Ahoj, vyměnil jsem ve svém Punto MK2 (r.v. 2005) motor 188A4000 za stejný typ.. od té doby mám následující problém:
nastartuji (motor šlape)
jedu (vzádlenost jak motoro dovolí cca 1 km, někdy více)
následně spadnou otáčky, auto se zastaví a vyskočí na mne žlutý symbol auta s klíčem a červený symbol baterky...
pokud odpojím a následně (třeba i za cca vteřinu) zapojím znovu baterku tak můžu jet dál ale toto se opakuje neustále.. motor jede, vytáhnu z něj s přehledem 120km/h...
zkoušel jsem diagnostiku - ta ukázala krokový motorek, dal jsem jej tedy úplně nový ale nepomohlo, stále stejná chyba...
Má prosím někdo tušení co s tímto problémem?
Děkuji
Problém po výměně motoru
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
Re: Problém po výměně motoru
Přikládám výpis všech chyb ( i těch které zmizí po chvíli "samy" - stačí nastartovat) , sesbíral jsem je kompletně všechny, co se mi v průběhu několika dní ukázali..
Fiat Punto '03 1.2 8V
Magneti Marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF EOBD Injection
--------------------------------------------------------------
Kód ISO: 0D 07 2F 02 1A
Číslo výkresu FIAT: 55192305
Číslo HW: IAW5AFHW303
Verze hardwaru: 00
Číslo SW: 19BAW34
Verze softwaru: 0000
Číslo homologace: 5AFP3
Datum programování: 12/03/2004
ČTENÍ CHYBOVÝCH KÓDŮ:
1: P0120 - Potenciometr škrticí klapky
Podrobnosti o chybě:
Teplota vody: 40 °C
Otáčky motoru: 0 rpm
Tlak sání: 960 mBar
Stav motoru: Vypnutý
Úhel klapky: 85 deg.
Předstih zapalování: 0,0 deg.
No help available
Důvodem chyby je to že jednotka získala velmi vysoký signál z čidla. Chyba není v současnosti zjištěna, ale je uložena v paměti. Smažte nalezené chyby, a sledujte v budoucnu tuto chybu zda-li se znova neobjeví. Kontrolka byla pro tuto chybu aktivována.
2: P0505 - Krokový motorek
Podrobnosti o chybě:
Teplota vody: 23 °C
Otáčky motoru: 1250 rpm
Tlak sání: 320 mBar
Stav motoru: V chodu
Úhel klapky: 0 deg.
Předstih zapalování: 12,5 deg.
No help available
Důvodem chyby je to že jednotka získala velmi vysoký signál z čidla. Chyba není v současnosti zjištěna, ale je uložena v paměti. Smažte nalezené chyby, a sledujte v budoucnu tuto chybu zda-li se znova neobjeví. Kontrolka byla pro tuto chybu aktivována.
3: P1325 - Detonační čidlo
Podrobnosti o chybě:
Stav anomálie: Zkrat na Kostru
Teplota vody: 58 °C
Otáčky motoru: 0 rpm
Tlak sání: 960 mBar
Stav motoru: V přetažení
Úhel klapky: 0 deg.
Předstih zapalování: 0,0 deg.
The ECU does not receive correctly the signal from the indicated knock sensor. Probably the harness is interrupted or a SC is present, or the sensor itself does not work correctly. Check the harness and connections condition and check the sensor functioning by means of an oscilloscope or a voltmeter in V/PEAK by beating on the sensor clamping screw.
NOTE: It is necessary to comply with the driving torque of the sensor since an improper torque may alter the sensor correct functioning.
Důvodem chyby je to že jednotka získala velmi nízký signál z čidla. Chyba není v současnosti zjištěna, ale je uložena v paměti. Smažte nalezené chyby, a sledujte v budoucnu tuto chybu zda-li se znova neobjeví. Kontrolka nebyla pro tuto chybu aktivována.
