Ahoj tak mám pár drobnejch rad důležité je zahřát motor ale ne na volnobeh ale jízdou pokud zahříváš motor tím že nastartuješ a čekáš je to špatně jak vrata motor se zahřívá nerovnoměrně a kevšemu špatně se maže protože např hydroštely a další části motoru potřebujou abys tam ten olej po stání nahnal což znamená aspon 2000-2500ot tím taky docílíš že se bude řádně olej míchat a nebude se ti někde dělat úsada atd takže zprávně je to tak nasednout pootočit klíčkem připoutat zhasnou kontrolky nastartovat zařadit a jedem
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
dále máš zprávně celkem rozbys nájezd a zátěž ale pár vecí bych připoměl první výměna je nejlepší po 1000km to je doba kdy se z motoru nejvíce uvolnujou různé nečistoty takže ne až po 4000 dále jak najedeš 3000km můžeš už takřka dělat s motorem všechno když vynecháš omezovač atd nic mu už další ultra šetrná jízna nepřinese dnes sou všechny motory základně zabehnuté a hlavně vešekerá jejich výroba je dělaná už s takovou přesností že dál už to prostě nic nepřináší není to jak u starejch aut kde byl každej válec jinej píst taky kroužek taky atd a než si to všechno sedlo trvalo to 10tisíc km
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
no a pak doporučuju pár základních částí dál při 1 výměně oleje udělat výplach motoru tedy nějakou to sadou na čištění oleje at to veme sajrajt sebou
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
následná výměna není špatná po dalších cca 5000 to už bude vše zbylé z motoru v oleji a pak se vyser na předepsané výměny a dělej je max po 15000 já su zastánce 10000 obzvlášt pokud budeš jezdit kratší tratě a nebo více využívat spektrum otáček
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
já to popravdě dělam tak nějak když se mě ce občas aj po 8000 a to jezdím na lpg které olej zanáší asi o 100% méně prtože nevytváří karbon
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
no a pak je tu závěr nechávej motor dochlazovat není to sice turbo ale motor to vždy bude mět rád hlavně např po jízdě na dálnici a podobně já třeba když si du zařádit stím svím prckem tak dělám aj to že jasný výtáčím k 6000 ale pak třeba skončí pekné zatáčky je rovinka a nechám schválně zařazeno a brzdím motorem na běžnou rychlost tím se zase motor líp ochladí aj zevnitř a prospěje mu to je důležité si prostě uvědomyt není tam chladič oleje což ho více namáhá zadalší vidíš teplotu vody ale ne teploty pístů atd a ty sou po takové zátěži značne zahřáté a ochladíš je bud vstřikem bohaté směsi a ebo chladným vzduchem kterej tam jde když brzdíš motorem
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
no a pak samo tankuj kvalitní benzín moc ho neškrt pod 2000ot/min spíše se drž kolem 2500 a dopřávej mu vše jak má bejt filtry olej atd a hlavně nauč se jak zní jak se chová a už jen podezření na nějakou závadu řeš může to bejt cokoliv zanešenej vstřik špinavá klapka je toho dost a vše to má vliv na celkovou životnost a funkčnost motoru
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)