Přehřívání motoru- Pomoc prosím :)
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Přehřívání motoru- Pomoc prosím :)
Ahoj fiaťáci.
Mám punto mk2 rv. 2000 a najeto asi 247tis. Včera jsem jel do Prahy a asi po 10 km se rozsvítila kontrolka, že je motor přehřátej (ukazatel teploty nemam) tak sem odstavil, zapálil si a zachvíli pokračoval. Vydrželo to asi 5km a zase svítila, protože sem měl do cíle asi 1,5 km a čekal mě veledůležitej pohovor tak sem to dojel. Samozřejmě 500 metrů před cílem to zdechlo uplně.
Čím to přehřívání může být? Na fóru jsem hledal, ale každá popisovaná závada se lišili od toho co mám já, takže děkuji za každou radu a tady sou moje poznatky
1, vody je dost ALE: když sem to pak otevřel natlakovaný a vytekla tak byla taková rezavá a zdálo se mi, že je v ní nějakej jemnej bordel.
2, když sem jel a auto se ohřívalo, dal sem topení naplno abych mu ulehčil, ale foukalo to studený
3, obě hadice z chladičele byly měkký a teplý/horký. Když sem šáhnul na chladič tak byl studenej
4, sahara spíná
5, Bílej kouř z vejfuku nejde a emulzi na víčku taky nepozoruju, voda se ztráci naprosto minimálně. Ale žádný louže nikde nemám a hadice netečou.
6, chladič byl měněnej za novej asi tak pul roku z5
7, když už se to totálně přehřálo tak bylo slyšet takovej divnej kokovej zvuk těsně než to chcíplo (oleje je dost)
Moc moc moc všem děkuju za tipy co by to mohlo být nebo jak přijít na příčinu problému
Liverboy
Mám punto mk2 rv. 2000 a najeto asi 247tis. Včera jsem jel do Prahy a asi po 10 km se rozsvítila kontrolka, že je motor přehřátej (ukazatel teploty nemam) tak sem odstavil, zapálil si a zachvíli pokračoval. Vydrželo to asi 5km a zase svítila, protože sem měl do cíle asi 1,5 km a čekal mě veledůležitej pohovor tak sem to dojel. Samozřejmě 500 metrů před cílem to zdechlo uplně.
Čím to přehřívání může být? Na fóru jsem hledal, ale každá popisovaná závada se lišili od toho co mám já, takže děkuji za každou radu a tady sou moje poznatky
1, vody je dost ALE: když sem to pak otevřel natlakovaný a vytekla tak byla taková rezavá a zdálo se mi, že je v ní nějakej jemnej bordel.
2, když sem jel a auto se ohřívalo, dal sem topení naplno abych mu ulehčil, ale foukalo to studený
3, obě hadice z chladičele byly měkký a teplý/horký. Když sem šáhnul na chladič tak byl studenej
4, sahara spíná
5, Bílej kouř z vejfuku nejde a emulzi na víčku taky nepozoruju, voda se ztráci naprosto minimálně. Ale žádný louže nikde nemám a hadice netečou.
6, chladič byl měněnej za novej asi tak pul roku z5
7, když už se to totálně přehřálo tak bylo slyšet takovej divnej kokovej zvuk těsně než to chcíplo (oleje je dost)
Moc moc moc všem děkuju za tipy co by to mohlo být nebo jak přijít na příčinu problému
Liverboy
- Reklama
Re: Přehřívání motoru- Pomoc prosím :)
Mas s nejvetsi pravdepodobnosti praskle tesneni pod hlavou. A modli se k vsem Fiatackym bohum at to prezily pistni krouzky a takove podobne srandy co dou do kopru kdyz uvaris motor do takoveho stavu ze to chcipne.
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Re: Přehřívání motoru- Pomoc prosím :)
Dalsi moznosti sou treba vodni pumpa. Ta mi delala podobne problemy kdyz se netocila.
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 83
- Registrován: 30 říj 2012, 17:03
- Bydliště: Zvolen, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání motoru- Pomoc prosím :)
presne tak, ja by som tiez tipol na vodnu pumpu, kedze chadic bol chladny a kurenie tiez, nebol ziadny obeh a vsetko ostavalo v motore
Fiat Punto 1,9 DS 44kW r2000
Re: Přehřívání motoru- Pomoc prosím :)
No ja se modlim aby to byla ta pumpa, termostat to byt nemuze? Jinak s tema krouzkama me ani nestraste, to bych mohk punto postavit na kopec, dat neutral a odbrzdit
Re: Přehřívání motoru- Pomoc prosím :)
ak pumpa a zvuky a chcipnutie, tak zhod dole kryt z remena a pozri sa ci tam este je,
ak sa zasekla pumpa a netocila sa mohlo ti to zozrat aj remen a preto chciplo.
ak sa zasekla pumpa a netocila sa mohlo ti to zozrat aj remen a preto chciplo.
puntik 1,2 44kw striebro
mariska 1,9 77kw roso-ponete
akumoto -3kW
mariska 1,9 77kw roso-ponete
akumoto -3kW
Re: Přehřívání motoru- Pomoc prosím :)
Bude to asi ta pumpa termostat ne to by jelo topeni protoze to je na vnitrni okruh a pises ze hadice byly ohrate takze voda knim proudila ale jen pomalu termodinamyckou cestou takze bych to videl na to a to cvaknuti by taky sedelo ona ta pumpa mohlo ete trochu fungovat ale to samo na jizdu po dalnici nestaci a to cvaknuti bylo to jak se rozpadla uplne drzim palce at to puntas aj ty zvladnete ve zdravy
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
Re: Přehřívání motoru- Pomoc prosím :)
pekne km uz mas na tom najazdene )
Re: Přehřívání motoru- Pomoc prosím :)
Mně to udělal termostat.Když auto začlo vařit,byly hadice natlakovaný,horký-vařicí.Auto jsem nechal vychladnout,nastartoval a když se ohřál vnitřní okruh v motoru tak voda začla vytékat víčkem ven.Po výměně termostatu ok.Starý termostat byl seklí v zavřený poloze.
Re: Přehřívání motoru- Pomoc prosím :)
ano ale tobě fungovalo topení protože to nefunguje jen v případe ucpaného vnitřního okruhu,vadného čerpadla,nebo totálně zničeného výměníku
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
Re: Přehřívání motoru- Pomoc prosím :)
chlapi, mam tedka chvilku cas tak asi zkusim vyndat ten termostat, mechanik ma cas az druhou pulku tydne. Dá se ten termostat nejak otestovat jestli je dobrej?? Ja mam v planu ho vyndat a zkusit auto projet bez nej a kdyz to bude topit a chladit tak to znamena ze termostat byl mrtvej??
A je este neco potreba vedet k tomu vyndani?? Někde jsem tu videl ze termostat je na dvou sroubech z boku motoru (tam kde konci horni hadice od chladice) nebo se pletu?
Díky za rady
A je este neco potreba vedet k tomu vyndani?? Někde jsem tu videl ze termostat je na dvou sroubech z boku motoru (tam kde konci horni hadice od chladice) nebo se pletu?
Díky za rady
- peter963
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 419
- Registrován: 09 kvě 2013, 15:24
- Bydliště: KOSICE STARE MESTO
Re: Přehřívání motoru- Pomoc prosím :)
Da sa vyskusat,ale potrebujes nato nadobu kde budes zahrievat termostat vo vode,ale nesmie sa dotykat dna a musi bit celkom ponoreny vo vode.Teplotu vody treba merat vhodnym teplomerom.Termostat sa zacne otvarat pri teplote asi +85celzia.Ak neotvori tak je v tahu.
PETER Sn.-FIAT PUNTO-1.7 TD SX 5dvr.Ex
PETER Jun.-FIAT PUNTO-1.2 60 SX 3dvr.Ex
Prirastok FIAT FREEMONT 2l JTD
PETER Jun.-FIAT PUNTO-1.2 60 SX 3dvr.Ex
Prirastok FIAT FREEMONT 2l JTD
Re: Přehřívání motoru- Pomoc prosím :)
Tak termostat je venku a zda se mi otevrenej, a kdyz ho dam do studeny tak se nezavre. Mimochodem sem doplnil vodu nastartovala voda tekla odevsad, takze ta pumpa tlac?k
Re: Přehřívání motoru- Pomoc prosím :)
Je to termostat, měl jsem stejný problém.
Fiat Punto SX 1.2 8V /2001
Re: Přehřívání motoru- Pomoc prosím :)
Me je jen divny ze byl otevrenej, sem myslel ze muj problem by zpusoboval zavrenej termostat koupim novej a uvidim