Zdravim,
mam 1.2 75elx 54kw rv1999
pred zimou som daval robit geometriu kedze letne sa mi zosuchali z jednej strany(vonkovej) az na dratiky, kupil som NOVE zimne pneu a dnes cumim jak puk, ze uz to je aj na zimnych, z vonkovej strany zosuchany dezen, ze ani nevidno
kde moze byt problem? geometria bola robena, moze sa stat, ze ju spravili zle? ake rady do buducna?
dik
geometria?
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
- Reklama
Re: geometria?
no právě by sem spíš než stím že by byla zle udělaná geometrije až tak že by ti po par km zase tak zedralo gumu asi nebude spíše jestli nění něco na nápravě špatně.
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
Re: geometria?
auto nebolo burane, napravy su v poriadku, skusim vymenit predne za zadne a dat urobit geometriu znova
nestretli ste sa s niecim podobnym? fakt netusim kde by mohol byt problem
nestretli ste sa s niecim podobnym? fakt netusim kde by mohol byt problem
-
- Začátečník
- Příspěvky: 22
- Registrován: 26 srp 2014, 21:32
Re: geometria?
Robilo mi to isté na viacerích autách. Hlavne vtedy keď s autom jazdil zamestnanec a nesladoval si dezén, až to zodral ako Ty na "drátiky".
Pravidelná geometria na aute ćo jazdí po našich cestách je samozrejmosťou. Stačí potom so servisu zase sa vrátiť na naše cesty, raz poriadne trafiť jamu a sme tam kde pred geometriou.
Ale väčšinou je chyba vo vôľach v náprave. Zisťuje sa to ťažko. Najprv sa auto dvihne na plošine alebo nad jamou so zaťaženými nápravami a monterpákou sa páčia všetky pohiblivé časti ramien a riadenia. ak sa nezistí žiadna vôľa potom sa jednotlivé kolesá pridvihujú zdvihákom a opakuje sa skúška monterpákou.
Dajú sa takto zistiť vôle v gumených silenblokoch ktoré by mali byť celistvé (neodlepené) od osy silenbloka.
Taktieš klepanie stabilizátorov náklonu a aj vôle riadenia.
Na STK-áčkach majú aj priečne pohiblivé plošiny kde sa dájú takéto vôle zistiť na jednotlivích kolesách skôr.
Keď sa na aute pomenia všetky takéto našimi cestami rozbité časti náprav, urobí sa správne geometria podľa údajov udaných výrobcom presne na daný typ auta, tak jazdím ďalej a sledujem si pravidelne všetky pneu aby sa mi už nepodarilo ich zodrať až na "drátky".
Pravidelná geometria na aute ćo jazdí po našich cestách je samozrejmosťou. Stačí potom so servisu zase sa vrátiť na naše cesty, raz poriadne trafiť jamu a sme tam kde pred geometriou.
Ale väčšinou je chyba vo vôľach v náprave. Zisťuje sa to ťažko. Najprv sa auto dvihne na plošine alebo nad jamou so zaťaženými nápravami a monterpákou sa páčia všetky pohiblivé časti ramien a riadenia. ak sa nezistí žiadna vôľa potom sa jednotlivé kolesá pridvihujú zdvihákom a opakuje sa skúška monterpákou.
Dajú sa takto zistiť vôle v gumených silenblokoch ktoré by mali byť celistvé (neodlepené) od osy silenbloka.
Taktieš klepanie stabilizátorov náklonu a aj vôle riadenia.
Na STK-áčkach majú aj priečne pohiblivé plošiny kde sa dájú takéto vôle zistiť na jednotlivích kolesách skôr.
Keď sa na aute pomenia všetky takéto našimi cestami rozbité časti náprav, urobí sa správne geometria podľa údajov udaných výrobcom presne na daný typ auta, tak jazdím ďalej a sledujem si pravidelne všetky pneu aby sa mi už nepodarilo ich zodrať až na "drátky".
Re: geometria?
takze moze byt problem aj v silenblokoch? tie idem dat menit dalsi tyzdenbateriebigos píše: Dajú sa takto zistiť vôle v gumených silenblokoch ktoré by mali byť celistvé (neodlepené) od osy silenbloka.