Punto 1.2 8V úpravy motoru

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Syneda
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 06 kvě 2015, 14:48

Punto 1.2 8V úpravy motoru

Příspěvek od Syneda »

Ahoj, koupil jsem si špunto mk2 rv 2000 a chystám se na pár úprav motoru. Nebudu to dělat sám, ale s kamarádem automechanikem. Je to moje první auto takže to beru spíš něco jako lekci jak se naučit jak fungují tyto motory, taky od toho neočekávám žádné super výkony, jde mi spíše o zlepšení jízdních vlastností. Poslední měsíc si dávám dohromady různé informace o těchto motorech, způsobech úprav atmosférických benzínových motorů atd. Toto téma zakládám kvůli tomu, že jsem nic podobného v češtině nenašel, na anglických fórech je toho sice dost, ale je tam dost technických pojmů, kterým moc nerozumím.

Takže co mám v plánu:
1. kónusový filtr sání, stím že ho umístím k průdochům v nárazníku, aby nesál teplý vzduch od motoru, zvažuji jestli to stačí nebo ho mám pro jistotu i odizolovat od motoru nějakou přepážkou? Popřípadě slícovat sací potrubí a vyleštit co pujde.
2. 6 kvaltovou převodovku z punta sporting, tady si ale nejsem jistý, jestli bude pasovat, někde jsem četl že by měla, takže Vás prosím o potvrzení nebo vyvrácení :) Důvod proč jí tam chci dát je, že podle toho co jsem našel tak má kratší kvalty, tudíž lepší rozjezd a lepší jízda do kopců. Samozřejmě za cenu maximální rychlosti, ale to mě moc netrápí, závody s tím jezdit nebudu.
3. Vačku z punta 75. Měla by podle tabulek být ostřejší, což by mělo zapříčinit to že auto půjde lépe do otáček. Tady ale mám otázek více... Četl jsem že by měla jít namontovat bez problému, ale zase jako u převodovky prosím o potvrzení či vyvrácení. Další co mě zajímá, jak je to s ECU? Musí se přeprogramovat?
4. Svody výfuku taky z punta 75, jsou 4-2-1 a zajímá mě jestli za prvé se vyplatí dát tam tyto nebo si nechat někde svařit komplet. Za to bych chtěl dát sportovní katalyzátor a sportovní tlumič.
5. iridiové sportovní svíčky
6. Škrtící klapka zase z P75, tady si ale nejsem vůbec jistý, jelikož nevím jestli P75 nemá jinak její ovládání.

Další co mě napadlo je snížení hlavy a odlehčení setrvačníku, ale z toho mám strach, protože to už je celkem razantní zásah do motoru. Za další návrhy budu rád :)

Prosím neraďte mi ať se na to vykašlu a koupím si silnější auto, chci to udělat protože mě to baví a líbí se mi jednoduchost těchto malých motorů. Samozřejmostí je že než začnu upravovat motor, tak auto dostane nový podvozek a nové brzdy a motor bude v dobrém technickém stavu.

Děkuji za rady
Reklama
 

slabostka
Fiaťák
Příspěvky: 149
Registrován: 18 lis 2009, 17:38

Re: Punto 1.2 8V úpravy motoru

Příspěvek od slabostka »

Prepáč ale nič iné než že je to mrhanie časom, energiou a peniazmi sa napísať nedá. Ja len k tomu filtru - nemá zmysel,nič neprinesie, bavlnený filter vyžaduje častú údržbu - olej plus čistenie a vplyv na výkon nemá... inak čím nižšie prívod vzduchu tým viac špiny do filtra a tým viac údržby... 6 stupňov v tom motore tiež nemá zmysel, je to 8 ventil a ten ťahá zo svojej podstaty v nižších a stredných otáčkach, získaš akurát tak zvýšenú potrebu radenia, ináč nič.... k ostatnému sa neviem vyjadriť lebo nepoznám ani klapku ani kľuku toho iného Punta...
Motor by som nechal tak, ak beží dobre tak buď rád, peniaze investuj do výmeny spotrebáku - sviečky, lepšie káble, lambda sonda, tesnenie pod hlavou, nový výfuk, cievky, čidlá, kvalitné pneu.... čo by si skôr mohol poladiť je zmena- mierna- podvozku v zmysle iných tlmičov-pružín popr. brzd ale tie sú v Puntu veľmi dobré... za mňa peniaze investuj na obnovu auta ako takého, na upgrade motora sa vykašli... aj pri bežnom servise sa veľa naučíš.
sporting speedgear r.v. 2000
Martin
Fiaťák
Příspěvky: 148
Registrován: 15 kvě 2010, 21:04

