TYP - výměna přístrojové desky MK1
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto, zokot
Re: TYP - výměna přístrojové desky MK1
Takže,při výměně palubovky je potřeba z ŘJ z pinu č 23(?musel bych se podívat přesně)dotáhnout kabel pro ovládání otáčkoměru a ukazatel teploty bude fungovat,když se vymění čidlo na motoru(to za rozvodama)čidlo musí mít červenej plast(když na něj kouknete,tak tam je ještě takovej výstupek) a pak vše funguje,když by chtěl pak někdo poradit,jak zapojit stropní hodiny,tak také není problém,nedávno jsem zapojoval.
- Reklama
Re: TYP - výměna přístrojové desky MK1
Také jsem toužil po teploměru a otáčkoměru v mém punťovi. Takže jsem na dobírku zakoupil palubní přístrojovku. Bohužel byla to ta se zelenými proužky. Po prvním napojení zjištěno,že nesvítí kontrolky dobíjení a mazání.Také není před kontrolkou imobilizéru správný piktogram/ je zde piktogram nezapnutých pásů/. Na to jsem byl připraven díky tomuto fóru.Budu tedy měnit jen přístroje ve své stávající přístrojovce a levý panýlek s piktogramy. Napojoval jsem jen z důvodu indikace prasklých žároviček.Modrý drát z pinu 23 jsem stopoval a přes svorkovnici u relé startování v motorovém prostoru a vede naštěstí dovnitř vozu na bílou svorkovnici vedle pojistek. Vypíchnul jsem tedy drát ze svorkovnice ,napojil na extra vodič a připojil k matce vedle zásuvky na otáčkoměru. Po výměně přístrojů dotažení matiček a napojení všech svorkovnic otáčkoměr plně funkční.Odpojen drát ze spínače teploty a ukostřením vyzkoušeno,že i teploměr je funkční,když ukázal maximální výchylku. Teď jen zakoupit správné čidlo a hurá užívat si komfortu,který mi italští soudruzi odepřeli. Velice děkuji za toto téma ,ze kterého jsem čerpal .
EX:Mazda Demio /Japonec nakonec/
EX:Punto 55S r.v.1996,černá s polepy
EX:Modrá zatmavená multinka 1,6 100 16v r.v.1999
EX:Punto 55S r.v.1996,černá s polepy
EX:Modrá zatmavená multinka 1,6 100 16v r.v.1999
Re: TYP - výměna přístrojové desky MK1
Dej vedet jaky koupis to cidlo. Ja sem zatim nenasel to spravny .. mam dve a vzdycky s mensim zavitem.
Re: TYP - výměna přístrojové desky MK1
Tak zatím jsem vymontoval staré čidlo. Došlo sice k jeho destrukci,ale mosazná část vydržela a dala se celkem dobře povolit golou č. 22. Závit je průměr 16mm a délka cca 13mm. Na základě těchto údajů jsem objednal čidlo http://www.autokelly.cz/#|k86fjqApTvRrq ... WUv3uczQ==. Zítra si jej převezmu a namontuji.Pk dám vědět zda teploměr funguje a zda montáž proběhla v pořádku.
EX:Mazda Demio /Japonec nakonec/
EX:Punto 55S r.v.1996,černá s polepy
EX:Modrá zatmavená multinka 1,6 100 16v r.v.1999
EX:Punto 55S r.v.1996,černá s polepy
EX:Modrá zatmavená multinka 1,6 100 16v r.v.1999
Re: TYP - výměna přístrojové desky MK1
Montáž proběhla v pořádku,čidlo je dleší,ale jde zašroubovat až nadoraz. Bohužel teploměr se ani nehne.Takže přijde na řadu trocha elektrotechniky.Při ukostření kabelu teploměr vyletí na maximální výchylku takže kabel je dobrý. Ještě zkusím vyndat přístrojovku a podívat se na místo žárovičky,kterou jsem vyndal.Třeba je to tím a teploměr nemá správný odpor na čidle.
EX:Mazda Demio /Japonec nakonec/
EX:Punto 55S r.v.1996,černá s polepy
EX:Modrá zatmavená multinka 1,6 100 16v r.v.1999
EX:Punto 55S r.v.1996,černá s polepy
EX:Modrá zatmavená multinka 1,6 100 16v r.v.1999
Re: TYP - výměna přístrojové desky MK1 žádost o foto
Teploměr stále nefunguje. Měřením jsem zjistil,že po zapnutí klíčku do něj jde stále 12v a ručička je tlačená na doraz. Měřením na čidle jsem zjistil snižující se odpor a to je dobře. Po zapnutí klíčku se na čidle objeví napětí cca 12.5V. Někde budou zřejmě přehozené dráty v zapojení svorkovnice do plošného spoje. Nevíte jak mají být zapojené dráty na svorkovnici pro teploměr a palivoměr? Nebyl by někdo ochoten nafotit svorkovnici? Díky
EX:Mazda Demio /Japonec nakonec/
EX:Punto 55S r.v.1996,černá s polepy
EX:Modrá zatmavená multinka 1,6 100 16v r.v.1999
EX:Punto 55S r.v.1996,černá s polepy
EX:Modrá zatmavená multinka 1,6 100 16v r.v.1999
Re: TYP - výměna přístrojové desky MK1
Ses si jist ze mas spravne cidlo? Myslim hodnotu odporu pro ktery je delany budik.
