MOJE PUNTO 1 - Ukažte ta svoje :) - Hudo14
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: MOJE PUNTO 1 - Ukažte ta svoje :) - Hudo14
Ten rozvod ešte skontrolujem. Na domcoch ryhy neboli ale na vačke hej... Chlap čo repasoval hlavu vravel že to vyzerá tak že nedostatočne maže tie domce. U nás v autotechne keď im dám dĺžku tej trubky tak mi z nej odrežú tu dĺžku a spravia na koncoch holenderi. Takže tak už to potom len pozohynat podľa tej starej a založiť .. a spravím rovno obe nech mám pokoj do budúcna
Fiat Punto MK1 55s 40kW/54HP SPi 1996 (stále jazdí)
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm2 103kW/140HP 2012
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm2 103kW/140HP 2012
- Reklama
Re: MOJE PUNTO 1 - Ukažte ta svoje :) - Hudo14
Takže punťo je po výmene komplet zadných brzdových rúrok. Bola to teda dosť na prd robota pri skladaní nádrže sa bratovi podarilo jeden šrob odtrhnúť tak som ho musel nahradiť dvoma šróbami s matkou... šrobi na hrdle nádrže som musel odvŕtať lebo som s nimi ani nepohol... ozaj to neodporúčam robiť na nájazdoch poprípade pred domom/panelákom .... skoro som prišiel o nervy a aj tak to nebrzdí bohvieako dobre takže zajtra to skúsim ešte raz odvzdušniť. Inak akurát som sa vrátil zo skúšobnej jazdy a zdá sa mi že motoru sa od cca 3000rpm nejako nechce takže to ozaj bude asi zle nastaveným rozvodom. Takže tu sa mi naskytá otázka: keďže môj známy čo mi so všetkým okolo auta pomáha je na dovolenke a do toho rozvodu sa nechcem púšťať sám bude vadiť keď auto bude istú dobu jazdiť s tým že je možno rozvod skočený o pár zubov ??? viem že to motoru nebude prospievať ale ozaj to nechcem robiť sám a ešte viac to doserkať ....
Fiat Punto MK1 55s 40kW/54HP SPi 1996 (stále jazdí)
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm2 103kW/140HP 2012
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm2 103kW/140HP 2012
Re: MOJE PUNTO 1 - Ukažte ta svoje :) - Hudo14
V podstatě u 8V se stát nic nemůže, ventily se nemohou potkat s písty.
Na nastavení rozvodu nic není, na setrvačníku se nastaví ryska na 0, pak se nastaví ryska na vačkové řemenici a nasadí řemen. Důležité je, aby ryska na kole vačkové řemenice byla spíše výše než níž, pak to nejede. Řemen napnout přiměřeně aby šel nevelkou silou palcem zmáčknout o 10mm. Potom protočit motor a zkontrolovat, jestli to sedí.
Na nastavení rozvodu nic není, na setrvačníku se nastaví ryska na 0, pak se nastaví ryska na vačkové řemenici a nasadí řemen. Důležité je, aby ryska na kole vačkové řemenice byla spíše výše než níž, pak to nejede. Řemen napnout přiměřeně aby šel nevelkou silou palcem zmáčknout o 10mm. Potom protočit motor a zkontrolovat, jestli to sedí.
- Přílohy
-
- setrvák.jpg (174.21 KiB) Zobrazeno 4614 x
-
- vačka.JPG (120.25 KiB) Zobrazeno 4614 x
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: MOJE PUNTO 1 - Ukažte ta svoje :) - Hudo14
To sa zíde vďaka
Fiat Punto MK1 55s 40kW/54HP SPi 1996 (stále jazdí)
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm2 103kW/140HP 2012
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm2 103kW/140HP 2012
Re: MOJE PUNTO 1 - Ukažte ta svoje :) - Hudo14
No takže neprešiel ani týždeň a zas mám problém .... Dnes som sa pustil do kontroly brzdových platničiek a zistil som že na oboch stranách bola platnička na ktorú tlačí piestik zodratá viac ako tá na vonkajšej strane čo tak asi má byť nie ? tak som sa ich rozhodol medzi sebou vymeniť aby sa rovnomerne dodrali všetko šlo v pohode až kým som nechcel zatlačiť piestik dovnútra najprv šiel ťažko tak som si pomohol blickami a keď som sním už pohol tak šiel už zatlačiť aj rukou spravil som to rovnako aj na druhej strane a keď už bolo všetko založené a šiel som sa previesť tak auto nebrzdilo pedál ide furt až na podlahu a brzdný účinok je strašne slabý (niekedy som si musel pomôcť aj ručkou ... ) po odvzdušnení je to také isté.. Brzdovka nemizne, zo strmeňov nič netečie, hadičky sú tiež v poriadku jediná vec čo sa zmenila je to že mi začal vŕzgať pedál brzdy. Takže čo to môže byť hlavný brzdový valček ??? posilovač bŕzd ? Ak je to ten valček stačí ho len pretesniť či radšej dať nový ???
