Tlumič výfuku

Moderátor: peta.smolik

CAPITO
Začátečník
Příspěvky: 17
Registrován: 03 bře 2009, 09:17
Bydliště: Bratislava

Re: Tlumič výfuku

Příspěvek od CAPITO »

radek.s píše:Na tohle asi už nemá cenu odpovídat, protože to vůbec nesouvisí s tím, co jsem napsal. A domnívat se, že nerezový výfuk vydrží navěky je taky naivní. On totiž navěky nevydrží. Místo tohoto tlachání by bylo užitečné sem dát informaci, kde se ten nerezový výfuk na Seicento dá skutečně objednat, kdyby po něm někdo přeci jenom toužil.

SORRY !!! :roll: :roll: :roll:
Reklama
 

tomass
Fiaťák
Příspěvky: 150
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: Tlumič výfuku

Příspěvek od tomass »

radek.s píše:Já mám na autě výfuk Walker už 6 let, je v pohodě, ještě něco vydrží a nebyl drahej. Ten originál tam byl 3 roky a pak upadla roura od tlumiče. Některý originál díly na autě z výroby mají nižší životnost než ty náhradní od jiných firem.
Mám Walker 3,5 roku (2 roky já, 1,5 roku předchozí majitel - účtenka z opravy). Teda vlastně už nemám, tento týden jsem ho dal pryč. :D První díra se objevila zespodu zadního tlumiče letos v dubnu. Jinak vypadal výfuk celkem k světu. Koroze jen na zadních a předních částech zalisování na čelech obou tlumičů a to ještě ne po celém obvodu. Díru ze spodu zadního tlumiče jsem úspěšně zatmelil tmelem na opravy výfuku a přeplátoval přišroubovaným plechem. O 2,5 měsíce později - červenec 2014 se objevila podobná díra, ale výrazně větší z vrchu zadního tlumiče. Dost intenzivně z něj lezla černá vata. Tak jsem si řekl Walker už nikdy. 3,5 roku je na výfuk dost málo. Vyhnije to všechno zevnitř. Taky že jo, po demontáži se vysypalo z koncovky docela dost rzi. O Bosalu jsem četl v diskusích, že vydrží ještě méně, než Walker.

Spoj mezi druhým a třetím dílem výfuku už nejde rozpojit a i vlnovec trochu profukuje.
Sehnal jsem italský výfuk Sigam - celý druhý a třetí díl výfuku. Vyšel na 3 tisíce i se 4 gumovými zavěšeními a 2 sponami.
Při montáži jsem zjistil, že druhý díl je asi o 5 cm kratší trubka. Zapojit ho nadoraz, tak nepůjde zavěsit, protože se nesejde ani jedno zavěšení. Druhý díl jsem napojil s menším přesahem trubek - to 1. zavěšení nesedí, ale 2.,3. a 4 zavěšení sedí perfektně. Asi někdo ve výrobě šetřil. První zavěšení je šroubované a tak to s nějakou plechovou podložkou posunu kousek dopředu.
Italskou značku výfuku Sigam neznám, ale viděl jsem ji na rozličné evropské značky automobilů. Z logického hlediska bych na auto polskou druhovýrobu výfuku nikdy nedal. Polské výfuky mě už dávno vyléčily. Mám zkušennost s výfuky i u jiných značek aut. Druhovýroba se u výfuku často těžce nevyplácí sníženým výkonem motoru, nebo vyšší spotřebou benzínu, případně nepřirozeně divným zvukem výfuku a krátkou životností - zejména ty polské vydrží velmi málo.
Podle ukazatele benzínu se tváří, že bude s novým výfukem Sigam i nižší spotřeba a to i v porovnání se stavem, než se vytvořila díra ve Walkeru a přestal těsnit. Spotřebu mám za celé 2 roky a na krátkých trasách vcelku ustálenou. Uvidím až vyjedu první nádrž s tím novým.
Uživatelský avatar
nero
Fiaťák
Příspěvky: 80
Registrován: 31 bře 2014, 18:13

Re: Tlumič výfuku

Příspěvek od nero »

