Přední světla Punto II
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto, zokot
Re: Přední světla Punto II
Kup si poradne zarovky(osram night breaker) a nech si seridit svetla ....
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
- Reklama
Re: Přední světla Punto II
keby mam na punte od zaciatku sosovky dam tam 4300K xenony a neriesim to a svietenie mas vyriesenie popripade vymenis tie sosovky za original xenonove z niakeho ineho autaJ_K píše:Je to vyčištění na svítivosti hodně znát?
Mně teda hlavní světla svítí asi jako kdybych si svítil baterkou. Vůbec si neumím představit, jestli někomu svítí takhle mizerně, že by s tím mohl za tmy jezdit. Já jakmile zapnu světla, automaticky zapínám i mlhovky a až s nima to jakž takž svítí, aby se s tím nechalo bezpečně jet.
one world, one dream, one car
Re: Přední světla Punto II
chlapci ja som si tam hodil asi mesiac dozadu 4300K xenony, je to lepsie, ale este stalo o vela horsie ako bezne ine auta Skusim aj ja este vycistit tie sosovky, ale v tomto pocasi sa mi do toho vobec nechce, nemam garaz...
Punto MK2 1.2 16V HLX, r.v. 2000
Re: Přední světla Punto II
Zdravím tady, přítelkyně má Punto II.. včera jsem jí tam dal osram nb plus H7 a svítí to celkem dobře, ale ty čočky jsou určitě zaprášené, stejně jako vnitřek světla a prostě furt to není ono, takže můj dotaz taky zní jaký je rozdíl po vyčištění? Jo a dnes jsem se díval, vůbec jí nesvítí parkovačky v předních světlech.. na to se musím podívat, ještě bych potřeboval poradit čím odšroubovat šrouby co drží zadní světlo? velikost klíče, nemáte někdo tip? jedno světlo povolím rukou a to druhé je přitáhnuté snad přes metrovou trubku DÍK
Punto II 1.2 8V
Opel Astra G
Opel Astra G
Re: Přední světla Punto II
predvcerom som menil zadne obrysove svetlo a mal by to byt kluc(orech) 17" ak sa nemylim normalne supni orech a racnu a pojde to lahko von ja si to radsej vzdy pritiahnem s tym kedze mam origo subwoofer tak ci tak by som sa k jednej matici nedostal bez jeho demontaze .. popripade keby nahodou by bol moc pritiahnuty alebo nedajboze zahrdzavely tak strekny bud konkordom alebo nejakym odhrdzovacom a potom tu racnu
"NOW" Citroen Xsara Picasso 1.8 16V :)
"EX" Fiat Punto Mk2a 1.2 16V :(
"EX" Fiat Punto Cabrio 1.2 16V :(
"EX" Fiat Punto Mk2a 1.2 16V :(
"EX" Fiat Punto Cabrio 1.2 16V :(
Re: Přední světla Punto II
Jasné vyzkouším, já neměl zrovna golu po ruce a nenapadlo mě zkusit třeba klíč na kola Tak jsem zvědav proč tam ta obrysovka nesvítí, asi špatný kontakt, občas jí to svítilo občas ne a teď vůbec, celkově na puntu světla svítí hodně slabě mám pocit, jak přední tak i zadní
Punto II 1.2 8V
Opel Astra G
Opel Astra G
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 83
- Registrován: 30 říj 2012, 17:03
- Bydliště: Zvolen, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední světla Punto II
Aby som sa vratil k prednym svetlam.
Poradte ako dam celu cocku so stretavacie svetla von, aby som ju mohol vycistit.
Vybral som cely svetlomet a bolo mi hned jasne, ze zo zadnej casti to asi nepojde. Potom uz len s predu, a tam je plastovy kryt celeho svetlometu, len ten nejde ani bohovi dole.
Poradte ako dam celu cocku so stretavacie svetla von, aby som ju mohol vycistit.
Vybral som cely svetlomet a bolo mi hned jasne, ze zo zadnej casti to asi nepojde. Potom uz len s predu, a tam je plastovy kryt celeho svetlometu, len ten nejde ani bohovi dole.
