Motor nemá tah(otáčky nejdou nad 3.5),svítí kontrolka motoru
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: Motor nemá tah(otáčky nejdou nad 3.5),svítí kontrolka mo
Mám ještě jeden dotaz.. Víš něco o senzoru polohy a otáček vačkové a klikové hřídele? Koukal jsem na motor a našel jsem pouze jeden at hledam jak hledam. Napadlo mě tedy, že by mohl být jeden a plnit funkci obou. jak senzor vačky tak kliky. protože i z obrázů co jsem našel na netu jsou oba totožné. Je teda možné, že by odešla jakoby jenom jedna jeho část a to část která snímá otáčky nikoli polohu a tak by tu byly právě ty problémy tady po celou dobu probírané?? Děkuju
- Reklama
Motor nemá tah(otáčky nejdou nad 3.5),svítí kontrolka motoru
Zkus odpojit váhu vzduchu a projed to..když jsem ji měl spatnou, tak to bez ni jezdilo cca na 80% a když jsem ji zapojil, tak jsem to nad 3tisice nevytahnul, pak jsem koupil uplne novou a auto jelo jak drak ! jinak s těmi čidli, obě mám meněné..první začalo čidlo klikove hřídele, auto neslo ani za boha nakopnout..po výměně a zkušební jízdě se znovu rozsvítila kontrolka motoru a ejhle, čidlo vackove hřídele..ale jinak to z tou vahou vzduchu zkus, odpoj konektor a jed to projed a dej vědet..
Odesláno z iPhonu
Odesláno z iPhonu
Černý Fiát Punto II 1.9 JTD SX r.v. 2001
Re: Motor nemá tah(otáčky nejdou nad 3.5),svítí kontrolka mo
Hele zkusim to, ale menil sem ji pribline pred mesicem, tak nevim zda to tim muze byt:/ stoupla mi ted spotreba jak sem na to koukal z cca 6l/100km na 10l/100km.. coz je docela dost. tak ze by nejaka dalsi indicie pro Vás?:)Jam3ss píše:Zkus odpojit váhu vzduchu a projed to..když jsem ji měl spatnou, tak to bez ni jezdilo cca na 80% a když jsem ji zapojil, tak jsem to nad 3tisice nevytahnul, pak jsem koupil uplne novou a auto jelo jak drak ! jinak s těmi čidli, obě mám meněné..první začalo čidlo klikove hřídele, auto neslo ani za boha nakopnout..po výměně a zkušební jízdě se znovu rozsvítila kontrolka motoru a ejhle, čidlo vackove hřídele..ale jinak to z tou vahou vzduchu zkus, odpoj konektor a jed to projed a dej vědet..
Odesláno z iPhonu
Motor nemá tah(otáčky nejdou nad 3.5),svítí kontrolka motoru
Tak mě napadá s tou spotřebou, že by mohla byt i špatná lambda sonda..jen u te váhy vzduchu, mě pravě žádná kontrolka nesvitila..šak zkus a uvidíš
Odesláno z iPhonu
Odesláno z iPhonu
Černý Fiát Punto II 1.9 JTD SX r.v. 2001
- Toti
- Znalec
- Příspěvky: 790
- Registrován: 13 čer 2009, 09:21
- Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor nemá tah(otáčky nejdou nad 3.5),svítí kontrolka mo
Snímač kluky by mal byť dole pri zotrváku, neviem či nieje ukrytý pod štartérom, snímač vačky by mal byť pri rozvodoch, už neviem presne, dlho som nemal rozobraté rozvody na jtd. Lenže pri štarte su potrebné oba snímače pokým by bol jeden zlý tak nenaštartuješ, tak isto ani so zlým snímačom tlaku v raily nenaštartuješ. Váha si spomínal že je ok, a bola kontrolovaná aj cez diag ? Inak len tak zo srandy by som skusil odpojiť výfuk za turbom, prípadne ak sa ti bude chceť v tom moc vŕtať tak skusiť pozreť pre istotu aj tie rozvody, človek nikdy nevie. Len stále mi nejde do hlavy tá chyba, že ti vyskočí už len pri zapatí klúčika bez naštartovania.
Jam3ss : tu lamba sonda ešte nieje, mala by to byť len euro3 norma.
Jam3ss : tu lamba sonda ešte nieje, mala by to byť len euro3 norma.
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
Re: Motor nemá tah(otáčky nejdou nad 3.5),svítí kontrolka mo
Chlapi, tak sem koumal a přišel jsem asi na závadu. v tejdnu si to potvrdím ale na 90% bych sáze na vadný snímač škrtící klapky... když jsem ručně klapku zmačknul, motor se okamzite hodil do normálu. tak co myslíte? Kontrolka motoru sice dál svítíla, ale to se snad spraví zapojením novýho senzoru..
- Toti
- Znalec
- Příspěvky: 790
- Registrován: 13 čer 2009, 09:21
- Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor nemá tah(otáčky nejdou nad 3.5),svítí kontrolka mo
Vidíš, ty tam máš aj tú klapku, tá mi uplne vypadla z hlavy, na mojom to nemám tak ma to vôbec nenapadlo
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
Re: Motor nemá tah(otáčky nejdou nad 3.5),svítí kontrolka mo
Tak už jsem opravdu bezradný. čidlo jsem vyměnil, ale klapka se pri běhu ani při startu nehýbe. do čidla jsou slabě volty, takže štávu dostává ale nespíná. po vypnutí motoru tak se klapka zavře, ale během jízdy žádná změna. Takový zoufalství jsem ještě fakt nezažil. Napadá někoho COKOLI, možného i nemožného?... nemohlo by to být turbo? Kontakty od čidla škrtící klapky jsem totiž kontroloval a žádnou chybu jsem nenašel, tak mi nejde do hlavy co s tim://
- Toti
- Znalec
- Příspěvky: 790
- Registrován: 13 čer 2009, 09:21
- Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor nemá tah(otáčky nejdou nad 3.5),svítí kontrolka mo
Na začiatku si písal, že je turbo, váha a egr v poriadku a na základe čoho si si tým istý ? regulacia na trube chodí plynule ? egr si skušal zaslepiť, vahu si skušal odpojiť a prebehnuť sa s tým ? prípadne skušal si tu škrtiacu klapku nechať nadrzovku otvorenú a prebehnuť to ? výfuk si skušal odpojiť ? a tie rozvody si teda kontroloval ked už nevieš čo dalej skusiť ?
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
Re: Motor nemá tah(otáčky nejdou nad 3.5),svítí kontrolka mo
Pánové , tak jsem to tady četl , a mám podobný problém , ale mě se občas stane , že kontrolka motoru shasne (mam Punto 2000 , 1.9 JTD (80) ) , byl jsem na diagnostice v autorizovanem servise , a ta uvedla jako hlavní závadu : Ventil overboost, přijatelnost zavření. To mi bylo vysvětleno , že může být způsobeno 2-3 věcmi :
1) špatne turbo (vyloučeno po vašem příspěvku)
2) špatný ventil overboost
3) zteřelá podtlaková hadička
když jsem měl u známého auto nad jámou , tak jsme se dívali při výměně oleje čirou náhodou na tu hadičku a bylo vidět že je nalomená / zlomená , ještě jsem ji nevyměnil , takže nevím jestli to je ona , ale vsadil bych se že to může být ona - je to taková malá hadička cca 15cm dlouhá modrá průměr cca 7mm mezi sáním turba ze spodu a motorem. Je dost nepřístupná , proto jsme ji na místě hned nevyměnili.
Mimochodem, taky mi bylo vysvětleno , že v případě , že to je ta hadička , tak to nejde nad 3500 ot/min, protože se sepne ochrana v řídící jednotce , která zaregistruje riziko poškození turba a taktéž redukuje výkon (v případě , že by se nasál olej do turba , tak by to nedopadlo dobře).
Dogon
1) špatne turbo (vyloučeno po vašem příspěvku)
2) špatný ventil overboost
3) zteřelá podtlaková hadička
když jsem měl u známého auto nad jámou , tak jsme se dívali při výměně oleje čirou náhodou na tu hadičku a bylo vidět že je nalomená / zlomená , ještě jsem ji nevyměnil , takže nevím jestli to je ona , ale vsadil bych se že to může být ona - je to taková malá hadička cca 15cm dlouhá modrá průměr cca 7mm mezi sáním turba ze spodu a motorem. Je dost nepřístupná , proto jsme ji na místě hned nevyměnili.
Mimochodem, taky mi bylo vysvětleno , že v případě , že to je ta hadička , tak to nejde nad 3500 ot/min, protože se sepne ochrana v řídící jednotce , která zaregistruje riziko poškození turba a taktéž redukuje výkon (v případě , že by se nasál olej do turba , tak by to nedopadlo dobře).
Dogon