Fiat Punto MK1 55, 1996; Ford Focus 2004
Re: TYP - výměna přístrojové desky MK1
To nevím,ale myslím,že bz se budík alespoň pohnul po zapnutí klíčků. když ručně vychýlím ručičku,zřetelně cítím odpor,jak je ručička tlačená k dorazu.
EX:Mazda Demio /Japonec nakonec/
EX:Punto 55S r.v.1996,černá s polepy
EX:Modrá zatmavená multinka 1,6 100 16v r.v.1999
EX:Punto 55S r.v.1996,černá s polepy
EX:Modrá zatmavená multinka 1,6 100 16v r.v.1999
Re: TYP - výměna přístrojové desky MK1
ja mal s tym problem taky , ze zo starej pristrojovky som prehodil aj ziarovku na kontrolku teploty, ale ta v pristrojovke kde je rucickovy budik nema byt , skus pozriet ci ju tam nahodou nemas aj ty
Punto 55 1.1S 40kW r.96 ; 3D ; prejdená TransAlpina 2163mn.m.-Transfagaras-Bukurešť 2235km
Re: TYP - výměna přístrojové desky MK1
Budiky s hodinami vymenene za budiky s otackomerom a teplomerom vsetko zapojene a funkcné ,kabel pre otackomer som tahal od bieleho rele pod oknom , po odpojeni patice je to druhy pin odspodu,modry kabel ten isty co je aj na pozicii 27 riadiacej jednotky.Povodne čidlo teploty vody som vymenil za EPS 1.830.000.Ešte je potrebne vyhodit s pristrojovky kontrolku prehriatia motora az potom teplomer ukazuje spravnu teplotu chladiacej kvapaliny.
Samozrejme dakujem za informacie na tomto fore.
Samozrejme dakujem za informacie na tomto fore.
Punto 55 1.1S 40kW r.95 ; 3D Rosso Red
Re: TYP - výměna přístrojové desky MK1
Zdravím.
Viem, že táto téma začala pred 10 rokmi, ale aj tak je nejaký čas živá.
Mám tiež Punto 55S. Pozháňal som doňho prístrojovku s otáčkomerom.
Naštudoval túto tému, poľskú stránku.
Kontrolky mi pasovali presne ako na starej prístrojovke. Skúsil som naštartovať a otáčkomer FUNGUJE!!!
Viem, že táto téma začala pred 10 rokmi, ale aj tak je nejaký čas živá.
Mám tiež Punto 55S. Pozháňal som doňho prístrojovku s otáčkomerom.
Naštudoval túto tému, poľskú stránku.
Kontrolky mi pasovali presne ako na starej prístrojovke. Skúsil som naštartovať a otáčkomer FUNGUJE!!!
Naposledy upravil(a) Vypravca dne 24 srp 2016, 15:11, celkem upraveno 2 x.
Re: TYP - výměna přístrojové desky MK1
to je prostě fiat no,co k tomu víc říct buď rád,horší by bylo kdybys to zapojil podle návodu a otáčkoměr nemohl rozchodit
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: TYP - výměna přístrojové desky MK1
Tak dnes prehodený aj teplotný snímač.
Prístrojovka ide ako má. Len ten teplomer by mohol mať lepší rozsah.
Keď je v polovici tak vtedy zapína chladiaci ventilátor a prevádzková teplota je v 1/4.
Skôr by mi pasovala prevádzková teplota v 1/2 a zapnutie ventilátora v 2/3.
Neskúšal niekto nejako zmeniť odpor medzi snímačom a budíkom, alebo nejaký iný snímač
čo má menší odpor pri prevádzkovej teplote?
Prístrojovka ide ako má. Len ten teplomer by mohol mať lepší rozsah.
Keď je v polovici tak vtedy zapína chladiaci ventilátor a prevádzková teplota je v 1/4.
Skôr by mi pasovala prevádzková teplota v 1/2 a zapnutie ventilátora v 2/3.
Neskúšal niekto nejako zmeniť odpor medzi snímačom a budíkom, alebo nejaký iný snímač
čo má menší odpor pri prevádzkovej teplote?
Re: TYP - výměna přístrojové desky MK1
S tim origo cidlem ti to bohuzel takhle ukazovat bude.Ja jsem kupoval na autodilykrc.cz cidlo nejake ruske znacky a ukazuje mi to ted provozni teplotu tesne pred pulkou. Vetrak se zapina neco malo nad pulkou
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: TYP - výměna přístrojové desky MK1
da se to řešit i paralelnim připojením odporu k čidlu.
tím se sníží celkový odpor, do budíku jdr větší proud a ukazuje vyšší teplotu.
chce to ale experimentovat s hodnotou odporu.
tím se sníží celkový odpor, do budíku jdr větší proud a ukazuje vyšší teplotu.
chce to ale experimentovat s hodnotou odporu.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002