Po problémech s původním motorkem ostřikovače s malým tlakem, se zpětným ventilkem u předního blatníku a trvalou nefunkčností zadního ostřikovače jsem vyzkoušel jiné, doslova revoluční řešení. Namontoval jsem duální motorek ostřikovače verze (Octavie, Felicie). Nebral jsem ten za 170 Kč, protože je to čína. Koupil jsem za 370 Kč Litovelský. Varianta s jedním zpětným ventilkem. Za koncernový konektor chtěli raketu. Vzal jsem 2 piny fastonu a po jejich nasazení zalil tavným lepidlem.
Není to ostřikovač, ale doslova malé vodní dělo. Maximální spokojenost.
Zkušennost s montáží: Nádobka v autě má motorek zasunutý zespodu. Nový motorek mám proto napojený ke dnu nádobky přes vyrobenou redukci hadičkou dlouhou asi 15 cm. Připravil jsem si držáček vlastní výroby z nerezového zemnícího pásku a motorek umístil vodorovně (naležato). Musí být umístěný pod úrovní dna nádobky, aby se zaplavoval kapalinou, není totiž samonasávací ani na minimální rozdíl hladiny - to jsem zkoušel už doma v umyvadle. Připojím hadičky, naleju kapalinu a nadšeně stříkám dopředu, dozadu, dopředu, dozadu ....... Po zhruba 20 sekundách konec a motorek běží, ale už nenasaje. Spojovací hadička je zaplavená, je v ní několik bublin. U nádobky jsem měl otevřené víčko, tak nemohlo dojít k podtlaku. Zkouším stříkat znova, nasaje. Po 20 sekundách se totéž opakuje. Odmontovávám motorek a protože se blíží tma, tak motorek připevňuju vázacíma páskama svisle k vedlejší kabeláži do prostoru vnitřní části plastového nárazníku (jinde není na svislé umístění u Seicenta místo). Motorek funguje dokonale a k přerušení už nedošlo. Celou cestu do práce si vesele stříkám na okno.
Motorek musí být bezpodmínečně jen ve svislé poloze, jak zamýšlel výrobce. Za těchto okolností je vhodný k úpravě kamkoliv. Propojovací hadička z PVC 6/4 v sání dlouhá okolo 15 cm, nesnižuje výstupní tlak.
Ostřikovač do Seicenta
Moderátor: peta.smolik
Ostřikovač do Seicenta
- Přílohy
-
- Ostřikovač.jpg (156.94 KiB) Zobrazeno 5147 x
- Reklama
Re: Ostřikovač do Seicenta
Dobrý nápad mě na seicentu taky odešly oba motorky,díky tomu,že jsou umístěny v podběhu kde na ně stříká veškerý bordel. Opět tohle vymyslel inteligentní ital.Ale podařilo se mi sehnat použité origo motorky za pár kaček ( stejně rezavé jako ty předešlé,ale funkční) tak snad nějakou dobu vydrží. Až přestanou fungovat i tyhle,tak celou nadobku i s motorkama od tama vyhodím a dám ji někde jinde
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Ostřikovač do Seicenta
Přemístění jsem zavrhnul předem, protože jsem ho už dříve prováděl. ( U F126p ze zvláštní 0,5 litrové nádobky od aviváže z počátku tisíciletí. Fungovalo to dobře, ale překáželo v kufru nad sacím otvorem vzduchu do kabiny).
U Seicenta je spousta místa na druhé straně pokud není klimatizace. Je to dál, zhorší se přístup k ostatnímu vybavení auta a hlavně se mi nechce manipulovat s kapalinou do ostřikovače v blízkosti elektroniky a polívat převodovku. Nic jiného než vyměnit za spolehlivý motorek pro mne nepřipadalo v úvahu. Nový motorek Fiat jsem nechtěl ani proto, že nestojí o moc víc, než Škodovácký a hlavně nemusel by rozhodně být posledním motorkem i když by byl bez úprav. S použitými díly jsem si už také užil a klidně by se mohlo stát, že bych měnil nejeden kus. Prioritou bylo zachovat původní nádobku, kde se i tak poleje jen motor ventilátoru chladiče.
Možností je tolik, že si každý vybere své vlastní nejpřijatelnější řešení.
U Seicenta je spousta místa na druhé straně pokud není klimatizace. Je to dál, zhorší se přístup k ostatnímu vybavení auta a hlavně se mi nechce manipulovat s kapalinou do ostřikovače v blízkosti elektroniky a polívat převodovku. Nic jiného než vyměnit za spolehlivý motorek pro mne nepřipadalo v úvahu. Nový motorek Fiat jsem nechtěl ani proto, že nestojí o moc víc, než Škodovácký a hlavně nemusel by rozhodně být posledním motorkem i když by byl bez úprav. S použitými díly jsem si už také užil a klidně by se mohlo stát, že bych měnil nejeden kus. Prioritou bylo zachovat původní nádobku, kde se i tak poleje jen motor ventilátoru chladiče.
Možností je tolik, že si každý vybere své vlastní nejpřijatelnější řešení.