1,4 T-Jet
Moderátor: peta.smolik
1,4 T-Jet
Prosím radu: ráno naštartujem studený motor a po chvilke ho na sekundu zadusí, ak sa rozbehnem hneď pridusí ho pri rozbehu. Po pol minúte je to už OK... Je to na záručný servis, alebo to robia všetky?
Fiat Tipo Kombi, 1,4 T-Jet 88kW Lounge+, r.v. 2017
- Reklama
Re: 1,4 T-Jet
Ahoj,
máme 500L s 1.4 T-jet a nic co tu popisuješ nám motor nedělá. Když ho nastartuji a nechám chvíli na volnoběh, tak si sám po chvíli lehce "přidusí", ale rozhodně NE při rozjezdu.
Naopak se mi stává, když za jízdy přeřazuji, že si jednotka v některých chvílích přidá sama na otáčkách, aniž bych byť jen zavadil o plynový pedál.
máme 500L s 1.4 T-jet a nic co tu popisuješ nám motor nedělá. Když ho nastartuji a nechám chvíli na volnoběh, tak si sám po chvíli lehce "přidusí", ale rozhodně NE při rozjezdu.
Naopak se mi stává, když za jízdy přeřazuji, že si jednotka v některých chvílích přidá sama na otáčkách, aniž bych byť jen zavadil o plynový pedál.
Re: 1,4 T-Jet
Ano, to pridusenie je na voľnobeh, ale skús sa rozbehnúť ihneď po našatarovaní...
To pridanie plynu som si aj ja všimol pri podraďovaní. Zvláštny pocit, dúfajme, že to tak má byť, pripadalo mi to ako ochrana motora pred podtočením...
Na tomto aute ma fascinuje aj aptívny tempomat, celkom som bol hotový z toho, ako brzdí za predchádzajúcim vozidlom na voľnobeh! A brzdí až do dosiahnutia min. rýchlosti 30, kedy sa vypne. Paráda. A úplná bomba je, že tu je tempomat aj adaptívny aj normálny. Napr. na dialnici je adaptívny nanič. Používam obyčajný. A zase v kolónach, kde nevidím možnosť predbiehania je adaptívny ideálny. To som sa ale rozkecal... sorry.
To pridanie plynu som si aj ja všimol pri podraďovaní. Zvláštny pocit, dúfajme, že to tak má byť, pripadalo mi to ako ochrana motora pred podtočením...
Na tomto aute ma fascinuje aj aptívny tempomat, celkom som bol hotový z toho, ako brzdí za predchádzajúcim vozidlom na voľnobeh! A brzdí až do dosiahnutia min. rýchlosti 30, kedy sa vypne. Paráda. A úplná bomba je, že tu je tempomat aj adaptívny aj normálny. Napr. na dialnici je adaptívny nanič. Používam obyčajný. A zase v kolónach, kde nevidím možnosť predbiehania je adaptívny ideálny. To som sa ale rozkecal... sorry.
Fiat Tipo Kombi, 1,4 T-Jet 88kW Lounge+, r.v. 2017
Re: 1,4 T-Jet
Ahoj . Co spotřeba? Já jezdím většinou po městě a mám 8 l. Teď jsem jel Praha-Brno a zpět a za 7 l.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Re: 1,4 T-Jet
Tak na 8l som sa ešte nedostal:-) Mimo mesta aj pod 6 a v meste okolo 7, naposledy som bol v Maďarsku, veľa jazdy po Budapešti, celkovo cca 600km, na streche 2 horské bicykle, priemer 6,9. So spotrebou spokojnosť...
Fiat Tipo Kombi, 1,4 T-Jet 88kW Lounge+, r.v. 2017
Re: 1,4 T-Jet
Tak chlapi,moje poznatky po pol roku s fúkanou 1,4: Po naštartovaní(pri studenom motore) či je +30 alebo -20 ,vždy sa spustí sitič(samozrejme pri +30 asi za minutu začnú klesať otáčky na cc850) a pokiaľ sa ihneď po naštartovaní pohýňam a pridám vic plynu trošku cukne s motorom. Pokiaľ naštartujem a počkam asi 1 min. tento jav nenastane. Mám najazdené 2800km. Zatiaľ veľká spokojnosť. Zo začiatku boli trošku problémy s elektronikou( 1x závad parkovacieho asistenta, 1x nenabehol 7" display,a 1x ešte niečo-už nepamätám čo) ale po návšteve servisu a pripojení na diagnostiku ,bola zapísana jedna chyba a to "nesprávna konfigurácia hardwaru".Po prepísani softwaru (od vtedy ubehly 4 mesiace)žiadny problém.
A spotreba? Tieto motory sú známe svojou žravosťou (hlavne keď na to dupeš) hold nie je to JTD. Ale sú osvedčené a spoľahlivé. Ja mám v meste 8 až 9,5 .Tých 9,5 je s klímou a v menších zápchach a na veľmi krátkych trasách . Ešte dodám, že upredňostňujem skôr dinamickú jazdu. Na R1 Nitra- Bratislava spotreba udávaná pc-5,9 ,tempomat nastavený na 115km/h.
A ešte pre úplnosť . Pc mne osobne ukazuje o 0.9-1L na 100km menšiu spotrebu ako je reálna(zistené pri dotankovaní).
Tú spotrebu v meste som uviedol reálnu,nie podľa pc.
Na záver ešte dodám,že s autom som veľmi spokojný, či už je to podvozok, živý motor(dinamika) desing, spracovanie.
Trošku som mal zo začiatku obavy s tým , že sa nedá uzamknúť nádrž, ale už som s tým v pohode.
Ak budem mať dalšie poznatky , doplním.
A spotreba? Tieto motory sú známe svojou žravosťou (hlavne keď na to dupeš) hold nie je to JTD. Ale sú osvedčené a spoľahlivé. Ja mám v meste 8 až 9,5 .Tých 9,5 je s klímou a v menších zápchach a na veľmi krátkych trasách . Ešte dodám, že upredňostňujem skôr dinamickú jazdu. Na R1 Nitra- Bratislava spotreba udávaná pc-5,9 ,tempomat nastavený na 115km/h.
A ešte pre úplnosť . Pc mne osobne ukazuje o 0.9-1L na 100km menšiu spotrebu ako je reálna(zistené pri dotankovaní).
Tú spotrebu v meste som uviedol reálnu,nie podľa pc.
Na záver ešte dodám,že s autom som veľmi spokojný, či už je to podvozok, živý motor(dinamika) desing, spracovanie.
Trošku som mal zo začiatku obavy s tým , že sa nedá uzamknúť nádrž, ale už som s tým v pohode.
Ak budem mať dalšie poznatky , doplním.
Tipo Hatchback 1.4 T-Jet 88kW Lounge+, r.v.11/2016
Ulysse 2.0 JTD 100kW .ex
Marea 1,9 JTD 77kW .ex
Brava 1,4 55kW .ex
Ulysse 2.0 JTD 100kW .ex
Marea 1,9 JTD 77kW .ex
Brava 1,4 55kW .ex
Re: 1,4 T-Jet
Ahoj,tak to jsem rád,že nejsem jediný kdo má tu spotřebu tak velikou
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Re: 1,4 T-Jet
S tym syticom je to divne... Spotrebu mam taku ako som pisal, ale treba spomenut, ze v prevaznej vacsine idem na tempomat... Poruchu som este nastastie nemal... Takze tiez povazujem tento Fiat za fajn auto.
Fiat Tipo Kombi, 1,4 T-Jet 88kW Lounge+, r.v. 2017
Re: 1,4 T-Jet
Ono tá spotreba 8-9L v meste je u tohto turbo motora normálna. Nechápem ako môže mať niekto v meste 6,5 alebo skôr nechápem , prečo ľudia napíšu že takú spotrebu majú,keď to tak nieje(pokiaľ to nedusia po meste na 5,6 a 1100ot.) Stačí si pozrieť francúzke alebo talianske fóra ,tam sa dá o spotrebe dozvedieť viac a v reálnych číslach.
Ešte je možné , že Turci vyrobili pre český a slovenský trh úspornejšie motory, ale mne sa ten úspornejší neušiel.
Ešte je možné , že Turci vyrobili pre český a slovenský trh úspornejšie motory, ale mne sa ten úspornejší neušiel.
Naposledy upravil(a) petonr dne 14 led 2018, 19:36, celkem upraveno 1 x.
Tipo Hatchback 1.4 T-Jet 88kW Lounge+, r.v.11/2016
Ulysse 2.0 JTD 100kW .ex
Marea 1,9 JTD 77kW .ex
Brava 1,4 55kW .ex
Ulysse 2.0 JTD 100kW .ex
Marea 1,9 JTD 77kW .ex
Brava 1,4 55kW .ex
Re: 1,4 T-Jet
Teda chlapi, sice nemá Tipo, ale Bravo 110kw a nejvyšší spotřebu jsem měl v zimě, kdy jsem jezdil jenom po Praze a teploty nevylezly nad nulu. Při trasách do 15 km jsem měl reálnou spotřebu 8,5l/100 km. Je pravda , že jezdím na Vervu a celoroční průměr mám 7,5l/100km.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: 1,4 T-Jet
Na to pridusenie motora po studenom štarte som dostal zo servisu odporúčanie natankovať 100 oktánový benzín, že sa to snáď zlepší... Váš názor?
Fiat Tipo Kombi, 1,4 T-Jet 88kW Lounge+, r.v. 2017
Re: 1,4 T-Jet
Osobně bych tam nic jiného dlouhodobě nepoužíval než aditivovany benzín. A prémiovým nic nezkazis, vyšší cenu vykompenzuje nižší spotřeba.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: 1,4 T-Jet
A skúšal to už niekto? Viem pochopiť, ak sa v tech. preukaze píše, že sa má použiť viac oktánový benzín. Tu ale píšu 95...
A ešte otázka, môžu sa benzíny miešať? Ak mám povedzme pol nádrže 95 a dotankujem do plnej 100 oktan, má to zmysel?
A ešte otázka, môžu sa benzíny miešať? Ak mám povedzme pol nádrže 95 a dotankujem do plnej 100 oktan, má to zmysel?
Fiat Tipo Kombi, 1,4 T-Jet 88kW Lounge+, r.v. 2017
Re: 1,4 T-Jet
Já adetiva dávám. Spotřeba se sníží,ale ne moc výrazně,max. tak o 0,5 l. Že to čistí i motor o tom nepochybuji.
FIAT TIPO HATCHBACK 1.4 T-JET 120K OPENING EDITION EXTRA
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33
Bravo II 1,4
Stilo 1,2
Bravo I
Punto 1,2
Alfa Romeo 33