Zdar pánové:
Mám Fiat punto, 54 kw, 1242 ccm, rok 1995.
Mám několik problémů:
Když je studené auto a přidám plyn (nemusí být auto v zátěži), tak se auto chvíli dusí (2 – 3 vteřiny) a pak se rozeběhne. Když je auto ohřátý, tak to nedělá. Čím by to mohlo být?
Dále pozoruji, že mi kape chladící kapalina mezi blokem motoru a převodovkou (vidím kapičky na krytu od setrvačníku, odkaz na setrvačník - http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/motor1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;). Jen při ohřátém autě. Čím by to mohlo být?
A ještě mi kape olej, vidím, že mi vytéka za krytem na rozvodový řemen a teče mi přes vyražené číslo na motoru na zem. Číslo je vyražené na levo od svodu výfukového potrubí.
Předem děkuji za odpověd.
Dušení auta, kape voda a olej
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
Re: Dušení auta, kape voda a olej
1. Dela mi to taky, neprisel jsem na to co to muze zpusobovat, kontroloval jsem cidla i netesnosti a nic. Diagnostika neukazuje nic.Ale uz jsem se s tim zžil a neresim.
2. Nevim ktere misto konkretne myslis, ale kapat tam muze kolem termostatu či napojeni hadice, dale kolem plechove trubky vodni pumpy. Mrazovky tam z tehle strany pokud si dobre vybavuju nejsou.
3. To muze byt spatne gufero remenice vačky, olej pak stika dolu,nebo mozna i nedotahly horni ventildekl-zkus dotahnout vsechny 4srouby
2. Nevim ktere misto konkretne myslis, ale kapat tam muze kolem termostatu či napojeni hadice, dale kolem plechove trubky vodni pumpy. Mrazovky tam z tehle strany pokud si dobre vybavuju nejsou.
3. To muze byt spatne gufero remenice vačky, olej pak stika dolu,nebo mozna i nedotahly horni ventildekl-zkus dotahnout vsechny 4srouby
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Dušení auta, kape voda a olej
1. Čidla jsem také kontroloval, dával svíčky, palivák, čistil škrtící klapku a kontroloval jsem hadice u čerpadla a stále to dělá.
2. Místo, které myslím je zobrazeno na obrázku. Kolem termostatu to neteče, napojení hadice také ne. Mě říkal kámoš, že to může být mrazovka. A nevim jestli je na téhle straně.
Co jsem našel: (obrázek)
Punto 55 má na bloku tyto zátky: 1ks položka č.12 je mrazovka průměr 50mm ( naše objednací číslo: VE 2080 ) MOC 59,- 1ks položka č.5 je mrazovka průměr 14mm (naše objednací číslo: VE 2043) MOC 17,- 7ks položka č.5 je mrazovka průměr 30mm (naše číslo: VE 2051) MOC 25,-
3. Na to se podívám
2. Místo, které myslím je zobrazeno na obrázku. Kolem termostatu to neteče, napojení hadice také ne. Mě říkal kámoš, že to může být mrazovka. A nevim jestli je na téhle straně.
Co jsem našel: (obrázek)
Punto 55 má na bloku tyto zátky: 1ks položka č.12 je mrazovka průměr 50mm ( naše objednací číslo: VE 2080 ) MOC 59,- 1ks položka č.5 je mrazovka průměr 14mm (naše objednací číslo: VE 2043) MOC 17,- 7ks položka č.5 je mrazovka průměr 30mm (naše číslo: VE 2051) MOC 25,-
3. Na to se podívám
- Přílohy
-
- Mrazovky
- 691_mrazovky.jpg (50.06 KiB) Zobrazeno 2925 x
-
- Motor punto - kde kape voda.
- motor funto.jpg (29.88 KiB) Zobrazeno 2925 x
Re: Dušení auta, kape voda a olej
1. Zkusil bych vyčistit klapku sání, případně ji seřídit, muže být vadný, nebo znečištěný ventil v tom kanálu sání.
Šroub na klapce mám nastavený asi půl otáčky před tím, než motor začne zvyšovat otáčky, nevím, jestli je to tak správně, ale funguje mi to tak nejlíp.
Taky to může být znečištěnou l.s., nebo nezasunutá trubka z ventildeklu do airboxu.
Šroub na klapce mám nastavený asi půl otáčky před tím, než motor začne zvyšovat otáčky, nevím, jestli je to tak správně, ale funguje mi to tak nejlíp.
Taky to může být znečištěnou l.s., nebo nezasunutá trubka z ventildeklu do airboxu.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Dušení auta, kape voda a olej
Mě ten odkaz na obrázek nešel a ani teď nejde otevřít. Jinak to tedy může být teoreticky ta mrazovka č.12 . Kdysi jsem měnil mrazovku,ale na opačné straně pod deklem rozvodů vedle vodní pumpy,měl jsem ji totálně prorezlou,vypadá,že mají obě stejnou velikost.
A ohledně toho dušení... zkus zkontrolovat podtlaky-těsnost,zpuchřelost podtlakových hadiček, jak píše Vitaml tak i vyčistit krokový motorek volnoběhu + vyčistit ten obtokový kanálek,ale jinak nevím,ja vyzkoušel vše,myslim že už je to vlastnost těchto 75PS motorů
A ohledně toho dušení... zkus zkontrolovat podtlaky-těsnost,zpuchřelost podtlakových hadiček, jak píše Vitaml tak i vyčistit krokový motorek volnoběhu + vyčistit ten obtokový kanálek,ale jinak nevím,ja vyzkoušel vše,myslim že už je to vlastnost těchto 75PS motorů
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Dušení auta, kape voda a olej
Zkus seřídit tu klapku, jak jsem psal, mě to pomohlo.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno