Pri poruche ziadne varovanie
Moderátor: peta.smolik
Pri poruche ziadne varovanie
Ahojte, takato zvlastna vec sa mi stala. Mam Bravo Multi Air turbo, o par dni bude mat 1 rok. Nesvieti mi lave predne stretavacie svetlo. Ziarovkou to nie je. Na pristrojovej doske som o tom nedostal ziadne varovanie. Ked som vymienal ziarovku, tak som si vsimol, ze na trubici nasavania, v hornej rovine motora, nedaleko od miesta, kde to cele uz vchadza do turba, je nejaky vyvod, hadicka. A tato hadicka je odtrhnuta. Opat, ziadna informacia na pristorjovej doske, ze by bolo nieco zle s funkciou motora.
Neviem ako dlho takyto stav mam, ale pravdepodobne iba den, lebo ma rano zastavili panduri a o nesvietiacom svetle nic nehovorili. Tu hadicku si vysvetlujem tym, ze som to vcera asi prehnal s autom, lebo som ho trosku potrapil. Na dialnici som ho dostal a podrzal par sekund na "co to da" a potom v jednom 3 km stupani som tiez pritlacil "na pilu". Tam auto zazilo celkom silne otrasy pod plnym zatazenim, kedze asfalt nebol uplne z tych najlepsich. Ja viem, isiel som ako debil, tak nech teraz riesim.
Otazky: Co s tym svetlom? Poistka? Preco nemam varovanie na pristrojovke? Moze podla Vas 15 - 20 sekund 210 km/h a nasledne spomalenie na 130 km len zlozenim nohy z plynu nejako "nacat" tu hadicku? Resp. ja dost casto vyuzivam plny potencial turba a po jazde 50 km/h cez obec dam potom trojku a plny plyn na 90 km/h. Nevznikaju v tej opletenej gumenej hadicke nejake take tlaky, co by ju po case mohli roztrhnut? Roztrhla sa v mieste, ktore nie je opletene.
Neviem ako dlho takyto stav mam, ale pravdepodobne iba den, lebo ma rano zastavili panduri a o nesvietiacom svetle nic nehovorili. Tu hadicku si vysvetlujem tym, ze som to vcera asi prehnal s autom, lebo som ho trosku potrapil. Na dialnici som ho dostal a podrzal par sekund na "co to da" a potom v jednom 3 km stupani som tiez pritlacil "na pilu". Tam auto zazilo celkom silne otrasy pod plnym zatazenim, kedze asfalt nebol uplne z tych najlepsich. Ja viem, isiel som ako debil, tak nech teraz riesim.
Otazky: Co s tym svetlom? Poistka? Preco nemam varovanie na pristrojovke? Moze podla Vas 15 - 20 sekund 210 km/h a nasledne spomalenie na 130 km len zlozenim nohy z plynu nejako "nacat" tu hadicku? Resp. ja dost casto vyuzivam plny potencial turba a po jazde 50 km/h cez obec dam potom trojku a plny plyn na 90 km/h. Nevznikaju v tej opletenej gumenej hadicke nejake take tlaky, co by ju po case mohli roztrhnut? Roztrhla sa v mieste, ktore nie je opletene.
- Reklama
Re: Pri poruche ziadne varovanie
ja ti napisem len k svetlu. palubny PC ti chybu hlasit nebude pozri do navodu od auta tam je presne napisane ktore ziarovky to hlasi ale n
a 100 % stretavacie svetlo nie. ak si pamatam tak iba obrysove, spz, .pokial ti nesvieti tak pozri ci mas zapojenu aj konstru ziarovky.
a 100 % stretavacie svetlo nie. ak si pamatam tak iba obrysove, spz, .pokial ti nesvieti tak pozri ci mas zapojenu aj konstru ziarovky.
marea 1,8
bravo 2 1,9 mjet 120
bravo 2 1,9 mjet 120
Re: Pri poruche ziadne varovanie
Hmm, tu hadicku som vyriesil. Dufam, ze nepotrebuje mat nejaku predpisanu dlzku, lebo som ju jednoducho skratil. Ti svetlo je vsak stale slepe. V poistke to tiez nie je. Dufam, ze za tym nebude hlodavec, lebo s tym planujem do servisu, nech to vramci zaruky opravia.
