Nízké tlaky 8v

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
PuntoRipper
Fiaťák
Příspěvky: 83
Registrován: 09 úno 2013, 21:02
Bydliště: Meziměstí

Nízké tlaky 8v

Příspěvek od PuntoRipper »

Ahoj, mám punto mk2 44kw a naměřil jsem tlaky jen 10 bar na všech valcich, motor olej nebere, rozvody ok. Můžou to být kroužky i když nezmizí olej? Má najeto 200000km, vyměnil jsem těsnění pod hlavou, hlava se zdá ok, po naliti petroleje do spalovacích prostor nic ne zmizelo. Vadí mě to hlavně z duvidu zvýšené spotřeby kdy se nemůžu dostat nad 17km/l ani když se fakt snažím a taky to v kopci dost vadne :(
EX: 1x Punto mk1 1.1, 1x Punto mk2 16v, 5x Punto mk2 8v, Grande Punto 1.4 8v, Grande Punto 1.3 JTD
Nyní: Grande Punto 1.4 tjet
Reklama
 

Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Nízké tlaky 8v

Příspěvek od Vitaml »

Ahoj,
s tou spotřebou jsi na tom ještě dobře, já jezdím do 15l/100km a už nevím co může být špatně (jede mi to ale líp než Renault Tvingo se stejným motorem-ověřeno), mám skoro vše nové, ale zase na druhou stranu mám tlaky takovéto:
https://www.youtube.com/watch?v=LgfWehncrOc" onclick="window.open(this.href);return false;
Opravdu máš v pořádku rozvody a ventilové vůle?
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
SpiritWolker
Všeználek
Příspěvky: 1337
Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Bydliště: Bratislava

Re: Nízké tlaky 8v

Příspěvek od SpiritWolker »

Pozdravujem, netusim ake tlaky maju byt, Vitamil asi bude vediet. Ale nemyslim si že zvysena spotreba bude kvoli kružkom .) Ja z skusenosti predpovedam že bude asi deravy vyfuk alebo pletenec. Pripadne prasknute zvody. Tak isto može byt zla alebo nespravna lambda, podla nej počitač určuje množstvo paliva, alebo posunute rozvody o zub, vieš ako spravne skontrolovat časovanie rozvodov? Potom nespravne sviečky alebo šmejdove Brisk ktore som hodil okamžite do koša ked som zistil ako zle palia.
Sviečkove kable nesmu preražat. Čo z toho bude asi zle?

Čo si na posledy menil opravoval na aute?

Ja na mojom aute mavam bezne 18-19
ale ked ide na nom kamoš ktory rychlejšie akceleruje a stale chodi pod plynom on ma potom 14-16

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 280
Registrován: 11 pro 2015, 15:47

Re: Nízké tlaky 8v

Příspěvek od little_boy »

Vitaml: nemas ty tlaky podezrele vysoky? ty rippera me prijdou normalnejsi... jestli nemas blbe rozvody nebo tak neco.
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Nízké tlaky 8v

Příspěvek od Vitaml »

Dělal jsem je před generálkou hlavy a i po ní a bylo to skoro stejný, měřák mám ověřený v práci.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 280
Registrován: 11 pro 2015, 15:47

Re: Nízké tlaky 8v

Příspěvek od little_boy »

ok, me to docela prekvapilo, jsem potkal jen tri motory a vsechny to meli kolem 11 baru. Kazdopadne ten ripperovo motor je jinej nez ty vase, tak babo rad jaky tam maji byt normalni tlaky :(
Uživatelský avatar
PuntoRipper
Fiaťák
Příspěvky: 83
Registrován: 09 úno 2013, 21:02
Bydliště: Meziměstí

Re: Nízké tlaky 8v

Příspěvek od PuntoRipper »

Mám fotky rozvodu, ale nejdou me sem dát z mobilu, moc velký :(
Měl jsem rozvody I o zub posunutý a tlaky stejny..

Spotřebu mám při normální jízdě kolem 16km/l. Kamarád má stejný auto a tlaky 13bar a spotřeba 20km/l a jede lip o něco.
Vyměnil jsem už snad všechno, lambdy obě, kat, vstriky, svíčky ngk, kabely, čerpadlo, těsnění pod hlavou, filtry, cívky obě... Nic jinyho než že to je tlakama me nenapadá :(
EX: 1x Punto mk1 1.1, 1x Punto mk2 16v, 5x Punto mk2 8v, Grande Punto 1.4 8v, Grande Punto 1.3 JTD
Nyní: Grande Punto 1.4 tjet
Uživatelský avatar
PuntoRipper
Fiaťák
Příspěvky: 83
Registrován: 09 úno 2013, 21:02
Bydliště: Meziměstí

Re: Nízké tlaky 8v

Příspěvek od PuntoRipper »

http://kubanuss.rajce.idnes.cz/Punto/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rozvody
EX: 1x Punto mk1 1.1, 1x Punto mk2 16v, 5x Punto mk2 8v, Grande Punto 1.4 8v, Grande Punto 1.3 JTD
Nyní: Grande Punto 1.4 tjet
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Nízké tlaky 8v

Příspěvek od Vitaml »

Děravý výfuk, nebo svody by asi byly slyšet, nepálící svíčky a vynechávání válců by asi taky ucho poznalo, jinak je v podstatě nemožné, aby válec zapálil v jiném okamžiku než má (může akorát vynechat), co se týče lambdasond, nejlepší udělat diag od někoho zkušeného, nejlépe za jízdy (já tak zkušený nejsem abych poznal optimální spalování v různých režimech jízdy).
Já už jsem zkoušel několik nových sond, hlavně po problémech s gufery ventilů, které nedržely na dříkách (vyřešeno - o tom ještě napíšu), ale spotřeba se mi nijak nezměnila (vždy jsem smazal kolečko učení).
Jediné co jsem snad ještě neměnil je MAP senzor, možná by to taky mohl ovlivnit, i když vím, že mi funguje, ale nevím, jestli správně. Koupím a uvidím.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Nízké tlaky 8v

Příspěvek od Vitaml »

Puntoripper:
OK, už jsem to tu dával, čárka na kole vaček nad, když je pod, tak to dobře nejede.
Přílohy
vačka.JPG
vačka.JPG (115.17 KiB) Zobrazeno 6424 x
setrvák.jpg
setrvák.jpg (174.21 KiB) Zobrazeno 6424 x
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
PuntoRipper
Fiaťák
Příspěvky: 83
Registrován: 09 úno 2013, 21:02
Bydliště: Meziměstí

Re: Nízké tlaky 8v

Příspěvek od PuntoRipper »

Takže to mám špatně myslíš? Předtím jsem to měl více pod ryskou. I tak kamarádovo punto který beru jako příklad to má asi 1cm od ryskou a i tak jezdi bezvadně a má 13 bar.
EX: 1x Punto mk1 1.1, 1x Punto mk2 16v, 5x Punto mk2 8v, Grande Punto 1.4 8v, Grande Punto 1.3 JTD
Nyní: Grande Punto 1.4 tjet
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Nízké tlaky 8v

Příspěvek od Vitaml »

Nevím, jestli to bude mít význam na tlak, asi ho máte dobrý, já akorát vím, že když jsem to měl pod, tak to nejelo. Taky vím, že když jsem spustil řemen a nechal skočit vačkovou hřídel tam kde chtěla (tzn střih ventilů), tak to taky bylo nad tou ryskou na hlavě. Zkuste to a uvidíte.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Nízké tlaky 8v

Příspěvek od liborko »

http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/komprese.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Pokud má řemenici váčky mimo rysku tak se mu budou brzy či pozde otevírat a zavirat ventily tudíž to vliv na kompresi ma
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Nízké tlaky 8v

Příspěvek od liborko »

nevim jak vám,ale odkaz mi nějak nechce přes pc načíst,přitom přes mobil funguje nicméně tlaky pro zážehové motory do 90PS jsou 9-12 bar (hranice opotřebení 7bar) přičemž rozdil tlaku mezi jednotl.válci max.3bary
Vitaml: máš to fakt nějak nenormálně vysoké, pokud dobře vidím na videu tak 16Bar máš nějaké úpravy na motoru? Na seriovce je to blbost,nebo ten měřák opravdu neukazuje správně
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Nízké tlaky 8v

Příspěvek od Vitaml »

Motor upravovaný nebyl, myslím že přede mnou ještě nikdo nerozdělával hlavu.
Měřak skusím ještě otestovat na nějakém vyšším tlaku, zkoušel jsem ho akorát na 5 barech, tam ukazoval přesně, tak nevím.
Akorát jsem při zkoušení nešlapal na plyn, ale to by přeci nemělo tlak zvýšit.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“