Motor 1.2 16V netáhne

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
zdenek.zavrel
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 23 říj 2014, 23:01

Motor 1.2 16V netáhne

Příspěvek od zdenek.zavrel »

Zdravím,

jsem si vědom, že takových příspěkvů je tady hromada, ovšem já jsem zřejmě lehce odlišný.

O víkendu jsem si z vůdodu kolísání volnoběhu vyčistil škrt.klapku a od té doby auto absolutně netáhne. Je úplně jedno, jestli mám nohu na podlaze nebo auto šimrám, efekt je stejný. Je potřeba udělat reset ŘJ?

Netuším, kde je zakopaný pes.

Díky za váš čas a rady
Reklama
 

Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Motor 1.2 16V netáhne

Příspěvek od rossi »

boze uz zase chce niekto cistit klapku kaslite na nu
to je tak když se nedá na rady zkušenějších např. na Spirita
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
zdenek.zavrel
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 23 říj 2014, 23:01

Re: Motor 1.2 16V netáhne

Příspěvek od zdenek.zavrel »

tak volnoběh se tím hezky popravil...jenže to má i jiný efekt :roll:
zorran
Fiaťák
Příspěvky: 60
Registrován: 17 dub 2009, 15:20

Re: Motor 1.2 16V netáhne

Příspěvek od zorran »

zdenek.zavrel píše:tak volnoběh se tím hezky popravil...jenže to má i jiný efekt :roll:
A auto ide inak pekne? plynulo? Nemas pocit akoby slo na 3 valce alebo podobne?
zdenek.zavrel
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 23 říj 2014, 23:01

Re: Motor 1.2 16V netáhne

Příspěvek od zdenek.zavrel »

klasický úkaz, svítí mi oranžová kontrolka motoru na palubce, je dost možné, že to jede na 3 válce, jelikož mi to kdysi házelo něco i na diagnostice...

ano, jede hezky plynule, bez trhání, ale bez zrychlení, na které jsem byl zvyklý, než jsem vyčistil klapku...
patriot99
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 211
Registrován: 05 úno 2012, 15:19

Re: Motor 1.2 16V netáhne

Příspěvek od patriot99 »

Nechej pres noc vypojenou baterku.... Pak bych zajel na diagnostiku, pokud ti svitila oranzova kontrolka motoru.
Fiat Punto 1.2 59kW
zorran
Fiaťák
Příspěvky: 60
Registrován: 17 dub 2009, 15:20

Re: Motor 1.2 16V netáhne

Příspěvek od zorran »

zdenek.zavrel píše:klasický úkaz, svítí mi oranžová kontrolka motoru na palubce, je dost možné, že to jede na 3 válce, jelikož mi to kdysi házelo něco i na diagnostice...

ano, jede hezky plynule, bez trhání, ale bez zrychlení, na které jsem byl zvyklý, než jsem vyčistil klapku...
Tak to mas potom jednoduche. Ked svieti kontrolka motoru, treba ist na pocitac. Zena ma punto a ked svietila kontrolka motoru vzdy pocitac vyhodil chybu. Inak v nasom pripade pri svieteni kontrolky vyhodilo chybu na dvoch vstrekovacoch. Ja som dal dole celu vstrekovaciu rampu, vsetky vstreky som vycistil v acetone a prestriekal som kontakty na vstrekovacoch. Odvtedy v pohode.
zdenek.zavrel
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 23 říj 2014, 23:01

Re: Motor 1.2 16V netáhne

Příspěvek od zdenek.zavrel »

no...kontrolka svítí dost často...třeba svítí měsíc, pak zas 2 týdny ne a pořád dokola, nějak jsme to s chlapem v servisu neřešili, dokud to jelo...takže spíš jen teď otázka, má smysl zkusit vyresetovat nastavení ŘJ?
patriot99
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 211
Registrován: 05 úno 2012, 15:19

Re: Motor 1.2 16V netáhne

Příspěvek od patriot99 »

Pokud ti sviti kontrolka motoru, tak mas zapsane vazne chyby, ktere smazes jen pres diagnostiku.
Fiat Punto 1.2 59kW
slabostka
Fiaťák
Příspěvky: 149
Registrován: 18 lis 2009, 17:38

Re: Motor 1.2 16V netáhne

Příspěvek od slabostka »

tak to nebolo v tej klapke, len ste viac odkryli nejakú starú chybu.... určite diagnostika...
sporting speedgear r.v. 2000
zdenek.zavrel
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 23 říj 2014, 23:01

