Ahojte,
zavítal jsem na toto forum díky trampotem s Puntem, které momentálně řeším. Mám nějaké zkušenosti s žigulíky - taky Fiat . Nebojím se elektroniky, motoru, mám pár kousků nářadí pro základní práce.
K mému dotazu - punto bylo koupeno před nějakými roky jakože na naučení, od ženské, pro ženskou, přičemž auto mělo klapavý zvuk a jezdilo se s ním občasně. Údržba nulová, jen benzín a hlavně pěkně umýt ať vypadá. Motor benzin 1,2 SPI, najeto 150 000.
No, teď ho mám v rukách já amatér. Olej (a snad i filtr) byl před třemi lety a 5000km, podle cedulky v motorovém prostoru. Klapavé ventily jsem prohlédl a říkal si, že ten olej je pěkně černý! Vrcholky vačer mají trojúhelníkovitý tvar, vypadají opotřebeně. Povrchy seřizovacích podložek jsou taky různě oleštěné a tak. Udělal jesm standardním postupem korektní ventilové vůle, byly o 15 až 20 stovek mimo na 5ti ventilech od konce, první tři ventily OK.
Pak mne to trklo a zkusil jsem zastartovat. Vršek nemaže, z trubičky nejde olej, vůbec. Přitom mne auto už měsíce vozí do práce, už skoro rok, než jsem si na to hraní našel čas! Kontrolka funguje, ale zhasíná později, než jsem zvyklý z jiných verků. Přičítal jsem to např. horší klapce v olejovém filtru...
Motor prý prodělal opravy prasklé hlavy - jednu nebo dvě. Byl použit červený motorářský silikon na všechno možné. Protiví se mi to.
Co mám hledat? Mám shánět manometr a měřit tlak? První co mne napadlo vyměnit olejový filtr a nejspíš rovnou i náplň, spíš si ale nedovedu vysvětlit, že to auto tak dlouho vydrželo jet...
Nemůže být nějaký cucek silikonu v kanálu? Může řekl bych, od opravy hlavy... Zkusil bych kanál shora dolů prošťouchnout drátem, ale nevím, jestli je rovný, bez zatáček.
Ještě ke stavu. když jsem sundával mazací trubičku v hlavě, sundal jsem pro zajímavost i prostřední pánev vačky. Na vačce i pánvi jsou stopy opotřebení, prostě se to trápilo.
Fiat Punto I 60 Cult nemaže vačku
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
-
- Začátečník
- Příspěvky: 8
- Registrován: 08 čer 2015, 20:32
Fiat Punto I 60 Cult nemaže vačku
Naposledy upravil(a) MartasBrno dne 09 čer 2015, 23:59, celkem upraveno 1 x.
- Reklama
-
- Začátečník
- Příspěvky: 8
- Registrován: 08 čer 2015, 20:32
Re: Fiat Punto I 60 Cult nemaže vačku
Tak už to mám.
Dělali si za mně v práci srandu, jestli to náhodou není tak, že když před lety vařili prasklou hlavu, zavařili kanálek.
Ne, nezavařili, hlava je průchozí. Akorát, že je průchozí do atmosféry , čili když do kanálku v hlavě fouknu (přes hadičku, nejsem čunče), tak to pod výfukovýma svodama fučí , protože tam něco chybí. Hmm. Asi tam v tom místě chybí těsnění pod hlavou. Buď dal někdo jiné, nebo ho obrátil. Když kouknu zrcátkem pod svody, kouká na mně škvíra po chybějícím těsnění. A pod sacím potrubím kouká navíc kousek těsnění s očkem . To samé kontrolní výstupek vpravo dole u cívek.
Už je mi i geometrie kanálku jasná: Pod kanálkem v hlavě není přímo v ose pokračování kanálku v bloku. Není to zavařené a nevyvrtané, ale v těsnění je normálně šikmý kanálek udělaný a jde někam za roh. Nevím kdo to dělal, jestli je to pomsta, nebo nepozornost, otočit těsnění.
Je možná tohle otočit, aby si toho člověk nevšimnul?
Každopádně nikdo neví kolik to auto takhle najelo, zkusím se zeptat dosavadní majitelky, ale je to celkem vodvaz, jak ty dnešní (dvacet let starý) díly vydrží
Na co si dát pozor, když bych sundával hlavu? Kde to nejde povolit, resp. Lze sundat hlavu nastrojenou a nastrojenou ji i vrátit, nebo je nutné vše zdělat a hlavu dát orovnat?