Re: Punto 1.2 8V úpravy motoru

Příspěvek od Martin »

Tuším, že se Ti netrefím do noty, ale řeknu to takhle. Mám ten samý motor i ročník, co Ty.Také jsem před třemi lety něco přemýšlel, ale opustil jsem od toho a udělal jsem kompletní generálku na koupenén motoru a dnes po zajetí je to v porovnání s minulým motorem raketa. Bez nadsázky. A cena motoru a generálky vyšla do 10 tis Kč. A proč výměna motoru? Původní motor žral olej a byl natolik výběhaný, že nemělo smysl opravovat. Po letech a kilometrech máš vůle a netěsnosti. Jestli chceš, prijeď si vyzkoušet. Jsem z Olomouce.
Uživatelský avatar
Babis
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 319
Registrován: 04 říj 2012, 18:03
Bydliště: Sever

Re: Punto 1.2 8V úpravy motoru

Příspěvek od Babis »

Tohle je na Puntu úplná blbost. Sem tam se tady někdo s timhle nápadem objeví. Ten výsledek by se ani trochu nerovnal penězům, co bys do toho vrazil. Jestli chceš rychlost, tak si sežeň GT, proto je taky vyráběli.
Fiat Punto 60sx '96
Uživatelský avatar
Lubosh_CZe
Fiaťák
Příspěvky: 68
Registrován: 26 bře 2015, 22:36
Bydliště: EU

Re: Punto 1.2 8V úpravy motoru

Příspěvek od Lubosh_CZe »

A nebo 16V ... :twisted:

Já jsem spokojenej !

'98 Fiat Punto ELX cabrio - 1.2 16V DOHC Fire (63 kW) "black widow" ...
ex '94 Fiat Punto S 55 ...
Cabuto
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 320
Registrován: 08 zář 2012, 08:39
Bydliště: Brno

Re: Punto 1.2 8V úpravy motoru

Příspěvek od Cabuto »

