Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V
Ahojte, chtěl bych se zeptat, na jaké hodnotě se Vám drží ručička teploty vody v motoru teď, když je kolem 0 stupňů? Mám punto mk2 1.2 16V 2001 a přes léto drží pořád krásně přesně střed, ale teď když je zima tak při normální klidné jizdě - obce 55 na čtverku a mimo obce 90 na pětku se drží teplota pořád níž (pokud je střed 80 stupňů, tak teď jezdí tak mezi 65 a 70). Třeba po městě se při zátěži občas zvedne na 80 stupňů, ale pak při klidné zase klesne. Když ho po jízdě nechám stát na volnoběh, tak z těch 65 stoupne na 80. Při dojíždění do obce zase klesne až na 60.
Proto by mě zajímalo, jestli je to v zimě normální, nebo je např. špatný termostat a i při venkovních mínusových teplotách by si měl tak malý motor držet 80?
Díky
Proto by mě zajímalo, jestli je to v zimě normální, nebo je např. špatný termostat a i při venkovních mínusových teplotách by si měl tak malý motor držet 80?
Díky
- Reklama
Re: Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V
Podla mna je spatny termostat - je otvoreny a prepusta vodu do velkeho okruhu.
Ja som nedavno menil termostat na 1.2 16V. Prepustal vo velkom
Odvtedy mi motor vzdy drzi teplotu presne v polovici, ci idem po okreske alebo po meste (a to sa snazim sa jazdit pomerne usporne).
Rucicka teploty sa zacne dvihat po cca. 2-3 km jazdy, ked je vonku 0-5°C.
So starym termostatom som sa dostal ledva na 1/4 rozsahu teploty po 15 km jazdy v zime.
Ja som nedavno menil termostat na 1.2 16V. Prepustal vo velkom
Odvtedy mi motor vzdy drzi teplotu presne v polovici, ci idem po okreske alebo po meste (a to sa snazim sa jazdit pomerne usporne).
Rucicka teploty sa zacne dvihat po cca. 2-3 km jazdy, ked je vonku 0-5°C.
So starym termostatom som sa dostal ledva na 1/4 rozsahu teploty po 15 km jazdy v zime.
- Přílohy
-
- Rucicka teploty po zohriati motora
- punto-ii-pristrojovka.jpg (63.89 KiB) Zobrazeno 4717 x
Punto II 1.2 16v - môj staničný špeciál
Re: Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V
je to termostat, tiez som si tym presiel - cim rychlejsia jazda, tym chladnejsi motor
horsie je, ze ani po vymene to ktovieako nekuri, pri stati na mieste ani nehovorim
horsie je, ze ani po vymene to ktovieako nekuri, pri stati na mieste ani nehovorim
Punto MK2 1.2 16V HLX, r.v. 2000
Re: Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V
nezapomnel jsi to odvzdusnit??????kkristian píše:je to termostat, tiez som si tym presiel - cim rychlejsia jazda, tym chladnejsi motor
horsie je, ze ani po vymene to ktovieako nekuri, pri stati na mieste ani nehovorim
Fiat PuntoII 1,2 16V Sporting 59kw,automat,rv 2000 naštěsti je to auto od mojej roby,já používám Land Rover
Re: Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V
nie, odvzdusnene je to na 100%, za jazdy to ako tak kuri, na mieste nie...a v lete to kuri uplne najviac
Punto MK2 1.2 16V HLX, r.v. 2000
Re: Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V
Stará bolest punt, vyměň termostat a budeš mít pokoj. Zůstává ti otevřený, nebo aspoň já jsem měl ten problém
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Re: Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V
Při ceně termostatu (do 400 Kč, aspoň u 1108 ccm) nad tím nemá smysl dlouho hloubat a rovnou to vyměnit, neb se investice při dnešních hrůzných cenách benzinu velmi rychle vrátí. Nejenže to s opotřebovaným termostatem blbě topí, ale taky se výrazně zvyšuje spotřeba.
Výměna samotná je na 5 minut, jen je opruz vypouštět chladicí kapalinu, neb cáká všude kolem - doporučuju zajistit předem větší plastový lavor
Mimochodem, termostat je tak zkonstruovaný schválně, aby při opotřebování nedošlo k uvaření motoru.
Výměna samotná je na 5 minut, jen je opruz vypouštět chladicí kapalinu, neb cáká všude kolem - doporučuju zajistit předem větší plastový lavor
Mimochodem, termostat je tak zkonstruovaný schválně, aby při opotřebování nedošlo k uvaření motoru.
Re: Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V
Zdar lidi, mám ten samý problém, teploměr ukazuje přes zimu jen na tu čtvrtinu ( spotřeba 16 km/l) a topí jen málo. U kolegovy fabie po ujetí cca 1 km úplně horký vzduch, který mi nefouká ani po ujetí 15 km. Zkoušl jsem hadici vedoucí do chladiče, ale nezdá se mi, že by termostat propouštěl anebo je to tak nepatrné, že i to málo stačí?
R.
R.
Re: Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V
...mám punto 1,2 8V 44 kW 2001
Re: Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V
Záleží na tom, co má v té fobii za motor. Jestli např. 1,9, tak to samozřejmě topí dřív. Mně druhé auto s motorem 1800 ccm taky začne topit dřív a líp než Punto s 1108 ccm, to je normální.
Prostě a jednoduše - pokud to málo topí a nepomůže doplnění kapaliny a odvzdušnění, je chyba v 99 % v termostatu.
Prostě a jednoduše - pokud to málo topí a nepomůže doplnění kapaliny a odvzdušnění, je chyba v 99 % v termostatu.
Re: Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V
Motor ve fabii 1,2 HTP. Včera při venkovní teplotě 2°C a ujetí 27 km teploměr přesně na 1/4. Zkusím vyměnit ten termostat. Díky.
R.
R.
Re: Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V
Vadný thermostat se pozná podle teploty hadice z thermostatu na chladič. Je-li po ujetí asi 2km hadice teplá tak ten thermostat netěsní. Každý auto topí jinak(podle konstrukce) a tak to nejde srovnávat.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Re: Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V
Tak dnes jsem si všiml, že mi odešel termostat po necelých 4 letech. Objednaný nový a v sobotu se mění. Jak se daří tak se daří.
Škoda fabia 1.4 50kW r.v. 2000 - Pracovní
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Fiat punto II 1.2 16v 59kW Sporting r.v. 2000 - Pracovní
Hyundai sonáta 2.0 16v 102kW r.v. 1996 -Rodinné
Re: Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V
mne odisiel teraz po cca pol roku uz nechcem vidiet za 10eur termostat nikdy, takze dnes som si objednal nejaky zevraj lepsi taliansky za cca 25eur zajtra vymenim a som zvedavy co to povie
"NOW" Citroen Xsara Picasso 1.8 16V :)
"EX" Fiat Punto Mk2a 1.2 16V :(
"EX" Fiat Punto Cabrio 1.2 16V :(
"EX" Fiat Punto Mk2a 1.2 16V :(
"EX" Fiat Punto Cabrio 1.2 16V :(
Re: Teplota motoru v zimě - MK2 1.2 16V
Akej znacky bol ten polrocny termostat?
Ja som daval za 11 eur od Febi Bilstein.
Ja som daval za 11 eur od Febi Bilstein.
Punto II 1.2 16v - môj staničný špeciál