Punto Mk1 1.2 16V Termostat problém
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: Punto Mk1 1.2 16V Termostat problém
Mam zase problémy s teplotou auto sa nahreje aj topí ale na voľnobeh alebo dole kopcom bez plynu klesá teplota ale keď odjazdime viac tras ten deň už to nerobí.Znamená to že sa už seka termostat ved nemá ani rok
Punto II 1.2 16V HLX,r.v.2001,5.dv.,
- Reklama
Re: Punto Mk1 1.2 16V Termostat problém
Pri jazde dolu kopcom a zaradenej rýchlosti je nulová dodávka paliva a nemá ti čo ohriať motor. Odporúčam dať nieco pred chladič.
Termostat skontroluješ aj tak, že naštartuješ studený motor a necháš ho na voľnobeh ohriať aby bol vlažný. Potom chyť vrch chladiča. Musí byť studený. Ak je vrch chladica teplý tak termostat je zlý.
Termostat skontroluješ aj tak, že naštartuješ studený motor a necháš ho na voľnobeh ohriať aby bol vlažný. Potom chyť vrch chladiča. Musí byť studený. Ak je vrch chladica teplý tak termostat je zlý.
Fiat Punto II rv.00 1.9 JTD, Fiat Marea 1.9 JTD 105 chip 130 PS
Re: Punto Mk1 1.2 16V Termostat problém
To všetko viem ale ak je motor raz nahriatí nemá čo klesať teplota lebo si to kontroluje termostat.Skor mi ide oto, že termostat odíde po roku.A pozri v tejto téme mam kryt chladiča priamo heko.Ked som ho menil po pred rokom stal som na mieste a auto sa zohrialo za par minut a držalo aj ked som išiel dole kopcom
Punto II 1.2 16V HLX,r.v.2001,5.dv.,
Re: Punto Mk1 1.2 16V Termostat problém
Klasika, holt taloši to nějak nedomyslely, mě když už vydrží 2 roky tak to je úspěch. A můžu kupovat značku jakoukoli.
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Re: Punto Mk1 1.2 16V Termostat problém
skusali ste aj original? a poriadne preplachnut cely system ked sa s tym uz babrat.
Re: Punto Mk1 1.2 16V Termostat problém
Aj mne sa zdá ,že bude treba dat prepláchnuť a vymeniť chladiacu, lebo pri viacerých jazdách a hlavne kazdo denných je to poriadku.A koľko stoji originál termostat lebo je pravda ,že som tam dal za 10 euro pred rokom.Teraz by som tam dal už WAHLER termostat a ako to najlepšie vypláchnuť systém
Punto II 1.2 16V HLX,r.v.2001,5.dv.,
Re: Punto Mk1 1.2 16V Termostat problém
Za posledního 2,5 roku co mám punťu už jsem ho vyplachoval už dvakrát a to dostal pořádnej klystýr přímo z hadice protože netopil a bylo zanesené topení. Pomohlo to.
Teď při čtení tohoto tématu si ještě uvědomuji, že při počátku jsem si nechal u mechanika (a lituji, že jsem si to neudělal sám) vyměnit termostat a on mi pak při vyzvednudí auta řek, že neměl nový a dal mi tam prý dobrý z jiného auta. Taky pokud jsem se nedávno díval na diagnostice na křivku teploty, tak je vidět, jak ta teplota osciluje sotva do 80 C.
Ještě teď jsem si dal objednávku na nový termostat. Vyplatí se to určitě líp než třeba nějaké přídavky do paliva. Jezdím často krátké trasy.
PS: Kde objednávám (AP autodíly) mi i zkontrolují, jestli to pasuje podle VIN a vozí z Německa.
Teď při čtení tohoto tématu si ještě uvědomuji, že při počátku jsem si nechal u mechanika (a lituji, že jsem si to neudělal sám) vyměnit termostat a on mi pak při vyzvednudí auta řek, že neměl nový a dal mi tam prý dobrý z jiného auta. Taky pokud jsem se nedávno díval na diagnostice na křivku teploty, tak je vidět, jak ta teplota osciluje sotva do 80 C.
Ještě teď jsem si dal objednávku na nový termostat. Vyplatí se to určitě líp než třeba nějaké přídavky do paliva. Jezdím často krátké trasy.
PS: Kde objednávám (AP autodíly) mi i zkontrolují, jestli to pasuje podle VIN a vozí z Německa.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Punto Mk1 1.2 16V Termostat problém
Koľko litrov ide do chladiacej sústavy ,aby som vedel objednať našiel som originál chladiacu parafu11 priamo od selenie
Punto II 1.2 16V HLX,r.v.2001,5.dv.,
Re: Punto Mk1 1.2 16V Termostat problém
Asi 3,5 litru
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Punto Mk1 1.2 16V Termostat problém
Tak v manuály som našiel že 4,2l
Punto II 1.2 16V HLX,r.v.2001,5.dv.,
Re: Punto Mk1 1.2 16V Termostat problém
Záleží na tom, kolik tam toho zbyde, třeba v topení.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Punto Mk1 1.2 16V Termostat problém
Tak termostat vymení za originál a stal cenovo toľko čo čo najdrahšia druhovýroba a voda vymenená za originál paraflu 11 a auto nemá problém z teplotou.
Punto II 1.2 16V HLX,r.v.2001,5.dv.,
Re: Punto Mk1 1.2 16V Termostat problém
Taky jsem vcera meni,dal jsem Vernet,s tim mam docela dobrou zkusenost,mam ho i v Marei uz 3rokem
Bravo II 1.4 TJet 88kw
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Re: Punto Mk1 1.2 16V Termostat problém
Take jsem musel vymenit termostat. Puvodne jsem tam dal starsi z bouracky. Celkem drzela rucicka, ale v zime jsem mel nastartovany motor asi 15-30 minut na miste a z topeni mi prestal foukat teply vzduch, sel jen vlazny, pak cca po 15 minutach zase zacal topit. Ted mam novy termostat- nemam jak vyzkouset, zda uz topeni je ok.
Dost jezdim na neutral nebo na rychlost bez plynu a topeni zrovna moc netopi. Coz jste psali,ze je normalni jev, kdyz nejde palivo, netopi nebo jen vlazi.
Ja mel za to, ze by foukat teply vzduch mel porad a prave toto by mel ovladat termostat.
Dost jezdim na neutral nebo na rychlost bez plynu a topeni zrovna moc netopi. Coz jste psali,ze je normalni jev, kdyz nejde palivo, netopi nebo jen vlazi.
Ja mel za to, ze by foukat teply vzduch mel porad a prave toto by mel ovladat termostat.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: Punto Mk1 1.2 16V Termostat problém
Termostat je mechanické zarizeni, ktere otevira nebo uzavira vnejsi a vnitrni okruh motoru. Kdyz je motor studeny 0-88 stupnu, je (mel by byt) termostat uzavreny a chladici kapalina beha pouze pres motor a topeni(topis) jakmile teplota presahne 85stipnu zacne se termostat otevirat, aby se motor neprehrival a pusti chladici kapalinu do chladice(tim se otevre vetsi venkovni orkuh) aby se kapalina ochladila, pokud teota opet klesne, termostat se opet uzavira a takhle porad dokola.... Pokud ne termostat pokazeny(teplem vytahana pruzina) zustava velky okruh stale otevren a tim padem se ti v zime kdy je venkovni teplota nizka auto ohrivat na 80stupnu nestaci.... Musel by si jet nejake zavody nebo proste furt kotel
Bravo II 1.4 TJet 88kw
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V
Piaggio X10 350 Executive 25kw
ex.:Punto II 1.2,Stilo mJet 103kw,Punto 60,Lybra 1.6,Audi A6 2.5TDi V6,Marea 2.0 20V,Marea 1.6 16V,Stilo 2.4 20V,Punto 1.1 55,Bravo 2.0 20V