Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenené

Moderátor: peta.smolik

misan18
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 20 úno 2016, 19:40

Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen

Příspěvek od misan18 »

Díky za odpověď.

Ještě jsem zkoušel dělat menší pokus při stojícím autě. Když auto stojí, tak první zařezení na jedničku a dvojku jde hodne ztuha. Když ale zařadim jedničku nebo dvojku a pak hned zpátky na neutrál a zpátky na jedničku i dvojku, tak to jde krásně lehce, pak ale stačí chvíli počkat nebo dát třeba trojku a zas to jde ztuha, pak po opakovaným zařazení to jde zase vpohodě...

Ještě mi prosím upřesni, na té kulise to jde seřídit, popř. co konkrétně by se muselo seřídit/opravit? (nemám zkušenost)

Jinak s tím synchronem jsem smířenej, ale není to hlavní problém, ona ta rychlost tam jde a synchron se ozve jenom opravdu hodne lehce (přes zuby) když se tam rychlost zařadí hodně rychle, při teplým autě to funguje vpohodě.
Reklama
 

Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen

Příspěvek od martin72 »

Když auto stojí a motor se netočí, tak při řazení je to pouze o tom jak se srovnají náběhové zuby aretačního kroužku (spojky) rychlosti s ozubeným kolem. Tudíž mohou být lépe nebo hůře postavené , proto ty rozdíly při zařazení. Co se týká seřízení kulisy převodovky oproti šaltru, tak to ti nic přesného nepovím, jelikož ani netuším jak to tam vypadá (myslím to spřažení). U něčeho to lze seřídit u něčeho je to udělané na fix s tolerancí. Nejdříve by jsi se musel podívat na nějakou rozkreslenou převodovku, aby jsi pochopil co se tam při řazení vůbec děje. Ty táhly (lanky) ovládáš řadící palec, který se pohybuje buď do stran nebo dopředu a dozadu . Tento palec projíždí v drážce řadících tyčí, tudíž do stran si vybíráš konkrétní řadící tyč a dopředu nebo dozadu tou tyčí pohneš, ta pohne řadící vidličkou a vidlička spojkou, která najede na synchron a následně zapadne do bočních zubů převodového kola a zaaretuje rychost. Pokud by bylo špatné vychylování palce, tak by se jakoby snažil potom při zařazení ovládat dvě řadící tyče. Tyče jsou vůči sobě vzájemně blokované, tudíž nelze zařadit dvě rychlosti. To je takový hodně zjednodušený popis.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen

Příspěvek od martin72 »

Když auto stojí a motor se netočí, tak při řazení je to pouze o tom jak se srovnají náběhové zuby aretačního kroužku (spojky) rychlosti s ozubeným kolem. Tudíž mohou být lépe nebo hůře postavené , proto ty rozdíly při zařazení. Co se týká seřízení kulisy převodovky oproti šaltru, tak to ti nic přesného nepovím, jelikož ani netuším jak to tam vypadá (myslím to spřažení). U něčeho to lze seřídit u něčeho je to udělané na fix s tolerancí. Nejdříve by jsi se musel podívat na nějakou rozkreslenou převodovku, aby jsi pochopil co se tam při řazení vůbec děje. Ty táhly (lanky) ovládáš řadící palec, který se pohybuje buď do stran nebo dopředu a dozadu . Tento palec projíždí v drážce řadících tyčí, tudíž do stran si vybíráš konkrétní řadící tyč a dopředu nebo dozadu tou tyčí pohneš, ta pohne řadící vidličkou a vidlička spojkou, která najede na synchron a následně zapadne do bočních zubů převodového kola a zaaretuje rychost. Pokud by bylo špatné vychylování palce, tak by se jakoby snažil potom při zařazení ovládat dvě řadící tyče. Tyče jsou vůči sobě vzájemně blokované, tudíž nelze zařadit dvě rychlosti. To je takový hodně zjednodušený popis.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Uživatelský avatar
rogi
Znalec
Příspěvky: 563
Registrován: 03 črc 2010, 19:43
Bydliště: SK

Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen

Příspěvek od rogi »

ked sa menili lanka radenie, zakladom spravneho nastavenia je pri montaži nastavenie dlžky lanka, musi byt prevodovka v neutraly, paka zaaretovana, a vtedy sa zaistia lanka na stranach nastavenia, ak sa to tak neurobi nikdy rychlosti nepôjdu spravne! To platí pri vymene lank radenia. Ale ak tam bol ptoblem pred vymenou zradením tak problem môže byť v prevodovke, fiat prevodovky nemaju v laske olej od iních vyrobcov ako je Petronas Tutela, umieraju sycnchrony.

NAJVIAC MA UDIVUJE AKO SI VŠETCI MYSLIA ŽE DOKAŽU PODLA NETU OPRAVIT SVOJU PLECHOVICU A TAK SA VYHLI SERVISU, NIEKEDY TOHO VIAC DO..BU AKO BY SI MYSLELI :wink:

OBRAZKY PLATIA PRE 1,4 ATMOSFERU, NEMIENIM SEM DAVAT PRE VšETKY PREVODOVKY. :idea:
Přílohy
bravoa.JPG
bravoa.JPG (113.15 KiB) Zobrazeno 4689 x
bravo.JPG
bravo.JPG (107.69 KiB) Zobrazeno 4689 x
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Dendo
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 04 říj 2017, 19:28

Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen

Příspěvek od Dendo »

Ahojte neviem ci to môžem napísať aj sem ale začínam byť čím ďalej nešťastný stoho mojho fiatu mam 1.4 tjet 88kW rok 2012 a mam problem s radenim teraz v zimnom období rano kym sa auto neohreje mi idu ťažKo rýchlosti ale nie len stuha ale akoby cez zuby chrupne tam 1,2,3 styrka uz ide lepsie ibcas to spravy slabo aj na 5 rychlosti keď sa auto zobreje idu rychlosti ľahšie ale stale to neni ono sranda je ze ked auto ide po meste zahreje sa tak sa radi lahko ako nahle idem mimo mesto rýchlejšie je to akoby sa olej v prevodvke schladil a pri prvom semafore alebo krizovatke mi prevodovka da najavo ze nieco nieje v poriadku raz cez leto ked boli horucavi cca 37 stupňov tak mi prevodovka išla uplne lahunko bez skrtnutia akoby bola nova . Pocul som uz ak nazory ze tam treba dat iny olej od tutela s inou vyskozitou ako uvadza vyrobca ja som zatial dal vymenit original aky tam ma byt no bez zmeny podotykam predtym na zaruku mi vymenili 1,2 synchron a nic nepomohlo bolo to robene v fiat servise potom som bol par servisoch vsade som obstal bez mozneho riešenia dokonca mi jeden povedal pribeh o pomalych synchronoch vraj sa pomaly radia a ked potlacim salpaku tak preto chrupne lebo ho tam zarazim
Fiat bravo 2 1.4T-Jet 88kW ,120Hp
Bravomv
Fiaťák
Příspěvky: 124
Registrován: 08 led 2017, 18:46

Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen

Příspěvek od Bravomv »

To, co popisuješ, skutečně vypadá jako špatný-nesprávný olej v převodovce. No pokud jsi to měl ve značkovém servisu, tak snad tam při výměně oleje nalili skutečně to, co měli. Těžko něco radit. Pokud jedeš se studeným autem a špatně řadí, tak zkus alespoň řadit jako za starých časů tzv. s meziplynem, kdy zřejmě postačí dvojí vyšlapávání spojky při řazení. Takto možná nebudou tolik trpět synchrony při řazení.
Uživatelský avatar
tatko Tom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 461
Registrován: 08 úno 2018, 12:05
Bydliště: Prievidza

Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen

Příspěvek od tatko Tom »

Vymeň (daj si vymeniť) olej v prevodovke a môžeš doň pridať Metabond.
Mám vlastnú skúsenosť s jednotkovým Puntom na ktorom bol des za mrazu preradiť z trojky na dvojku a prevodovka (diferák?) hučala podstatne viac, než všetko ostatné - pomohlo.
Naposledy upravil(a) tatko Tom dne 27 dub 2018, 22:38, celkem upraveno 1 x.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Uživatelský avatar
tatko Tom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 461
Registrován: 08 úno 2018, 12:05
Bydliště: Prievidza

Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen

Příspěvek od tatko Tom »

Okrem toho napísaného vyššie je ešte možné, že spojka nevypína úplne, teda ostane trocha v zábere.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
jurincek
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 06 led 2011, 19:12

Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen

Příspěvek od jurincek »

Zdravim vsetkych,

moje bravo uz nejaky cas stoji v servise - rozletela sa mi prevodovka. Mam uz pol roka nove Auto, ale fiat chcem predat. Potrebujem vsak zohnat jazdenu prevodovku. Jedna sa o fiat bravo 2, motor 1.9 jtd, 150kw, 6 rychlostna, Mechanik hovoril ze by tam malo byj aj hydraulicke lozisko.
Zhanam ju uz poriadne dlho. Ak viete o niekom kto predava resp. moze zohnat budem vdacny za akykolvek kontakt.

Diky
Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen

Příspěvek od martin72 »

Tam je skříň M32 ne? Tak v čem je problém, je to stavebnicová skříň. Montovala se do opla, fiatů, atd.. Jinak se podívej na auto medik, tam ji najdeš i novou.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Odpovědět

Zpět na „Bravo 2“