Problém s dodávkou paliva do motoru

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

romanhlinka
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 30 pro 2013, 18:29

Problém s dodávkou paliva do motoru

Příspěvek od romanhlinka »

Ahoj všem,

nevím zda tento problém je již někde v diskuzi popsaný, dovolím si načít nové téma.

Mám Fiat Punto 1.1 55sx

V čem spočívá problém:
Nevím, za to s tím souvisí ale předevčírem jsem dojížděl už se svíticí kontrolkou paliva, ale bez problémů jsem zaparkoval.. Dnes jsem chtěl nastartova a nic! Ani to neblaflo! V karburátoru bylo sucho i při startování, tak jsem dolil palivo (10 l) a zkoušel startovat znova, ale bez výsledku.. DO karburátoru nejde palivo! Stříknul jsem do karburátoru trochu paliva, a ihned to chytlo, ale pak zas chcíplo.. Takže zapalování ok.. Dál jsme zjistil, že při zapnutí klíče mi vůbec nehučí pal. čerpadlo ( mělo by vrčet 3s ) ale nic.. Když jsme ho vyndal a připojil přímo na baterii, motůrek fungoval..

Relátko jsem proměřoval a bylo ok, všechny pojistky ok, při měření kontaktů, které vedou do pal. čerpadla měřák ukazoval 6.52 V ( při zapnutí klíčku, po 3s měřák ukazoval 0 voltů..

Je tu někdo, kdy by poradil?? Děkuji
Reklama
 

romanhlinka
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 30 pro 2013, 18:29

Re: Problém s dodávkou paliva do motoru

Příspěvek od romanhlinka »

ještě.. Spínač u sedačky na odpojení při nehodě jsem zkoušel přemostit a také nic..
Pepik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 252
Registrován: 25 říj 2008, 17:48
Bydliště: Úpice
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s dodávkou paliva do motoru

Příspěvek od Pepik »

To je jednobodový vstřik?Že by vstřikovač?je tam nějaký ventilek kde by se dalo zjistit jestli je palivo natlakované?
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
romanhlinka
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 30 pro 2013, 18:29

Re: Problém s dodávkou paliva do motoru

Příspěvek od romanhlinka »

Ano, jednobodový vstřik.. Ale s ventilkem se mi to moc nezdá, z pal. čerpadla vede hadička rovnou do karburátoru..

Správně by se mělo čerpadlo při zaplém zapalování na 3 vteřiny rozjet, a při nastartování by mělo fungovat pořád..

Já osobně, jako pokročilý lajk :-) hledal chybu v elektrice ( relé, bezpečnostní spánač, čerpadlo, ) Ale vše ok.. Jediné přes co jejde jít dál je řídicí jednotka + imobolizér..

Takže zatím si nevím rady.. :-(
Pepik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 252
Registrován: 25 říj 2008, 17:48
Bydliště: Úpice
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s dodávkou paliva do motoru

Příspěvek od Pepik »

Čerpadlo natlakuje na 3,5 Barů a pokud je natlakováno pak přestane běžet.Rozběhne se opět až poklesne tlak vlivem odběru paliva.Změř ohmetrem jestli je v pořádku vstřikovač.Pokud ano, pak bych změřil při startování jestli přicházejí vstřikovací impulzy.Na to stačí jednoduchá zkoušečka s LED diodou a předřadným odporem (musí blikat).
Punto II-SX,8V,3 dv.r.v.2000
punťas hgt
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 341
Registrován: 11 bře 2008, 18:04
Bydliště: koule evropy
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s dodávkou paliva do motoru

Příspěvek od punťas hgt »

pokud jsem dobře pochopil,tak při zapnutém klíčku máš na čerpadle cca 6V-To je dost bída na 12V čerpadlo!!!!!!! Závad můžeš mít několik-Změř napětí na svorkovnici při zapnutí klíčku, když máš odpojený konektor od čerpadla. Pokud tam máš 12V OK, pokud stále těch cca6V špatný-v tom případě můžou být opálený-vyhřátý kontakty v relé, nebo přímo do relé na svorku 30 jde slabé napětí. Pokud máš na svorkovnici 12V můžeš mít přidřené čerpadlo-málo paliva,nechladilo se a hodilo kožu. Pokud jsi 6V měřil při zapojené svorkovnici značí to, že to čerpadlo má velý odběr. Pokud jsi závadu již neodstranil,tak hoď jsem poznatky toho,co jsi naměřil..
romanhlinka
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 30 pro 2013, 18:29

Re: Problém s dodávkou paliva do motoru

Příspěvek od romanhlinka »

Ahoj všem, moc moc díky za odpovědi :-)

Včera večer jsem stáhnul schéma zapojení a celý večer jsem nad tím dumal, zjistil jsem že je blbost, aby byli chyba v ECU, nebo IMO.. Tam jsme myslel, že byla chyba..

Co poradil kolega, s regulátorem, jsem také vyloučil, protože Faátek má regulátor mechanický, a nadbytečné palivo vrací do nádrže..

Ale.. :-)

Začal jsme proměřovat obvod toho čerpadla, nejprve před relátkem 12V (ok), při přemostění relátky 12V (ok), ale na přípojce k čerpadlu 6.50.. V, a při zatížení 0 V :-)..

Tak si říkám to musí být někde mezi :-)

Z čerpadla vede svazek do pojistkové skřívě o řidiče :-) a tak byl zakopanej pes... Vytáhl jsem tu přípojku a vrazil zpátky a čerpadlo se rozběhlo :-))

Pitomej špatnej kontakt to byl :-)

Každopádně moc díky za pomoc !
Hansisch90
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 11 bře 2014, 19:29

Re: Problém s dodávkou paliva do motoru

Příspěvek od Hansisch90 »

Zdravím,
mám podobný problém, sourozenec měl půjčeného mojeho puntíka (byl jsem na služebce), a stále jezdila na rezervu (prostě na doraz).
A najednou nejde nastartovat, benzín tam je :) (dával jsem ho tam totiž už já:).
Myslel jsem si, že bude ucpán palivový filtr, ale zkusil jsem ho odpojit a je průchodný.
Kontroloval jsem svíčky a jedna byla uškvařená, vyměnil jsem jí, a punta stále nestartuje :(. Nevím si rady, nejsem totiž zkušený s proměřováním atd.,
jen mne napadlo jestli jde k motoru benzín, ale závada na dodávce by musela být někde od filtru (filtr je čistý) k motoru.
U motoru mne napadlo už jenom vyčistit vstřiky (jestli je to tedy vůbec možné).
Jinak jestli tu je někdo kdo by mi poradil kdyžtak jak co a jak mám proměřit, budu jen rád.

Děkuji předem za všechny nápady i "řešení".

PS: Fiat Punto 176 (1997) 1.6 MPI
Fiat Punto "Puntík" 176 (1997) 1.6 MPI (90k)
Milangb
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 08 bře 2013, 10:37

Re: Problém s dodávkou paliva do motoru

Příspěvek od Milangb »

Vecpu se ti s podobným problémem, na výfukových svodech na mé 1,6MPi jsem něl urvaný šteft, tak jsem se pustil do výměny, bohužel jsem k tomu musel rozhodit sání a tak jsem vytáhl i vstřiky, po opětovném složení ale přes vstřikovače nejde žádný benzín, před nimi tlak benzínu je, měl jsem dokonce zapojenou jen lištu se vstřikovači a nic
Fiat punto 1,6 90Hp
Fiat punto 1,2 43kW
punťas hgt
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 341
Registrován: 11 bře 2008, 18:04
Bydliště: koule evropy
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s dodávkou paliva do motoru

Příspěvek od punťas hgt »

