Je normalne pri -25 ze diesel sa bez zataze nedokaze zahriat
Moderátor: peta.smolik
Re: Je normalne pri -25 ze diesel sa bez zataze nedokaze zah
idefix: nechceš se někde potkat na pokec,sem z časlavy a do kolína kousek,mužem pokecat atd. Kdyby jste byl někdo poblíš mmohli by jste se taky zučasnit,vyměníme nazory,okouknem auta a tak
stilo 1,9jtd 2003 85/110kw
- Reklama
- PRiPaDoVaK
- Fiaťák
- Příspěvky: 119
- Registrován: 15 úno 2013, 08:17
- Bydliště: Kladno
Re: Je normalne pri -25 ze diesel sa bez zataze nedokaze zah
Jak píše 99% lidí, u nafty normální... v bandě máme všichni diesel (JTD, TDI, TDCi), máti má SDi fábii, a dělá to naprosto všem... Ba dokonce SDičko se ohřívá o cca. 3-4km delší trasu než stilo (termostat je 3 měsíce starej)... Pokud se za jízdy auto ohřeje na 90°C neřešit...
Zrovna dneska (-3°C) jsem auto ohříval na provozní teplotu VODY cca. 9km, olej se mi na 80°C ohřál až po nějakých 12km... topení už teple foukalo po nějakém 1,5km, ručka se odlepila po necelých 3km... Ale fakt je ten že stojím přes noc v garáži kde se to od auta ohřeje na nějakých 6-7°C
K tomu EGRu jak psal chilly... ano je to taky tím, jelikož spaliny mají ještě svojí teplotu a tím jak se vrací zpět do motoru ho přihřívají (základní zákony termomechaniky o výměně tepla), takže pokud ho odpojíš odstraníš jeden zdroj tepla, a problém je v tom že výrobce už počítá při navrhování chladící soustavy právě i s teplem dodaným zpětně ze spalin, ale v porovnání zaslepenýXnezaslepený je to relativně tak zanedbatelné množství tepla že škody které působí nezaslepený EGR zdaleka převyšují hodnotu toho že se auto ohřívá o 1-2 km delší trasu ...
Zrovna dneska (-3°C) jsem auto ohříval na provozní teplotu VODY cca. 9km, olej se mi na 80°C ohřál až po nějakých 12km... topení už teple foukalo po nějakém 1,5km, ručka se odlepila po necelých 3km... Ale fakt je ten že stojím přes noc v garáži kde se to od auta ohřeje na nějakých 6-7°C
K tomu EGRu jak psal chilly... ano je to taky tím, jelikož spaliny mají ještě svojí teplotu a tím jak se vrací zpět do motoru ho přihřívají (základní zákony termomechaniky o výměně tepla), takže pokud ho odpojíš odstraníš jeden zdroj tepla, a problém je v tom že výrobce už počítá při navrhování chladící soustavy právě i s teplem dodaným zpětně ze spalin, ale v porovnání zaslepenýXnezaslepený je to relativně tak zanedbatelné množství tepla že škody které působí nezaslepený EGR zdaleka převyšují hodnotu toho že se auto ohřívá o 1-2 km delší trasu ...
Stilo MW 1.9 JTD 115... 18", H&R -40mm... EGR-off, výfuk-off, váha-off, Garrett GT1749VA, Chip by BitPower => non-stop italian orgasm Aneb nejuhulenější stilo v širém okolí
- elvis.jarous
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 417
- Registrován: 11 úno 2012, 12:28
- Bydliště: Nymburk
Re: Je normalne pri -25 ze diesel sa bez zataze nedokaze zah
já jsem roztápěl dneska zase klimou. Za chvíli fouká vlahý vánek a za větší chvíli teplý vánek, po 10 minutách běhu vč. jízdy kompresor chcípnu. Nejdříve jsem při zapnuté klimě oškrabal okna a pak vyrazil. Po kilometru jsem klimu vypnul asi.Už mi to trochu hřálo na okna.
bylo -3,5°C.
Pro kompresor je to dobře, protože se v zimě protočí a promázne.
bylo -3,5°C.
Pro kompresor je to dobře, protože se v zimě protočí a promázne.
Fiat Stilo multiwagon 1.9 JTD 16V 103KW 6q
Ø 5,6 l
min.Ø 3,6Litrů
Škoda 100L rv.1976
ex-Škoda Octavia 1,6 SR 74KW Liftback rv.99
ex-opel corsa 1.3 i 3door rv.87
ex-Škoda 105 l rv.87
ex-škoda 120S rally-pokus o repliku
ex-2x škoda 100L modrá
FiatEcuscan+kabel
Ø 5,6 l
min.Ø 3,6Litrů
Škoda 100L rv.1976
ex-Škoda Octavia 1,6 SR 74KW Liftback rv.99
ex-opel corsa 1.3 i 3door rv.87
ex-Škoda 105 l rv.87
ex-škoda 120S rally-pokus o repliku
ex-2x škoda 100L modrá
FiatEcuscan+kabel
Re: Je normalne pri -25 ze diesel sa bez zataze nedokaze zah
chilly : můžem dát někdy sráz není problém,ale do konce roku to asi neklapne,mám docela frmol,kdyby byla změna písnu můžem klidně někde na půl cesty třeba http://www.tank-ono.cz/cz/index.php?pag ... rd&pump=23" onclick="window.open(this.href);return false; v Čáslavi jsem byl v červnu pro 16" kola na Stilo a ani mě nenapadlo Ti písnout.
PRiPaDoVaK : právě že jsem to na 90 vůbec neohřál (cesta do Harrachova a zpět) spíš jen 80-85 asi tak jak na fotu proto myslím na ten termostat myslíš,že je v háji? V létě to je ručička normálně kolmo na 90
PRiPaDoVaK : právě že jsem to na 90 vůbec neohřál (cesta do Harrachova a zpět) spíš jen 80-85 asi tak jak na fotu proto myslím na ten termostat myslíš,že je v háji? V létě to je ručička normálně kolmo na 90
- Přílohy
-
- teploměr.jpg (29.32 KiB) Zobrazeno 3071 x
Fiat Stilo MW 1,9 JTD 85Kw
- PRiPaDoVaK
- Fiaťák
- Příspěvky: 119
- Registrován: 15 úno 2013, 08:17
- Bydliště: Kladno
Re: Je normalne pri -25 ze diesel sa bez zataze nedokaze zah
no, s velkou pravděpodobností se ani nepokouší zavřít, tudíž výměna... na Cardo vychází asi 1300,-, nižší cenu mi nabídly akorát za vyndanej z bouračky... je pravda že na tý tvojí štrece to je až moc divný že se neohřeje na 90, ale já když občas jedu po praze kvůli škole tak při vyjetí z dejvic se mi to ohřeje klidně až někde u černého mostu, a to tam nemusí člověk furt popojíždět v koloně...
Tak mě teď napadá, dneska se odehrála na můj popud poměrně vášnivá debata na přednášce termomechaniky (zrovna děláme výměny tepla mezi ruznými materiály, sloučeninami a skupenstvími)... Jak často měníte chladicí kapalinu?? Respektive je tu vůbec někdo kdo jí mění??
Tak mě teď napadá, dneska se odehrála na můj popud poměrně vášnivá debata na přednášce termomechaniky (zrovna děláme výměny tepla mezi ruznými materiály, sloučeninami a skupenstvími)... Jak často měníte chladicí kapalinu?? Respektive je tu vůbec někdo kdo jí mění??
Stilo MW 1.9 JTD 115... 18", H&R -40mm... EGR-off, výfuk-off, váha-off, Garrett GT1749VA, Chip by BitPower => non-stop italian orgasm Aneb nejuhulenější stilo v širém okolí
- peter963
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 419
- Registrován: 09 kvě 2013, 15:24
- Bydliště: KOSICE STARE MESTO
Re: Je normalne pri -25 ze diesel sa bez zataze nedokaze zah
Tak som pocul od starych mechanykou ze nemrznuca kazde 4roky,ale to vtedy bol len fridex.Ja som teraz menil,dal som tam origo nemrznucu PARAFLU.
PETER Sn.-FIAT PUNTO-1.7 TD SX 5dvr.Ex
PETER Jun.-FIAT PUNTO-1.2 60 SX 3dvr.Ex
Prirastok FIAT FREEMONT 2l JTD
PETER Jun.-FIAT PUNTO-1.2 60 SX 3dvr.Ex
Prirastok FIAT FREEMONT 2l JTD
Re: Je normalne pri -25 ze diesel sa bez zataze nedokaze zah
Jasne ze menim Ziadna napln nieje dozivotna
EX-Fiat stilo 1,9 jtd 85kw.Momentalne Fiat bravo 1,9 mjtd 88kw
Re: Je normalne pri -25 ze diesel sa bez zataze nedokaze zah
kouil jsem auto před 4 roky a nic jsem neměnil,myslím,že ani majitel predemnou,možna tak ve 116tis co byli dělany rozvody,ted ma 200
stilo 1,9jtd 2003 85/110kw
Re: Je normalne pri -25 ze diesel sa bez zataze nedokaze zah
Kapalina měněna 2010 loni jsem dolil 1l Paraflu (náplň byla,už jen do -15) , měnit bych měl příští rok.
PRiPaDoVaK: jak jsem si myslel stále pootevřen termostat, výměna bude až příští rok. Doufám,že nebude platit jak na Nový rok,tak po celý rok
PRiPaDoVaK: jak jsem si myslel stále pootevřen termostat, výměna bude až příští rok. Doufám,že nebude platit jak na Nový rok,tak po celý rok
Fiat Stilo MW 1,9 JTD 85Kw
- PRiPaDoVaK
- Fiaťák
- Příspěvky: 119
- Registrován: 15 úno 2013, 08:17
- Bydliště: Kladno
Re: Je normalne pri -25 ze diesel sa bez zataze nedokaze zah
Tak to se mi oddychlo, už jsem začínal ztrácet iluze když 60% budoucích "inženýrů" má za to že chladící kapalina je doživotní náplň a dobrá půlka z nich se ptala: "to je to v chladiči?"
Stilo MW 1.9 JTD 115... 18", H&R -40mm... EGR-off, výfuk-off, váha-off, Garrett GT1749VA, Chip by BitPower => non-stop italian orgasm Aneb nejuhulenější stilo v širém okolí
Re: Je normalne pri -25 ze diesel sa bez zataze nedokaze zah
Ahojte,
chcel by som sa spýtať ako je to pri benzínových Stilách.
Viem že je to tu o Dieseloch ale benziňáci sú asi málo obľubený
Mám 1.6 MW a mojím problémom je, že sa teplota na "teplomery" ani po odjazdení väčšieho množstva km nedostane vyššie (ale ani nižšie) ako na stred medzi C a stredovou hodnotou teploty.
Môj osobný názor je že Termostat odišiel do večných lovíšť a tým sa motor prechladzuje. Spotreba stúpla o cca 1 l (teda aspoň je to môj dojem lebo bohužiaľ momentálne jazdím viac po meste a nedá sa presne odhadnúť aká by mala byť za normálnych okolností).
Otázka je aké hrozia komplikácie ak by som s tým určitú dobu jazdil ? (máme 18.12. a najbližší termín výmeny by bol až po sviatkoch)
Potrebujem absolvovať cestu do Čiech (cca 300 km) tak či to prežije (aspoň odhadom) a mám to risknúť.
Za Vaše rady som už teraz vďačný
chcel by som sa spýtať ako je to pri benzínových Stilách.
Viem že je to tu o Dieseloch ale benziňáci sú asi málo obľubený
Mám 1.6 MW a mojím problémom je, že sa teplota na "teplomery" ani po odjazdení väčšieho množstva km nedostane vyššie (ale ani nižšie) ako na stred medzi C a stredovou hodnotou teploty.
Môj osobný názor je že Termostat odišiel do večných lovíšť a tým sa motor prechladzuje. Spotreba stúpla o cca 1 l (teda aspoň je to môj dojem lebo bohužiaľ momentálne jazdím viac po meste a nedá sa presne odhadnúť aká by mala byť za normálnych okolností).
Otázka je aké hrozia komplikácie ak by som s tým určitú dobu jazdil ? (máme 18.12. a najbližší termín výmeny by bol až po sviatkoch)
Potrebujem absolvovať cestu do Čiech (cca 300 km) tak či to prežije (aspoň odhadom) a mám to risknúť.
Za Vaše rady som už teraz vďačný
Re: Je normalne pri -25 ze diesel sa bez zataze nedokaze zah
Re: Zwolik jestli je teplota jako na obrázku výše tak se nic neděje popravdě jezdím tak už od léta auto se pomaleji zahřívá cca po 10-12km a tím pádem o něco větší spotřeba - termostat je stále pootevřen.Komplikace nehrozí horší by bylo kdyby se termostat zasekl a byl zavřen.
Fiat Stilo MW 1,9 JTD 85Kw