Fiat Punto 1,9 DS 44kW r2000
Re: Přední světla Punto II
Zdravím,taky uvažuji o vyčistění čoček. Mám tam žárovky OSRAM H7 NICHT BREAKER PLUS ale na tlumená nic moc a tak svítím společně i mlhovkama. Někde jsem četl,že ty světla dávají do vyhřáté trouby ale na kolik °C a dobu nevím. Tyto světla mají plexisklo a to by se asi mohlo poškodit. Taky mě napadlo to dokola nahřívat pomalu horkovzdušnou pistolí a pak to v rukavicích oddělit, a potom zase utěsnit nějakým tmelem. Kdyby tam bylo sklo tak už dávno jdu du toho.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Re: Přední světla Punto II
S tou troubou nebo horkovzduškou bych byl opatrný..klidně ti pošlu do zprávy návod jak rozdělal světla jeden kolega z oplu
U punta první co mě zaskočilo byla elektrika k H7 hlavním světlům, prostě jen dva tenké drátky a na konci přímo nalisované takové pacičky co se nasunuly na dvě packy žárovky + a - ..žádná pevná patice, nic. A taky to přes ty čočky prostě nijak moc nesvítí (Osram NB+) Na mé astře g mám celkem zažloutlé světla, paraboly a v nich obyč žárovky co skoro nesvítí a přesto to svítí minimálně stejně, nebo líp..
U punta první co mě zaskočilo byla elektrika k H7 hlavním světlům, prostě jen dva tenké drátky a na konci přímo nalisované takové pacičky co se nasunuly na dvě packy žárovky + a - ..žádná pevná patice, nic. A taky to přes ty čočky prostě nijak moc nesvítí (Osram NB+) Na mé astře g mám celkem zažloutlé světla, paraboly a v nich obyč žárovky co skoro nesvítí a přesto to svítí minimálně stejně, nebo líp..
Punto II 1.2 8V
Opel Astra G
Opel Astra G
Re: Přední světla Punto II
Plast je tam prílepen tmelem který se uvolní jedině teplem. Snad by to šlo nahřívat i fénem ale od zadu světla. Ten tmel se táhne jak žvýkačka. Měli by to rozdělávat dva ,jeden nahřívat a druhý odtahovat plast třeba šroubovákama a nebo konce kolíku na prádlo a pod. Chystám se na to na jaře až bude teplo. Ale moc si od toho neslibuji,není nad paraboly.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Re: Přední světla Punto II
Dříve než začnete s pracemi, ujistěte se, že je přístroj vypnut od elektrické energie... Ne, si dělám srandu
Jako hlavní nástroj mám něco jako plochý šroubovák s širokou základnou. První krok - je zapotřebí nejdřív ze světla sundat všechny ty gumy, co jsou většinou okolo, potom vycvakat plastový zácvaky, které drží pohromadě přední čirý plast (sklo) s černým domečkem světla. Je lepší tyhle rozebíračky dělat, když je venku teplo, nebo nechat světlo na sluníčku. Nicméně to jde i za studena. Butyl, který se jako originál používá nejčastěji na lepení je něco jako černý silikon, který by měl být pořád měkký. Takže jsem světlo nikdy nenahříval v nějaké peci ani horkovzduškou. Vím z práce, že když butyl zahřejete víc, tak se začne tahat jako žvejkačka, čili pak máte zasraný celý světlo od butylu.
No a potom už tím svým širokým šroubovákem zvětšuji mezeru mezi sklem a domečkem. Zprvu to jde vždycky těžko, ale po chvilce butyl povolí. Až se vám vytvoří mezera mezi sklem a domečkem (oddělí se od sebe), tak je potřeba butyl přeřezávat. Butyl se natahuje a vytváří jakoby most mezi domečkem a sklem. Používám na to klasický skalpel. Butyl má docela slušnou pamět, takže jakmile ho přeříznete, tak se vrátí skoro do původního tvaru - většinou do drážky v domečku. No a takhle postupně odděluju přední sklo světla od domečku, dokud není úplně sundané.
Potom už se světlem musí dělat každy co chce a montáž je o tom jednodušší, protože jsem nikdy žádné lepidlo nepřidával. Prdnu sklo zpátky do drážky a je potřeba ho tam řádně zatlačit, aby se butyl opět dokonale slepil. To stlačování mi trvá třeba 10 minut. Opět chvíli trvá, než butyl povolí a sklo perfektně zasedne do drážky.
