Přesunuto . jinak vítej v klubuerhik píše:Zdravím páni, som tu nový, zakúpil som Fiat Punto mk2 HGT, ešte nemam take oficialne fotky tak potom pridam a predstavim sa.. len sa chcem spytat.. píska mi niekedy pri pomalej jazde v lavom prednom kolese kym nestlačim brzdu alebo nepridam viac.. predavajuci mi povedal že menil pred 3000 brzdy.. tak sa chcem spytat čim to može byt alebo ci je to niečo vážne... diiiky za radu.. inak s autičkom zatial spokojnost..
stále mě pískají brzdy
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: Pískanie v kolese
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
- Reklama
Re: stále mě pískají brzdy
ďakujem pekne za presunutie a diky aj za privitanie, ale vravim ked budu spravene pekne fotky, priložiim..
VW Golf IV, 1.9 TDi r.i.p
Fiat Punto 2, 1.8 HGT r.i.p
VW Passat 1,6 TD, ´87
*VW Golf IV VR6 4-motion*
Fiat Punto 2, 1.8 HGT r.i.p
VW Passat 1,6 TD, ´87
*VW Golf IV VR6 4-motion*
Re: stále mě pískají brzdy
U mé pandy začalo občas pískat levé přední kolo (když je teplo). Je jedno jestli brzdím nebo ne. Když nepíská, tak je slyšet takové hučení a obávám se, že to bude ložisko. Kolo se nehřeje. Když píská, tak pomůže svižnější sešlápnutí brzdového pedálu a dá to na chvilku pokoj. Nemáte někdo zkušenost, kolik si říkají ve Fiatu za výměnu ložiska?
Fiat Panda 1.2 Dynamic + LPG
Re: stále mě pískají brzdy
To mi jaksi obecně připadá jako brzda, ne ložisko.PeNik píše:Když píská, tak pomůže svižnější sešlápnutí brzdového pedálu a dá to na chvilku pokoj.
Re: stále mě pískají brzdy
No uvidíme, co na to odborníci ve Fiatu.
Ale mě zase přijde divný, že při slabším brzdění se nemění zvuk, jen jeho "rychlost". Kdyby to byly brzdy, musel by se měnit se zvyšujícím smykovým třením i zvuk. Při natočení kol doprava je to výraznější. Měl jsem něco podobného u svého předchozího vozidla a bylo to ložisko.
Ale mě zase přijde divný, že při slabším brzdění se nemění zvuk, jen jeho "rychlost". Kdyby to byly brzdy, musel by se měnit se zvyšujícím smykovým třením i zvuk. Při natočení kol doprava je to výraznější. Měl jsem něco podobného u svého předchozího vozidla a bylo to ložisko.
Fiat Panda 1.2 Dynamic + LPG
- intel_sk
- Znalec
- Příspěvky: 701
- Registrován: 12 čer 2011, 14:42
- Bydliště: Košice-Sidlisko JUH
- Kontaktovat uživatele:
Re: stále mě pískají brzdy
tak sa pridam aj ja....mne to iste prve zoslapnutia brzdy piskanie,potom uz je klud.predosli majitel menil dosticky aj kotuc...este som mal v aute stare
Fiat Punto 1.7 TD SX60 46KW/4500min rv.96/MK1 silver flash
ex Polski Fiat 125p farba bordó
/http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=17556
ex Polski Fiat 125p farba bordó
/http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=17556
- intel_sk
- Znalec
- Příspěvky: 701
- Registrován: 12 čer 2011, 14:42
- Bydliště: Košice-Sidlisko JUH
- Kontaktovat uživatele:
Re: stále mě pískají brzdy
aktualne....zadne brzdy mam nove.....predne menil majitel ale ako pískaju uz ma to serie.....ked som sa bol pytat u jedneho chlapika na ten problem tak on na to ..... tak mam trubit aby nebolo pocut piskanie pravdepodobne to v sobotu rozoberiem
Fiat Punto 1.7 TD SX60 46KW/4500min rv.96/MK1 silver flash
ex Polski Fiat 125p farba bordó
/http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=17556
ex Polski Fiat 125p farba bordó
/http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=17556
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: stále mě pískají brzdy
Je to jen tím že nejsou ochozený
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: stále mě pískají brzdy
no ještě že ti neporadil nastříkat tam konkor aby to nepískalo Mě vždycky pískaly destičky které měli na ploše hodně takových stříbrných kousků a byly šedé.Ty hnědé byly v pořádku.intel_sk píše:aktualne....zadne brzdy mam nove.....predne menil majitel ale ako pískaju uz ma to serie.....ked som sa bol pytat u jedneho chlapika na ten problem tak on na to ..... tak mam trubit aby nebolo pocut piskanie pravdepodobne to v sobotu rozoberiem
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
- intel_sk
- Znalec
- Příspěvky: 701
- Registrován: 12 čer 2011, 14:42
- Bydliště: Košice-Sidlisko JUH
- Kontaktovat uživatele:
Re: stále mě pískají brzdy
dikes hned ako sa bude dat vyskusam
Fiat Punto 1.7 TD SX60 46KW/4500min rv.96/MK1 silver flash
ex Polski Fiat 125p farba bordó
/http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=17556
ex Polski Fiat 125p farba bordó
/http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=17556
-
- Začátečník
- Příspěvky: 22
- Registrován: 26 srp 2014, 21:32
Re: stále mě pískají brzdy
Pozdravujem FIAŤáci!
Kto ste rozoberali kotúčové brzdy viete že platničky (trecie segmenty) pri stlačení brzd. pedála a pri jeho následnom uvolnení chodia v takzvaných vodítkach. Sú to tie neredzové pliešky ktoré držia platničky v strmeni s brzd. valcom. Pekne by mali pružiť a po demontáži brzd. strmeňa sa dajú vybrať.
Zvyknem ich upnúť do zveráka a drôteným kotúčikom vo vrtačke ale aj pilníkom či kusom šmirgľa pekne vyčistím. Brzd. platničky hlavne tie časti ktoré chodia v týchto vodiacich plieškoch obrúsim pilníkom tak aby po ich následnej montáži ľahko vo vodítkach chodili. Tiež nieje na škodu na segmentoch ktoré sa trú o kotúč zraziť hrany, kde sa hromadía nečistoty.
Niekto zvykne ešte nerezové vodítka a brzd. segmenty chodiace v nich jemnúčko namazať keramickou vysokoteplotnou vazelínou, ale ja to nerobím, lebo sa na ňu len nalepí viach nečistôt a prachu a zase sú v pracne vyčistených vodítkach napečené nečistoty.
Ešte finta "F" !
Po demontáži zadných kotúč. bŕzd. Nejde brzd. valec len tak vtlačiť späť ako na predných brzdičoch! Je to z toho dôvodu že zadné brzdy musia byť funkćné aj po príp. vytečení kvapaliny a to lankom (ručnou brzdou). Ale ľahúčko to pújde ak sa Vám podarí brzd. valec pootočiť a hneď následne zatlačiť do brzdiča. Ide to po milimetroch asi na 30krát. Preto odoprúča vyrobiť si jednoduchý prípravok zo skrutky a pásovinky so závitom.
Kto to úspešne zvládne, opraví brzdy asi na 90% áut jazdiacich po našich cestáh.
Kto ste rozoberali kotúčové brzdy viete že platničky (trecie segmenty) pri stlačení brzd. pedála a pri jeho následnom uvolnení chodia v takzvaných vodítkach. Sú to tie neredzové pliešky ktoré držia platničky v strmeni s brzd. valcom. Pekne by mali pružiť a po demontáži brzd. strmeňa sa dajú vybrať.
Zvyknem ich upnúť do zveráka a drôteným kotúčikom vo vrtačke ale aj pilníkom či kusom šmirgľa pekne vyčistím. Brzd. platničky hlavne tie časti ktoré chodia v týchto vodiacich plieškoch obrúsim pilníkom tak aby po ich následnej montáži ľahko vo vodítkach chodili. Tiež nieje na škodu na segmentoch ktoré sa trú o kotúč zraziť hrany, kde sa hromadía nečistoty.
Niekto zvykne ešte nerezové vodítka a brzd. segmenty chodiace v nich jemnúčko namazať keramickou vysokoteplotnou vazelínou, ale ja to nerobím, lebo sa na ňu len nalepí viach nečistôt a prachu a zase sú v pracne vyčistených vodítkach napečené nečistoty.
Ešte finta "F" !
Po demontáži zadných kotúč. bŕzd. Nejde brzd. valec len tak vtlačiť späť ako na predných brzdičoch! Je to z toho dôvodu že zadné brzdy musia byť funkćné aj po príp. vytečení kvapaliny a to lankom (ručnou brzdou). Ale ľahúčko to pújde ak sa Vám podarí brzd. valec pootočiť a hneď následne zatlačiť do brzdiča. Ide to po milimetroch asi na 30krát. Preto odoprúča vyrobiť si jednoduchý prípravok zo skrutky a pásovinky so závitom.
Kto to úspešne zvládne, opraví brzdy asi na 90% áut jazdiacich po našich cestáh.
-
- Začátečník
- Příspěvky: 2
- Registrován: 03 srp 2015, 17:22
Re: stále mě pískají brzdy
Zdravím,
moje Punto Mk.2B (188AX) od chvíle, co jsem je koupil píská při zatáčení a někdy (stále častěji) i rovné jízdě ("jako cvrček"). Začíná to ale až po 10 minutách jízdy, takže mechanik to nikdy neslyšel.
Když se teď měnily gumy, zjistilo se přitom, že jsou disky úplně žhavé a LP kolem jde otočit ztuha. Tak to šlo k mechanikovi, aby uvolnil brzdové pístky a tak a mělo to být dobré.
Jenže na dálnici to zase začalo pískat a od té doby se to zhoršovalo. Kontrola ve vesnické garáži ukázala, že ano, furt to brzdí/přibržďuje a PP brzdová destička už má namále. Díky Bohu jsem dojel bez nehody nazpět do Práglu, abych to dal svému domovskému mechanikovi, ale teď se chci poradit, co s tím.
Říkám si totiž, že pokud to mechanik už jednou rozchodil a očistil ale závada se vrátila, nemá smysl to čistit pořád znova.
Takže bych chtěl definitivní řešení, protože toho už mám plné zuby.
Může být závada, způsobující to neustálé přibržďování, i v něčem jiném, než samotných pístcích?
Mohou to být třeba vadné kotouče, které neodhodí destičky od sebe? (Tloušťka kotoučů je ještě OK)
Nebo nemůže být nějaký problém s brzdovými hadičkami či uložením nápravy, že by to při zatáčení "tahalo" destičky ke kotoučům?
A co všechno si myslíte, že je potřeba vyměnit za nové, abych se toho přibržďování a pískání definitivně zbavil?
moje Punto Mk.2B (188AX) od chvíle, co jsem je koupil píská při zatáčení a někdy (stále častěji) i rovné jízdě ("jako cvrček"). Začíná to ale až po 10 minutách jízdy, takže mechanik to nikdy neslyšel.
Když se teď měnily gumy, zjistilo se přitom, že jsou disky úplně žhavé a LP kolem jde otočit ztuha. Tak to šlo k mechanikovi, aby uvolnil brzdové pístky a tak a mělo to být dobré.
Jenže na dálnici to zase začalo pískat a od té doby se to zhoršovalo. Kontrola ve vesnické garáži ukázala, že ano, furt to brzdí/přibržďuje a PP brzdová destička už má namále. Díky Bohu jsem dojel bez nehody nazpět do Práglu, abych to dal svému domovskému mechanikovi, ale teď se chci poradit, co s tím.
Říkám si totiž, že pokud to mechanik už jednou rozchodil a očistil ale závada se vrátila, nemá smysl to čistit pořád znova.
Takže bych chtěl definitivní řešení, protože toho už mám plné zuby.
Může být závada, způsobující to neustálé přibržďování, i v něčem jiném, než samotných pístcích?
Mohou to být třeba vadné kotouče, které neodhodí destičky od sebe? (Tloušťka kotoučů je ještě OK)
Nebo nemůže být nějaký problém s brzdovými hadičkami či uložením nápravy, že by to při zatáčení "tahalo" destičky ke kotoučům?
A co všechno si myslíte, že je potřeba vyměnit za nové, abych se toho přibržďování a pískání definitivně zbavil?
Ucpaná brzdová hadice... Když brzdíš, tak tlak projde k pístku, ale deformace uvnitř hadice už nepustí zpět, takže to brzdí pořád.
Edit: nebo ne ucpaná, ale vnitřně deformovaná
Edit: nebo ne ucpaná, ale vnitřně deformovaná
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Re: stále mě pískají brzdy
Slyšel jsem, že to někomu dělal ten krycí plech.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
-
- Začátečník
- Příspěvky: 2
- Registrován: 03 srp 2015, 17:22
Re: stále mě pískají brzdy
Vitaml: krycí plech brzdových destiček, nebo čeho přesně?
Nejvíc mi vrtá hlavou čím to, že se to vždy objevuje až po 10 minutách jízdy - bez ohledu na množství brzdění samotného.
Nejvíc mi vrtá hlavou čím to, že se to vždy objevuje až po 10 minutách jízdy - bez ohledu na množství brzdění samotného.