Ahoj, už par mesiacov prechádzam toto fórum ale riešenie môjho problému som nenašiel. Ide o punto 1,9jtd 59kw 2000. Motor po naštartovaní ide v pohode, po dlhšej jazde cca 20-30 km začne dymiť deje sa to po ubratí plynu a následnom pridaní ako keby motor stratil na sekundu ťah potom začne ťahať normálne a z výfuku vide kudel dymu... začalo mi to robiť od kedy som natankoval na čerpačke ktorej nazov ani neviem, dával som aj aditíva, diagnostika neukázala podľa mechanika nič čiže žiadnu závadu motora, spotreba je táka ako vždy, olej neberie pravidelne kontrolujem. Dúfam že som to napísal tak že sa to dá pochopiť Ak sa s tým niekto stretol a vedel by pomôcť tak budem vďačný za pomoc.
Zdravím,můžeš mít zanesený katalyzátor,prožeň to třeba na trojku a plný plyn a nejlépe do táhlého kopce. Toto se stává při časté jízdě v malých otáčkách.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Prehnal som ho asi na 4 kopcoch zdá sa mi že zmenu nastala ale ešte to nie je ono... ešte to pár krát zopakujem (dúfam že ho neuvarím ) teplota sa držala tak ako vždy tak chladí dobre
Znovu sa na vás obracia. Motor dymí viac a viac, nerobí to čo robil (viď. vyššie) ale dymí pri záťaži, pri rozbiehaní. Spotreba je rovnaká, olej v poriadku voda tiež, žiadne kontrolky nesvietia. Ešte pár km a bude mať nabehané 300 tisíc, dúfam že ešte nechce ísť do dôchodku . Vie niekto poradiť čo by s ním bolo?
No je to diesel a některé co mají dost naběháno tak při zátěži si zahulí každý jako Tatra. Když to kouří černě,to znamená hodně nafty,málo vzduchu.Váha vzduchu,EGR ventil,turbo.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Bol som v servise, mechanik dal diagnostiku, ukázala iba chybu žhaviča. Potom dal dole prepadové hadičky zo vstrekov dal tam sklenené trubičky, naštartovalo sa auto do 15s boli trubičky plné. Skonštatoval že problém môže byť vo vstrekoch, repas vstrekov od 100€ za jeden a nový viete asi koľko stojí. Poradil mi aditíva a výmenu palivového filtra ak do toho nechcem vrážať veľké peniaze a už len čakať.
Vstřik šel na opravu, ostatní se vyčistili a vše ok.
Vám to robil jeden vstrek ale mne to robia všetky rovnako. Repas jedného stojí 100€ a viac, dať minimálne 400€ za repas vstrekov ktoré ako mechanik povedal majú najlepšie časi za sebou tak to je dosť. Ešte porozmýšľam, porovnám ceny a uvidíme.
Praskla mi hadica ktorá vedie od EGR-ventilu (ta harmonika) , mechanik ju vytrhol dieru zavaril, pri ceste domov zo servisu ako keby mi do auta namontovali nový motor nedymí, má ťach, čo to vlastne robilo? Je chybný EGR ventil.