Tohle jsem převzal z astra g fóra před takovou operací je potřeba nasbírat co nejvíc informací
Jako hlavní nástroj mám něco jako plochý šroubovák s širokou základnou. První krok - je zapotřebí nejdřív ze světla sundat všechny ty gumy, co jsou většinou okolo, potom vycvakat plastový zácvaky, které drží pohromadě přední čirý plast (sklo) s černým domečkem světla. Je lepší tyhle rozebíračky dělat, když je venku teplo, nebo nechat světlo na sluníčku. Nicméně to jde i za studena. Butyl, který se jako originál používá nejčastěji na lepení je něco jako černý silikon, který by měl být pořád měkký. Takže jsem světlo nikdy nenahříval v nějaké peci ani horkovzduškou. Vím z práce, že když butyl zahřejete víc, tak se začne tahat jako žvejkačka, čili pak máte zasraný celý světlo od butylu.
No a potom už tím svým širokým šroubovákem zvětšuji mezeru mezi sklem a domečkem. Zprvu to jde vždycky těžko, ale po chvilce butyl povolí. Až se vám vytvoří mezera mezi sklem a domečkem (oddělí se od sebe), tak je potřeba butyl přeřezávat. Butyl se natahuje a vytváří jakoby most mezi domečkem a sklem. Používám na to klasický skalpel. Butyl má docela slušnou pamět, takže jakmile ho přeříznete, tak se vrátí skoro do původního tvaru - většinou do drážky v domečku. No a takhle postupně odděluju přední sklo světla od domečku, dokud není úplně sundané.
Potom už se světlem musí dělat každy co chce a montáž je o tom jednodušší, protože jsem nikdy žádné lepidlo nepřidával. Prdnu sklo zpátky do drážky a je potřeba ho tam řádně zatlačit, aby se butyl opět dokonale slepil. To stlačování mi trvá třeba 10 minut. Opět chvíli trvá, než butyl povolí a sklo perfektně zasedne do drážky.
Tohle jsem převzal z astra g fóra před takovou operací je potřeba nasbírat co nejvíc informací
Punto II 1.2 8V
Opel Astra G
Opel Astra G
Re: Přední světla Punto II
Hm,tak to je věc
Punto 2, 1,2, 8V, 2000.barva červená, 114000km další přírůstek Punto2, 1.2 2000,8v, 91500km barva červená po důchodci.
Re: Přední světla Punto II
to pepe1: Tak ti děkuji za perfektní návod. Teď jde jen se do toho pustit. Nejpracnější je dostat ty světla ven, (demontovat na půl nárazník,a podběch),a doufat že čočky nejsou vysvícený.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Re: Přední světla Punto II
Mam stejne zkusenosti. Potkavaci svetla sviti jako lucernicky. Hruza za polotmy jezdit.
K tomu se mi jeste rosi leve predni sklo a leva potkavaci cocka je silene spinava - mozna vysvicena a nakonec jsou predni pruhledne-plastove kryty svetel omlacene od kaminku.
Koupil jsem jine plasty + predni pruhledne kryty, ale potkavaci cocky nemam.
Dekuji za navod, vypada to na dost slozitou dlouhou opravu. To odlepeni krytu take nebude zadna sranda . Nepocitam sundani narazniku
Edit: Panove, co nejdrive se do toho chci vrhnout sam. Na kolika sroubech drzi naraznik a co mam vsechno oddelat? A ohledne rozdelani svetla, rozriznout a pote zasilikonovat? Diky
Posilam fotky, to plexi ma fakt dost a zarovka sviti pres mlhovou cocku a navic se svetlo lame pres predni "cire" plexi.
K tomu se mi jeste rosi leve predni sklo a leva potkavaci cocka je silene spinava - mozna vysvicena a nakonec jsou predni pruhledne-plastove kryty svetel omlacene od kaminku.
Koupil jsem jine plasty + predni pruhledne kryty, ale potkavaci cocky nemam.
Dekuji za navod, vypada to na dost slozitou dlouhou opravu. To odlepeni krytu take nebude zadna sranda . Nepocitam sundani narazniku
Edit: Panove, co nejdrive se do toho chci vrhnout sam. Na kolika sroubech drzi naraznik a co mam vsechno oddelat? A ohledne rozdelani svetla, rozriznout a pote zasilikonovat? Diky
Posilam fotky, to plexi ma fakt dost a zarovka sviti pres mlhovou cocku a navic se svetlo lame pres predni "cire" plexi.
- Přílohy
-
- 3-1.JPG (14.2 KiB) Zobrazeno 6808 x
-
- 1-5.JPG (22.43 KiB) Zobrazeno 6808 x
-
- 1-4.JPG (26.96 KiB) Zobrazeno 6808 x
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: Přední světla Punto II
Až budete někdo ty světla rozebírat... Nemůžete udělat foto jak je tam uchycená patice na žárovku? Tedy to světlo zevnitř po sundání těch plastových víček?