Áno, ale kde sa nachádza?mr.brain píše:Plní se přes kontrolní otvor.
Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenené
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen
foto som videl ale to je iná prevodovka
marea 1,8
bravo 2 1,9 mjet 120
bravo 2 1,9 mjet 120
Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen
Jinak nevíte, kolik toho tam vlastně dáte, musí to být po hranu kontrolního otvoru.
A chce do 10 mm hadičku s trychtýřem.
A chce do 10 mm hadičku s trychtýřem.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen
Mne sa radi do zadu 5 kvalt
marea 1,8
bravo 2 1,9 mjet 120
bravo 2 1,9 mjet 120
Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen
1.8 litru píšou... trochu z té 2-litrovky zbydeVitaml píše:Jinak nevíte, kolik toho tam vlastně dáte.
Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen
Díky mrknu na to a snad ty dva šrouby najdu. Mám totiž 6kvalt a zpátečku řadím na pozici 6 (dozadu).
Jak často jste kdo měnil olej? Po kolika letech?
Ještě jeden dotaz, taky vám prosakuje olej z hřídele převodovky viz. obrazek?? Máme doma dvě brava a obě mají průsak, dle mechanika fiatu je to normální, že přes guferko prosakuje... jestli to tak měli dizajneři už od novoty tak to potěš koště..
Jak často jste kdo měnil olej? Po kolika letech?
Ještě jeden dotaz, taky vám prosakuje olej z hřídele převodovky viz. obrazek?? Máme doma dvě brava a obě mají průsak, dle mechanika fiatu je to normální, že přes guferko prosakuje... jestli to tak měli dizajneři už od novoty tak to potěš koště..
- Přílohy
-
- emaps.jpg (79.4 KiB) Zobrazeno 5255 x
Měnil jsem ho při 50 000 km a 8 letech. Při ceně Tutely se to celkem vyplatí a nic tím zkazit nejde.
Jo,taky prosakuje zezadu převodovky A ten mechanik to, bohužel, řekl přesně...ten úbytek je ale tak malý (jednotky ml), že ta výměna do 10 let je úplně akorát.
Jo,taky prosakuje zezadu převodovky A ten mechanik to, bohužel, řekl přesně...ten úbytek je ale tak malý (jednotky ml), že ta výměna do 10 let je úplně akorát.
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen
Já to měnil při 150 000 km. ale já tu tuhost řešil už několikrát, ani výměna oleje mi nepomohla... ani lanovody namazat nepomohly. až vyměnit pružiny, které vrajejí tu šajtru zpátky do N polohy. Už byly unavené/opotřebované. Takže když se to po cca 20 km zahřálo, šlo mi špatně řadit. Hlavně ze 4 na 3. Teď to skáče jak nové
PS: Ják vám jde řadit zpátečka (šestka dozadu)? Mě docela špatně...
PS: Ják vám jde řadit zpátečka (šestka dozadu)? Mě docela špatně...
Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen
Povedlo se nekomu kompletne vyresit problem s tezkym razenim?
Ja jsem vymenil olej v prevodovce, lanovody, to pomohlo hodně, spojka je taky relativne nova, delana asi pred 30tis. km... Prakticky vsechny kvalty mi jde davat vpohode az na dvojku. Kdyz je auto studeny, tak tam skoro nejde, kdyz ji tam nacpu rychle, tak se ozve takove tiche zapiskani. Po ohrati auta uz jde i dvojka radit celkem dobre (porad ale hur nez ostatni rychlosti).
Nenapada nekoho na co se mam podivat?
Edit. : je to na 1.6JTD 88W 2011
Ja jsem vymenil olej v prevodovce, lanovody, to pomohlo hodně, spojka je taky relativne nova, delana asi pred 30tis. km... Prakticky vsechny kvalty mi jde davat vpohode az na dvojku. Kdyz je auto studeny, tak tam skoro nejde, kdyz ji tam nacpu rychle, tak se ozve takove tiche zapiskani. Po ohrati auta uz jde i dvojka radit celkem dobre (porad ale hur nez ostatni rychlosti).
Nenapada nekoho na co se mam podivat?
Edit. : je to na 1.6JTD 88W 2011
Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen
Řekl bych, že neůplně správný olej, synchrony jsou příliž mazané hlavně za studena. Fiatí převodovky jsou na to citlivé. Může to být problém novějšího oleje.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen
Olej tam je jaký má být, tzn. pro 1.6jtd 88w je to Tutela Technyx.
V servisu mi tvrdí, že to je synchron, mě to ale pořád nezdá, je možný že je synchron načatý ale nevysvětluje to, že v létě to jde úplně vpohodě, a v zimě i když mrzne, tak to jde špatně jen do té doby než se převodovka zahřeje...
Jinak kvalty na jedničku i na dvojku jdou špatně řadit i při vypnutém motoru. (jak nahoru, tak podřazování...)
Nemůže to být kulisa nebo silentblok převodovky?
Zrovna se mi nechce nechávat kuchat převodku a měnit synchron, když by to nemusel být on...
Auto jinak jede super, ale tohle mi jeho používání v zimě dost znepříjemňuje.
V servisu mi tvrdí, že to je synchron, mě to ale pořád nezdá, je možný že je synchron načatý ale nevysvětluje to, že v létě to jde úplně vpohodě, a v zimě i když mrzne, tak to jde špatně jen do té doby než se převodovka zahřeje...
Jinak kvalty na jedničku i na dvojku jdou špatně řadit i při vypnutém motoru. (jak nahoru, tak podřazování...)
Nemůže to být kulisa nebo silentblok převodovky?
Zrovna se mi nechce nechávat kuchat převodku a měnit synchron, když by to nemusel být on...
Auto jinak jede super, ale tohle mi jeho používání v zimě dost znepříjemňuje.
Re: Ťažké radenie - prevodovký olej, lanovody - boli vymenen
Pokud ti jde řadit špatně jednička s dvojkou, tak bych se podíval, jestli správně dojíždí kulisa, kdyby bylo lanko volnější nedostaneš šaltrem kulisu do správné polohy. Co se týká horšího řazení dvojky při studeném oleji, tak je to synchron. Studený olej je hustší a sjetý synchron má problém proříznout olejový film (zjednodušeně řečeno).
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil