Kouř z víka ventilu?
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Kouř z víka ventilu?
Ahoj,
začlo mi teď zlobit Punto 1,2 8V 44Kw r.v.2001.Včera po jízdě cca 50km,když jsem dojel na parkoviště a vyřadil jsem,tak mi auto špatně drželo volnoběh a škubal motor,po vypnutí a znovu nastartování se po chvilce srovnal a šel zase ok.Dneska ráno jsem nastartoval a po chvilce cca 3sek. začal volnoběh skákat mezi cca1000 až pod 500 ot až úplně zdechl,nedalo se s tím jet,musel jsem podržet chvilku plyn aby se to trochu zahřálo a zlepšilo se to.Odpoledne zase jsem nastartoval dvakrát to po nastartování houplo mezi cca 1200 až pod 500 ot jako kdyby to chtělo chcípnout a byl klid,po zahřátí jde motor ok a volnoběh neškube ani po opětovném nastartování.Navíc jsem si všiml,že když otevřu nalévací víčko na olej,tak z něho jdou výfukové plyny.Auto kouří z výfuku normálně.Poraďte mi,mám ten motor řešit nebo už to má za sebou
začlo mi teď zlobit Punto 1,2 8V 44Kw r.v.2001.Včera po jízdě cca 50km,když jsem dojel na parkoviště a vyřadil jsem,tak mi auto špatně drželo volnoběh a škubal motor,po vypnutí a znovu nastartování se po chvilce srovnal a šel zase ok.Dneska ráno jsem nastartoval a po chvilce cca 3sek. začal volnoběh skákat mezi cca1000 až pod 500 ot až úplně zdechl,nedalo se s tím jet,musel jsem podržet chvilku plyn aby se to trochu zahřálo a zlepšilo se to.Odpoledne zase jsem nastartoval dvakrát to po nastartování houplo mezi cca 1200 až pod 500 ot jako kdyby to chtělo chcípnout a byl klid,po zahřátí jde motor ok a volnoběh neškube ani po opětovném nastartování.Navíc jsem si všiml,že když otevřu nalévací víčko na olej,tak z něho jdou výfukové plyny.Auto kouří z výfuku normálně.Poraďte mi,mám ten motor řešit nebo už to má za sebou
- Reklama
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kouř z víka ventilu?
Máš podfouklý těsnění hlavy zřejmě, bude to tak 3 hodiny práce, nový těsnění, nová náplň chladiče, těsnění svodů, přebroušení hlavy, možná termostat. Vejdeš se do 3tisíc
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: Kouř z víka ventilu?
no a ten kouř-výfukové plyny z nalévacího hrdla oleje?Já právě mám podezření na kroužky že jsou ko a oprava se už nevyplatí
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kouř z víka ventilu?
Možná se pletu a jsou podpálený ventily ale to se u těchhle motorů nestává, oleje tam máš dost???
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: Kouř z víka ventilu?
olej tam je,ještě se na to podívám zítra a co ty kroužky,můžou bejt ko?Má to hodně najeto nějak přes 200tis
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kouř z víka ventilu?
Já mám 226 a všechno dobrý a jsou tady i Punta co maj 400 a v poho jezděj.. To těsnění hlavy se někdy měnilo? ještě mně napadlo že ten kouř není výfukovej ale že se ti pálí olej a že se nedomazává vačka protože jsou přicpaný olejový kanálky a ten olej co na vačku jde se pálí bo je ho málo a nebo se možná nedovíraj ventily... Nevim no ale pak by to bylo hlučnější a oleje by bylo málo nebo by se ti ztrácel.. V chladiči máš vody dost? když otevřeš víko chladiče netlakuje se to?
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: Kouř z víka ventilu?
tak já počítám,že už se měnilo,ale jsem už několikátý majitel tak nevím.Vodu nedolívám,neztrácí se.Hadice to natlakuje,jenom když hodně utáhnu víčko na expanzce,mně připadá,že je ventil ve víčku nefunkční a neprůchozí.Ten smrad z hrdla je fakt cejtit jako z vejfuku,nechce se mi auta zbavovat,ale finance na opravu už mít nebudu,spíš už do toho nehodlám nic vrážet nechal jsem se pěkně s tím autem napálit
Re: Kouř z víka ventilu?
Kouri se z tama plynule nebo se jen zadýmí kdyz jej otevres pote co je motor zahraty a projety?
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Re: Kouř z víka ventilu?
já se na to ještě podívám zítra ráno,ale co jsem zatim zjistil,tak na zahřátém motoru při chodu motoru jsem otevřel to víčko a kouřilo to a zdá se mi že to po chvilce polevilo,ale jak jsem psal,zítra to zkouknu více
- peta.smolik
- Všeználek
- Příspěvky: 2559
- Registrován: 26 dub 2010, 15:19
- Bydliště: V.M.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kouř z víka ventilu?
Já to tipuju na to těsnění hlavy ale to je bolest těchhle motorů za najetejch 226tis. sem měnil těsnění už 4x a lepší to udělat jednou za 3 roky preventivně než čekat že se to vysere a těch variant je mnoho, buď jde voda do oleje, nebo vzduch do vody a nebo jak to máš ty a nebo všechno dohromady a nebo nemáš fouklý těsnění ale tohle je pustá teorie když to nevidim a neslyšim
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Re: Kouř z víka ventilu?
Nemyslim si, ze to bude tesneni pod hlavou. Projevy tesneni pod hlavou u punt jsou: prehrivani, olej ve vode/voda v oleji, tlakovani hadic, ubytek vody, ubytek oleje, zuta emulze na vicku/merce oleje. Jeslti to punto ma 230k tak tesneni ma urcite uz menene. Neznam nikoho komu by to nefouklo pozdej jak pri 160k. Myslim ze to bude nejake cidlo, praskla hadicka, nebo treba svicky/kabely. Z vika kdyz sme jej odsrouboval tak se mi kourivalo i na punto a tedka i na audi a3. Pokud je ten motor uz vyletany tak z tama bude predpokladam i dychat ten motor....
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Re: Kouř z víka ventilu?
Jeste muzes zkusit, po zahrati motoru na provozni teplotu to chcipni a velice opatrně otevri expanzni nadobku na vodu, mel by z ni jit trochu kouř a je potreba si k nemu cichnout jeslti bude smrdet po spalinách, asi tak jak kdyz cichnes rano k cerstve nastartovanemu autu ktere celou noc stálo v 5 stupnich nad nulou Hlavne fakt opatrne a tak aby ses neopařil, pokud to udelas moc prudce voda ti vyleti ven asi jak kdyz hodis coca-colu na zem a pak se ji pokusis otevrit.
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Re: Kouř z víka ventilu?
mně z výfuku nejde modrý,nebo nějak neobvyklí kouř,ani když to prošlápnu,jenom v zimě to trochu kouřilo.Kdyby ty kroužky propouštěli směrem dolu spaliny,tak by zase směrem nahoru šel olej a spaloval by se a kouřilo by to modře?Vyndal jsem svíčky a dvě z prava byl bílej povlak a dvě z leva byl trochu načernalej.
Kouř z expanzky jde jenom slabě jak je voda vařicí a otevře se to víčko tak po chvilce,ničím nesmrdí
Kouř z expanzky jde jenom slabě jak je voda vařicí a otevře se to víčko tak po chvilce,ničím nesmrdí
Re: Kouř z víka ventilu?
Tesneni to nebude si myslim....
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Re: Kouř z víka ventilu?
taky si myslím že těsnění je ještě ok,ale co ten kouř z víka ventilů:( Co my způsobuje to,že dvě svíčky mám načernalé a dvě bílé?Co s těmi otáčkami za studena.Nastartuju,ono to za chvilku spadne pod 500ot někdy se to opakuje,motor s sebou začne trhat dokuď to nechcípne.Za tepla to zatím jde dobře,až na vyjímky
Naposledy upravil(a) rcmod dne 27 kvě 2014, 00:06, celkem upraveno 1 x.