Studený start 1.2 8V
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Studený start 1.2 8V
Hojda, mám problém ráno se starty v zimě. Baterka je OK, ráno když chci nastartovat, tak to by jako dost líně převalí s písty a pak to možná chytne. V létě takový problémy nemám. Když je motor zahřátý tak je to potom už OK. Napadnul mě startér, ale nejsem si jist čím to opravdu může být.
Díky za postřehy.
Díky za postřehy.
- Reklama
Re: Studený start 1.2 8V
podle čeho jsi usoudil že je bat. OK?jestli to v letě startuje dobře a v zimě špatně tak to je baterkou.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Re: Studený start 1.2 8V
Ahoj, nevím jaký máš r.v. Já měl ten samý problém se zimními starty. Mám 1,2 r.v.2000, motor jakoby nešlo protočit, vypadalo to na baterii, ale nee! Byla proměřena při zatížení a ok. Problém byl startér - po rozebrání úplně zasraný vnitřek, prach od ojetých uhlíků. Jsou tam jen 2 ks uhlíků. Důkladně vyčištěno a propláchnuto tech. benzínem - vysušeno a ještě 1 rok i celou zimu OK. Poté měněny uhlíky.
Re: Studený start 1.2 8V
Nepamatuješ si rozměry uhlíků, nebo kde jsi je kupoval? Když jsem před 2 lety vyndaval startér, tak jsem si všiml že uhlíky jsou dost sjeté a někam jsem si tenkrát napsal i rozměry, ale už nevím kam. Startér zatím funguje, ale po těch 2 letech začínám trnout, kdy se sjedou na kritickou mez. Jen kvůli změření se mi startér vyndavat nechce.drachir1 píše:Ahoj, nevím jaký máš r.v. Já měl ten samý problém se zimními starty. Mám 1,2 r.v.2000, motor jakoby nešlo protočit, vypadalo to na baterii, ale nee! Byla proměřena při zatížení a ok. Problém byl startér - po rozebrání úplně zasraný vnitřek, prach od ojetých uhlíků. Jsou tam jen 2 ks uhlíků. Důkladně vyčištěno a propláchnuto tech. benzínem - vysušeno a ještě 1 rok i celou zimu OK. Poté měněny uhlíky.
Fiat Punto (188) 1.2 8V ELX 5d
do provozu: 9/2000 Italy
do provozu: 9/2000 Italy
Re: Studený start 1.2 8V
Ahoj, rozměry z hlavy nevím, ale na netu najdeš plno firem co prodávají uhlíky. Oni už vědí, které tam patří. Jen mi tvrdili, že tam jsou 4 ks a i sada obsahovala 4ks. Já tam měl však jen 2 ks. Pozor na opravu, já ve startéru měl Al protikus na, kterém je přibodován uhlík s Cu drátkem. Amatérsky se to těžko opravuje!!!!
Re: Studený start 1.2 8V
Tak jsem se k tomu nakonec dostal, resp. byl nucen se dostat - nenastartoval jsem. Mínusový uhlík byl už sjetý tak, že se zachytával lankem za vodítko. Rozměry uhlíků jsou 7x8mm. Vyštrachal jsem v dílně jakýsi historický uhlík 7x15, zbrousil jsem ho na 7x8, trošku zkrátil a lanko jsem přišrouboval šroubkem z merkuru(asi M3x5mm) k vodítku, které je přinýtováno k základně dutým nýtem, protože v domácích podmínkách mi to přijde spolehlivější než letování. Každopádně druhý, plusový uhlík, je spojený lankem se statorovým vinutím a pokud by se měnil ten, tak by se letovat muselo.
Třeba se to někomu bude hodit. Viz obrázky.
Třeba se to někomu bude hodit. Viz obrázky.
- Přílohy
-
- IMG_0989.JPG (153.15 KiB) Zobrazeno 3951 x
-
- IMG_0990.JPG (112.37 KiB) Zobrazeno 3951 x
-
- s novým uhlíkem
- IMG_0991.JPG (200.04 KiB) Zobrazeno 3951 x
Fiat Punto (188) 1.2 8V ELX 5d
do provozu: 9/2000 Italy
do provozu: 9/2000 Italy
Re: Studený start 1.2 8V
Mohu se zeptat, kolik máte najeto?
Abych věděl, kdy mě to taky čeká a kdy se mám na to podívat.
Díky
A díky za obrázky.
Abych věděl, kdy mě to taky čeká a kdy se mám na to podívat.
Díky
A díky za obrázky.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Re: Studený start 1.2 8V
Na tachometru mám 191 tisíc, ale ř.j. eviduje jedno přepsání, takže určitě to bude mít přes 200 tisíc.Vitaml píše:Mohu se zeptat, kolik máte najeto?
Fiat Punto (188) 1.2 8V ELX 5d
do provozu: 9/2000 Italy
do provozu: 9/2000 Italy