radek.s píše:Já mám na autě výfuk Walker už 6 let, je v pohodě, ještě něco vydrží a nebyl drahej. Ten originál tam byl 3 roky a pak upadla roura od tlumiče. Některý originál díly na autě z výroby mají nižší životnost než ty náhradní od jiných firem.
Mám Walker 3,5 roku (2 roky já, 1,5 roku předchozí majitel - účtenka z opravy). Teda vlastně už nemám, tento týden jsem ho dal pryč.
První díra se objevila zespodu zadního tlumiče letos v dubnu. Jinak vypadal výfuk celkem k světu. Koroze jen na zadních a předních částech zalisování na čelech obou tlumičů a to ještě ne po celém obvodu. Díru ze spodu zadního tlumiče jsem úspěšně zatmelil tmelem na opravy výfuku a přeplátoval přišroubovaným plechem. O 2,5 měsíce později - červenec 2014 se objevila podobná díra, ale výrazně větší z vrchu zadního tlumiče. Dost intenzivně z něj lezla černá vata. Tak jsem si řekl Walker už nikdy. 3,5 roku je na výfuk dost málo. Vyhnije to všechno zevnitř. Taky že jo, po demontáži se vysypalo z koncovky docela dost rzi. O Bosalu jsem četl v diskusích, že vydrží ještě méně, než Walker.
Spoj mezi druhým a třetím dílem výfuku už nejde rozpojit a i vlnovec trochu profukuje.
Sehnal jsem italský výfuk Sigam - celý druhý a třetí díl výfuku. Vyšel na 3 tisíce i se 4 gumovými zavěšeními a 2 sponami.
Při montáži jsem zjistil, že druhý díl je asi o 5 cm kratší trubka. Zapojit ho nadoraz, tak nepůjde zavěsit, protože se nesejde ani jedno zavěšení. Druhý díl jsem napojil s menším přesahem trubek - to 1. zavěšení nesedí, ale 2.,3. a 4 zavěšení sedí perfektně. Asi někdo ve výrobě šetřil. První zavěšení je šroubované a tak to s nějakou plechovou podložkou posunu kousek dopředu.
Italskou značku výfuku Sigam neznám, ale viděl jsem ji na rozličné evropské značky automobilů. Z logického hlediska bych na auto polskou druhovýrobu výfuku nikdy nedal. Polské výfuky mě už dávno vyléčily. Mám zkušennost s výfuky i u jiných značek aut. Druhovýroba se u výfuku často těžce nevyplácí sníženým výkonem motoru, nebo vyšší spotřebou benzínu, případně nepřirozeně divným zvukem výfuku a krátkou životností - zejména ty polské vydrží velmi málo.
Podle ukazatele benzínu se tváří, že bude s novým výfukem Sigam i nižší spotřeba a to i v porovnání se stavem, než se vytvořila díra ve Walkeru a přestal těsnit. Spotřebu mám za celé 2 roky a na krátkých trasách vcelku ustálenou. Uvidím až vyjedu první nádrž s tím novým.