Fiat Punto MK1 55s 40kW/54HP SPi 1996 (stále jazdí)
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm2 103kW/140HP 2012
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm2 103kW/140HP 2012
Re: MOJE PUNTO 1 - Ukažte ta svoje :) - Hudo14
A co podtlak v posilovači, je v pořádku? Není děravá hadice?
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: MOJE PUNTO 1 - Ukažte ta svoje :) - Hudo14
Pedál ide na podlahu aj keď je motor vypnutý takže podvozkom by to byť nemalo a auto brzdilo kým som sa nestaral do tých bŕzd
Fiat Punto MK1 55s 40kW/54HP SPi 1996 (stále jazdí)
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm2 103kW/140HP 2012
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm2 103kW/140HP 2012
Re: MOJE PUNTO 1 - Ukažte ta svoje :) - Hudo14
To by nemělo, s vypnutým motorem jde sešlápnout pedál jen o pár centimetrů. odvzdušnil jsi důkladně všechny 4 brzdy?
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: MOJE PUNTO 1 - Ukažte ta svoje :) - Hudo14
Áno včera dokonca 2x všetky štyri.
Fiat Punto MK1 55s 40kW/54HP SPi 1996 (stále jazdí)
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm2 103kW/140HP 2012
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm2 103kW/140HP 2012
Re: MOJE PUNTO 1 - Ukažte ta svoje :) - Hudo14
máš ABS?
u vozů s ABS se to odvzdušnuje přes diag.
u vozů s ABS se to odvzdušnuje přes diag.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Re: MOJE PUNTO 1 - Ukažte ta svoje :) - Hudo14
Je to výbava S takže nie
Fiat Punto MK1 55s 40kW/54HP SPi 1996 (stále jazdí)
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm2 103kW/140HP 2012
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm2 103kW/140HP 2012
Re: MOJE PUNTO 1 - Ukažte ta svoje :) - Hudo14
Takže nikto nemá s niečim podobným skúsenosti ?
Fiat Punto MK1 55s 40kW/54HP SPi 1996 (stále jazdí)
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm2 103kW/140HP 2012
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm2 103kW/140HP 2012
Re: MOJE PUNTO 1 - Ukažte ta svoje :) - Hudo14
Asi jedině hlavní spojkový válec.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: MOJE PUNTO 1 - Ukažte ta svoje :) - Hudo14
Pokud Ti to špatně brzdí,postupuj následovně.
Zjisti jestli Ti funguje hlavní brzdový válec.Pokud ano,zjisti jestli ti správně pracuje váleček na třmenu a jestli není zadřený plovoucí třem.
Vím,že se to jednoduše píše,ale pokud znáš hydrauliku a víš jak pracuje je to jednoduché.
Podle toho co popisuješ,že Ti nerovnoměrně sjíždí obložení a Ty jsi ho otočil a zatlačil brzdové válečky,podíval bych se jestli nejsou zarezlé válečky.Ty musí jít volně.
Po odvzdušnění Ti nebrzdí.
Zjistit jestli Ti správně pracují plovoucí třmeny.
Sundej kolo šlápni na brzdu uvidíš jestli Ti brzdí kolo.Pravá i levá strana.Pokud ano zkontroluj vůli zadních brzd.
Vůle v pořádku-a přesto nebrzdí.
Hlavní brzdový válec funguje?
Zjisti jestli Ti funguje hlavní brzdový válec.Pokud ano,zjisti jestli ti správně pracuje váleček na třmenu a jestli není zadřený plovoucí třem.
Vím,že se to jednoduše píše,ale pokud znáš hydrauliku a víš jak pracuje je to jednoduché.
Podle toho co popisuješ,že Ti nerovnoměrně sjíždí obložení a Ty jsi ho otočil a zatlačil brzdové válečky,podíval bych se jestli nejsou zarezlé válečky.Ty musí jít volně.
Po odvzdušnění Ti nebrzdí.
Zjistit jestli Ti správně pracují plovoucí třmeny.
Sundej kolo šlápni na brzdu uvidíš jestli Ti brzdí kolo.Pravá i levá strana.Pokud ano zkontroluj vůli zadních brzd.
Vůle v pořádku-a přesto nebrzdí.
Hlavní brzdový válec funguje?
Re: MOJE PUNTO 1 - Ukažte ta svoje :) - Hudo14
Jirko, právě psal, že to sešlápne až na podlahu i s vyplým motorem a odvzdušněný to má, takže to opravdu asi vypadá na ten hl. válec.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno