Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Moderátor: peta.smolik

pguty
Začátečník
Příspěvky: 42
Registrován: 27 črc 2016, 16:25

Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Příspěvek od pguty »

Zdravím, kúpil som Seicento rok prvej evidencie na SK 1998 a očividne je to "skladačka" z viacerých áut. Až tak mi to nevadí, veď som to zistil už pri obhliadke vozidla pred kúpou, no od predajcu (súkromná osoba) som sa nedozvedel nič viac iba to, že to také kúpil a on nič nevie. Potreboval by som zistiť hlavne to, aký je tam motor, či 1,1 alebo 0,9 lebo ma zarazil štítok na riadiacej jednotke tam bolo napísané Fiat 600 0,9 cm SPI FASE 2. Seicento bolo (vo veľkom technickom to aj je) predávané ako Sporting, ale podľa toho, čo som čítal, čo by malo všetko mať vo výbave, minimálne pár vecí to nemá, iba ak boli nejako faceliftované? Toto má strešné okno, 2 airbagy, centrál, elektrické okná, otáčkomer v strede palubnej dosky (aj tak nefunkčný), ale to je asi všetko zo Sportingu. Sedlá má obyčajné, disky 13´´, predné hmlovky nikde a na prístrojovke je iba ukazovateľ paliva, tachometer a hodinky.

Nejaké foto:
https://postimg.org/image/5k7xx2fo7/

...a video:
https://www.youtube.com/watch?v=Fgw9VtG ... e=youtu.be
Naposledy upravil(a) pguty dne 27 črc 2016, 17:28, celkem upraveno 7 x.
Škoda 110R, r.v.1970
Nissan Bluebird 2,0 SLX, r.v. 1986
Škoda 1000MB, r.v. 1968
Ford Scorpio 2,0i Automat
Fiat Uno 1,3D, 32kW, r.r. 1989
Daewoo Lanos 1,5, 63 kW, r.v.2000
Renault Megane Grandtour II 1,5 dCi, r.v. 2008
Fiat Seicento 1,1 Sporting, r.v.1998
Reklama
 

radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Příspěvek od radek.s »

Hoď sem fotku motoru a já napíšu, co je to za motor.
A v technickým průkazu je napsaný jaky motor?
Sportingy se s 900 nedělaly, jen 1100 a měly sportovní sedadla, jiné nárazníky, nefunkční otáčkoměr může být pokus o amatérské doplnění, možná jde o podvod a Sporting to nebude.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
pguty
Začátečník
Příspěvky: 42
Registrován: 27 črc 2016, 16:25

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Příspěvek od pguty »

Doplnil som do prvého príspevku nejaké foto a prezentáciu videa.

Veď práve, že to čo som čítal o Sportingu, veľa vecí mi tam nepasuje, ale hlavne chcem vedieť, čo je tam za motor.
Škoda 110R, r.v.1970
Nissan Bluebird 2,0 SLX, r.v. 1986
Škoda 1000MB, r.v. 1968
Ford Scorpio 2,0i Automat
Fiat Uno 1,3D, 32kW, r.r. 1989
Daewoo Lanos 1,5, 63 kW, r.v.2000
Renault Megane Grandtour II 1,5 dCi, r.v. 2008
Fiat Seicento 1,1 Sporting, r.v.1998
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Příspěvek od liborko »

Motor je 1.1 Fire SPI stejnej jako mám já v mém seicentě r.99. Podívej se zde a zadej VIN,mělo by ti vyjet detailnější info o autě http://eper.fiatforum.com/eper/navi?GUI ... E=F&SBMK=F" onclick="window.open(this.href);return false;
Ohledně štítku na řj, že je tam napsáno Fiat 600 bych neřešil,pokud se nepletu (kdyžtak mě někdo opraví :-) tak se v Itálii používalo označení 600 místo Seicento,a také si myslím používali stejné jednotky i pro obsah 900.
Já mám třeba 1.1 edice HOBBY a v TP mám napsáno Fiat Seicento ABARTH :D
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Příspěvek od radek.s »