4: U1602 - Chyba linka CAN
Podrobnosti o chybě:
Teplota vody: 55 °C
Otáčky motoru: 0 rpm
Tlak sání: 960 mBar
Stav motoru: V přetažení
Úhel klapky: 0 deg.
Předstih zapalování: 0,0 deg.
The CAN data communication line (Controller Area Network) between different vehicle ECUs does not work correctly.
The CAN BUS is a connection between ECUs which enables them to share information and synchronize the function of the different systems. Depending on the vehicle, the CAN line can link the engine, ETC, ESP, ABS, Immobilizer, AirBag (SRS), A/C system (CC) etc.
Check the harness between the ECUs for opens, shorts and weak connections, and ripple free power and good ground supplies to the ECUs.
Ensure that no additional equipment emitting strong radio or magnetic fields is installed close to the ECU wiring (car telephone, stereo speaker wires etc.)
Chyba není v současnosti zjištěna, ale je uložena v paměti. Smažte nalezené chyby, a sledujte v budoucnu tuto chybu zda-li se znova neobjeví. Kontrolka nebyla pro tuto chybu aktivována.
5: P0351 - Cívka 1
Podrobnosti o chybě:
Teplota vody: 20 °C
Otáčky motoru: 0 rpm
Tlak sání: 960 mBar
Stav motoru: V chodu
Úhel klapky: 0 deg.
Předstih zapalování: 0,0 deg.
Anomaly on the indicated line for the ignition control. Check the following:
- Continuity and insulation of the signal wire from the ECU wires bundle to the concerned coil and coli electric supply
- ECU output signal through oscilloscope
- Primary winding integrity
Důvodem chyby je to že jednotka získala velmi vysoký signál z čidla. Chyba není v současnosti zjištěna, ale je uložena v paměti. Smažte nalezené chyby, a sledujte v budoucnu tuto chybu zda-li se znova neobjeví. Kontrolka byla pro tuto chybu aktivována.
6: P0352 - Cívka 2
Podrobnosti o chybě:
Teplota vody: -40 °C
Otáčky motoru: 0 rpm
Tlak sání: 0 mBar
Stav motoru: V přetažení
Úhel klapky: 0 deg.
Předstih zapalování: 0,0 deg.
Anomaly on the indicated line for the ignition control. Check the following:
- Continuity and insulation of the signal wire from the ECU wires bundle to the concerned coil and coli electric supply
- ECU output signal through oscilloscope
- Primary winding integrity
Důvodem chyby je to že jednotka získala velmi vysoký signál z čidla. Chyba není v současnosti zjištěna, ale je uložena v paměti. Smažte nalezené chyby, a sledujte v budoucnu tuto chybu zda-li se znova neobjeví. Kontrolka byla pro tuto chybu aktivována.
MAŽU ULOŽENÉ CHYBY...
ČTENÍ CHYBOVÝCH KÓDŮ:
Žádné chyby
ČTENÍ CHYBOVÝCH KÓDŮ:
1: P0505 - Krokový motorek
Podrobnosti o chybě:
Teplota vody: 60 °C
Otáčky motoru: 825 rpm
Tlak sání: 320 mBar
Stav motoru: V chodu
Úhel klapky: 0 deg.
Předstih zapalování: 11,0 deg.
No help available
Důvodem chyby je to že jednotka získala velmi vysoký signál z čidla. Tato chyba je v současnosti zjištěná. Proveďte veškerá opatření k vyřešení této závady. Kontrolka byla pro tuto chybu aktivována.
MAŽU ULOŽENÉ CHYBY...
ČTENÍ CHYBOVÝCH KÓDŮ:
Žádné chyby
ČTENÍ CHYBOVÝCH KÓDŮ:
1: P0505 - Krokový motorek
Podrobnosti o chybě:
Teplota vody: 64 °C
Otáčky motoru: 725 rpm
Tlak sání: 320 mBar
Stav motoru: V chodu
Úhel klapky: 0 deg.
Předstih zapalování: 10,0 deg.
No help available
Důvodem chyby je to že jednotka získala velmi vysoký signál z čidla. Tato chyba je v současnosti zjištěná. Proveďte veškerá opatření k vyřešení této závady. Kontrolka byla pro tuto chybu aktivována.
Re: Problém po výměně motoru
Hledal bych uvolnenej kostrici kabel na motorove elektrice.
PuntoR on homemade Airride system
1.2 16V NOVITEC TURBO 112PS/182Nm při tlaku 0,4baru
EX engine: 1108ccm, vačka MPi, chip, K&N filtr, upravena hlava, mpi vstrikovani, svody Supersprint, vyfuk Michael(PL)
Pracant:
FIAT QUBO
1.3 Multijet
1.2 16V NOVITEC TURBO 112PS/182Nm při tlaku 0,4baru
EX engine: 1108ccm, vačka MPi, chip, K&N filtr, upravena hlava, mpi vstrikovani, svody Supersprint, vyfuk Michael(PL)
Pracant:
FIAT QUBO
1.3 Multijet
Re: Problém po výměně motoru
zdravím, tak se problém stále nepodařilo vyřešit, proběhlo několik výmen řídích jednotek (přeprogramování atd.) jestli to není ŘJ ale bohužel stále bez úspěchu...
má někdo další tip?
má někdo další tip?
- SpiritWolker
- Všeználek
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 11 dub 2008, 00:56
- Bydliště: Bratislava
Re: Problém po výměně motoru
ked si menil motor tak si prehodil aj celu kabelaz z puvodniho motora?
musis popsat co jsi menil, co je puvodni a co je nove, a proc si menil motor co bylo spatneho
tohle vypadavani vypada na ukostreni motora, ukostrenie je na prevodovke, treba ho precistit
dalsie kostrenie kabelaze je pri klapke
take pri manipulacii jsi mohol poskodit kabelaz, nebo konektory kabelaze
kdyz pise zbernicu can tak to jde cez konektor ktory je vedle poistkove skrince
tady jede i ovladani klimatizace
dokonce pri jedne chybe mas napsano -40
6: P0352 - Cívka 2
Podrobnosti o chybě:
Teplota vody: -40 °C
sezen si druhu kabelaz motora a vymeni ji, to musis mat vymene za hodinu
neni to nic slozityho, motor je malinky rukama se vsade propchas
------------------------------------------------------------------------------------
spravidla kdyz nepoznas co bylo spatneho na novem motoru, tak se vsechno z neho sunda dole
a namontuje sa vsechno z puvodniho, vsechni cidla, civky, svicky, sani, rampa a kabelaz
(okrem Detonačního čidla, to je pritazeno presnym momentem a kontrolovano osciloskopem)
ja uz jsem menil motor 2x
musis popsat co jsi menil, co je puvodni a co je nove, a proc si menil motor co bylo spatneho
tohle vypadavani vypada na ukostreni motora, ukostrenie je na prevodovke, treba ho precistit
dalsie kostrenie kabelaze je pri klapke
take pri manipulacii jsi mohol poskodit kabelaz, nebo konektory kabelaze
kdyz pise zbernicu can tak to jde cez konektor ktory je vedle poistkove skrince
tady jede i ovladani klimatizace
dokonce pri jedne chybe mas napsano -40
6: P0352 - Cívka 2
Podrobnosti o chybě:
Teplota vody: -40 °C
sezen si druhu kabelaz motora a vymeni ji, to musis mat vymene za hodinu
neni to nic slozityho, motor je malinky rukama se vsade propchas
------------------------------------------------------------------------------------
spravidla kdyz nepoznas co bylo spatneho na novem motoru, tak se vsechno z neho sunda dole
a namontuje sa vsechno z puvodniho, vsechni cidla, civky, svicky, sani, rampa a kabelaz
(okrem Detonačního čidla, to je pritazeno presnym momentem a kontrolovano osciloskopem)
ja uz jsem menil motor 2x
Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu