t-jet 120 karbon v motoru

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

marfy.vfr
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 05 srp 2016, 13:06

Re: t-jet 120 karbon v motoru

Příspěvek od marfy.vfr »

Byl to fakt humus. Určitě bych to neproplachoval žádným přípravkem, aby se něco neucpalo, ale zkrátil bych intervaly a použil normální, slušnej olej, žádný "inteligentní molekuly"...
Horší, než v traktoru...
Horší, než v traktoru...
20150703_1933353.jpg (218.79 KiB) Zobrazeno 4052 x
Reklama
 

paaulooss
Fiaťák
Příspěvky: 138
Registrován: 23 pro 2011, 19:02

Re: t-jet 120 karbon v motoru

Příspěvek od paaulooss »

Tak to je síla. Něco podobného tam budu mít já. A nemohl už tam být nános už od začátku, před tím, než se tam lil ten Castrol? Škoda že ten T-jet nemá ventilové víko. Alespoň bych se podíval. Jojo, proplach se něco utrhne a ucpe kanálek. Jinak při výměně jsem měl ve vložce filtru karbonové černé kousíčky tvrdé. Či co. Ten olej je základ. Bohužel u mě se měnil olej po 25000 km až do 120 000. To mě mrzí. No ale neudělám nic. Musim nastolit pořádek a měnit po 10k.
marfy.vfr
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 05 srp 2016, 13:06

Re: t-jet 120 karbon v motoru

Příspěvek od marfy.vfr »

Auto měl před námi švára a on dával Castrol a my pokračovali. Co tam bylo před tím netuším. Každopádně jsem se nachomítnul, když přetěsňoval víko a vačky byly jako zrcadlo, okolo si už nepamatuju, ale kdyby tam byla taková paseka, všimnul bych si. Ten Valvoline každopádně slušně proplachuje.
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: t-jet 120 karbon v motoru

Příspěvek od Vitaml »

Taky jsem včera přetěsňoval, první fotka je když jsem koupil auto před třemi lety, druhá je včerejší,
mezitím jsem tam dal nějaké Sunoco a pak Valvoline SynPower 5w40, u toho zůstanu. Původní majitel v Rakousku dělal pravidelnou výměnu myslím po 15 tkm.
Přílohy
vačky 1.jpg
vačky 1.jpg (66.1 KiB) Zobrazeno 3999 x
vačky 2.jpg
vačky 2.jpg (56.92 KiB) Zobrazeno 3999 x
svíčky.JPG
svíčky.JPG (74.54 KiB) Zobrazeno 3999 x
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
paaulooss
Fiaťák
Příspěvky: 138
Registrován: 23 pro 2011, 19:02

Re: t-jet 120 karbon v motoru

Příspěvek od paaulooss »

To je nádherně čistý motor, oproti mému. Kolik máš najeto? Taky tedy zkusím ten Vavoline. Odpovídá specifikaci Fiatu? Zase mám obavy, aby mi ten Vavoline nenadelal paseku s tím uvolňováním bordelu.
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: t-jet 120 karbon v motoru

Příspěvek od Vitaml »

Specifikace má všechny, možná jsem to trochu zhoršil tím Sunocem, při koupi rovných 100 tkm,
teď asi 119 tkm. Svíčky jsou Brisk staré 2.5 roku.
Překvapuje mě, že vačky jsou beze známek opotřebení, viděl jsem vačku z naší firemní Ochcávky (75 tkm), tam chybělo asi 5 mm materiálu a hrníčky úplně zničené.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: t-jet 120 karbon v motoru

Příspěvek od Vitaml »

Jo a hromada karbonu byla v deklu pod tím plechem. Ten se dá vyloupnout. Rozpustil to Cinol čistič motorů.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
paaulooss
Fiaťák
Příspěvky: 138
Registrován: 23 pro 2011, 19:02

Re: t-jet 120 karbon v motoru

Příspěvek od paaulooss »

