Problém s kúrením na MK2
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Maťo
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 279
- Registrován: 04 led 2011, 19:54
- Bydliště: SK-Orava
- Kontaktovat uživatele:
Problém s kúrením na MK2
Ahojte potrebujem poradiť.Už asi tretí deň mi mi hapruje kúrenie.Keď je studený motor a nieje naštartovaný tak som si všimol že s odvzdušnováka čo ide do radiatora mi vôbec nejde voda.Nádržka je naplnená na max a keď aj dolejem trochu viac vody do nádržky tak stále nič netečie.Po naštartovaní je ručička na teplotu motora na 0 vôbec nestúpa ani po cca 5 minutách.Potom odrazu vystrelí hore na stred a auto začne kúriť a voda s odvzdušnováku ide hrdzavá.Nikde mi voda neuniká.Vie mi niekto poradiť kde je pes zakopaný a ako odstrániť problém?(preplach,výmena termostatu alebo neakého čidla)
Fiat Punto 1,2 8V 5dv. r.2002
Fiat Multipla 1,6 16V r.2001
Fiat Multipla 1,6 16V r.2001
- Reklama
- Maťo
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 279
- Registrován: 04 led 2011, 19:54
- Bydliště: SK-Orava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s kúrením na MK2
Tak celý deň sa pokúšam hľadať problém na kúrení a pravdepodobne sa mi to podarilo.Bolo to zavzdušnené a mynul som zatiaľ asi 4L zmesi ma odvzdušnenie.Problém je že keď to odvzdušním tak je všetko ok ale keď motor ochladne a naštartujem tak to niekde v radiátore znovu začne žblnkať a cez odvzdušnovák ide voda so vzduchom.Robí mi to neustále dookola.Odvzdušním pokiaľ nejde voda bez vzducu,zohrejem motor,ešte to odvzdušním raz za tepla cez odvzdušnovák.Všetko vyzerá dobre ale keď motor ochladne tak zase to žblnká a cez odvzdušnovák ide zase voda so vzduchom.Vie niekto čo to môže biť? Voda mi nikde neuniká.
Fiat Punto 1,2 8V 5dv. r.2002
Fiat Multipla 1,6 16V r.2001
Fiat Multipla 1,6 16V r.2001
Re: Problém s kúrením na MK2
Mohlo by to být těsnění pod hlavou. Když nastartuješ a sundáš víčko expanzní nádržky (studený motor), nebublá to?
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
- Maťo
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 279
- Registrován: 04 led 2011, 19:54
- Bydliště: SK-Orava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s kúrením na MK2
V expanzke nič nebuble.Odvzdušnoval som to teraz.Mynul som dalšie 3L zmesi a v radiatore už po pridaní plynu nežblnká ale s odvzdušnováka na hadici čo ide do radiátora stále ide zmes so vzduchom.
Fiat Punto 1,2 8V 5dv. r.2002
Fiat Multipla 1,6 16V r.2001
Fiat Multipla 1,6 16V r.2001
- Maťo
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 279
- Registrován: 04 led 2011, 19:54
- Bydliště: SK-Orava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s kúrením na MK2
Nechal som motor trochu vychladnúť a po naštartovaní zase žblnká v radiátore.To je ale riadne drbnutý systém v MK2.Za boha to nejde odvzdušniť.
Fiat Punto 1,2 8V 5dv. r.2002
Fiat Multipla 1,6 16V r.2001
Fiat Multipla 1,6 16V r.2001
Re: Problém s kúrením na MK2
Zkus to při tom postavit do prudkýho kopce. A jestli se ti tam pořád dělá vzduch, tak je to těsnění pod hlavou. Systém je dobrej.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
- Maťo
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 279
- Registrován: 04 led 2011, 19:54
- Bydliště: SK-Orava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s kúrením na MK2
Ďakujem za radu.Takže pokiaľ nevymením tesnenie pod hlavou tak to nemá význam ani riešiť.Je to tak?
Fiat Punto 1,2 8V 5dv. r.2002
Fiat Multipla 1,6 16V r.2001
Fiat Multipla 1,6 16V r.2001
- Maťo
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 279
- Registrován: 04 led 2011, 19:54
- Bydliště: SK-Orava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s kúrením na MK2
Ešte som si všimol že je jedno či je motor zohriaty alebo nie tak s výfuku ide ako keby para (biely dim).Aj to môže biť ako ukazateľ že je vťahu tesnenie?
Fiat Punto 1,2 8V 5dv. r.2002
Fiat Multipla 1,6 16V r.2001
Fiat Multipla 1,6 16V r.2001
Re: Problém s kúrením na MK2
Voda vzniká při spalování, je to taky funkce katalyzátoru. Ale pokud to kouří moc, tak to taky může být těsněním. Po patnácti letech už má na to nárok.
- Přílohy
-
- sundaná hlava1.jpg (224.87 KiB) Zobrazeno 5460 x
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
- Maťo
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 279
- Registrován: 04 led 2011, 19:54
- Bydliště: SK-Orava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s kúrením na MK2
No tak teraz už len nájsť mechanika ktorý sa nato podujme.
Fiat Punto 1,2 8V 5dv. r.2002
Fiat Multipla 1,6 16V r.2001
Fiat Multipla 1,6 16V r.2001
Re: Problém s kúrením na MK2
Pokud ti to hulí hustý bílý dým tak ti jde voda do některého válce přes prdlé těsnění. Poznáš podle barvy svíčky když je vyšroubuješ.Kolik má motor najeto a těsnění pod hlavou ještě nikdy měněné nebylo?? Poté jak to budeš odvzdušňovat tak jak psal Vitaml,postavit předkem do prudkého kopce či na nějaké nájezdy a poté odvzdušnit,je tam odvzdušňovák hore na chladiči a na gumové hadici co vede skrz příčku do radiátoru.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
- Maťo
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 279
- Registrován: 04 led 2011, 19:54
- Bydliště: SK-Orava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s kúrením na MK2
Najazdené má 286000 a ja ho mám 11 rokou ale tesnenie pod hlavou som nemenil,takže predpokladám že je tam od výroby.Kupoval som ho ako 4 ročné a pochybujem že bi vtedy niekto menil tesnenie.Skúšal som aj postaviť do kopca ale po odvzdušnení a ochladnutí motora sa stále nanovo zavzdušní.Biely dim ide stále ako s parníka a je jedno či je motor zohriaty alebo nie.Ešte taká otázka oplatí sa mi tam meniť katalyzátor za univerzálny,alebo radšej zohnať starší používaný origoš? Mávam problém prejsť cez emisnú.Prejdem len tak že ho vždy poriadne prehrejem a vtedy až výdu dobré emisie.
Fiat Punto 1,2 8V 5dv. r.2002
Fiat Multipla 1,6 16V r.2001
Fiat Multipla 1,6 16V r.2001
Re: Problém s kúrením na MK2
Fotka, co jsem dal výše je z mýho při nájezdu cca 115 tkm. Možná se emise zlepší po výměně těsnění,
univerzální kat taky bude fungovat, určitě bude lepší, než jetý.
Taky 1 lambdu vyměň.
univerzální kat taky bude fungovat, určitě bude lepší, než jetý.
Taky 1 lambdu vyměň.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
- SpiritWolker
- Všeználek
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 11 dub 2008, 00:56
- Bydliště: Bratislava
Re: Problém s kúrením na MK2
Aj mne to žblnkalo a nedarilo sa mi odvzdušnit horny okruh, v zakrutach niekedy, nakoniec to bol upchaty radiator a brutalne .)
Kontrola: zohrej motor a skus rukou zistit teplotu hornej a dolnej hadice ktora ide spet do motora po odvzdušnovak ak je rozdiel tak je upchaty radiator
(pozor cez odvzdušnovak sa vracia voda spet, ten plastovy diel je prechodny, to asi preto ak sa upcha radiator aby pretekala voda.
Snimač teploty vody je hned na vrchu motorvej hlavy a vedie z neho hadica do radiatora kurenia.
Asi preto až po čase ukaže teplotu motora ked tam čerpadlo natlači vodu a vzduch unikne niekde cez prasklinu alebo do valca.
možnosti je naozaj vela .) vyskumať presnu pričinu musia v servise, mi tu možme len hadať .)
som zvedavy ktora varianta zavady to bude .)
Ked to vyriešiš tak nezabudi napisat čo bolo Puntu .)
tu maš link na temu kde som to riešil ja aj s fotkami
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... 8&start=15
Kontrola: zohrej motor a skus rukou zistit teplotu hornej a dolnej hadice ktora ide spet do motora po odvzdušnovak ak je rozdiel tak je upchaty radiator
(pozor cez odvzdušnovak sa vracia voda spet, ten plastovy diel je prechodny, to asi preto ak sa upcha radiator aby pretekala voda.
Snimač teploty vody je hned na vrchu motorvej hlavy a vedie z neho hadica do radiatora kurenia.
Asi preto až po čase ukaže teplotu motora ked tam čerpadlo natlači vodu a vzduch unikne niekde cez prasklinu alebo do valca.
možnosti je naozaj vela .) vyskumať presnu pričinu musia v servise, mi tu možme len hadať .)
som zvedavy ktora varianta zavady to bude .)
Ked to vyriešiš tak nezabudi napisat čo bolo Puntu .)
tu maš link na temu kde som to riešil ja aj s fotkami
https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... 8&start=15
Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
- Maťo
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 279
- Registrován: 04 led 2011, 19:54
- Bydliště: SK-Orava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s kúrením na MK2
Tak kamaráti Punto sa už skladá.Bolo fuknuté tesnenie na 1 a 4 valci.Ak vám môžem odporučíť tak používajte olej Ligui Moly MoS2 Leichtlauf 10W40.Po rozobratí a najazdených 286000 km nie sú v motore žiadne usadeniny a ani karbon.Ja ho používam v aute od kedy ho vlastním.
Naposledy upravil(a) Maťo dne 08 úno 2018, 18:16, celkem upraveno 1 x.
Fiat Punto 1,2 8V 5dv. r.2002
Fiat Multipla 1,6 16V r.2001
Fiat Multipla 1,6 16V r.2001