Diodový můstek jsem proměřil na nastavení měřáku na diodu s tím, že když dám multimetr pólama na altik opačně tak vokáže asi 0,9, opačně nic neprojde.
Tranzistor na regulátoru na pískák nepískne mezi sebou žádný pár kontaktů. A když multimetr nastavim na diodu tak mi dva kontakty spolu ukazují 0,6V ale jen v jednom směru.ten jeden se sousedem na opačné straně taky.
regulátor stojí celej 1200,-
má to cenu kupovat, když asi i volnoběžka je zadřená?
neznačkovej altik stojí 2700,- novej s volnoběžkou....
to je dilema
jak vyndat alternator?
Moderátor: peta.smolik
- elvis.jarous
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 417
- Registrován: 11 úno 2012, 12:28
- Bydliště: Nymburk
Re: jak vyndat alternator?
Fiat Stilo multiwagon 1.9 JTD 16V 103KW 6q
Ø 5,6 l
min.Ø 3,6Litrů
Škoda 100L rv.1976
ex-Škoda Octavia 1,6 SR 74KW Liftback rv.99
ex-opel corsa 1.3 i 3door rv.87
ex-Škoda 105 l rv.87
ex-škoda 120S rally-pokus o repliku
ex-2x škoda 100L modrá
FiatEcuscan+kabel
Ø 5,6 l
min.Ø 3,6Litrů
Škoda 100L rv.1976
ex-Škoda Octavia 1,6 SR 74KW Liftback rv.99
ex-opel corsa 1.3 i 3door rv.87
ex-Škoda 105 l rv.87
ex-škoda 120S rally-pokus o repliku
ex-2x škoda 100L modrá
FiatEcuscan+kabel
- Reklama
Re: jak vyndat alternator?
podle toho co píšeš tak ten reg. i můstek budou dobrý.Ta volnoběžka nevim jestli na to může mít vliv,nemám ju,ale jestli je zadřená ,tak
jestli potřebuješ jezdit
tak bych tam dal novej altik ta cena neni tak hrozná. Ten starý bych pomalu opravoval nebo dal na repas.
Měl jsem něco podobnýho,ale mě stál alt. 4.5k,a dvakrát.Nejprve mě ho odrovnal klempíř když vaříl el.obloukem a neodpojil altík.A podruhý
se prodřelo vinutí o větrák chlazení.
jestli potřebuješ jezdit
tak bych tam dal novej altik ta cena neni tak hrozná. Ten starý bych pomalu opravoval nebo dal na repas.
Měl jsem něco podobnýho,ale mě stál alt. 4.5k,a dvakrát.Nejprve mě ho odrovnal klempíř když vaříl el.obloukem a neodpojil altík.A podruhý
se prodřelo vinutí o větrák chlazení.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
- elvis.jarous
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 417
- Registrován: 11 úno 2012, 12:28
- Bydliště: Nymburk
Re: jak vyndat alternator?
no, píše se někde, že díky zadřené volnoběžce se může utrhnout rotor od hřídele(přestane být průchozí), což mi u dýzlu s těžkým setrvákem připadá jako blbost.Neřeknu kdyby ten setrvák byl odvrtanej, odlehčenej a motor dokázal padat z otáček jako moje motorka to asi nehrozí.
No, co by ještě mohlo bejt v pytli?Uhlíky a sběrné kroužky jsou nové. Vinutí statoru na kostru není šlehlé.Diody se tváří OK. Babo raď.
Ještě ono taky ten regulátor je sice polovodič jako dioda,ale má 4 poly. Z nichž mezi sebou reauguí jen tři.To asi není směrodatné, ne?Někde jsem četl že se to musí proměřovat a napájet specifickým zdrojem či co, takže teoreticky vadu regulátoru nelze tedy vyloučit...
souhlasíš?
No nezbyde než koupit altik.Srát se s tím nebudu, manželka už prudí....
opraváři to nedám, nebotť není přímo specialista na nalternátory.... a za darmo se mi v tom hrabat nebude, že....
No, co by ještě mohlo bejt v pytli?Uhlíky a sběrné kroužky jsou nové. Vinutí statoru na kostru není šlehlé.Diody se tváří OK. Babo raď.
Ještě ono taky ten regulátor je sice polovodič jako dioda,ale má 4 poly. Z nichž mezi sebou reauguí jen tři.To asi není směrodatné, ne?Někde jsem četl že se to musí proměřovat a napájet specifickým zdrojem či co, takže teoreticky vadu regulátoru nelze tedy vyloučit...
souhlasíš?
No nezbyde než koupit altik.Srát se s tím nebudu, manželka už prudí....
opraváři to nedám, nebotť není přímo specialista na nalternátory.... a za darmo se mi v tom hrabat nebude, že....
Fiat Stilo multiwagon 1.9 JTD 16V 103KW 6q
Ø 5,6 l
min.Ø 3,6Litrů
Škoda 100L rv.1976
ex-Škoda Octavia 1,6 SR 74KW Liftback rv.99
ex-opel corsa 1.3 i 3door rv.87
ex-Škoda 105 l rv.87
ex-škoda 120S rally-pokus o repliku
ex-2x škoda 100L modrá
FiatEcuscan+kabel
Ø 5,6 l
min.Ø 3,6Litrů
Škoda 100L rv.1976
ex-Škoda Octavia 1,6 SR 74KW Liftback rv.99
ex-opel corsa 1.3 i 3door rv.87
ex-Škoda 105 l rv.87
ex-škoda 120S rally-pokus o repliku
ex-2x škoda 100L modrá
FiatEcuscan+kabel
Re: jak vyndat alternator?
určitě dát 1200 za reg.a ono to v něm nebude,tak je lepší novej altik,sice jednou tolik ale
maš jistotu že to pojede.
maš jistotu že to pojede.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
- elvis.jarous
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 417
- Registrován: 11 úno 2012, 12:28
- Bydliště: Nymburk
Re: jak vyndat alternator?
Odborník alalyzoval závadu regulátor, tj 1200,- a za celkovou opravu + prej ložisko je třeba vyměnit...... 2500,-
Novej polskej altik 2667,-
Jasná volba.
dále zjištěno, že na vrakáči maj 1ks a chtěj za něj 3000,-
Novej polskej altik 2667,-
Jasná volba.
dále zjištěno, že na vrakáči maj 1ks a chtěj za něj 3000,-
Fiat Stilo multiwagon 1.9 JTD 16V 103KW 6q
Ø 5,6 l
min.Ø 3,6Litrů
Škoda 100L rv.1976
ex-Škoda Octavia 1,6 SR 74KW Liftback rv.99
ex-opel corsa 1.3 i 3door rv.87
ex-Škoda 105 l rv.87
ex-škoda 120S rally-pokus o repliku
ex-2x škoda 100L modrá
FiatEcuscan+kabel
Ø 5,6 l
min.Ø 3,6Litrů
Škoda 100L rv.1976
ex-Škoda Octavia 1,6 SR 74KW Liftback rv.99
ex-opel corsa 1.3 i 3door rv.87
ex-Škoda 105 l rv.87
ex-škoda 120S rally-pokus o repliku
ex-2x škoda 100L modrá
FiatEcuscan+kabel
- elvis.jarous
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 417
- Registrován: 11 úno 2012, 12:28
- Bydliště: Nymburk
Re: jak vyndat alternator?
Alternátor nový poland zabudován. Je to od Interstarter.akorát má 3 výstupy. 1x směr aku a dva menší. Jeden s těch menších nepoužii. Ale který?
Na jednom je napsáno D+, ten použii?Kdo ví? U altiku nebylo žádný chéma.... A je to altik asi pro 20 různejch modelů...
dal jsem to na D+.
Zřejmě jsem při zákroku porychtoval nějaký věcičky kolem motoru, páč mi hlásí chybu EGR, dále mi to hlásí chybu napětí baterie, ts šla vymazat, dále chyba brzdového pedálu, šla vymazat.EGR zůstává.A chyba otáčkoměru-nechápu.....vše se jinak chová správně. Takže až se oteplí, jdu podocvakat konektory....
EDIT: PC hlásí EGR spojení.
Nalézám volný konektor, mažu chyby a jezdím.
Na jednom je napsáno D+, ten použii?Kdo ví? U altiku nebylo žádný chéma.... A je to altik asi pro 20 různejch modelů...
dal jsem to na D+.
Zřejmě jsem při zákroku porychtoval nějaký věcičky kolem motoru, páč mi hlásí chybu EGR, dále mi to hlásí chybu napětí baterie, ts šla vymazat, dále chyba brzdového pedálu, šla vymazat.EGR zůstává.A chyba otáčkoměru-nechápu.....vše se jinak chová správně. Takže až se oteplí, jdu podocvakat konektory....
EDIT: PC hlásí EGR spojení.
Nalézám volný konektor, mažu chyby a jezdím.
- Přílohy
-
- IMG_20151203_124512.jpg (246.59 KiB) Zobrazeno 2186 x
Fiat Stilo multiwagon 1.9 JTD 16V 103KW 6q
Ø 5,6 l
min.Ø 3,6Litrů
Škoda 100L rv.1976
ex-Škoda Octavia 1,6 SR 74KW Liftback rv.99
ex-opel corsa 1.3 i 3door rv.87
ex-Škoda 105 l rv.87
ex-škoda 120S rally-pokus o repliku
ex-2x škoda 100L modrá
FiatEcuscan+kabel
Ø 5,6 l
min.Ø 3,6Litrů
Škoda 100L rv.1976
ex-Škoda Octavia 1,6 SR 74KW Liftback rv.99
ex-opel corsa 1.3 i 3door rv.87
ex-Škoda 105 l rv.87
ex-škoda 120S rally-pokus o repliku
ex-2x škoda 100L modrá
FiatEcuscan+kabel