Milangb píše:Vecpu se ti s podobným problémem, na výfukových svodech na mé 1,6MPi jsem něl urvaný šteft, tak jsem se pustil do výměny, bohužel jsem k tomu musel rozhodit sání a tak jsem vytáhl i vstřiky, po opětovném složení ale přes vstřikovače nejde žádný benzín, před nimi tlak benzínu je, měl jsem dokonce zapojenou jen lištu se vstřikovači a nic
Pokud tomu dobře rozumím,tak čerpadlo normálně natlačí palivo,ale nejde nastartovat, protože jednotka neotvírá vstřiky....????
Milangb
Začátečník
Příspěvky: 37
Registrován: 08 bře 2013, 10:37

Re: Problém s dodávkou paliva do motoru

Příspěvek od Milangb »

Rozumíš tomu dobře, ale druhá věc je že jde i elektrika, měřeno multimetrem na všech konektorech vstřikovačů... prostě to vypadá, jako by se během těch dvou dnů stihli zalepit nebo tak něco. Auto jezdí po přestavbě na čistý E85 a už minimálně půl roku.
Fiat punto 1,6 90Hp
Fiat punto 1,2 43kW
Uživatelský avatar
radekrat
Znalec
Příspěvky: 770
Registrován: 17 úno 2008, 20:31
Bydliště: Brno

Re: Problém s dodávkou paliva do motoru

Příspěvek od radekrat »

Cau lidi, mam trosku jinej problem se kterym si nevim rady. V aute je hodne citit benzin a vzadu po nadrzi me odnekud kape. Nadrz ale vypada v pohode, neni prorezla .. vlezl sem k benzinovymu cerpadlu, ale tam nevidim ze by nekde byl nakej prusak. Nevim kde hledat dal :-(
Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Problém s dodávkou paliva do motoru

Příspěvek od rossi »

Rozumíš tomu dobře, ale druhá věc je že jde i elektrika, měřeno multimetrem na všech konektorech vstřikovačů.
Že je na vstřikovačích napětí ještě neznamená že je ŘJ otevírá.Musí z ní jít impulzy
s periodou asi 2ms při volnoběhu.Pak se teprve vstřiky otevírají.Nejlepší měřit osciloskopem.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
punťas hgt
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 341
Registrován: 11 bře 2008, 18:04
Bydliště: koule evropy
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s dodávkou paliva do motoru

Příspěvek od punťas hgt »

Milangb píše:Rozumíš tomu dobře, ale druhá věc je že jde i elektrika, měřeno multimetrem na všech konektorech vstřikovačů... prostě to vypadá, jako by se během těch dvou dnů stihli zalepit nebo tak něco. Auto jezdí po přestavbě na čistý E85 a už minimálně půl roku.
No s E85 moc zkušeností nemám a nějak se mě nechce věřit, že by se z ničeho nic zadřely vstřiky.....Jak píše kolega důle, měří se to spíš osciloskopem, ale jakým způsobem jsi měřil to napětí na těch svorkách?? Měřil si napětí mezi pinama, nebo stylem jeden hrot měřáku na pinu a druhý hrot na kostře. Ono je docela možný, že tam půjde napětí, ale jednotka bude spínat kostru. v praxi se vstřikovač spíná na ms, kdyby ti tam šlo napětí pořád a měl by být vstřik otevřený delší dobu, asi by to neustál a spálil se...
punťas hgt
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 341
Registrován: 11 bře 2008, 18:04
Bydliště: koule evropy
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s dodávkou paliva do motoru

Příspěvek od punťas hgt »

radekrat píše:Cau lidi, mam trosku jinej problem se kterym si nevim rady. V aute je hodne citit benzin a vzadu po nadrzi me odnekud kape. Nadrz ale vypada v pohode, neni prorezla .. vlezl sem k benzinovymu cerpadlu, ale tam nevidim ze by nekde byl nakej prusak. Nevim kde hledat dal :-(
nemají náhodou všechny punta plastovou nádrž??? je hodně možností-prasklá spojovací hadice mezi hrdlem a nádrží, pak můžeš mít prasklou palivovou hadičku. Myslím, že jsou plastový, párkrát jsem to řešil a nejsem si jistý, jestli ty hadičky nemají někde pryžovy přechody, pak taky můžeš mít prasklý takový propoj ze shora nádrže-to by musela jít ale nádrž dolů....
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“