to roztavilo.
může být něco s mot. ventilatoru.
velký proud.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Uživatelský avatar
Gembler
Fiaťák
Příspěvky: 183
Registrován: 12 úno 2018, 20:16

Re: Kable pri ventilátore

Příspěvek od Gembler »

skúsil som pustiť ventilátor z odporom a potom bez neho ale zdá sa mi že to išlo rovnako.vytiahol som koncovku čidla a skúšal či sa to zapne najskôr to nerobilo nič a potom sa to zrazu rozbehlo.kde môže byť problém keď mi vodu neochladilo a našla si cestu cez vyrovnávaciu nádrž ?
CHRYSLER CROSSFIRE 3.2
EX Punto mk1 55S, 90ELX, 16v sporting
Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Kable pri ventilátore

Příspěvek od rossi »

jestli ti šla voda exp. ven, bude to termospínač teploty vody na chladiči
ten spíná ventilator.
trochu si to asi uvařil, co ukazoval teploměr na přistrojovce?
nebyl v červeným poli?
taky zkus jestli je dobrý motor ventílatoru. musí jít volně.
nesmí jít ztuha, zadrhávat.
http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/termosp.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Uživatelský avatar
Gembler
Fiaťák
Příspěvky: 183
Registrován: 12 úno 2018, 20:16

Re: Kable pri ventilátore

Příspěvek od Gembler »

Vtedy som tam mal destilovanú vodu,teplomer my ukazoval len kúsok nad 90 čakal som kým sa zapne ventilátor,zapol sa na 3 sekundy a potom sa vypol, a začala mi striekať z nádržky voda tak som to vypol,za jazdy mam teplotu len v štvrtke.Keď som skúšal ten termospínač išlo mi to len na jednom stupni.
Naposledy upravil(a) Gembler dne 16 bře 2018, 04:12, celkem upraveno 1 x.
CHRYSLER CROSSFIRE 3.2
EX Punto mk1 55S, 90ELX, 16v sporting
Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Kable pri ventilátore

Příspěvek od rossi »

pojistky jsou v přihradce vlevo u řidiče.č. 12
http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/elro.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
el. schema
el, schema chl..jpg
el, schema chl..jpg (34.73 KiB) Zobrazeno 6385 x
vše je to ještě ovladany přes relatka, ty se nevešly, pač by ten obr. nebyl čitelný.
č.90 odpor/ten co shořel/
č.93 termosp.
č. 64 motor.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Uživatelský avatar
Gembler
Fiaťák
Příspěvky: 183
Registrován: 12 úno 2018, 20:16

Re: Kable pri ventilátore

Příspěvek od Gembler »

Odkial máš tu schému ?
A odpor je skoro ako nový len čierny kábel čo bol k nemu pripojený je na uhlík
CHRYSLER CROSSFIRE 3.2
EX Punto mk1 55S, 90ELX, 16v sporting
Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Kable pri ventilátore

Příspěvek od rossi »

http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/fiat.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
ten kabel asi shořel
odpor může vypadat jak nový
když se řekne shořel, znamená to že je přerušený.
nevede proud.
ten ventilator bude nejspíš KO
bere velký proud.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Uživatelský avatar
Gembler
Fiaťák
Příspěvky: 183
Registrován: 12 úno 2018, 20:16

Re: Kable pri ventilátore

Příspěvek od Gembler »

Mám tam neliatu nemrznúcu zmes,motor sa dostal nad polovicu a nachvílu zaplo ventilátor ešte to vyskúšam že budem stáť na mieste.

Dá sa nejako opraviť problém že teplota sa dostane na 90 len keď som na mieste a za jazdy je stále skoro v strede ?
CHRYSLER CROSSFIRE 3.2
EX Punto mk1 55S, 90ELX, 16v sporting
Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Kable pri ventilátore

Příspěvek od rossi »

jak myslíš v stredě?
pří 90 st. je rafia skoro vodorovně, a kousek nad má zapnout ventilator.
u 1.6 je čidlo pro ukazatel teploty, nějaký divný.
mě to taky ze začátku ukazovalo kus pod vodorovnou polohu/asi 45st./
možná by pomohlo dát jiný čidlo.s menším odporem.
já to vyřešil paralelním připojením odporu k čidlu.
asi 1kohm, ale to se musí vyzkoušet.
tím se zmenší odporová charakteristika čidla, a ukazuje to výše.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Uživatelský avatar
Gembler
Fiaťák
Příspěvky: 183
Registrován: 12 úno 2018, 20:16

Re: Kable pri ventilátore

Příspěvek od Gembler »

Moja chyba napísal som to zle za jazdy sa dostane do štvrtky.
Mali túto chybu aj iné modely 1.4 gt alebo 1.2 16v ?
Keď sa tam dá odpor tak ako to bude ukazovať pred tým ako sa zapne ventilátor bude tu až na 3/4 ?
CHRYSLER CROSSFIRE 3.2
EX Punto mk1 55S, 90ELX, 16v sporting
Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Kable pri ventilátore

Příspěvek od rossi »

jestli to tak mají i jiné modely nevím
já to tak měl, a před pár roky se to tu několikrát řešilo
některý modely neměly teploměr, ale kontrolku.
na tu je jiné čidlo,to se do auta s teploměrem nedá použít
neukazuje vůbec ,nebo špatně
může to být náš případ, že ho tam předchozí majitel dal.
mě se to čidlo nechtělo měnit, tak sem to vyřešil tim odporem.

velikostí/hodnotou/ toho odporu můžeš určit kam až pujde ručička tepl.
hodnotu už si nepamatuju,
ale když mě sepne vent. tak rafia je kousek nad 1/2.
na 3/4 si myslím že je moc.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Uživatelský avatar
Gembler
Fiaťák
Příspěvky: 183
Registrován: 12 úno 2018, 20:16

Re: Kable pri ventilátore

Příspěvek od Gembler »

Takže ventilátor funguje nerobil som nič, a čo som tu čítal na fóre jediné riešenie je ten odpor alebo nový snímač,doma mam aj snímaš aj termostat.Toto nechám tak a pozriem sa na tu záhradnú hadicu čo mi tam dal predchádzajúci majiteľ,trocha mi z nej kvapká + mám trhlinu na vyrovnávacej nádržke.Náhradné diely mám doma len sa do toho pustiť.
CHRYSLER CROSSFIRE 3.2
EX Punto mk1 55S, 90ELX, 16v sporting
Uživatelský avatar
Gembler
Fiaťák
Příspěvky: 183
Registrován: 12 úno 2018, 20:16

Re: Kable pri ventilátore

Příspěvek od Gembler »

Update: ten odpor som vymenil a ide to.Neviem kde by som zohnal nové konektory čo idú do odporu
ten čierny plast.
Obrázek
CHRYSLER CROSSFIRE 3.2
EX Punto mk1 55S, 90ELX, 16v sporting
Uživatelský avatar
Gembler
Fiaťák
Příspěvky: 183
Registrován: 12 úno 2018, 20:16

Re: Kable pri ventilátore

Příspěvek od Gembler »

Pri jazde mám stále 1/4 teploty.Ak zastavím tak mi teplota stupne kúsok pod polovicu a zapne sa mi prvý stupeň ventilátora.Kde mám hľadať chybu ? V aute som vymenil termostat.
CHRYSLER CROSSFIRE 3.2
EX Punto mk1 55S, 90ELX, 16v sporting
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“