DISKUZE - spojka (podruhe)

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
MyšákSX
Fiaťák
Příspěvky: 107
Registrován: 02 zář 2012, 14:05
Bydliště: Berounsko

Re: DISKUZE - spojka (podruhe)

Příspěvek od MyšákSX »

Ahoj

Nevíte někdo jaká spojka se dávala do Punta v letech 95-96 ve fabrice z výroby? Punto mk1 cabrio, motor 1,6, rok 96. Resp. jestli je originál spojka Valeo.

Díkes a čaukoo :D
Reklama
 

Uživatelský avatar
Jaroslav1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 399
Registrován: 06 říj 2010, 20:42

Re: DISKUZE - spojka (podruhe)

Příspěvek od Jaroslav1 »

Najdi si nějakou prodejnu autodílů,zadej údaje o vozidle a vyber spojka a máš to.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Martin
Fiaťák
Příspěvky: 148
Registrován: 15 kvě 2010, 21:04

Re: DISKUZE - spojka (podruhe)

Příspěvek od Martin »

Se spojkou od Valea nebo Lukase chybu neudělaš.
Uživatelský avatar
18lubi81
Fiaťák
Příspěvky: 111
Registrován: 21 úno 2012, 01:46
Bydliště: Jacovce (Topolčany)

Re: DISKUZE - spojka (podruhe)

Příspěvek od 18lubi81 »

Zdravim uz dlhsie riesim problem so spojkov MK2 16V... Ide mi ztuha hlavne ked se vonku teplejsie ..sice aj v zime nejde najmeksie oproti inej hydraulickej spojke napr.Fiat stilo a ktomu mi este aj vrzga pedal .. ten vrzgajuci zvuk ide od toho klbku ktory je na spojkovom valci uchyteny v pedale. Uz som sa vyvrtal dierku a premazal ale to pomohlo iba na chvylu a zvovu to vzrga a ide stuha. Rozmyslam ci mam dat vymenit hlavny spojkovy valec je tam este original plastovy či to zadrhavanie a stlacanie stuha nieje vtom Hl.spojkovom valci neni to az taka cenova polozka .a ked to nepomoze uz asi dat vymenit aj spojku neviem akom je stave sice na Spatečke sem tam ocut prevodove zuby ...ako by ste mi vtomto pomohly ?
Fiat Punto II HLX 16V80HP
Uživatelský avatar
Jaroslav1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 399
Registrován: 06 říj 2010, 20:42

Re: DISKUZE - spojka (podruhe)

Příspěvek od Jaroslav1 »

Zdravím,já bych začal výměnou hl.spojkového válce,ten plastový dělá někdy problémy. A vyměnil bych i ten silonový klobouček v pedálu (50,-kč) kde to tlačí na tyčku hl.spojkového válce a tam to vrže,protože už je vydřený a tře se to o pedál a ten je z jiného materiálu. Za tři hodiny jsem to vyměnil,nejhorší je vyšroubovat levý šroub na hl.spojk.válci (přístup jak do banky) :).
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Uživatelský avatar
18lubi81
Fiaťák
Příspěvky: 111
Registrován: 21 úno 2012, 01:46
Bydliště: Jacovce (Topolčany)

Re: DISKUZE - spojka (podruhe)

Příspěvek od 18lubi81 »

Chcem sa spytat ten silonovy klobucik som este nikde nevidel na eshope ? ak sa da poslete mi link na to Diky .A este ze ten silonovy klobucik sa da dat ako dole s pedala. Vsimol som si nieco na tom pedaly taku plastovu vecicku ktora tam drzi neako na tom pedaly do ktorej ide ten klb s hlavneho valca da sa to dat dole ten maly plast bez toho aby musel ist najrv dole hl.spoj.valec ?
Fiat Punto II HLX 16V80HP
Uživatelský avatar
Jaroslav1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 399
Registrován: 06 říj 2010, 20:42

Re: DISKUZE - spojka (podruhe)

Příspěvek od Jaroslav1 »

ULOŽENÍ VE SPOJKOVÉM PEDÁLU 002.jpg
ULOŽENÍ VE SPOJKOVÉM PEDÁLU 002.jpg (24.91 KiB) Zobrazeno 5389 x
Zdravím,ta plastová krabička jak píšeš,tak ta tam zajišťuje tu tyčku s kuličkou aby nevyjela a také zajišťuje ten klobouček, jsou tam čísla 1a2, jako vršek a spodek tak to si označ. Bez demontáže se ten klobouček nedá vyměnit.Ten klobouček jsem sehnal ve FIATU (jinde se asi nedá objednat) a podle VIN kódu auta. Mají to v katalogu uvedený jako prachovka,což někdo špatně přeložil a je tam uvedeno odběr 5ks,ale mě prodali jenom 1ks. Dole je fotka jak to vypadá.
Přílohy
ULOŽENÍ.JPG
ULOŽENÍ.JPG (23.32 KiB) Zobrazeno 5389 x
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Uživatelský avatar
Hugomil
Začátečník
Příspěvky: 28
Registrován: 26 úno 2008, 15:37
Bydliště: Štětí

Re: DISKUZE - spojka (podruhe)

Příspěvek od Hugomil »

Jaroslav1 píše:
ULOŽENÍ VE SPOJKOVÉM PEDÁLU 002.jpg
Zdravím,ta plastová krabička jak píšeš,tak ta tam zajišťuje tu tyčku s kuličkou aby nevyjela a také zajišťuje ten klobouček, jsou tam čísla 1a2, jako vršek a spodek tak to si označ. Bez demontáže se ten klobouček nedá vyměnit.Ten klobouček jsem sehnal ve FIATU (jinde se asi nedá objednat) a podle VIN kódu auta. Mají to v katalogu uvedený jako prachovka,což někdo špatně přeložil a je tam uvedeno odběr 5ks,ale mě prodali jenom 1ks. Dole je fotka jak to vypadá.
Jaroslave, díky za fotky. Mám podobný problém jako 18lubi81 a chtěl bych ten spojkový válec také zkusit vyměnit. Proto bych se tě rád zeptal na pár otázek - jestli bys mi mohl odpovědět a poradit.

1. Spojkový válec se sundá ze spodku auta nebo ze shora(pod baterkou)?
2. Jak je to s odpojením trubiček, mám si je napřed povolit a až po vyšroubování šroubů držících válec je teprve odpojit? Teče z toho kapalina?
3. Jakým způsobem vycvaknu tu úchytku v pedálu, jde to dobře?
4. Jaký válec bys doporučil (výrobce)
5. Po nandání a zapojení nového válce, to určitě musím na tom horním odvzdušňováku odvzdušnit.

Děkuji za odpovědi.
Fiat Punto SX 1.2 8V /2001
Uživatelský avatar
Jaroslav1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 399
Registrován: 06 říj 2010, 20:42

Re: DISKUZE - spojka (podruhe)

Příspěvek od Jaroslav1 »

Zdravím,válec se demontuje z vrchu,pod posilovačem brzd,který tam dost zavází,vyndat baterku a kastlík,na odvzdušňovák na pom.válci nasadit hadičku a zavést do nějaké nádobky,jako při odvzdušnění a tím ta kapalina vyteče. Vyšroubovat dva šrouby,pravý jde v pohodě ale ten levý jsem částečně povolil z kabiny dobrými kleštěmi za vyčnívající náběhovou špičku. Potom odpojit hadičku od nádobky a válce. Ještě něco kapaliny ukápne a tak to podložit hadrem. Potom je potřeba zajistit pedál proti pohybu a silou vypáčit válec a nebo naopak. Tam se musí překonat to zúžení v tom plastu jak jsem uvedl v příspěvku výše.Ten plast se dá vypáčit,drží nahoře a dole za ty zobáčky. Nedat ho tam potom obráceně! Namáznout na novém válci tu kuličku i to uložení v pedálu tukem a natlačit do pedálu. Napojit hadičky,nalít kapalinu a odvzdušnit.Já jsem na hlavách těch šroubů vyřízl pilkou zářez na šroubovák a šroubovákem natočil co to šlo a pak už jen dotáhl klíčkem.
Ten hl.spojkový válec jsem dal Bosch. Hlavně aby měl stejné napojení na potrubí!! Kapalinu z nádobky jsem chtěl původně odsát ale za boha se mi nedařilo vyndat to sítko,jsou tam u spodku tři výčnělky a tak jsem to vypustil tím odvzdušňovákem na pomocném válci. Tím mi to vyteklo dá se říci všechno z válce i z hadiček. Stačí to takhle? V servisu prý si někteří mechanici berou volno aby se takové opravě vyhnuli. :D
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Uživatelský avatar
Jaroslav1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 399
Registrován: 06 říj 2010, 20:42

Re: DISKUZE - spojka (podruhe)

Příspěvek od Jaroslav1 »

K té výměně hl.spojkového válce jsem použil takto upravený otevřený 10mm klíč a zrcátko.
Na hl.spojkovém válci jsem vytáhl drátěnou pojistku a vytáhl trubičku s koncovkou (rychlospojka).
Je-li tam ta trubička s koncovkou na klíč,tak nejprve na ten závit nakápnout trochu brzdový kap. a povolit,před uvolněním hl.spoj.válce. Já na povolení používám zásadně Francouský klíč (Francouzák) který ještě dotánu sikovkama.
Kíčem se vždy strhnou hrany.Jsou očkové klíče,které jsou proříznuté na nasazení ale dají se koupit pouze asi celé sady.
Přílohy
upravený klíč 10mm.JPG
upravený klíč 10mm.JPG (12.63 KiB) Zobrazeno 5352 x
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Uživatelský avatar
Hugomil
Začátečník
Příspěvky: 28
Registrován: 26 úno 2008, 15:37
Bydliště: Štětí

Re: DISKUZE - spojka (podruhe)

Příspěvek od Hugomil »

Jaroslave, mnohokrát děkuji za perfektní odpovědi a doplňující obrázky.
Fiat Punto SX 1.2 8V /2001
Uživatelský avatar
Jaroslav1
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 399
Registrován: 06 říj 2010, 20:42

Re: DISKUZE - spojka (podruhe)

Příspěvek od Jaroslav1 »

Hugomil píše:Jaroslave, mnohokrát děkuji za perfektní odpovědi a doplňující obrázky.
Když to vím tak rád pomůžu. :D
Uživatelský avatar
Ivanhoe
Fiaťák
Příspěvky: 78
Registrován: 14 bře 2012, 23:16
Bydliště: Košice, Slovensko

Re: DISKUZE - spojka (podruhe)

Příspěvek od Ivanhoe »

ľudia, raz za čas tam strieknem bielu vazelínu a je po probléme. Prednedávnom som nemal čo robiť, tak reku že to premažem aj keď to bolo v pohode, striekol som tam nejaké univerzál mazivo (skôr olejového charakteru) a zlééé, začal sa zasekávať. Dnes som tam striekol tú vazelínu a už je to OK :) . Zhrnutím, občas (raz za rok) strieknuť bielu vazelínu (poprípade namazať inou, ale vazelínou, nie oleje, tie pomôžu len na chvíľu) a je po probléme - aspoň u mňa :)
Blates
Začátečník
Příspěvky: 23
Registrován: 14 zář 2010, 10:57

Re: DISKUZE - spojka (podruhe)

Příspěvek od Blates »

ahojte, chtěl bych se zeptat, jak dlouho trvá výměna spojky na punto mk2 1.2 16v a kolik by si v servise mohli vzit za praci? a musi se pri vymene spojky menit i prevodovy olej? mam ted novy. spojka lepsi valeo nebo luk? diky za odpovedi
patriot99
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 211
Registrován: 05 úno 2012, 15:19

Re: DISKUZE - spojka (podruhe)

Příspěvek od patriot99 »

Zdaarek 8) Zalezi kolik si bere na hodinu..... pocitej tak 1600 - 2000kc. Ja mam spojku od valea a sem spokojenej 8) Pokud mas novej olej, tak ho nemusi menit. A kdyz uz sunda prevodovku, at se podiva na manzety na poloose a na spojkove valecky - havni a pomocny.
Fiat Punto 1.2 59kW
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“