Re: Pri poruche ziadne varovanie
Ahoj..Akoze zhoda nahod..tiez mam multiair a tu hadicku som riesil cca 10 dni dozadu..bola roztrhnuta...Zalepil som ju sekundovym lepidlom a riadne omotal izolackou..Vsetko funguje ako ma,,takze neriesim..Inak nechapem naco tam ta hadicka vlastne je...Ked preradzujes rychlosti tak riadne pod plynom tiez ti je pocut ako keby take odfukovanie od motora?Najazdenych mam 47 tisic km a autko slape bez poruchy...Ani ziarovku som este nemenil,,startujem s vypnutymi svetlami...
Re: Pri poruche ziadne varovanie
A Ty si s tym ako spokojny?Spotreba,vykon atd?Myslim si ze brav s multiairom je na slovensku mozno ani nie 10 kusov..
Re: Pri poruche ziadne varovanie
Ten motor vyzera zaujimavo. Ta hadicka asi sluzi na odvetravanie. Asi preto to nema vplyv na chod.
500X Multiair 140
Re: Pri poruche ziadne varovanie
Ja som multiair turbo spokojny. Spotreba podla pp: Po dialnici, rychlost podla predpisov, MT - BA 7.1, BA - MT 7.5. BA mesto, jazdim vacsinou 5 - 7 km trasu 7.5.
Moje Bravo je tusim Easy, no doplnil som paket Sport, tak to ma 18". V zime na 15" to zerie velmi podobne.
Auto ide zatial uplne bez problemov. Nic v nom nevrzga, nebuchoce. Po 27 tis. si stale hovorim dobra kupa. Vytkol by som mu ale par veci. Musim pouzivat jednotku, lebo na dvojke sa to z pomalych rychlosti pohyna ako spomaleny slimak. Stretavacie svetla svietia fakt mizerne. Na prechadzajucom Grande Punto 1.4 Sport svietili fakt lepsie. Trosku pomohli Osram Night Braker. Automaticka klima v GP fungovala lepsie. Tu som presvedceny o tom, ze ten automat netusi co je to povedze 24 stupnov.
Moje Bravo je tusim Easy, no doplnil som paket Sport, tak to ma 18". V zime na 15" to zerie velmi podobne.
Auto ide zatial uplne bez problemov. Nic v nom nevrzga, nebuchoce. Po 27 tis. si stale hovorim dobra kupa. Vytkol by som mu ale par veci. Musim pouzivat jednotku, lebo na dvojke sa to z pomalych rychlosti pohyna ako spomaleny slimak. Stretavacie svetla svietia fakt mizerne. Na prechadzajucom Grande Punto 1.4 Sport svietili fakt lepsie. Trosku pomohli Osram Night Braker. Automaticka klima v GP fungovala lepsie. Tu som presvedceny o tom, ze ten automat netusi co je to povedze 24 stupnov.
Re: Pri poruche ziadne varovanie
tak ono to ma akoze naozaj strasne "dlhe" kvalty...Tiez casto pouzivam jednotku..priemerku mam za poslednych 3500km 6.6 litra..Pravidelne vyuzivam potencial motora.Automaticka klima funguje dost divne ako pises.Nikde nic nevrze akurat spolujazdcova sedacka a daco skripe pri volante ked s nim otacam.Ale to iba vtedy ked plasty v interieri naimpregnujem silikonovym olejom.Stretavacie svetla svietili strasne zle pokial som ich nedal nadstavit..Boli totizto od vyroby zle nadstavene..Skus aj ty.Ja mam dynamic plus nejaka priplatkova vybava..kolesa 16tky..Radio ma nejaky blby signal na FM stanice...neviem ci kupit novu antenu alebo co..inak reproduktory hraju solidne si myslim.
Re: Pri poruche ziadne varovanie
daj si ich nastavit, vsetky brava 2 maju na pikacu fabricke nastavenie, potom budu bohate stacit aj 1e ziarovky, mne to nastavili az na STK a je to brutalny rozdiel, ruky im dolamat vo fiate zato...dmbiker píše:Stretavacie svetla svietia fakt mizerne.