Jak pak správně napnout kladku rozvodu bez přípravku se závažíčkem? Kolik váží? Jakou silou napnout?
Předem díky.
Dělali si za mně v práci srandu, jestli to náhodou není tak, že když před lety vařili prasklou hlavu, zavařili kanálek.
Ne, nezavařili, hlava je průchozí. Akorát, že je průchozí do atmosféry , čili když do kanálku v hlavě fouknu (přes hadičku, nejsem čunče), tak to pod výfukovýma svodama fučí , protože tam něco chybí. Hmm. Asi tam v tom místě chybí těsnění pod hlavou. Buď dal někdo jiné, nebo ho obrátil. Když kouknu zrcátkem pod svody, kouká na mně škvíra po chybějícím těsnění. A pod sacím potrubím kouká navíc kousek těsnění s očkem . To samé kontrolní výstupek vpravo dole u cívek.
Už je mi i geometrie kanálku jasná: Pod kanálkem v hlavě není přímo v ose pokračování kanálku v bloku. Není to zavařené a nevyvrtané, ale v těsnění je normálně šikmý kanálek udělaný a jde někam za roh. Nevím kdo to dělal, jestli je to pomsta, nebo nepozornost, otočit těsnění.
Je možná tohle otočit, aby si toho člověk nevšimnul?
Každopádně nikdo neví kolik to auto takhle najelo, zkusím se zeptat dosavadní majitelky, ale je to celkem vodvaz, jak ty dnešní (dvacet let starý) díly vydrží
Na co si dát pozor, když bych sundával hlavu? Kde to nejde povolit, resp. Lze sundat hlavu nastrojenou a nastrojenou ji i vrátit, nebo je nutné vše zdělat a hlavu dát orovnat?
Jak pak správně napnout kladku rozvodu bez přípravku se závažíčkem? Kolik váží? Jakou silou napnout?
Předem díky.
Naposledy upravil(a) MartasBrno dne 09 čer 2015, 23:56, celkem upraveno 1 x.
Re: Fiat Punto I 60 Cult nemaže vačku
na 90% se přiklaním k někemu cucku silikonu v te trubičce co maže vačku normalně ji odšroubuj vytahni z hlavy a skus zkontrolovat popř odkud si ?
punto cabrio 90 1,6 8v 65kw mpi
cinquecento 1.1 8v asi 50 kw mpi
punto gt .. 1,4 8v turbo
stavba cabrio 2,4 20v 96kw td
cinquecento 1.1 8v asi 50 kw mpi
punto gt .. 1,4 8v turbo
stavba cabrio 2,4 20v 96kw td
-
- Začátečník
- Příspěvky: 8
- Registrován: 08 čer 2015, 20:32
Re: Fiat Punto I 60 Cult nemaže vačku
Omlouvám se, mám nedobrý sloh - napsal jsem to nesrozumitelně.
Závada je způsobena tím, že ten blbec který dělal opravu hlavy otočil těsnění. Výkroj s mazacím kanálkem jsem našel zrcátkem vzadu pod sáním, kdeždo vepředu pod výfukovými svody je rovná hrana těsnění. Prostě to pan mechanik otočil jakoby o 6 hodin. Docel ajsem se smál, když jsem na to přišel.
Teď jen co s tím. Nevím, jestli je nutno řešit orovnávání hlavy, nevím, jestli jsou potřeba nové šrouby, jak moc potom přitáhnout napínací kladku řemene... kdybych se rozhodl to těsnění otočit správně (samozřejmě dát nové).
Jsem severovýchod Brna-města
Závada je způsobena tím, že ten blbec který dělal opravu hlavy otočil těsnění. Výkroj s mazacím kanálkem jsem našel zrcátkem vzadu pod sáním, kdeždo vepředu pod výfukovými svody je rovná hrana těsnění. Prostě to pan mechanik otočil jakoby o 6 hodin. Docel ajsem se smál, když jsem na to přišel.
Teď jen co s tím. Nevím, jestli je nutno řešit orovnávání hlavy, nevím, jestli jsou potřeba nové šrouby, jak moc potom přitáhnout napínací kladku řemene... kdybych se rozhodl to těsnění otočit správně (samozřejmě dát nové).
Jsem severovýchod Brna-města
-
- Začátečník
- Příspěvky: 8
- Registrován: 08 čer 2015, 20:32
Re: Fiat Punto I 60 Cult nemaže vačku
Tak už vím, že se hlava sundává i s příslušenstvím, že jsou potřeba nové šrouby hlavy.
