Vymena zadnych silentblokov

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
autoholik
Fiaťák
Příspěvky: 171
Registrován: 13 zář 2005, 17:05
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Vymena zadnych silentblokov

Příspěvek od autoholik »

Menili ste uz niekto zadne silentbloky na Sei(cinque)cente? zadna naprava mi totiz uz celkom dost bucha a ja neviem, ci sa oplati zainvestovat do 4 novych gumenych silentblkov, alebo nie su v pazi cele ramena.
Paradne, modre, krasne Seicento 0.9 ... 150ooo km, 1999/5 :)

http://www.milan.konzum.sk
Reklama
 

velechovský václav
Fiaťák
Příspěvky: 137
Registrován: 11 srp 2006, 16:00

zádní náprava

Příspěvek od velechovský václav »

Neznám konstrukci dřívějších modelů. Mám Seicento 2001 /1,1/(187).
Pokud by mi něco bouchalo na zadní nápravě asi bych předpokládal špatnou funkci tlumičů pérování.
autoholik
Fiaťák
Příspěvky: 171
Registrován: 13 zář 2005, 17:05
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od autoholik »

zadne tlmice su OK, oba nad 60 percent. toto je vec bud spominanych silentblokov, alebo celych ramien.
v "cinquecento" som uz ale nasiel ciastocnu odpoved - matesxxx tam pisal o menenych silentblokoch kvoli buchaniu zadnej napravy. oprava bola uspesna.
je jedno, ktory rocnik mate vy - seicento ma zadnu napravu rovnaku (aspon podla mojich info)
Paradne, modre, krasne Seicento 0.9 ... 150ooo km, 1999/5 :)

http://www.milan.konzum.sk
velechovský václav
Fiaťák
Příspěvky: 137
Registrován: 11 srp 2006, 16:00

silentblok

Příspěvek od velechovský václav »

Zadní náprava na Seicentu cca od roku výroby 2001 má pružiny zadní nápravy a tlumič . Bohužel nemohu poskytovat zkušenosti s modely Fiatu s odlišným uspřádáním.
Matesxxx
Fiaťák
Příspěvky: 185
Registrován: 12 zář 2006, 21:42
Bydliště: Benešov u Prahy

Re: Vymena zadnych silentblokov

Příspěvek od Matesxxx »

autoholik píše:Menili ste uz niekto zadne silentbloky na Sei(cinque)cente? zadna naprava mi totiz uz celkom dost bucha a ja neviem, ci sa oplati zainvestovat do 4 novych gumenych silentblkov, alebo nie su v pazi cele ramena.
Nápravy jsou teměrř uplbně stejné. Napiš co potřebuješ vědět a já ti poradím.
autoholik
Fiaťák
Příspěvky: 171
Registrován: 13 zář 2005, 17:05
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od autoholik »

no v podstate by som si len potreboval potvrdit,ze su to tie 4ks silentblokov a nie ramena, alebo nieco ine.
Kolko ti trvala vymena vsetkych?Je to praca na jeden den alebo kolko? budem postupovat podla manualu od teba.
Paradne, modre, krasne Seicento 0.9 ... 150ooo km, 1999/5 :)

http://www.milan.konzum.sk
velechovský václav
Fiaťák
Příspěvky: 137
Registrován: 11 srp 2006, 16:00

silenbloky na zadní nápravě

Příspěvek od velechovský václav »