BRAVO 2010, 1,4 66kW, Tempomat ,LPG BRC
Multiecuscan 2,2
excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
Multiecuscan 2,2
excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
Re: Pri poruche ziadne varovanie
Hmm, a vies aj povedat ako ich nastavit? To sa da nastavovat aj nejako inak ako "tak ako je urcene"?
Mam proti svetlam aj toto: aj ked som ich dal skontrolovat vo Fiate, pricom som prisiel s autom s plnou nadrzou a doliatymi ostatnymi prevadzkovymi kvapalinami, tak ked auto zatazim tak, ze by som mal sklonit svetla na uroven 1, svetla svietia brutalne kusok pred auto. Tak blizko, ze to urcite nie je v poriadku. Ak ich necham na 0, tak mi oproti iduci blikaju. Mate niekto takuto skusenost?
Bud su tie svetla na fakt na prd, alebo su v martinskom fiate v tomto "lavi".
Mam proti svetlam aj toto: aj ked som ich dal skontrolovat vo Fiate, pricom som prisiel s autom s plnou nadrzou a doliatymi ostatnymi prevadzkovymi kvapalinami, tak ked auto zatazim tak, ze by som mal sklonit svetla na uroven 1, svetla svietia brutalne kusok pred auto. Tak blizko, ze to urcite nie je v poriadku. Ak ich necham na 0, tak mi oproti iduci blikaju. Mate niekto takuto skusenost?
Bud su tie svetla na fakt na prd, alebo su v martinskom fiate v tomto "lavi".
Re: Pri poruche ziadne varovanie
Nikde nieje napisane ze ked to je autorizovany servis tak vsetko vedia urobit na 100%. Skus radsej neautorizovany servis
500X Multiair 140
Re: Re: Pri poruche ziadne varovanie
Neviem sa vyjadrit k Tvojim svetlam, ale niektore autorizovane servisy nie su hodne ani prdu... Naposledy som si nechal pripravit v autorizovanom servise Fiat Punto MK2B r.v. 2006 na STK a oni svetla nastavovali pri ich najsklopenejsej polohe... Na STK mi ich nastavili tak, ako sa ma A toto nebolo ich jedine zlyhanie a boli to dost fatalne zlyhania. Ja osobne skusim hladat novy servis...dmbiker píše:
Bud su tie svetla na fakt na prd, alebo su v martinskom fiate v tomto "lavi".
Fiat Punto Classic 1.2 8V MK2B, bez tuningu, ale volam ho Puntiak
Re: Re: Pri poruche ziadne varovanie
Co sa tyka nastavenia tak si to daj spravit niekde inde.Ja som si moje nastavil sam od oka a nik neblika a vidim v pohode Co sa tyka toho ze si to sklopis na jednotku tak az v tom pripade ked ti sedia vsetci vzadu Pretoze prvy krat to ide brutalne dole a potom len po kuskoch
EX-Fiat stilo 1,9 jtd 85kw.Momentalne Fiat bravo 1,9 mjtd 88kw
Re: Pri poruche ziadne varovanie
to ze to je brutal zle s fabriky, je vidiet aj natom, ze mam dorabany plyn, co je dalsich X kg hlavne dozadu a aj tak to bolo zle cakal by som, ze mi to bude svietit hore logicky...
ja svetla nenastavujem, podla servisneho navodu je k tomu vykres, naco by som to robil, ked STK mi to spravi zadarmo regloskopom ?
pocitam ze autorizak to nastavuje podla nejakej fiat drbnutej normy, lebo inac neni mozne aby bol taky rozdiel a ze to je rozdiel na ceste o tom neni ziadnych pochyb, pomaly ani dialkove netreba teraz
ja svetla nenastavujem, podla servisneho navodu je k tomu vykres, naco by som to robil, ked STK mi to spravi zadarmo regloskopom ?
pocitam ze autorizak to nastavuje podla nejakej fiat drbnutej normy, lebo inac neni mozne aby bol taky rozdiel a ze to je rozdiel na ceste o tom neni ziadnych pochyb, pomaly ani dialkove netreba teraz
BRAVO 2010, 1,4 66kW, Tempomat ,LPG BRC
Multiecuscan 2,2
excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
Multiecuscan 2,2
excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW