Osvětlení kufru

Elektronika, el. výbava, diagnostika, kontrolky, přístroje

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
ixoxi
Fiaťák
Příspěvky: 150
Registrován: 08 srp 2012, 14:00

Re: Osvětlení kufru

Příspěvek od ixoxi »

Cau, skus cez HLADAT najst duplicitnu temu, tam bol popis a urcite aj foto. Dal by som Ti aj link, ale som cez mobil-tapatalk...
Fiat Punto Classic 1.2 8V MK2B, bez tuningu, ale volam ho Puntiak
Reklama
 

Uživatelský avatar
fleet.admiral
Fiaťák
Příspěvky: 79
Registrován: 12 kvě 2012, 07:54
Bydliště: Ostrava

Re: Osvětlení kufru

Příspěvek od fleet.admiral »

Ta ostatní vlákna jsem samozřejmě prošel. Kde byly fotky, jsou dneska mrtvé linky. Ale většinou se tam jen psalo, že je důkladně schovaný dole pod tapecem (bez foto). Problém je, že ti, co to našli, většinou měli aspoň ty kabely k zadním repro (já našel jen svazek k zadnímu světlu). A druhý problém je, že po 4 dvojkových puntech v rodině teprve tohle páté nemá tu signalizaci otevřených dveří, takže tím spíše bych potřeboval info od někoho, kdo to světlo dodělával - a idálně pokud tu signalizaci neměl taky.
Je: Bravo II (2011) - od 8. 11. 2012; Punto I ('97) - od 7. 2. 2004; Nuova 500 (2009) - od 17. 4. 2014, Punto II (2002) - od 23. 1. 2015
Ex: Uno ('87) - 30. 3. 2003 - 7. 2. 2004; Uno Logo ('91) - 2-11 2005; Punto II (2002) - 16. 5. 2011 - 6. 4. 2014
Uživatelský avatar
ixoxi
Fiaťák
Příspěvky: 150
Registrován: 08 srp 2012, 14:00

Re: Osvětlení kufru

Příspěvek od ixoxi »

Prepac, som Ta podcenil s tym hladanim... Ja mam origo kabelaz pre repro aj svetlo v kufri, presne ako pises. Konektor bol na pravej bocnej stene za kobercom z pohladu do kufra. Trvale + bolo tahane od konektora do vnutornej poistkovej skrinky v kablovom zvazku so zadnymi svetlami cez prahy na vodicovej strane a to zeleno/cervenym kablom. Minusko (farbu z hlavy neviem) ide pravdepodobne do 5-tych dveri na mikrospinac, ktory spina obvod a potom na zem. Mikrospinac je tusim nitovany, ale to plusko pozries lahko...
Fiat Punto Classic 1.2 8V MK2B, bez tuningu, ale volam ho Puntiak
Uživatelský avatar
fleet.admiral
Fiaťák
Příspěvky: 79
Registrován: 12 kvě 2012, 07:54
Bydliště: Ostrava

Re: Osvětlení kufru

Příspěvek od fleet.admiral »

Tak se to dneska ještě víc zamotalo. Využil jsem teplejšího odpoledne a toho, že manželka neměla auto v práci, rozdělal komplet ten tapec na pravé straně a ejhle - kabel jsem nakonec vylovil (byl jinde, než ho mají ostatní, ale byl). Bohužel moje radost neměla dlouhého trvání - jak asi uhádnete, světlo nesvítilo (sehnal jsem origo z vrakáče, žárovku jsem samozřejmě zkusil vyměnit). Jsem sice na elektriku levý, už na základce za mě v dílnách obvody stavěl kamarád, ale proměřil jsem ten konektor multimetrem a nejde do něj šťáva. Dráty přerušené nejsou, vedou do hlavního svazku.

Takže jsem zase tam, kde jsem byl - a potřeboval bych poradit, kam případně kouknout dál. Protože tohle auto nemá tu signalizaci otevřených dveří, tak mě napadlo, zda třeba nemá jiný typ zámku, kde by nebylo "čidlo".
Je: Bravo II (2011) - od 8. 11. 2012; Punto I ('97) - od 7. 2. 2004; Nuova 500 (2009) - od 17. 4. 2014, Punto II (2002) - od 23. 1. 2015
Ex: Uno ('87) - 30. 3. 2003 - 7. 2. 2004; Uno Logo ('91) - 2-11 2005; Punto II (2002) - 16. 5. 2011 - 6. 4. 2014
Uživatelský avatar
ixoxi
Fiaťák
Příspěvky: 150
Registrován: 08 srp 2012, 14:00

Re: Osvětlení kufru

Příspěvek od ixoxi »

V tomto pripade by som Ti navrhol, ak mas multimeter, napichnut + na konektore (pravdepodobne cerveno/zeleny) voci kostre auta. Mal by si tam mat stale napatie, ak nie, tak pozriet poistky a ci je kabel vobec zapojeny. Ak mas tam napatie, tak potom treba pozriet zamok v 5-tych dverach, ci tam vobec mas mikrospinace. Svetlo sa zapina ukostrenim obvodu, ktore vykonava prave mikrospinac v zamku 5-tych dveri. Pripadne, ci je to v zamku zapojene.
Fiat Punto Classic 1.2 8V MK2B, bez tuningu, ale volam ho Puntiak
Uživatelský avatar
fleet.admiral
Fiaťák
Příspěvky: 79
Registrován: 12 kvě 2012, 07:54
Bydliště: Ostrava

