Demontáž a výměna předního skla
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto, zokot
Demontáž a výměna předního skla
Dá se lepidlo vyřezat zevnitř ulamovacím nožem, pilkou na železo nebo něčím podobným? Karbidové lanko sice někde mám, ale nemůžu ho najít. Sklo už není nalepené z výroby, měnilo se podle serv. knížky asi dva roky po výrobě auta.
Prosím vynechat komentáře typu že se do toho nemám pouštět atd., jestli si to neudělám sám, můžu Punto rovnou odvézt do šrotu, protože cena opravy v servisu je v silném nepoměru k ceně auta.
Prosím vynechat komentáře typu že se do toho nemám pouštět atd., jestli si to neudělám sám, můžu Punto rovnou odvézt do šrotu, protože cena opravy v servisu je v silném nepoměru k ceně auta.
- Reklama
Re: Demontáž a výměna předního skla
Taky by mě to zajímalo,chtěl bych čelní vyměnit pač se mi v dolním rohu dělá mléčná skvrna a rozlézá se víc a víc,a za druhé za ty léta je už dost "opískované" a proti slunku je to děs.
Jinak už jsem přemýšlel,že bych si nechal k povinnému ručení připojstit i čelní sklo,a během roku si do něj "nechtěně" ťuknout,nechat vyměnit přes pojišťovnu a poté pojistku zrušit,nemá s tím někdo zkušenost?
Jinak už jsem přemýšlel,že bych si nechal k povinnému ručení připojstit i čelní sklo,a během roku si do něj "nechtěně" ťuknout,nechat vyměnit přes pojišťovnu a poté pojistku zrušit,nemá s tím někdo zkušenost?
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Demontáž a výměna předního skla
No určitě bych to tady nerozebíral takhle veřejně..
Fiat Punto 60sx '96
Re: Demontáž a výměna předního skla
rozebírají se horší věci,tohle je proti tomu nic
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
- peter963
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 419
- Registrován: 09 kvě 2013, 15:24
- Bydliště: KOSICE STARE MESTO
Re: Demontáž a výměna předního skla
Ja mam celne sklo pripojestene a nemam stym problem.Dostal som kamen do okna a bez problema vymenene aj zo zarukou.Kamos menil doma a nejak nechtiac to nove prasklo a trebalo potom zhanat nove.
PETER Sn.-FIAT PUNTO-1.7 TD SX 5dvr.Ex
PETER Jun.-FIAT PUNTO-1.2 60 SX 3dvr.Ex
Prirastok FIAT FREEMONT 2l JTD
PETER Jun.-FIAT PUNTO-1.2 60 SX 3dvr.Ex
Prirastok FIAT FREEMONT 2l JTD
Re: Demontáž a výměna předního skla
S pojišťovnou laborovat nebudu, musím opravu vyřešit do měsíce, jinak neprojdu STK. Sehnal jsm sklo použité orig. za pětikilo, takže i kdyby prasklo, mrzet mě to nebude. Největší potíž vidím v tom, jak staré prasklé dostat ven, klidně i hrubou silou (kladivem apod.), kdyby to šlo.
- peter963
- Zkušenej Fiaťák
- Příspěvky: 419
- Registrován: 09 kvě 2013, 15:24
- Bydliště: KOSICE STARE MESTO
Re: Demontáž a výměna předního skla
Najlepsie bi ho bolo vyrezat s lankom.
PETER Sn.-FIAT PUNTO-1.7 TD SX 5dvr.Ex
PETER Jun.-FIAT PUNTO-1.2 60 SX 3dvr.Ex
Prirastok FIAT FREEMONT 2l JTD
PETER Jun.-FIAT PUNTO-1.2 60 SX 3dvr.Ex
Prirastok FIAT FREEMONT 2l JTD
Re: Demontáž a výměna předního skla
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Re: Demontáž a výměna předního skla
Takže pokud by se do toho někdo chtěl pustit:
Návod i s obrázky je v servisním manuálu k Puntu, takže to nebudu přepisovat, jen pár postřehů. Jeden člověk tuhle operaci nezvládne, jsou bezpodmínečně potřeba dva. Největší problém je při demontáži prodrat se zvenku dovnitř, dobře poslouží špachtle nabroušená na přední straně a kladivo. Nejsnazší je samozřejmě začínat uprostřed sloupku. Staré okno při tom sice prasklo, ale to je fuk. Další krok je protáhnout dovnitř drát. Nemusí to být nic speciálního, stačí dva hladké dráty zakroucené do sebe, obyčejný vázací drát ale praská. Lepší by byla struna z kytary nebo brzdové lanko z kola. Po chvíli začně být řezání otrava, ale v momentě, kdy jsou odřezané oba sloupky a střecha, stačí polepit sklo lepicí páskou kvůli střepům, sednout si dovnitř a rukama nebo nohama sklo vytlačit ven. Při tom dole popraská, ale to je taky fuk. Staré těsnění kolem skla se dá klidně použít znovu, i když nové není nijak drahé (kolem 300), protože nic netěsní, slouží prakticky jen jako krycí lišta.
Dole pod oknem jsou dva plastové špunty se "štětinami", které vymezují polohu skla co do výšky a brání jeho sklouznutí dolů. Dají se nahradit korkovými špunty seříznutými podle potřeby.
K nalepení nového skla se použije k tomu určené lepidlo (Elit atd.). Jsou dva druhy, PU (levnější) nebo MS (dražší). Z výroby je pravděpodobně použito PU, použil jsem též. Při jeho použití se zbytky původního lepidla se z karosérie ani skla neodstraňují, jen se seříznou ulamovacím nožem do rovna. Na vytlačování z tuby doporučuju použít nějakou onačejší pistoli, třeba hliníkovou, kterou za asi 100 Kč občas prodává Lidl. Obyčejná z lisovaného plechu se kroutí a pruží, protože lepidlo je o dost tužší než třeba silikon.
Sečteno a podtrženo, oprava stála 500 (sklo) + 200 (lepidlo) + 150 (flaška Fernetu pomocníkovi) = 850 Kč
Návod i s obrázky je v servisním manuálu k Puntu, takže to nebudu přepisovat, jen pár postřehů. Jeden člověk tuhle operaci nezvládne, jsou bezpodmínečně potřeba dva. Největší problém je při demontáži prodrat se zvenku dovnitř, dobře poslouží špachtle nabroušená na přední straně a kladivo. Nejsnazší je samozřejmě začínat uprostřed sloupku. Staré okno při tom sice prasklo, ale to je fuk. Další krok je protáhnout dovnitř drát. Nemusí to být nic speciálního, stačí dva hladké dráty zakroucené do sebe, obyčejný vázací drát ale praská. Lepší by byla struna z kytary nebo brzdové lanko z kola. Po chvíli začně být řezání otrava, ale v momentě, kdy jsou odřezané oba sloupky a střecha, stačí polepit sklo lepicí páskou kvůli střepům, sednout si dovnitř a rukama nebo nohama sklo vytlačit ven. Při tom dole popraská, ale to je taky fuk. Staré těsnění kolem skla se dá klidně použít znovu, i když nové není nijak drahé (kolem 300), protože nic netěsní, slouží prakticky jen jako krycí lišta.
Dole pod oknem jsou dva plastové špunty se "štětinami", které vymezují polohu skla co do výšky a brání jeho sklouznutí dolů. Dají se nahradit korkovými špunty seříznutými podle potřeby.
K nalepení nového skla se použije k tomu určené lepidlo (Elit atd.). Jsou dva druhy, PU (levnější) nebo MS (dražší). Z výroby je pravděpodobně použito PU, použil jsem též. Při jeho použití se zbytky původního lepidla se z karosérie ani skla neodstraňují, jen se seříznou ulamovacím nožem do rovna. Na vytlačování z tuby doporučuju použít nějakou onačejší pistoli, třeba hliníkovou, kterou za asi 100 Kč občas prodává Lidl. Obyčejná z lisovaného plechu se kroutí a pruží, protože lepidlo je o dost tužší než třeba silikon.
Sečteno a podtrženo, oprava stála 500 (sklo) + 200 (lepidlo) + 150 (flaška Fernetu pomocníkovi) = 850 Kč