Neprošly EMISE, 1.6 jtd

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
David920
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 11 kvě 2015, 17:34

Neprošly EMISE, 1.6 jtd

Příspěvek od David920 »

Ahoj. Dnes jsem byl na stk a emise bohužel neprošly. Bravo 2008, 1.6 jtd multijet 77kw, 186tis km. Povolená hodnota kouřivosti je 1,07 a naměřili 1,88.

Zhruba měsíc zpět mi svítila kontrolka motoru (na diagnostice: ventil recirkulace spalin, pozice ventilu EGR). EGR ventil jsem nechal pročistit, potom se kontrolka už nerozsvěcovala (jen při odjezdu ze servisu, ale po dalším startu už vůbec). Jezdím celkem hodně, měsíčně tak 3tisíce km, dost i dálnice. Tam občas točím cca 3000otáček. Mám teď někdy po dálnici jezdit jen na 5stupeň a vytáčet to až do 4000 otáček?
Vůbec nevím čeho se chytit a jestli v servisu budou vědět co opravit, vyměnit.. Může to být prý katalyzátor, vstřiky, EGR ventil,.. Nějaké rady co teď s tím a co pak před druhým pokusem EMISÍ - jet to pořádně projet a motor vytáčet?

Díky za všechny reakce. Vy jste s emisemi problém neměli, jakou jste měli naměřenou hodnotu kouřivosti?

upraveno:
teď jsem jel do obchodu a rozsvítila se zase kontrolka motoru (dnes ráno na emisích na diagnostice vymazal závady, a pak motor točil do 5000 otáček..) nevím jestli to může být důvod. Takže pokud to bude opravdu špatný EGR ventil a vymění se za nový - mohly by emise teoreticky projít? Nebo EGR ventil vliv na kouřivost moc nemá?
Reklama
 

JardaK.
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 208
Registrován: 12 říj 2007, 08:29
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Neprošly EMISE, 1.6 jtd

Příspěvek od JardaK. »

Mám stejný problém, už jsem ho tu někde popisoval v jiném vlákně, tak se koukni. Ve středu jedu do servisu Bosch (poradili mi to přímo v ostravském Fiatu). Pak tady dám vědět, jak jsem dopadl.
Fiat Bravo2 1,6 MJet, 77 kW, nar. 2010
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán
JardaK.
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 208
Registrován: 12 říj 2007, 08:29
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Neprošly EMISE, 1.6 jtd

Příspěvek od JardaK. »

JardaK. píše:Mám stejný problém, už jsem ho tu někde popisoval v jiném vlákně, tak se koukni. Ve středu jedu do servisu Bosch (poradili mi to přímo v ostravském Fiatu). Pak tady dám vědět, jak jsem dopadl.
Ještě teda nevím všechno (auto mám v servisu Bosch teprve od minulého pondělí), ale to co vím, mi v podstatě stačí - hlavně kvůli financím. Něco málo je potřeba udělat se dvěma tryskama, ovšem prý je dost špatné čerpadlo. Dneska objednávají v Německu potřebné součástky, pak prý projdu i na emisích. No a cena? S prací a materiálem to dělá 37 tis. Kč! Bomba, co?
Fiat Bravo2 1,6 MJet, 77 kW, nar. 2010
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán
Uživatelský avatar
LibeXs
Fiaťák
Příspěvky: 64
Registrován: 20 srp 2014, 16:16

Re: Neprošly EMISE, 1.6 jtd

Příspěvek od LibeXs »

No ty bláho, to je horor... Když potkávám řidiče i nových aut na cestách, tak jim jde z výfuku mohutný černý dým... To číslo by bylo tak 5, ne 1,88. Stejně tě měli nechat projít, protože já začínal na 3.2 a snad až na popátý pokus to tam spadlo na přijatelnou hodnotu. A ještě jsem dostal vynadané, že málo točím do otáček :D
murino
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 19 lis 2015, 18:44

Re: Neprošly EMISE, 1.6 jtd

Příspěvek od murino »

Najdi si obyčejný servis kde dělají měření emisí a projdeš ;)
Je super když tě i autorizák pošle jinam, to je důvod proč tam v životě nezamířím....
Jarous1
Fiaťák
Příspěvky: 102
Registrován: 18 úno 2007, 19:11

Re: Neprošly EMISE, 1.6 jtd

Příspěvek od Jarous1 »

Vzhledem k tomu, že Ti auto normálně bez problémů jezdí, nechápu jak může být špatné čerpadlo...
Fiat 500X 1.4 Turbo Multiair Lounge
Fiat Croma 1.9 JTDm FL
Fiat Stilo MW 1,9 JTD Active FL
ex Fiat Bravo 2 MJTD Emotion
JardaK.
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 208
Registrován: 12 říj 2007, 08:29
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Neprošly EMISE, 1.6 jtd

Příspěvek od JardaK. »

Dneska jsem si byl pro auto. Konečná cena 40 701 Kč. Měl jsem tam opravy dvou trysek (výměna špiček) a na čerpadle zjištěny 3 vadné elementy (universální výraz), hnací hřídel a vadný ventil. Má to být testováno na kouřivost (teď už prý v pohodě), vyměnili palivový filtr a řekli mi, že nafta v nádrži neprošla (překročen limit nečistot). Nerozumím - neberu naftu v JZD, moje čerpačky jsou Makro a EuroOil. Makro je prý na hovno, mám jezdit na Shell, Benzinu a Agip, které mám v okolí a semtam vrazit do nádrže aditivum. To ovšem dávám, tak nevím. Můžu přijet i na chipnutí, bude to trvat hodinu a stát 3000. To je proti té ceně za opravu nic, tak uvidíme.
Fiat Bravo2 1,6 MJet, 77 kW, nar. 2010
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán
Odpovědět

Zpět na „Bravo 2“