Joo, škoda,ze já to nerozeberu. Na hrníčky ani vačku se nekoulnu. Žádné víko tam nemám. Koukal jsem na ten Vavoline, je podezrele levný. Možná v zanášení hraje roli i teplota toho oleje. Uvidíme, spíš tam dám tu selenia Pure energy. Ps: Aby ti ty svíčky neodpalili cívku, mají jiskru s velkým výkonem. Co iridia? Interval výměny 100k.
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: t-jet 120 karbon v motoru

Příspěvek od Vitaml »

Vačku myslím tu vačkovou hřídel co je po délce, hrníčky to, co je pod ní, takže ji vidíš.
Dekl je víko vačkové hřídele, to jsi měl sundané, ten plech je v tom víku zacvaklý.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
paaulooss
Fiaťák
Příspěvky: 138
Registrován: 23 pro 2011, 19:02

Re: t-jet 120 karbon v motoru

Příspěvek od paaulooss »

Já mám T-jet, vyfotim sem akorát karbon pod víčkem.
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: t-jet 120 karbon v motoru

Příspěvek od liborko »

Na castrol jsem taky slyšel stížnosti,ale nevim já jej nepoužívám,jen jsem slyšel jedna teta povídala :) Odjakživa liju do Fiatů pouze Valvoline a nemám s tím problém. Ono dnes nelze věřit ničemu.Šéf v práci koupil 200L barel s Agip olejem a ikdyž to mělo pečeť tak se pozdějc přišlo na to,že to byl nějaký pančovaný olej,prostě sračka. Takže jak se přebalují díly tak se přebalují i oleje..
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
slabostka
Fiaťák
Příspěvky: 149
Registrován: 18 lis 2009, 17:38

Re: t-jet 120 karbon v motoru

Příspěvek od slabostka »

pokiaľ je ten motor priamy vstrek tak bude karbon jeho údelom.... plus ak je tam egr....
sporting speedgear r.v. 2000
slabostka
Fiaťák
Příspěvky: 149
Registrován: 18 lis 2009, 17:38

Re: t-jet 120 karbon v motoru

Příspěvek od slabostka »

pokiaľ je ten motor priamy vstrek tak bude karbon jeho údelom.... plus ak je tam egr....
... na prečistenie je dobré urobiť niekoľko výmen po cca 2-3 tisíc km s nejakým hoc lacnejším olejom splňajúcim špecifikáciu - Shell vraj dobre čistia? čističe robia v podstate to isté ale sú agresívnejšie, toho karbonu tam zase nieje na kilá a keď ti neberie olej ešte je to asi dobré a dá sa to poriešiť len olejmi...
sporting speedgear r.v. 2000
Uživatelský avatar
mr.brain
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 213
Registrován: 14 črc 2013, 09:30
Bydliště: ČR :)

Příspěvek od mr.brain »

T-jet má vstřiky do sání (nepřímý vstřik), není to jako TFSI...
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
slabostka
Fiaťák
Příspěvky: 149
Registrován: 18 lis 2009, 17:38

Re: t-jet 120 karbon v motoru

Příspěvek od slabostka »

tak len poctivo meniť vhodný olej, za mňa aj 15 000km je maximum pri ideálnej prevádzke - málo studených štartov, dlhšie kľudné jazdy..... inak aj menej ako 15 000km.
Mám jedno auto kde boli výmeny a 20 000km a po 100 000km rovnako nános karbonu, kupoval som ako jazdenku.... ak máte na nové autíčko tak olej je tá najlacnejšia vec ktorou sa dá veľa posrať aj veľa uchrániť. Ja mením a 10 000km, možno sa to zdá málo ale stojí to zato.... ušetríte mnoho zbytočných starostí - zapečené stieracie krúžky, zvýšená spotreba oleja....

... a ešte jedna maličkosť - do benzínu pridávam pravidelne VIF... kupujem obyč. 95 a VIF v mierne vyššej dávke než popisuje výrobca.
sporting speedgear r.v. 2000
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“