Fiat Bravo 2008 MultiJet 77kw Hrianie brzd
Moderátor: peta.smolik
Fiat Bravo 2008 MultiJet 77kw Hrianie brzd
Dobry den, kupil som si toto auto a vsimol som si ze sa mi hreju brzdy a od nich aj cele kolesa. V zadu som dal komplet vymenenit brzdove strmene, kotuce, dosticky a lanka rucnej brzdy. V predu som nemenil nic. Pred vymenou sa hriali velmi teraz ked ich chytim udrzim ruku na sktrutke ale je to citelne teple na vsetkych 4 kolesach. Viete mi podaradit kde moze byt problem. Dakujem
- Reklama
Re: Fiat Bravo 2008 MultiJet 77kw Hrianie brzd
Ještě se můžou ucpávat hadičky, fungují pak jak jednosměrný ventil.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Fiat Bravo 2008 MultiJet 77kw Hrianie brzd
asi nemas ako zmerat teplotu vsak? vyskusal by som dat auto na zdvihak a roztocit kolesa ci idu lahko... cisto teoreticky mozu byt problem aj loziska, ale to by si asi pocul...ako moc brzdis pocas jazdy? aj sposob jazdy je dolezity.... ono zohriat brzdy na 100°C nieje ziadny problem... viem ze po slalomovych pretekoch co je asi tak 2km som nameral na kotucoch 150°C..
Re: Fiat Bravo 2008 MultiJet 77kw Hrianie brzd
Vitaml: viem nejako zistit ci je to v hadicke? Dakujem
panaman1: nemam ako zmerat teplotu no kazdopadne pred vymenou som ruku neudrazal na skrutkach a na kolese celkovo, teraz uz len citim ze je viac horuce ale ruku uz na nom udrzim kazdopadne na brzdovom kotuci ani sukundu. Na styl jazdy a brzdenia som si daval pozor vacsinu udem rychslotne cesty dediny plynula jazda bez brzdenia a hreje to. Beriem ze v meste plyn brzda sa to zahreje ale mam otestovane asi 10 km jazdy bez brzdy rychlost 50km/h a hreju. Kolesa som mal na zdvihaku a nejdu lahko, citit odpor dosticiek ani ho neroztocim hned sa zastavi.
panaman1: nemam ako zmerat teplotu no kazdopadne pred vymenou som ruku neudrazal na skrutkach a na kolese celkovo, teraz uz len citim ze je viac horuce ale ruku uz na nom udrzim kazdopadne na brzdovom kotuci ani sukundu. Na styl jazdy a brzdenia som si daval pozor vacsinu udem rychslotne cesty dediny plynula jazda bez brzdenia a hreje to. Beriem ze v meste plyn brzda sa to zahreje ale mam otestovane asi 10 km jazdy bez brzdy rychlost 50km/h a hreju. Kolesa som mal na zdvihaku a nejdu lahko, citit odpor dosticiek ani ho neroztocim hned sa zastavi.
Re: Fiat Bravo 2008 MultiJet 77kw Hrianie brzd
Chvilku jsem nad tím přemýšlel a zkusil bych vyměnit hadičky na předních kolech a před a po výměně zkus zabrat za přední třmeny, jak se vracejí (tahem ven).
Co jsem psal před tím, dělá to guma, jak se loupe.
Brzdy jsou 2 okruhové a zapojeny do kříže.
A zvednout auto a zjistit, kde to drhne, kolem se musí otočit vícekrát, aby se desky oddálily.
Co jsem psal před tím, dělá to guma, jak se loupe.
Brzdy jsou 2 okruhové a zapojeny do kříže.
A zvednout auto a zjistit, kde to drhne, kolem se musí otočit vícekrát, aby se desky oddálily.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Fiat Bravo 2008 MultiJet 77kw Hrianie brzd
Vitaml: Dakujem je nejaky postup na vymenu? pretoze do servisu sa uz nehodlam vratit.
Fiat Bravo 2008 MultiJet 77kw
Re: Fiat Bravo 2008 MultiJet 77kw Hrianie brzd
V prvé řadě zkusit lehce povolit holendry (tím je přitažená brzdová trubka k hadici), jestli se na trubce otáčí a není k trubce přirezlý, jinak hrozí překroucení trubky.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Fiat Bravo 2008 MultiJet 77kw Hrianie brzd
Teda netuším jestli byla nějaká výrobní vada hadiček, ale v životě jsem se s tím nesetkal, že by bobtnaly hadičky, leda že si někdo poplet brzdovku, v tom případě ano. Dle mého skromného názoru bude problém v brzdičích a to buď že váznou pístky nebo třmen ve svém kluzném uložení.Teď jsem dělal na svém repas zadních (byly ještě původní, 8let, 135kkm). Dal jsem kotouče, desky, 2x repasní sada třmenů včetně pístku. Přední jsou ještě v pohodě. Když zabrzdím , tak po odbrzdění se kolo normálně dá roztočit, jenom je slyšel lehké šustění desek o kotouč, to samé v případě ruční brzdy.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Fiat Bravo 2008 MultiJet 77kw Hrianie brzd
Ano, byla výrobní vada hadiček, už se to někde na fórech řešilo, hadičky neboptnají, ale byly už případy ucpaných hadiček, brzdová kapalina se nevracela a psalo se o nevracejících se brzdách a jejich přehřívání.
Samozdřejmě můžou váznout pístky, ale píše, že zadní brzdiče měnil, a stejně se mu přehřívají, při jízdě bez brzdění by se neměly ohřát vůbec, ochladí se ještě proudem vzduchu.
Může být i jiná vada v brzdovém systému, ale zkusit hadičky je teď nejlevnější řešení.
Samozdřejmě můžou váznout pístky, ale píše, že zadní brzdiče měnil, a stejně se mu přehřívají, při jízdě bez brzdění by se neměly ohřát vůbec, ochladí se ještě proudem vzduchu.
Může být i jiná vada v brzdovém systému, ale zkusit hadičky je teď nejlevnější řešení.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Fiat Bravo 2008 MultiJet 77kw Hrianie brzd
Tak jestli se ucpávaly hadičky, jedno jak a čím, tak nejjednodušší způsob na zjištění je povolit odvzdušňovák, pokud bude brzdovka volně vytékat a hladina v nádržce bude klesat tak je systém průchozí. Kontrolu je třeba udělat na každém kole.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Fiat Bravo 2008 MultiJet 77kw Hrianie brzd
Napíšu to znovu. Fungovalo to jak zpětná klapka, brzdy se nevracely.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Fiat Bravo 2008 MultiJet 77kw Hrianie brzd
Pravděpodobnost, že by došlo k takové poruše hadičky, že bude fungovat jako zpětná klapka (a bude držet) a to směrem od brzdiče je hodně nepravděpodobné. Stávalo se, že hadička nabobtnala (z různých důvodů), na povrchu nebylo nic poznat jelikož se skládá z několika vrstev a primárně zasažená byla ta vnitřní část. Při sešlápnutí brzdového pedálu je v systému vyvinut tlak až cca 200atm. Tento tlak se protlačí relativně snadno i přicpaným systémem, problém je opačný, při uvolnění tlak sice klesne, ale pokud někde v systému bude průtočný odpor s hraničním tlakem byť jen 1atm už to samotné stačí na dost velký problém. Proto jsem psal, pokud brzdovka volně proteče systémem z nádržky do brzdiče pouze za podpory gravitace je systém průchozí, pokud je někdo příznivcem konspirační teorie o zpětné klapce, nechť si koupí injekční stříkačku a systémem pošle brzdovku opačným směrem od brzdiče do nádržky, jako druhá možnost je delší hadička s nějakou nádržkou napojená na brzdič a umístěná výše než je nádržka v motorovém prostoru. Ten kdo má doma horské kolo s hydraulickými brzdami by tento systém měl znát velice dobře (pro neznalé: je to způsob jak se na horských kolech odvzdušňují brzdy).Vitaml píše:Napíšu to znovu. Fungovalo to jak zpětná klapka, brzdy se nevracely.
Edit: Pokud se problém s přibržďováním vyskytuje na všech kolech, tak společným prvkem je hlavní brzdový válec a jeho ovládání. Neměl jsem v ruce brzdový válec Brava, ale předpokládám, že koncepce dvouokruhových brzd je stále stejná. Brzdový válec je dvoukomorový s plovoucím pístem
http://lazo.czechian.net/slehofer/12%20brzdy/157a.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
jedna z možností je nefunkční systém mezi pracovní komorou a nádržkou, v případě daného obrázku se jedná o zpětné klapky. Druhý problém může nastat mezi pístem a trnem od ovládání z brzdového pedálu. Pokud časem došlo k blíže nespecifikovanému opotřebení systému pedál/posilovač/brzdový válec, mohlo dojít ke změně stavební délky ovládací sestavy. Píst hlavního válce se nevrací do základní polohy, kdy se otevřou odpouštěcí venily do nádobky. Píšu to obecně, neměl jsem to u Brava ani v ruce ani jsem se nekoukal.
https://eluc.kr-olomoucky.cz/uploads/im ... c_brzd.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Fiat Bravo 2008 MultiJet 77kw Hrianie brzd
Ahoj,
klasická věc na Stilech a nejspíš i Bravách - rozpadly se prachovky na lanovodech, páka ruční brzdy na levém třmenu začala tuhnout a mírně to přibržďovalo (po odtažení páky to bylo docela ok).
Začalo to dělat asi tak 2 měsíce po výměně kotoučů a destiček (origo fiat v autorizáku - do ČB už v životě nejedu, málem jsem se kvůli nim zabil, nedotáhli třmen).
Současný stav - nové lanovody na obou stranách, na levé straně i kompletně nový třmen.
Problém je ten, že levé kolo slyšitelně (když jedu někde podél zdi pomaleji) - tedy desky a kotouč třou o sebe po celém obvodu kotouče. Na pravé straně jsou asi jen dvě místa, když je odbržděno, kde to škrtá. Viditelně levá strana "přibržďuje", pravá jde lehčeji. Dneska jsem to celé po druhé rozhodil (levou stranu), namazal vodící čepy v držáku třmenu, očistil dosedací plochy desek, desky, všechno chodí volně. Sesadil zpátky tak, aby pístek dosedl tou drážkou na výstupek na desce. Podle manuálu nastartoval, cca 20x našlapal, aby se pístek vysunul a vymezila se vůle mezi deskama a kotoučem. Pak seřídil ruční brzdu....
No a levé kolo má po cca 10 km o cca 20°C víc než to pravé. Při zatažení ruční brzdy na max. (prostě co to dovolí) je vidět, že ta hrazda, ve které jsou lanovody uchycené nejde vodorovně, ale na levé straně to táhne víc než na pravé.
Nemáte někdo nějaký tip, jak to zprovoznit? Do autorizáku sem už nejedu, poslední zážitek mi stačil... Ještě mě napadlo povolit ruční brzdu, sundat zadní třmeny, pístky zatlačit, pak "energicky našlapat", aby se vymezila vůle, ještě pár km najezdit bez ruční brzdy (maximálně povolená) a potom to seřídit. Díky za odpovědi.
klasická věc na Stilech a nejspíš i Bravách - rozpadly se prachovky na lanovodech, páka ruční brzdy na levém třmenu začala tuhnout a mírně to přibržďovalo (po odtažení páky to bylo docela ok).
Začalo to dělat asi tak 2 měsíce po výměně kotoučů a destiček (origo fiat v autorizáku - do ČB už v životě nejedu, málem jsem se kvůli nim zabil, nedotáhli třmen).
Současný stav - nové lanovody na obou stranách, na levé straně i kompletně nový třmen.
Problém je ten, že levé kolo slyšitelně (když jedu někde podél zdi pomaleji) - tedy desky a kotouč třou o sebe po celém obvodu kotouče. Na pravé straně jsou asi jen dvě místa, když je odbržděno, kde to škrtá. Viditelně levá strana "přibržďuje", pravá jde lehčeji. Dneska jsem to celé po druhé rozhodil (levou stranu), namazal vodící čepy v držáku třmenu, očistil dosedací plochy desek, desky, všechno chodí volně. Sesadil zpátky tak, aby pístek dosedl tou drážkou na výstupek na desce. Podle manuálu nastartoval, cca 20x našlapal, aby se pístek vysunul a vymezila se vůle mezi deskama a kotoučem. Pak seřídil ruční brzdu....
No a levé kolo má po cca 10 km o cca 20°C víc než to pravé. Při zatažení ruční brzdy na max. (prostě co to dovolí) je vidět, že ta hrazda, ve které jsou lanovody uchycené nejde vodorovně, ale na levé straně to táhne víc než na pravé.
Nemáte někdo nějaký tip, jak to zprovoznit? Do autorizáku sem už nejedu, poslední zážitek mi stačil... Ještě mě napadlo povolit ruční brzdu, sundat zadní třmeny, pístky zatlačit, pak "energicky našlapat", aby se vymezila vůle, ještě pár km najezdit bez ruční brzdy (maximálně povolená) a potom to seřídit. Díky za odpovědi.
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
-
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 280
- Registrován: 11 pro 2015, 15:47
Re: Fiat Bravo 2008 MultiJet 77kw Hrianie brzd
ahoj, tise predpokladam, ze to jsou kotoucove brzdy. Koupil jsem forda ktery mel stejny problem, rozpadle prachovky a zmrtveny lanovod - nehejbal se. Diky tomu levy kolo uplne KO brzda, znicenej kotouc, puvodni majitel si toho asi vubec nevsim a 'ujezdil' to. Po vymene desek a lanovodu to kolo porad pribrzdovalo, bylo teplejsi nez ostatni. Nakonec pomohla az repase vnitrku pistku, ta obdelnikova gumicka ktera vraci pistek zpet kdyz se odbrzdi (podezrivam nejvic ji). Jak to kolo pribrzdovalo, tak ji to teplo asi zabilo. Jinak ma rucka samostely, takze by se to casem melo samo srovnat...
edit: mam pocit, ze to samostelovani jde urychlit tim ze se zaslapne brzda a pak se parkrat zatahne za rucku...
edit: mam pocit, ze to samostelovani jde urychlit tim ze se zaslapne brzda a pak se parkrat zatahne za rucku...
Re: Fiat Bravo 2008 MultiJet 77kw Hrianie brzd
Ahoj, psal jsem, že ten třmen je kompletně nový, takže tím by to být nemělo... Prakticky jsou vyměněné lanovody na obou stranách, v autorizáku i kotouče a desky (ale v roce 2016).
Když jsem to měl rozhozený, tak pístek šel zatlačit úplně volně a mechanismus ruční brzdy se vracel zpátky bez problému (a vysouval pístek taky krásně volně a lehce).
Jsou tam origo kotouče a desky, zjistil jsem, že ty vodící plechy pro desky jsou natřené černou barvou (nastříkané, nebo elox), mám ještě sadu náhradních jen galvanicky ošetřených, tak zkusím zbrousit ještě ty vodící držáky na deskách, které sedají do těch plechů, ale nezdálo se mi, že by to nějak drhlo.
Když jsem to měl rozhozený, tak pístek šel zatlačit úplně volně a mechanismus ruční brzdy se vracel zpátky bez problému (a vysouval pístek taky krásně volně a lehce).
Jsou tam origo kotouče a desky, zjistil jsem, že ty vodící plechy pro desky jsou natřené černou barvou (nastříkané, nebo elox), mám ještě sadu náhradních jen galvanicky ošetřených, tak zkusím zbrousit ještě ty vodící držáky na deskách, které sedají do těch plechů, ale nezdálo se mi, že by to nějak drhlo.
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS