Posilovač a větrák

Elektronika, el. výbava, diagnostika, kontrolky, přístroje

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Bakly
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 18 říj 2017, 09:30

Posilovač a větrák

Příspěvek od Bakly »

Zdravím všechny, našel by se zde někdo z okolí Ostravy, kdo by měl k dispozici diagnostiku? Případně nasměrujete mě někam? Moje Delphi moc nekomunikuje. Jde o Punto II fl 2003.

Mám problém s posilovačem - za studena občas (většinou hned po startu) vypíná a po zpětném nastartování funguje. Takže předpokládám, že snímač úhlu natočení volantu, ale rád bych si to potvrdil.

Dále mám problém (asi) s větrákem u chladiče. Občas po delším stání nastartovaného auta na parkovišti začne vydávat hrozné zvuky, jako by u něj něco dřelo. Po vypnutí motoru se dotočí a opětovné nastartování zase OK. V kolonách či při krátkém stání mu točení nedělá problém. Má někdo zkušenost, zda je to nějaká z typických závad? Mé podezření padlo na motor/ložisko větráku.
Reklama
 

Uživatelský avatar
SpiritWolker
Všeználek
Příspěvky: 1337
Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Bydliště: Bratislava

Re: Posilovač a větrák

Příspěvek od SpiritWolker »

Pozdravujem .) Delphina diagnostika musi ist na 100percent, ibaže ak ju maš neako poškodenu. V tvojom pripade sa v posilovači može pokazit iba snimač. Motor REV_03A už je nepokazitelny. Pre potvrdenie ale urob diagnostuku. Posilovač sa nezapne pri prvom otočeni do prvej polohy? alebo zhasme a po prvom naštartovani sa nezapne posilovač a vtedy sa rozsvieti kontrolka. Ventilator vymen za druhy, už ti zadiera a može sa tat že zdrie - nasledne bude skratovat a prehreje/prepali sa kabelaž na najslabšom mieste. Mne tak roztavilo konektor na odpore pre prvy stupen otačiek. Popiš prečo ti nespravne funguje delfina. Ventilator motor možes vymenit aj z neakeho ineho rozbytej sahary ak nebude poškodeny. ale lepsie je kupit novu saharu. Aha potom už ide dobre

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Bakly
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 18 říj 2017, 09:30

Re: Posilovač a větrák

Příspěvek od Bakly »

Díky za reakci :) Pro ventilátor zítra jedu a rovnou se i přehodí

Delphi načítala, ale nakonec u všech jednotek napsala, že se nepovedlo spojit. Malý BT adaptér se spojil v pohodě, ale ten je spíš na vyčtení hodnot, takže chyby zatím nemám. Zkusím ještě zajet na nějakou jinou :)

Co se týče posilovače, tak:
- po otočení do 1. polohy se klasicky rozsvítí všechny kontrolky a po chvíli zhasnou (včetně volantu)
- po nastartování většinou normálně funguje, že by nefungoval hned se zatím nestalo

Problém nastává většinou za studena při vyjíždění z parkování. Z odhadem 50 startů se to stalo tak 4x. Nejsem schopen na 100 % říct, jestli se to stává v nějaké určité poloze volantu, ale myslím, že ne. Jednou se to už ale stalo i v podstatě za tepla - po ujetí cca 12km a následném parkování.
Bakly
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 18 říj 2017, 09:30

Re: Posilovač a větrák

Příspěvek od Bakly »

Takže aktualizace, s Delphi už se baví :)
Chyb je více, některé budou asi z předtím, jelikož nám se neprojevily. Jsou smazány a zkusím, jestli se zase objeví.
Výčet všech chyb:
"D601 Chyba linky CAN - není příznak - přerušovaný"
"9003 Transpondér klíče - signál není platný - přerušovaný"
"9009 Obrysová světla - není příznak - trvale" - to svítí i na palubce, ale světla OK, takže předpokládám nějakou oxidaci a nebo špatný typ žárovek
"C1005 Motor sloupku řízení, snímače kroutícího momentu - přerušovaný"
"C1012 Rychlost vozidla (signál od CAN) - přerušovaný"
"C1013 Status alternátoru od CAN - přerušovaný"
Uživatelský avatar
SpiritWolker
Všeználek
Příspěvky: 1337
Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Bydliště: Bratislava

Re: Posilovač a větrák

Příspěvek od SpiritWolker »

Ahoj tak to je super ze ti diagnostika ide .) Ale je to Delphina?
čo maš napisane na tej diagnostickej BT škatulke?
žeby ELM_327 ? a program Multiecuscan podla vypisu .)

D601 Chyba linky CAN - niekde ti blbne konektor, asi v motorovom priestore vedla poistkovej skrinke
9003 Transpondér klíče - to si asi rychlo otačal klučom .)
9009 Obrysová světla - niekde maš zlu žiarovku, bud v predu nemaš W5W alebo vzadu zle parkovačky
pozry sa či nesvieti jedna silnejšie a druha slabšie, maju tam byt 10W občas tam niekto stre liine
C1005 snimač - to je dôvod vypadavania serva
"C1012 Rychlost vozidla (signál od CAN) - přerušovaný" toto blbne pre vypadavanie can zbernie
"C1013 Status alternátoru od CAN - přerušovaný" toto blbne pre vypadavanie can zbernie

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Bakly
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 18 říj 2017, 09:30

Re: Posilovač a větrák

Příspěvek od Bakly »

Výpis je z Delphi ds150e, program od Wurth. Bluetooth diag. si nejsem jistý co je zač, ale ta nehlásila nic. Hlásí tuším jen chyby motoru. Připojoval jsem hlavně pro kontrolu, jestli jede zásuvka obd :)
Žárovky zkontroluju, konektor taky :) Ostatní uvidím, zda se vrátí. A co se týče snímače od volantu, tak zjistím, zda neseženu celý sloupek, jinak výměna a asi je potřeba kalibrace, co? :/
Uživatelský avatar
SpiritWolker
Všeználek
Příspěvky: 1337
Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Bydliště: Bratislava

Re: Posilovač a větrák

Příspěvek od SpiritWolker »

Tak to mam to iste ako ty .) Na Bluetooth diag. si stiahni Multiecuscan.net z ulož to
a možeš aj nakalibrovat posilovač. Stlpik nema zmysel menit, iba ak by si ho kupil velmi lacno, su velmi poruchove a z havarovaneho može byt poškodeny od narazu, to dojedname cez spravy.

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
Odpovědět

Zpět na „Punto - elektrika“