To nevypadá tak zle, ano je to motor 1,1 SPI a to je dobrá zpráva. Ta řídící jednotka je v pořádku, patří tam. Jinak mě to připadá jako kříženec Sportingu a veze SX. Možná to Sporting je, ale je vyměněný přední nárazník z verze SX a nastříkána jeho černá lišta na červeno (nebo celý nárazník). Interiér vypadá ze Sportingu kromě sedaček, ty jsou z verze S nebo SX. Něco je přelakováno, u Sportingu byl červený jen panel s ovádáním topení, ostatní plasty asi někdo nalakoval, ale to nevadí.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Příspěvek od radek.s »

Zadní nárazník je Sporting, výplně dveří jsou z verze S, zadní opěrky hlavy jsou z modelu vyráběného do 09/2000, naopak přední opěrky jsou z modelu vyráběného od 10/2000. Sporting měl lakovaná zrcátka, černá jsou z veze S. Myslím, že to Sporting je, ale jsou vyměněny: přední nárazník, sedačky a opěrky hlavy, výplně dveří, zrcátka, kola (Sporting měl hliníková kola), boční lišty dveří byly původně černé nebo černo-červené. Tohle autorádio se tam nedávalo, to tam někdo doplnil nebo původní vyměnil.
Naposledy upravil(a) radek.s dne 27 črc 2016, 21:08, celkem upraveno 1 x.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Příspěvek od liborko »

Těžko říct zda je to sporting či překopávka, v eperu přes VIN bude vědět více o jakou verzi se jedná. Každopádně zadek sporting,přední nárazník je stříkaný celý,takže to možná bylo bouchlé na předek. Vidím tam na panelu tlačítko na přední mlhovky tak by to chtělo lehnout pod auto a kouknout zda tam dole visí konektory k mlhovkám. Pokud se nepletu tak sportingy měly na přístrojovce ručičky červené a ta barva budíků byla i trošku jiná :roll:
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Příspěvek od liborko »

tak sorry blbě jsem koukal,ručičky tam má červené,ale stejně ty budíky by měly být jinačí :)
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Příspěvek od radek.s »

liborko píše:Těžko říct zda je to sporting či překopávka, v eperu přes VIN bude vědět více o jakou verzi se jedná. Každopádně zadek sporting,přední nárazník je stříkaný celý,takže to možná bylo bouchlé na předek. Vidím tam na panelu tlačítko na přední mlhovky tak by to chtělo lehnout pod auto a kouknout zda tam dole visí konektory k mlhovkám. Pokud se nepletu tak sportingy měly na přístrojovce ručičky červené a ta barva budíků byla i trošku jiná :roll:
Já myslím, že ty budíky jsou pro verzi SPI v pořádku, tyhle se tam dávaly, do verzí MPI se dávaly jiné, modernější s jinou grafikou a LCD displejem s hodinami a kilometry.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
pguty
Začátečník
Příspěvky: 42
Registrován: 27 črc 2016, 16:25

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Příspěvek od pguty »

Ďakujem za všetky odpovede. Vedel som, že je to skladačka, predtým, ako som ho šiel zobrať, prešiel som pár stránok netu o Seicente, no motor som nevedel zaradiť, trošku som mal strach, že tam vložil 900 cm3, aj keď podľa jazdných vlastností tomu nič nenasvedčovalo, bolo až príliš živé...o tých hmlovkách a prednom nárazníku som vedel, lebo ešte sa aj kontrolka rozsvieti na tlačidle a hmlovky nikde (ani diery v nárazníku), disky a sedačky tiež, len som si nebol istý, či aj v prvých verziách Sportingu boli 14´´ liatinové a športové sedačky, rádio taktiež, je z nejakého starého VW. Ten otáčkomer je nefunkčný, kábliky k nemu idú, aj podsvietenie funguje, ťažko povedať, prečo nejde, keďže neviem, kde v motorovej časti je otáčkomer na tomto type motora pripojený.

Ešte som sa chcel opýtať, ak má niekto z vás skúsenosti, či tá koncovka OBD (trojpinová, je aj na jednom obrázku) sa mi bude dať pripojiť touto redukciou http://www.diag-shop.eu/obchod/diagnost ... kcia-3-pin na diagnostiku ELM327 a samozrejme, či bude fungovať, poprípade aký soft ste pri čítaní použili.
Škoda 110R, r.v.1970
Nissan Bluebird 2,0 SLX, r.v. 1986
Škoda 1000MB, r.v. 1968
Ford Scorpio 2,0i Automat
Fiat Uno 1,3D, 32kW, r.r. 1989
Daewoo Lanos 1,5, 63 kW, r.v.2000
Renault Megane Grandtour II 1,5 dCi, r.v. 2008
Fiat Seicento 1,1 Sporting, r.v.1998
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Příspěvek od radek.s »

Redukci na 3 PIN vyzkoušenou nemám, protože moje MPI jí nepotřebuje, má novější řídící jednotku (IAW 59F) a už má pod palubovkou u pojistek běžnou OBD II zásuvku. Používám starší bezplatnou (omezenou) verzi programu FiatECUscan (verze 2.4.1), program před časem přejmenovali na Multiecuscan.
Pro verze SPI by měla 3 PIN redukce fungovat, ale v dokumentaci k programu i jinde se uvádí, že je určena pro kabel KKL a netuším, zda bude pracovat i s kabelem ELM327.
Pokud ještě nemáš žádný kabel, raději kup k redukci kabel KKL, nebo bez redukce lze rovnou použít tento: http://www.diag-shop.eu/obchod/diagnost ... a-kkl-3pin" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale aby to nebylo jednoduchý, tak současný program Multiecuscan neumožňuje diagnostikovat Seicenta SPI (jednotka IAW 16F) přes 3 PIN v bezplatné verzi, ale pouze v placené:
http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
U starší verze FiatECUscan jednotka IAW 16F není vůbec uvedena, jestli to umí nějaká vyšší verze FiatECUscan jsem nezjišťoval.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
radek.s
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 02 zář 2007, 17:14
Bydliště: Praha

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Příspěvek od radek.s »

Tak jsem to zjistil, jednotku IAW 16F umí až Multiecuscan od verze 1.9
http://www.multiecuscan.net/ReleaseHistory.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Pokud nechceš kupovat plnou verzi, najdi na netu nějaký jiný software.

Jo a otáčkoměr je většinou připojen na řídící jednotku motoru.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
pguty
Začátečník
Příspěvky: 42
Registrován: 27 črc 2016, 16:25

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Příspěvek od pguty »

Ďakujem, ELM327 už mám dávno, redukcia stojí 10€, vyskúšam, uvidím (možno neuvidím nič:))
Škoda 110R, r.v.1970
Nissan Bluebird 2,0 SLX, r.v. 1986
Škoda 1000MB, r.v. 1968
Ford Scorpio 2,0i Automat
Fiat Uno 1,3D, 32kW, r.r. 1989
Daewoo Lanos 1,5, 63 kW, r.v.2000
Renault Megane Grandtour II 1,5 dCi, r.v. 2008
Fiat Seicento 1,1 Sporting, r.v.1998
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Příspěvek od liborko »

Pro zajimavost ja tam mam tuhle, sei bylo dovezene od skopcaku Obrázek
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Rozdiel medzi 900cm3 a 1100 cm3 motorom

Příspěvek od Vitaml »

Jen podotknu, 3 pin je na KKL komunikaci, ne na ELM327.
OBD konektor pod pojistkovou skříní (a v mém případě) používá KKL (je nutný přepínač) pro ABS, Airbag a motor a taky ELM327 pro posilovač, Body comp i motor.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Odpovědět

Zpět na „Seicento“