Vopred sa ospravedlňujem, ak je niekde podobný problém riešený, ale bohužiaľ nenašiel som riešenie a preto zakladám túto tému.
Jedná sa o STILO 1,9 MTJ 88 kW DPF, r.v.2007, 193000km
Môj problém spočíva v divnom správaní sa motora najmä v nízkych otáčkach. Auto oneskorene reaguje na stlačenie plynového pedála. Veľmi zle sa na aute rozbieha - rozbeh je nasledovný: ak mi neskape, lenivo sa pohnem, stlačím plyn (kľudne aj na podlahu) a autu neuveriteľne dlho trvá pohnúť sa - cca 5 sekúnd (kým sa nedostanem nad cca 2000 otáčok). Najmä pri výjazde v križovatke je to problém a každý na mňa pozerá a klepká na čelo. Niekto povie, že riešením môže byť vytočiť motor nad 2000 otáčok a potom sa rozbiehať, ale to buď pískajú gumy, alebo by spojka išla rýchlo do kytičiek.
Čiastočne sa mi tento problém podarilo odstrániť odpojením váhy vzduchu. Rozjazd je lepší, ale stále je reakcia na plyn pomalá. Keď som na to prišiel, myslel som, že je problém vo váhe a tak som objednal novú - bohužiaľ nič sa nezmenilo. Problémy ostali.
Mám trochu pocit, že chyba bude súvisieť s EGR, keďže mi nedávno vyhadzovalo chybu - asi sa zasekával elektromagnet - ten som podľa návodu vyčistil a už chybu nehlási.
S odpojenou váhou sa jazdiť síce ako tak dá, ale jednak ma to hnevá a po ďalšie sa tým zvyšuje spotreba a výkon nie je ideálny.
Druhým problémom (ktorý možno súvisí) je zlý studený štart motora, resp. ranný štart aj pri 15 - 20 stupňoch Celzia. Motor sa veľmi trasie a chytá akoby nepravidelne - niekedy až na 2 - 3krát.
Na aute som urobil logy na voľnobehu a za jazdy na trojke pod plným plynom. Chcel by som Vás poprosiť o pozretie logov a prípadné rady. Veľmi pekne ďakujem.
logy:
Kód: Vybrat vše
http://leteckaposta.cz/824280485