Vysoké niekedy skákajúce otáčky na volnobehu

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
cumilko
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: 04 kvě 2010, 17:56

Vysoké niekedy skákajúce otáčky na volnobehu

Příspěvek od cumilko »

Zdravím, máme doma Punto 1.1 55s 96 posledný mesiac sa mu strašne zaseknú otáčky vysoko poprípade si len tak poskakujú čim to môže byť ? škrtiaca klapka bola čistená, tak isto som včera vyčistil krokovy motorček bolo tam celkom dosť sajrajtu no krokač mi prišiel ok (piestik nebol opotrebovaný a pohybovanie mi prišlo ok (nemám to s čím porovnať no myslím si že funguje správne) Po pridaní plynu a naslednom upustení začnú otáčky kolísať a po nejakom čase sa zase ustália na väčších.
Reklama
 

Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Vysoké niekedy skákajúce otáčky na volnobehu

Příspěvek od rossi »

zkus se podívat na potenciometr škrticí klapky.Případně na napnutí plyn.lanka.
pot.JPG
pot.JPG (50.14 KiB) Zobrazeno 1734 x
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
cumilko
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: 04 kvě 2010, 17:56

Re: Vysoké niekedy skákajúce otáčky na volnobehu

Příspěvek od cumilko »

čo presnejšie pozrieť na tom potenciometri ?
Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Vysoké niekedy skákajúce otáčky na volnobehu

Příspěvek od rossi »

Hlavně změřit ohmetrem odpor dráhy.Tak jak je uvedeno na obrázku. A hlavně jak se mění při změně polohy škrt.klapky.Odpor se musí plynule měnit,nesmí tam nastávat skoková změna odporu.Většinou bývá v některém místě vydřená odporová dráha.
Celkový odpor se měří na vývodech A a B . Změna na B a C.
http://autodily.mjauto.cz/fiat/punto-17 ... 76461.html
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“