Diskuze okolo výměny silentbloků na zadní nápravě skončila příslibem poskytnutí rady při jejich výměně.
Zadní náprava je asi uchycena ke karoserii vlečnými rameny na čtyřech čepech s gumovou vložkou -silentblokem. ???
Postup výměny bude asi zajímat širší okruh uživatelů.
Není možno preventivně provádět mazání ????
autoholik
Fiaťák
Příspěvky: 171
Registrován: 13 zář 2005, 17:05
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od autoholik »

zdravim po dlhsej dobe. vymena silentblokov je prave maximalne aktualna :D pred 2 dnami som si ich konecne zohnal a v sobotu idem ku znamemu mechanikovi, lebo sam som doma nedokazal povolit ani maticu naboja kolesa, ani samotne matice na naprave-drziace silentbloky. :(
mates ako si to ty povoloval?len silou?mas nejaky napad ako to rucne spod auta povolit?
Chcem vas varovat,aby ste si silentbloky neobjednavali vo firmach ako autokelly, autoprima, pripadne inych, kde su ceny podobne. to,co ma napr. kelly na strankach oznacene ako silentblok zadnej napravy je silentblok na prednu napravu! nizsie prikladam link,ako maju vyzerat naozaj zadne silentbloky na napravu. Treba ich 2x4 ks. Kupoval som ich vo firme Auto-art.sk ktora ma ale pobocku aj v CR a ich stranka je pop-art.cz. No a teraz prikladam linky. Prvy je orig. link na katalog impergom, firmy, ktora robi super vecicky z gumy a podobnych materialov. Druhy link je fotka mojich novo kupenych silentblokov a treti je nakres zadnej napravy, kam patria. Oficialne ich fiat asi nedodava-nemaju svoje cislo a vo Fiate sa menia zrejme len s celou napravou.
http://www.impergom.it/index.php?LAN=cz
http://milan.konzum.sk/i/seicento/silentbloky/sil1.jpg
http://milan.konzum.sk/i/seicento/silen ... akres1.jpg
Ako to cele dopadne, mozte sledovat tu:
http://milan.konzum.sk/seicento_vymena_silentblokov.php
Paradne, modre, krasne Seicento 0.9 ... 150ooo km, 1999/5 :)

http://www.milan.konzum.sk
autoholik
Fiaťák
Příspěvky: 171
Registrován: 13 zář 2005, 17:05
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od autoholik »

takze. informacia na rychlo.. vymena silentblokov = vyriesenie buchania zadnej napravy !!!
Tento tyzden som mal demontovane prave zadne rameno a spravil som mu GO :) Vymenil som zatial len jeden (pri kolese) silentblok, nakolko po demontazi ramena sa mi doslova z neho vysypalo vnutro, ktore bolo KO= pricina buchania. vnutorny vyzera OK, uvidim, ci vymenim aj to.
Roboty je to celkom dost, treba mat velky zverak, alebo lis, ale je to doma zvladnutelne. Onedlho napisem navod a pridam samozrejme fotky na mojej stranke.
Tento tyzden ma caka lave rameno, ktore bucha tiez, ale o poznanie menej ako buchalo prave, no uz teraz je to obrovsky rozdiel!
Paradne, modre, krasne Seicento 0.9 ... 150ooo km, 1999/5 :)

http://www.milan.konzum.sk
velechovský václav
Fiaťák
Příspěvky: 137
Registrován: 11 srp 2006, 16:00

výměna pryžových vložek uchycení vlečných ramen zadní náprav

Příspěvek od velechovský václav »

Ještě se vracím s poznámkou.
Bohatí chodí ve volném čase hrát tenis a golf, chudí souložit.
Já nejsem bohatý a na souložení nemám protějšek.
Onehdá bylo hezky a tak jsem zalezl pod Šmudlu, abych se podíval na uchycení vlečných ramen zadní nápravy ke karoserii.
Upevnění kov-pryž-kov částečně se otáčející se mi jeví jako konstrukčně nedokonalé. Chybí tu kluzná plocha pro otáčení čepu nebo objímky ramena. Pohyb vlečného ramena zadní nápravy v ukotvení ke karoserii je závislý od životnosti pryžové vložky !!!
Pro chudé se nabízí k prodloužení životnosti uchycení vlečných ramen zadní nápravy pravidelné mytí tlakovou vodou a mazání čímkoliv co nepoškozuje pryž.
autoholik
Fiaťák
Příspěvky: 171
Registrován: 13 zář 2005, 17:05
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od autoholik »

no pre upresnenie este dodam, ze samotny silentblok ma viacero vrstiev a to v poradi: vonkajsie kovove puzdro, guma, dalsie ocelove puzdro, guma a ocelova trubka, v ktorej ide skrutka drziaca rameno o celu napravu. Problem nastava, ked sa casom do priestoru medzi skrutku a puzdro dostava voda a pracuje to tam. casom to prve puzdro povoli a zacne behat vramci svojej vôle zprava do lava, kde naraza na upevnenie napravy - tym vznika neznesitelne trieskanie. vnutorne silentbloky pritom aj po 110ooo km vyzeraju OK a hlavne drzia po kope. guma na nich je uz citelne zostarnuta a stvrdnuta, ale nema to vplyv na buchanie.
Paradne, modre, krasne Seicento 0.9 ... 150ooo km, 1999/5 :)

http://www.milan.konzum.sk
autoholik
Fiaťák
Příspěvky: 171
Registrován: 13 zář 2005, 17:05
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od autoholik »

opat novinka na stranke http://milan.konzum.sk/seicento_vymena_silentblokov.php
Podrobny navod a fotky ako vymenit silentbloky. oprava bola uspesna :D
Paradne, modre, krasne Seicento 0.9 ... 150ooo km, 1999/5 :)

http://www.milan.konzum.sk
Petr N.
Začátečník
Příspěvky: 30
Registrován: 09 bře 2007, 11:46
Bydliště: Praha

zadní silentbloky

Příspěvek od Petr N. »

Bouchání na zadní nápravě: jsou to opravdu silentbloky, přenášející rázy mezi zadními vlečnými rameny a karoserií. Po výměně bouchání ustalo. Měnil jsem všechny čtyři - po 6 letech provozu a 98 tisících km, protože opticky vypadaly všechny stejně. Vnější byly jen o něco víc vymačkané. Kovové části (vnější i vnitřní pouzdro, kovová trubka pro šroub) byly bez koroze, stejně jako všechny čtyři šrouby.
Koupil jsem je v www.pop-art.cz, za všechny čtyři 1020 Kč. Bohužel jsem nemohl použít Váš podrobný návod (dík za něj) vzhledem k počasí (nemám garáž). Udělali mi to až ve třetím servisu a nevěřili, že to bouchání je od silentbloků. Cena 2765 Kč, 7 hodin!! práce – opravdu, průběh jsem měl možnost částečně sledovat, a takovou zakázku že dělají naposled – nikomu se do toho nechce. Ve Fiatu mění celá ramena, prý není stahovák na vyndání starých silentbloků.
autoholik
Fiaťák
Příspěvky: 171
Registrován: 13 zář 2005, 17:05
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od autoholik »

ja som ich tiez kupoval v pop-art (ale slovenska pobocka auto-art) akuraz za super cenu, kedze sa v tejto brandzi pohybujem. zobral som len silentlboky, aj ked som uvazoval najpr o celej opravnej sade aj s novymi srobami-tie vsak netreba nastastie menit.
tych 7h opravovania je este celkom dobry cas, kedze mne to trvalo minimalne 2x tolko. Vo Fiate su v tomto katastrofalny...vymenili by len rameno, pricom jedno stoji okolo 6ooo original a je problem zohnat repliku.
Pisete, ze vsetky sil. vyzeralo rovnako, takze vam buchala naprava a pritom nebolo kovove vnutro na vonkajsich sil. oddelene od zvysku sil??
Mne mechanik tiez najprv nechcel verit, ze to bude pricina buchania. zjavne je to slabina seicent a na inych autach sa s tym este nestretli.
Dodnes nelutujem, ze som to auto nedal do servisu a ze som si to menil sam. ako citam-usetril som nemale peniaze a mam pokoj + viem co tam mam a co som opravoval.
Paradne, modre, krasne Seicento 0.9 ... 150ooo km, 1999/5 :)

http://www.milan.konzum.sk
Odpovědět

Zpět na „Seicento“