Napnutí řemene - neznám napínací nástroj, tak si ho nejspíš nevyrobím. Tak aspoň by to šlo udělat podle ruky na průhyb 0,5 - 1cm.
Bývá často potřeba hlavu orovnávat? Auto nevařilo, akorát díky otočení těsnění je několik chladicích kanálků zaslepeno, spíš po obvodu hlavy.
Napnutí řemene - neznám napínací nástroj, tak si ho nejspíš nevyrobím. Tak aspoň by to šlo udělat podle ruky na průhyb 0,5 - 1cm.
Bývá často potřeba hlavu orovnávat? Auto nevařilo, akorát díky otočení těsnění je několik chladicích kanálků zaslepeno, spíš po obvodu hlavy.
Re: Fiat Punto I 60 Cult nemaže vačku
Remen sem napinal dycky podle citu, na pruhyb. Srouby radeji kup novy, stoji par korun a lepsi nez ho potom urvat a delat vse znova. Hlavu bych rovnal az kdyz bude moc kriva-skontroluj dilenskym.pravitkem. Do 0,3mm bych neresil.
PuntoR on homemade Airride system
1.2 16V NOVITEC TURBO 112PS/182Nm při tlaku 0,4baru
EX engine: 1108ccm, vačka MPi, chip, K&N filtr, upravena hlava, mpi vstrikovani, svody Supersprint, vyfuk Michael(PL)
Pracant:
FIAT QUBO
1.3 Multijet
1.2 16V NOVITEC TURBO 112PS/182Nm při tlaku 0,4baru
EX engine: 1108ccm, vačka MPi, chip, K&N filtr, upravena hlava, mpi vstrikovani, svody Supersprint, vyfuk Michael(PL)
Pracant:
FIAT QUBO
1.3 Multijet
Re: Fiat Punto I 60 Cult nemaže vačku
Nechapu jak mohl otočit těsnění,vždyť mu to nemohlo pasovat na díry pro šrouby? Takové jelito ať jde raději rovnat zboží do regálu do kauflanduMartasBrno píše:Závada je způsobena tím, že ten blbec který dělal opravu hlavy otočil těsnění. Výkroj s mazacím kanálkem jsem našel zrcátkem vzadu pod sáním, kdeždo vepředu pod výfukovými svody je rovná hrana těsnění. Prostě to pan mechanik otočil jakoby o 6 hodin. Docel ajsem se smál, když jsem na to přišel.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
-
- Začátečník
- Příspěvky: 8
- Registrován: 08 čer 2015, 20:32
Re: Fiat Punto I 60 Cult nemaže vačku
nawrc, děkuju za povzbuzení, v sobotu jsem to sfouknul. Nebyla žádná komplikace, uvidíme co ukáže provoz, jaká bude životnosti. Šrouby jsem dal nové. Dosedací plochy šly pěkně zalamovacím nožem, krásně bez poškození, odmastit benzinem, těsnění jsem dal na sucho a utáhnul na 5x - 10Nm, 20Nm, 30Nm a dvakrát o 90°. Napnutí řemene jsem udělal do zhruba stejné polohy kladky a zkontroloval palcem.
Pěkně se tomu zakulatil a uklidnil zvuk.
Kdybych v tu sobotu věděl, že se mi včera vysype startér, udělal bych to při jednom. Je k němu přístup opravdu velkorysý, v autě s klimou a servem. Takže na zvedák. To je tak pro pobavení
liborko, tak nějak...
Mám dvě OT otázky - snad se to přežije
- Je šance dobře koupit vačku? Bývají v inzerci? Nesleduju to dlouho...
- Je normální, že nejde povolit torx co drží krokový motorek volnoběhu? Čím ho čistíte?
Přeji pěkný den.
Pěkně se tomu zakulatil a uklidnil zvuk.
Kdybych v tu sobotu věděl, že se mi včera vysype startér, udělal bych to při jednom. Je k němu přístup opravdu velkorysý, v autě s klimou a servem. Takže na zvedák. To je tak pro pobavení
liborko, tak nějak...
Mám dvě OT otázky - snad se to přežije
- Je šance dobře koupit vačku? Bývají v inzerci? Nesleduju to dlouho...
- Je normální, že nejde povolit torx co drží krokový motorek volnoběhu? Čím ho čistíte?
Přeji pěkný den.