Re: Motor 1.2 16V netáhne

Příspěvek od zdenek.zavrel »

potenciometr škrtící klapky...zřejmě jsem při manipulaci se ŠK udělal botu...takže zítra na to kouknu a snad něco objevím
Cabuto
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 320
Registrován: 08 zář 2012, 08:39
Bydliště: Brno

Re: Motor 1.2 16V netáhne

Příspěvek od Cabuto »

no hele a jen tak náhodou nezapomel si na kalibraci po tom čištění protože když ju odpojíš a nejlepě vždy když ji vyčistíš je nutné to zkalibrovat dělá se to tak že odpojíš baterku nejlépe pres noc pak ji zapojíš strčíš klíček do 1 polohy a čekáš asi 3 min behem toho můžeš slišet cvakání pískání a podobně od šk až to vše utichne do normálního stavu kterej znáš tak nastartuj tím by to mělo bejt já to vždy pro jistotu prošlápnu až na podlahu a pohoda klapka fachčí jak nová :) čistil sem ji už 2x a vyždy pohoda jinak doporučuju přitom vyčistit aj odvetrávání výka ventilů taky dost pomůže s volnobežkama :)
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
Uživatelský avatar
Aldator
Fiaťák
Příspěvky: 136
Registrován: 22 črc 2014, 18:24
Bydliště: Doma

Re: Motor 1.2 16V netáhne

Příspěvek od Aldator »

Pratele Fiataci, mam Punto II 1,2 16V 59kw a je to strasnej lenoch.
Do 3000ot to jede slusne, ale nad 3000ot se mu moc nechce, jak kdyz me nekdo chyti za prdel a nejede to.
Po cem se mam kouknout, cim by to mohlo bejt.
Fiat Punto 1.2 16V
Lancia Y 1.2 16V
Lancia Kappa 2.4 JTD
Lancia Kappa 2.0 20VT
Lancia Kappa 2.0 20V V.I.S Comfort Drive zelena :-)
Ex:Kappa 16VT
Ex:Thema 16VT
Romandinho
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 328
Registrován: 17 kvě 2013, 14:23
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1.2 16V netáhne

Příspěvek od Romandinho »

To bude tym ze to auto ma taku krivku vykonu. Do 3000 ide potom ide az od 4500 zase trosku ... holt je to slabucky motor z toho moc nevyzmykas, vykon ma take HGT 96kw tam by to asi slo ...
Punto Sporting 1.2 16v 59kW r.v 2000
Cabuto
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 320
Registrován: 08 zář 2012, 08:39
Bydliště: Brno

Re: Motor 1.2 16V netáhne

Příspěvek od Cabuto »

hele nech si udělat u někoho dobrého chip nepřidá to nějak mov hp nebo nm ale vyplní to trochu tu díru prostě to lépe rozloží celej průbeh jak hp tak nm a je to znát jinak je jen pár základních rad mět čistej a dobře průchozý vejfuk může to bejt aj origoš ale musí bejt v ajku to samé platí i o sání tedy cesté novej filtr čistá klapka a odvetrávání výka ventylů a nejlepe aj celé to plastové sání mět čisté no a nazáver mět vpořádku celej motor tedy nechat si změřit kompresi a doufat že bude na všech válcívh skoro stejná a čím vyšší tím lepší tohle vše dohromady dá tomu prckovy fakt dost sil a budeš se divyt jako já když sem jel do popradu ve 4 a to tam mám etě lpg +100kg a pár zavazadel a napohodu sem si to štrádoval do buchlova na 3 80-90 jako by nic a jinak normálka 130-140 na dálnici i mimo a stoupání nestoupání v menším stoupání to etě aj rzychlovalo což sem se sakra už divyl :) ale je to fakt jen otom mět vše v pohodě já mám motor po nedávné výmění tesnení pod hlavou ted tlakuje jak novej novej vejfuk cisté sání jak deckou prdelku novej filtr klasickej papírák nové svíčky od densa ale na lpg samo :) novej olej jak motor tak prevodoka tak nějaká ta vazelína nebo co to je v difu jinak motor je vyčištěnej aj zevnitř jak se dělala ta hlava seřízené nápravy prostě jede jak drak stačí to mět vše v pořádku :) a možná ten chip tím že to trochu vyváží celej ten průbeh mám ho tam odzačátku takže nevím jak jezdil bez něj :) no a to vše při ježdení na lpg které mám lovato a dobře naladěné s přímazem a jede to snad aj líp než na benál teda aspon se to tak zdá pocitově :)
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“