Re: Osvětlení kufru

Příspěvek od fleet.admiral »

Pojistkou to nebude, protože daná pojistka (F39) je sdílená s osvětlením kabiny, které funguje normálně. Zkusím proměřit to + s kostrou a uvidím (snad o víkendu, do té doby je auto v permanenci). Podle GPfans to trápí i grandečka, tam je rovněž problém s kostrou a řešení je buď mikrospínač v zámku, nebo zlomená kabeláž.

Mám rád origo řešení, ale pokud se mi to nepodaří rozchodit bez servisu a výměny dalších dílů, tak tam na suchý zip na podběh přilepím tohle: http://web.kanlux.cz/p551/ladica-led5/" onclick="window.open(this.href);return false; Vypadá to sice hnusně (už to mám koupené) a budu to muset zapínat manuálně, ale nestojí to ani půlhodinu práce elektrikáře a bude to i víc svítit.
Je: Bravo II (2011) - od 8. 11. 2012; Punto I ('97) - od 7. 2. 2004; Nuova 500 (2009) - od 17. 4. 2014, Punto II (2002) - od 23. 1. 2015
Ex: Uno ('87) - 30. 3. 2003 - 7. 2. 2004; Uno Logo ('91) - 2-11 2005; Punto II (2002) - 16. 5. 2011 - 6. 4. 2014
Uživatelský avatar
ixoxi
Fiaťák
Příspěvky: 150
Registrován: 08 srp 2012, 14:00

Re: Osvětlení kufru

Příspěvek od ixoxi »

Je to jedno z rieseni. To meranie by Ta malo posunut dalej.
Fiat Punto Classic 1.2 8V MK2B, bez tuningu, ale volam ho Puntiak
Uživatelský avatar
fleet.admiral
Fiaťák
Příspěvky: 79
Registrován: 12 kvě 2012, 07:54
Bydliště: Ostrava

Re: Osvětlení kufru

Příspěvek od fleet.admiral »

Takže proměřeno, + tam je. Čili problém je s -. Jak teda dál, oddeklovat zadní víko, odmontovat zámek a zkusit ho rozebrat? Předpokládám, že podle fotky "v normálu" asi nepůjde poznat, kde je zrada.
Přílohy
s20150226_171334.jpg
s20150226_171334.jpg (113.54 KiB) Zobrazeno 8000 x
Je: Bravo II (2011) - od 8. 11. 2012; Punto I ('97) - od 7. 2. 2004; Nuova 500 (2009) - od 17. 4. 2014, Punto II (2002) - od 23. 1. 2015
Ex: Uno ('87) - 30. 3. 2003 - 7. 2. 2004; Uno Logo ('91) - 2-11 2005; Punto II (2002) - 16. 5. 2011 - 6. 4. 2014
Uživatelský avatar
ixoxi
Fiaťák
Příspěvky: 150
Registrován: 08 srp 2012, 14:00

Re: Osvětlení kufru

Příspěvek od ixoxi »

V podstate si to uz robil so svetlom, ale skus este na konektor od toho svetla napichnut multimeter a rukou stlacat zamok, ci tam budes mat napatie (aby nakoniec nebolo vadne to svetlo a nerozoberal si zbytocne zamok). Pripadne si poloz merak na kryt batozinoveho priestoru a zabuchni. Ak nic nenameras, tak zial ano, nejako rozobrat. Ja som ho este nerozoberal (ale na forume uz niekto tusim hej). Nejako vystopuj a premeraj najskor tzv. pipakom kabelaz (ci nie je prerusena), pripadne mikrospinac (ci spina)...
Fiat Punto Classic 1.2 8V MK2B, bez tuningu, ale volam ho Puntiak
Uživatelský avatar
fleet.admiral
Fiaťák
Příspěvky: 79
Registrován: 12 kvě 2012, 07:54
Bydliště: Ostrava

Re: Osvětlení kufru

Příspěvek od fleet.admiral »

+ tam je, asi se holt budu muset zkusit povrtat v tom zámku. Ale tím pádem to odkládám, až se oteplí. Zatím jsem tam prsknul to LED světlo (na zadní krytku jsem přilepil suchý zip) a v porovnání s tou origo bludičkou s F500 je to o něčem jiném. Ale tak nějak z principu bych chtěl to origo zprovoznit. :)
Je: Bravo II (2011) - od 8. 11. 2012; Punto I ('97) - od 7. 2. 2004; Nuova 500 (2009) - od 17. 4. 2014, Punto II (2002) - od 23. 1. 2015
Ex: Uno ('87) - 30. 3. 2003 - 7. 2. 2004; Uno Logo ('91) - 2-11 2005; Punto II (2002) - 16. 5. 2011 - 6. 4. 2014
panaman1
Znalec
Příspěvky: 897
Registrován: 11 říj 2010, 20:09
Bydliště: ivanka pri dunaji

Re: Osvětlení kufru

Příspěvek od panaman1 »

Uživatelský avatar
ixoxi
Fiaťák
Příspěvky: 150
Registrován: 08 srp 2012, 14:00

Re: Osvětlení kufru

Příspěvek od ixoxi »

Nie som si isty, ci sme sa pochopili, preto pre istotu. Myslel som, ze by si oba fuzy multimetru napichol priamo na konektor toho svetla, poriadne pritlac, aby bol spoj (ako keby si pripajal svetlo) a tak odmeral, ci mas pri otvorenom kufri napatie. Tym vylucis, ze by to svetlo alebo nejaky spoj na nom bol vadny-nemusi svietit napriklad z toho dovodu. Multimeter mas vyskusany a aj si vies na AKU odskusat, ci funguje spravne. Ak nenameras nic, tak premeriavat kabelaz-minus ku mikrospinacu, ak tam vobec je...a z neho na kostru.
Fiat Punto Classic 1.2 8V MK2B, bez tuningu, ale volam ho Puntiak
panaman1
Znalec
Příspěvky: 897
Registrován: 11 říj 2010, 20:09
Bydliště: ivanka pri dunaji

Re: Osvětlení kufru

Příspěvek od panaman1 »

problem v tychto poruchach ze su relativne jednoduche pre toho kto ma aspon male skusenosti s elektrikou...pokial niesu ziadne skusenosti tak sa to tazko vysvetluje....eletkrikar by to mal zistene mozno za pol hodinu kde je problem....
Uživatelský avatar
ixoxi
Fiaťák
Příspěvky: 150
Registrován: 08 srp 2012, 14:00

Re: Osvětlení kufru

Příspěvek od ixoxi »

On sa k elektrike vyjadril jasne. Ja si ego nedviham, proste sa mu snazim poradit a myslim si, ze sa aj posunul. Nebudem sa tu rozpisovat odveci, plati, co som napisal.
Fiat Punto Classic 1.2 8V MK2B, bez tuningu, ale volam ho Puntiak
Uživatelský avatar
fleet.admiral
Fiaťák
Příspěvky: 79
Registrován: 12 kvě 2012, 07:54
Bydliště: Ostrava

Re: Osvětlení kufru

Příspěvek od fleet.admiral »

ixoxi píše:Nie som si isty, ci sme sa pochopili, preto pre istotu. Myslel som, ze by si oba fuzy multimetru napichol priamo na konektor toho svetla, poriadne pritlac, aby bol spoj (ako keby si pripajal svetlo) a tak odmeral, ci mas pri otvorenom kufri napatie. Tym vylucis, ze by to svetlo alebo nejaky spoj na nom bol vadny-nemusi svietit napriklad z toho dovodu.
Zase takové jelito nejsem... :D Tím jsem samozřejmě začal, hned když jsem našel ten konektor a zjistil, že světlo nesvítí. Včera jsem to udělal opět, s oběma polohami zámku. Když tám + do konektoru a - na kostru (oko zámku na prahu kufru), napětí naměřím. Když dám - do konektoru, napětí nenaměřím.

Problém je tedy v -. Buď po cestě, nebo přímo v mikrospínači. Teoreticky, pokud je zámek shodný pro všechny verze (a problém je v tom mikrospínači), mohlo by stačit ten pro signalizaci otevření dveří (která není aktivní) zaměnit za ten pro osvětlení (které by aktivní být podle všeho mělo).
panaman1 píše:problem v tychto poruchach ze su relativne jednoduche pre toho kto ma aspon male skusenosti s elektrikou...pokial niesu ziadne skusenosti tak sa to tazko vysvetluje....eletkrikar by to mal zistene mozno za pol hodinu kde je problem....
Samozřejmě, že elektrikář by to měl vyřešné asi za pár minut, ale cenově je to nerentabilní (je levnější a účinnější tam dát dodatečné světlo na baterky a zapínat ho manuálně, což jsem ostatně už udělal (světlo za 50 + baterky za 15) - můžu sem hodit foto, ať můžete srovnat u sebe rozdíl oproti klasice). Na druhé straně "z principu" bych to rád zprovoznil a taky se rád něco přiučím. Normálně pracuju hlavou, takže dělat něco rukama je vítané osvěžení. :) Navíc, když se o to nebudu zajímat a nezkusím to, tak ty zkušenosti nikdy nezískám. :)

Až bude teplo a volný den, zkusím rozebrat ten zámek. Auto stojí před panelákem, takže ho nemůžu nechat jen tak otevřené.
Je: Bravo II (2011) - od 8. 11. 2012; Punto I ('97) - od 7. 2. 2004; Nuova 500 (2009) - od 17. 4. 2014, Punto II (2002) - od 23. 1. 2015
Ex: Uno ('87) - 30. 3. 2003 - 7. 2. 2004; Uno Logo ('91) - 2-11 2005; Punto II (2002) - 16. 5. 2011 - 6. 4. 2014
Odpovědět

Zpět na „Punto - elektrika“