Keď som mal punto 1,1 55 s r.1998 tak keď som menil vyfuk tak som menil zadný tlmič bosal 2002 a potom som vymenil celý dal som tam jeden z najlacnejších Polmostrow a môžem povedať že vydržal dlhšie ako originál a keď som puntika po drobnej nehode predával 2014 tak vyfuk nebol vôbec hrdzavý hrdza sa držala len na zvaroch a menený bol v 2005
Bravo II 1,4 66 Kw rok 9/2009
tomass
Fiaťák
Příspěvky: 150
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: Tlumič výfuku

Příspěvek od tomass »

Před Walkerem 3,5 roku byl zřejmě původní z výroby - 8 let. V účtenkách od předchozího majitele jiný výfuk není a že mám účtů, nejméně jeden za každý rok. Na polské výfuky nevěřím. V Spei servisu měnily neoriginál na jiném autě každé 2 roky a to už byl rozsypaný a oddělené trubky od tlumiče. Zas taková láce to nebyla, 5 výfuků jen o třetinu levnějších na materiálu a práce 5x tolik za 10 let. Měl jsem předtím malucha a výfuk z polska (290 Kč) mi vydržel taky polovinu, co koupený tady v mototechně (400 Kč), samozřejmě ceny bez držáků. Polské držáky jsem měnil dvoje za životnost výfuku z polska a koupené tady vydržely u malucha celý výfuk koupený tady v mototechně (tedy skoro 4x déle). Polský výfuk nedám na žádný auto, nechci žádný levný náhražky ! Polské díly už mají u mě útrum.
Root
Začátečník
Příspěvky: 31
Registrován: 15 bře 2014, 18:59

Re: Tlumič výfuku

Příspěvek od Root »

:-) to já zas polský výfuk mám na dvouch autech bez problémů už asi 5 let a drží a drží.
tomass
Fiaťák
Příspěvky: 150
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: Tlumič výfuku

Příspěvek od tomass »

tomass píše:
radek.s píše:Já mám na autě výfuk Walker už 6 let, je v pohodě, ještě něco vydrží a nebyl drahej. Ten originál tam byl 3 roky a pak upadla roura od tlumiče. Některý originál díly na autě z výroby mají nižší životnost než ty náhradní od jiných firem.
Podle ukazatele benzínu se tváří, že bude s novým výfukem Sigam i nižší spotřeba a to i v porovnání se stavem, než se vytvořila díra ve Walkeru a přestal těsnit. Spotřebu mám za celé 2 roky a na krátkých trasách vcelku ustálenou. Uvidím až vyjedu první nádrž s tím novým.
Tak přátelé,
má domněnka o nižší spotřebě se potvrdila. Dokonce s o dost lepším výsledkem, než jsem očekával.
Za celého 2,5 roku, co mám Seicento jezdím denně krátký trasy 5-8 km a tak mám spotřebu 7 L/100 km + - 0,2 litru podle ročního období. Když vyjedu dálku, jsem na 5 litrech. Ale protože mám Seicento právě na stejný krátký trasy, tak mě udivuje, že právě po výměně výfuku mi klesla spotřeba z těch stabilních 7 litrů na 6,056 L/100 km u posledního tankování. :D (31,8 Litru na 525,1 km) Ano je to v létě, ale za 2,5 roku jsem se po městě pod 6,8 litru ani v létě a za daleko vyšších venkovních teplot než jsou letos, nikdy předtím nedostal (ani po výměně rozvodů, olejů, filtru vzduchu a svíček s kabelama). Konkrétně filtr vzduchu mám starý 2,5 roku a najeto kolem 13 tkm. Víc, než rok jsem ho neprohlížel jak vypadá. Před výměnou výfuku se měnila vždy jen kultura chodu motoru a spotřeba zůstávala stejná.

Tak mi někdo ještě tvrďte, že to není výfukem!

Dnes 8.10. aktualizuji po dalším tankování: (31,15 Litru na 489 km) 6,37 L/100 km. Je to na stejně krátkých trasách. Akorát je už po ránu trochu chladněji.
Stále jsem přesvědčen, že na snížené spotřebě má velký podíl výfuk.
Odpovědět

Zpět na „Seicento“