hele já tě odrazovat nebudu ano maj všichni pravdu penz to bude ranec času taky a pořád to bude jen punto 1.2 :) přitom bysm zato mohl mět upravené bávo 3.0 r6 :) ale vždy obdivuju když vydím pořádnou přestavbu :)
No a ted pár rad a zkušenností co sem pozbýral jak na netu tak v reálu na srazech atd :)
1. rozhodni se jestli chceš atmosféru nebo to budeš časem plnit je jedno jestli turbo nebo kompresor ale tohle je důležité protože 8v je vhodnej na plnení ale v atmo to není ono jak už tu někdo psal vysoké otáčky proněj nejsou a to zase atmo potřebuje :) takže pokud chceš atmo tak si opravdu sežeň 16v není onic moc složitější ale je předem určen k točení :)
2. at si už vybereš cokoliv tak filtr necpi do nárazníku než bys djel na nějakej tuning sraz budeš ho mět tak zasranej že to už ani nepojede :) moje rada mám v plánu to taky udělat ale asi až příští rok :) za pravým světlem je dost prostoru naved odspodu nějakou hadicí nebo něčím vzduch do kastle kterou vyrobýš a doní ncpeč filtr ser na bavlnu sežen pěnovej je ještě lepší jak do filtrování tak ůdržby a propustnosti :) odněj pak ved k motoru vileštěnou alu trubku kterou obal izolačním matrošem a pro peknej efekt ji narvy to alu trubky která bude větší :) to abys odstínil veškeré teplo ad motoru jo etě ten kastlík u filtru udělej tak at když zavřeš kapotu ti ho dotěsní zvrchu je zde možnost to samo udělat i jinde v motoru když bysto nacpal k levému je kratší vzdálenost a nevedeš to přes motor ale je tam zas málo prostoru takže tak :)
3. svody si nech udělat na míru k motoru co zvolíš ale opravdu do chce někoho kdo ví dost záleží na průměru atd není to pro amatéra stím samo už udělat komplet fejfuk až dozadu stále ze správným průměrem kat tam dej budeš víc v poho u kontrol ale najdi fakt dobrej ktimu výkonu co ztoho tak nějak odhadem dostanete zase podle motoru :)
4. kompletní repas motoru takže vybrousit vileštit sací aj výfukové kanalky v hlavě zabrousit ventily výměna kroužků kontrola kliky případně aj výměna za kovanou vtom případě aj písty záleží až kam to chceš hnát :) u turbo verze je to dost podstatné u atmo by to měl vydržet originál ale pokud to nebudeš přehánět s navíčením otáček :) ktomu se dostanu dál :)
5. Pokud budem u atmo tak musíš poladit celej motor aby makal do vyšších otáček tedy aby třeba celej jel spíše až kolem 7000 a i vejš viděl sem 16v překopanej točil až 9500 kde měl max výkon a omezovač ho vzal v 9700 :) to dělá u atmosfér opravdu hodně protože unich platí zkoro přímá úměra čím víc točí tím víc jede :) ale stím souvysí jiné pružiny na ventilech aby stíhaly zavýrat origo to poberou nějak ktěm 7000 pak už musíš jiné stím spojeno hromada práce jiné ventily zdvyhátka vše :)
6. Turbo tam je to tak musíš jiné písty abys snížil kompresi drobné úpravy na ventilech ale tam to není tak razantní tady musíš hlavně spodek tedy klika písty a pak samo řj a to turbo že :) ale já předpokládám atmo takže tomuhle se moc venovat nebudu :)
7. vačka ser na jinou z 75 můsíš ji vybrat podle toho co od auta chceš ono blbej 1°může udělat paseku protože vačka ti částečně tím jak otvýrá zavýrá určuje jestli motor bude víc ochotnej točit ale aj jakoej bude mět výkon krouták atd zase výber bych nechal někomu obzvláště zkušennému celé je to propojeno se svodama jejich rům aj délka taky určuje chování motoru takže tohle je ptřeba sladit a to ti řekne jen kdo se v tom vyzná a to je bohužél u těhlech přestaveb ten dost velkej problém protože lidi co vedí se hledaj špatně :(
8. ŘJ to je vec sama pro sebe at uděláš třeba jen vejfuk a sání musíš ji upravovat sou tam jiné předstihy a hromada kolem už jen to ře posuneš lambdy a kat jinam ji to musíš naučit :) tohle ti pobere etě origo ale jakmile budeš chtít víc tak si rovnou sežen speciálně plně programovatelnou sportovní nebo závodní jednotku a ktomu magora co ví co má jak nastavovat je to drahé jak prase borec co bude vedět asi etě dražší a je to piplačka na několik hodin :)
9. Převodovka dost podstatné origo spojka snese drobné úpravy tedy tak do 110koní pak už je to naní moc samo když ji dostaneš na doraz klidně ti po 10000km řekne lamela zdar :) takže tu určitě vimenit za lepší tuhší :) setrvák no tot otázka zase záleží od toho co to bude za úpravu pokud jen lehká neřeš ho pokud už ale chceš víc určitě lehčí :) no a k samotné převodovce no to je dost ošemetné 6kvalt má jinej stálej takže je celkově o malinko kratší ale 1-3 jen omalinko téměř neznatelně až 4-6 sou kratší 4 a 5 dost 6 je takřka jako 5 u klasické takže max je stejná ba naopal omalinko zvládne víc :) jenže je tu problém jinej pokud to zase nebudeš hrotit tak jo di do ní snese zhruba 170nm a 160 koní ale to je už dost nadoraz a rychle bys jí roztrhal proto bych jí bral spíše jen na drobné úpravy neco mezi bych šel do převodovky z hgt taky napasuješ ale to už bude horší :) mám dojem že musíš dělat jié uchicení a různé veci kolem :( ta snese dost přecejenom je stavená na pořádnej motor :) no a když extrém poskládat jinou sekvenční pokud možno už ale o sme zas na ceně jak za nový punto :)
10. když tohle všechno chceš dělat pak už doporučuju jen vyházet blbosti jako klíma rádio repro sedadla narvat tam klec a máš závodák jak prase samo stím souvysí jak si psal podvozek brzdy a kastla :)

No tohle sou moje rady a postřehy je toho dost bude tam hromada překlepů atd tak sry smolil sem to na tabletu na zahrádce :) rozhodně ti přeju hodně zdaru at budeš dělat cokoliv jinak jen pro spestření a motivaci viděl sem už dávno 2 punto s 1.2 16v v atmo jak už sem psal v 9500 měl výkon 105kw krouták neuváděl :( a celé auto zhublo na úžasnejch 810kg i z kapalinama :) měl natom upravenej samosvor a jelo to jak das a to jako fakt z 0-100 to nandal kde komu aj 2.0 všem možnejm od benálu po naftu samo s pořádnejma papučema vepředu ale aj na okruhu jel jak magor jen dodal že zatím stojí 4 roky dřiny a peněz jako na gtičkový polo nebo abarta punto :)ale za ten pocit to prej stojí když si jedeš pekně někde po okrsce tam uvidíš zas nějakýho cápka co dostal od tatínka bávo nebo tak a ty se mu cpeš na prdel on přidá ty taky on zas ty taky on už ne a ty šup kolem něj jako by nejel :) jen pro info měl poskládanou vlastní 6kv převodovku 6 byla dlouhá jako prase aby když chce mohl jet až 235:) jen pro info 5 jela max 150 :) pro představu jak to bylo dlouhé :)
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: Punto 1.2 8V úpravy motoru

Příspěvek od turbom »

Ahoj, gratuluji k nakupu Fiata. U nas vsichni zalomi oci, kdyz rikam, ze jsem si koupil Fiat a dalsi auto bude zase Fiat :D

Vim, ze spousta lidi od takovych ukonu odrazuje. Ale ja jsem pro. Jen doufam,ze kamarad mechanik nebude chcit platit za praci. To by ses asi nedoplatil.
Pokud to budete delat spolu a v podstate prace zadarmo, tak je to ok.

S tim motorem jsem jezdi 4 roky v plynu. Motor byl nezmar a tahl pekne. Ale nedostatek vykonu hlavne pri predjizdeni me rozhoupal ke koupi 16v. Clovek by neveril, co tech 20 koni navic dokaze udelat. Osobne bych si predstavil jeste + 20 koni (celkem 100) navic a myslim,ze to je ta spravna hodnota pro Punto Mk2a :D
A pokud nechce clovek ladit, tak koupit rovnou 1.4 16v 70kw v Punto MK2B. Jenze ja chtel 5 dver a ty se tezko shani.

K tvym otazkam ti odpovim jen k prevodovce. 6 kvalt ze sportinga by mel pasovat do 16v, do 8v si over uchyceni. Hlavne ma jine prevody, je delana na vykon 80 koni a max je 172km/h podle tp. 1.2 8v ma max nejakych 155km/h na 5ku. Pochybuju, ze ty je s tema upravava dosahnes vykonu, ktery utahne ten 6 kvalt ze sportinga. Ale treba 10 koniku navic by stacilo.

Me napadla zase uvaha, ze bych dal do toho myho 16v prevodku ze sportinga 6speed. Pasovala by urcite, ale chtel bych tam prehodit 5 kvaltu z moji a tu 6 predelat do delsiho prevodu. Protoze ten motor toci na dalnici zbytecne moc - 130km/h - 3700 otacek. To by znamenalo zmenit min. dve kolecka a zmenit prev. pomer na 6. A rad bych aby otacky klesly aspon o 500 dolu pri 130. Ale jak to spocitat, to zatim nevim :D A financne to bude take treba 10 000kc za lepsi prevod.....

Kazdopadne hodne zdaru a trpelivosti.
Jak se rika, vsechno jde, kdyz se chce.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Syneda
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 06 kvě 2015, 14:48

Re: Punto 1.2 8V úpravy motoru

Příspěvek od Syneda »

Děkuji všem za cenné rady! :) Jak jsem psal šťourat se v motorech mě baví, začalo to u fichtla :twisted: Takže něco s tím autem budu dělat určitě, to turbo by bylo dost zajímavý, ale to by bylo na kompletní přestavbu motoru. Viděl bych to tak že začnu podvozkem a brzdama, potom bych to viděl na generálku motoru, ať jsou nějaký zkušenosti. Potom asi začnem s něčím laborovat.
Dělám to i kvůli tomu jak psal cabuto, musí být krásnej pocit provokovat kluka v tátovu bávu :D A vždycky jsem byl takovej že jsem se chtěl něčím odlišit. Koupit si rychlé auto a pak dělat frajera umí každej. Takže to je důvod proč do toho půjdu.
Uživatelský avatar
Lubosh_CZe
Fiaťák
Příspěvky: 68
Registrován: 26 bře 2015, 22:36
Bydliště: EU

Re: Punto 1.2 8V úpravy motoru

Příspěvek od Lubosh_CZe »

Syneda píše:Dělám to i kvůli tomu jak psal cabuto, musí být krásnej pocit provokovat kluka v tátovu bávu :D A vždycky jsem byl takovej že jsem se chtěl něčím odlišit. Koupit si rychlé auto a pak dělat frajera umí každej. Takže to je důvod proč do toho půjdu.
Hehe, tohle mi nedá, nereagovat ...

Když to tak čtu, jdi spíš GTčka (kvůli podvozku) se swapem motoru z coupé (5-ti vál 20V Turbo se 164 kW v základu) řádně poladěným, samozřejmě.

Pak to aelspoň minimální smysl mít bude, myšleno nesmysly peněz, času a práce. Ale na rovinu Ti říkám, věř, že to "báwo" bude vždy o hodně velkej kus před Tebou. Vlastní zkušenost, několik BMW jsem měl, a né zrovna "slabochy" typu 4 a 6-ti válcový maloobsahy do 4 litrů.

To je, aby ses probral z tý diskotéky a vrátil se nohama na zem. :) Ten pád pak nebude až tak velkej.

btw. S atmosférickym motorem nikdy nebudeš king, to tak prostě je. Ano, celkem to pojede, ale až tak od 8-mi válců a obsahu kolem 5-ti litrů s "uslintanejma" 350 - 400 koňma.

Auta co opravdu jedou (přeplňovaný 4 a 5-ti a více litry) s výkonem 1000+ koní jsou "trochu" jinde. :twisted:






Tohle je "Báwo" na který se nechytá ani ta 458ka od Ferrari. Asi tak.

PS: Neber to nijak špatně, jdi do toho po hlavě, tenhle přístup se mi líbí, sám to dělám stejně. Jen mě prostě přišlo "úsměvný" to, jak bys držel krok s BMW. Dej se do repase, úprav a oprav, laď si auto podle svýho tak to má být. Ale nedělej kokotiny, který nikdy nebudou mít smysl, věř, že si ušetříš spousty času, peněz a nervů, který můžeš věnovat třeba přítelkyni, rodině a nebo sobě. :)

GL chlape !
'98 Fiat Punto ELX cabrio - 1.2 16V DOHC Fire (63 kW) "black widow" ...
ex '94 Fiat Punto S 55 ...
Syneda
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 06 kvě 2015, 14:48

Re: Punto 1.2 8V úpravy motoru

Příspěvek od Syneda »

Samozřejmě to bylo myšleno s dost velkou nadsázkou :D Nejsem až takovej naivka abych si myslel že to s 1.2 atmo pujde :D Ale jak jsem psal ned na začátku... jde mi hlavně o zlepšení jízdních vlastností
Cabuto
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 320
Registrován: 08 zář 2012, 08:39
Bydliště: Brno

Re: Punto 1.2 8V úpravy motoru

Příspěvek od Cabuto »

vono jde taky voto podívat se co dneska na silnicích jezdí a když zjistíš že je to samá htp a podobná sračka nebo 1.9 tdi která sice do kopce tlačí ale v zatáčkách ji nandá kočár rozjetej z kopca :) tak i ta 1.2 může udělat parádu mám tu 16v a popravdě nejsu ani středně pomalej naopak su na silnicích jeden z nejrychlejších a dávaj mě právě až ohromadu silnější auta protože sebelepší auto jede tak dobře jak ho řídí ten vocas za volantem :) což dneska znamená že 90% nejede vůbec :)
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
Uživatelský avatar
Lubosh_CZe
Fiaťák
Příspěvky: 68
Registrován: 26 bře 2015, 22:36
Bydliště: EU

Re: Punto 1.2 8V úpravy motoru

Příspěvek od Lubosh_CZe »

No, zajímavá diskuze.

Opět si dovolím oponovat, průměrná "devatenáctka" TDičko Ti ukáže záda, kdy bude chtít a to můžeš jet i "16V", to mi věř. Mám doma, jak 16V tak TDi (pravda V6 se 180-ti koněma) ale nedávno jsem měl 4ku golfa s 1.9 TDi (AJM 85 kW / 310 Nm.) a dvojku golfa s 1.9 TDi (AFN 81 kW / 250 Nm.) a je to vážně nesrovnatelný. A to jsou absolutně běžný auta, kterejch je miliony. O novejch výkonejch common railech (2.0 TDi), HDi, TDCi, CRDi apod. ani nemluvím. Můžou to bejt samozřejmě i benzíny, o to hůř, nový benzíny jedou jako kráva (např. TSi) ale řeč byla o naftě.

Obrázek

Nikdo neříká, že si brzda provozu, to vůbec, ale kdejaká "běžná" herka typu jedničkový oktávie Tě zpráská.

A to, že jezdí spousta HTP fábií s 40 kW jest pravdou, ale taky jezdí téměř 80% všech oktávií, superbů, fábií s TDičkama / TSičkama. :wink:

Samozřejmě nehaním 16V, naopak jezdí to moc pěkně, ale na to, aby to drželo krok s dnešníma "běžnejma" autama, kterých sou plný silnice a co mají od 200 Nm (třeba všechny 1.9 TDi od nejslabší 66 kW). Na ty to prostě nemá. A kdo říká opak, je buď zaslepenej tím, že má svojí pravdu a nebo si namlouvá nesmysly, kterejm sám věří.

btw. Nevím, co myslíš tím TDi a zatáčkama, ale věř, že už oktávie 1. generace je podvozkově jinde, než Punto konstrukčně vycházející z Una ... :? :lol: Moje IV. Golf s 19" kolama (225/35) seděla, jak přibitá.

Obrázek

Motor právě 1.9 TDi (původně 85 kW po ladění 117 kW a 410 Nm.)

PS: Asi to tak bude tím, že už jsem měl 25 aut a tak nějak mohu "srovnávat" co jede a co nejede ... :twisted: Ale to už asi odcházíme zbytečně od tématu.
Naposledy upravil(a) Lubosh_CZe dne 11 kvě 2015, 21:17, celkem upraveno 1 x.
'98 Fiat Punto ELX cabrio - 1.2 16V DOHC Fire (63 kW) "black widow" ...
ex '94 Fiat Punto S 55 ...
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Punto 1.2 8V úpravy motoru

Příspěvek od liborko »

Když to tak čtu,tak jestli můžu taky pár reakcí. Je hovadina tady srovnávat BMW s puntem. On kolega jak již psal,chce jen na svém puntu poladit motor ať je "živější" a proč né? Já ho chápu,rád se v tom vrtá,má kolegu automechanika tak proč to nezkusit? Spousta lidí to nikdy nezkusila,do motoru ani nehrábla a jen chrlí teorii proč to nědělat a kdesi cosi. Něco jiného je koupit si už udělané třílitrové BMW s čipem, machrovat a dělat mistra světa,a něco jiného je když si do motoru hrábne svýma vlastníma rukama a pak může opravdu říct" udělal jsem si to sám".Tenhle motor v puntu má ještě rezervy ani nevíte jaké, je to držák,když na něm něco zk.rví koupí za pár korun jiný,což by u BMW musel vykrást banku,a když má znalosti a ví kde šáhnout tak proč né? Kdo si hraje nezlobí. Určitě pak nebude závodit s BMW či namachrovanci v ochcávkách tédéííí,na to by si pořídil jinou ligu např. Alfu GTA s šestiválcovým motorem.
Udělat GO motoru,snížit hlavu,zvýšit kompresní poměr,vyleštit kanálky,ventily....a pojede to dost slušně. Taky jsem si takhle hrál když jsem na to ještě měl čas,protože mě to bavilo,a to punto věřte nevěřte ožilo oproti serii dosti. Za mě tedy jo :wink:
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
Lubosh_CZe
Fiaťák
Příspěvky: 68
Registrován: 26 bře 2015, 22:36
Bydliště: EU

Re: Punto 1.2 8V úpravy motoru

Příspěvek od Lubosh_CZe »

Nikdo neříká, že NE, naopak.

Já jen reagoval na to srovnání s "báwem", který je totálně mimo. Ono už srovnání s obyč TDičkama je úsměvný. Holt, vývoj nezastavíš.

A to, že se dá pěkně poladit motor, téměř jakejkoliv s tím souhlasím, sám jsem si tím několikrát prošel. Ale jak se říká, má cenu dělat věci, který budou mít nějakej výsledek a né to, "Kde nic není, ani smrt nebere" ... Samozřejmě obrazně řečeno. Chtěl jsem mu jen "ušetřit" hromady času, peněz a nervů, který bych ušetřil s ohledem na to, co jsme zažil i kdysi sám sobě.

GO a repase dílů, opravy a úpravy 100% ANO, ale s rozumem. :wink: Toť vše co jsem měl na srdci ! Vše myšleno v dobrém.
'98 Fiat Punto ELX cabrio - 1.2 16V DOHC Fire (63 kW) "black widow" ...
ex '94 Fiat Punto S 55 ...
Uživatelský avatar
zdeno255
Fiaťák
Příspěvky: 111
Registrován: 03 dub 2015, 09:11
Bydliště: Nitra, Slovakia

Re: Punto 1.2 8V úpravy motoru

Příspěvek od zdeno255 »

Ak chceš ostať pri Punte tak by bolo lepšie JTD. Tam dáš 20-25 koní bez veľkých investícii a aby si sa bál, že poškodíš motor (100-200€ chip) a ak chceš investovať viac tak dáš aj viac koní (intercooler, turbo, vstrekovače, spojka, nerezové zvody, odstrániť kat a pod...) potom môžeš mať aj 150 koní. Ako píšu. Do atmosferického sa ti to neoplatí. Za veľa peňazí, málo muziky. Ale ak ťa to baví, tak sa skús pohrať.
Fiat Punto II rv.00 1.9 JTD, Fiat Marea 1.9 JTD 105 chip 130 PS
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“