Punto Mk2 2002 1.2 8v - vyska auta od silnice
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Punto Mk2 2002 1.2 8v - vyska auta od silnice
Resim opet (zvlastni) problem u Mk2.
Mam pocit, ze je Punto sedi nizko pri zemi. Doslo to tak daleko, ze pri vyjezdu z garaze jsem musel dat prkno, abych nedrel taznym o podlahu. Obcas auto drhne podvozkem v horni casti stoupani z garaze. Tento stav se drive tolik nestaval.
Tlumice jsou 2 roky stare Kayaba Excel G, pruziny neznamy stav a stari. Moznost unavy tam je, praskle nejsou.
V aute je montovane tazne zarizeni + lpg nadrz v toroidu. To by mohlo byt temer 100kg zatizeni na zadni cast.
Nechce se mi platit pokusne za nove zadni pruziny, abych zjistil ,ze je problem stejny nebo bez vysledku.
Mam nabidku koupit jete pruziny vcetne tlumicu ( kompletni sadu) pry malo jetou za 2000 kc. Coz bych byl ochotny otestovat. Ale nejdriv bych zkusil zmerit svetlou vysku jineho auta. Dalsi moznost je, ze by se daly podlozky na zadek.
Pru jizde mam pocit, jako bych jel v motokare. Je dost tvrde a poznam kazdou nerovnost. Pneu mam 165/60 R14.
Mam za ukol zmerit metrem vysku jineho MK2 punta 1.2 abych mel srovnani.
Tady jsou sice nejaky vysky, zkusim zmerit, az bude auto doma.
http://img.elit.cz/Q3/PDF0000/DOPORUCEN ... ZU_PDF.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Muze z vas nekdo prosim zmerit vysku od silnice vzadu a vepredu pod narazniky v miste pod znackou asi v prostredku podelne osy auta? Moc by me to pomohlo.
Diky
Mam pocit, ze je Punto sedi nizko pri zemi. Doslo to tak daleko, ze pri vyjezdu z garaze jsem musel dat prkno, abych nedrel taznym o podlahu. Obcas auto drhne podvozkem v horni casti stoupani z garaze. Tento stav se drive tolik nestaval.
Tlumice jsou 2 roky stare Kayaba Excel G, pruziny neznamy stav a stari. Moznost unavy tam je, praskle nejsou.
V aute je montovane tazne zarizeni + lpg nadrz v toroidu. To by mohlo byt temer 100kg zatizeni na zadni cast.
Nechce se mi platit pokusne za nove zadni pruziny, abych zjistil ,ze je problem stejny nebo bez vysledku.
Mam nabidku koupit jete pruziny vcetne tlumicu ( kompletni sadu) pry malo jetou za 2000 kc. Coz bych byl ochotny otestovat. Ale nejdriv bych zkusil zmerit svetlou vysku jineho auta. Dalsi moznost je, ze by se daly podlozky na zadek.
Pru jizde mam pocit, jako bych jel v motokare. Je dost tvrde a poznam kazdou nerovnost. Pneu mam 165/60 R14.
Mam za ukol zmerit metrem vysku jineho MK2 punta 1.2 abych mel srovnani.
Tady jsou sice nejaky vysky, zkusim zmerit, az bude auto doma.
http://img.elit.cz/Q3/PDF0000/DOPORUCEN ... ZU_PDF.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Muze z vas nekdo prosim zmerit vysku od silnice vzadu a vepredu pod narazniky v miste pod znackou asi v prostredku podelne osy auta? Moc by me to pomohlo.
Diky
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
- Reklama
Re: Punto Mk2 2002 1.2 8v - vyska auta od silnice
Tak to, že máš unavené pružiny, s tím počítej na 100%. Než dělat pokusy s nějakýma zánovníma, tak bych tam dal rovnou nové Kyb RH5287 á 800,-kč. A neměl by si tam mít gumy 165/70/14?
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Punto Mk2 2002 1.2 8v - vyska auta od silnice
musis ratat ze ked tam navalis nadrz benzinu a nadrz plynu plus niaky bordel co kazdy vlaci v kufri tak auto pojde k zemi otazka znie co od toho cakas urcite tam vymen zadne pruziny ale casom 2-3 roky ti tiez pojdu trocha k zemi jedine co este poradin aby ti auto tak nepadlo dole daj si pod zadne pruziny niaku 1-2 cm podlozku a mas to zdvihnute za par euro
one world, one dream, one car
Re: Punto Mk2 2002 1.2 8v - vyska auta od silnice
Tak jsem zmeril priblizne vysku podle toho odkazu. Vepredu mam 370 mm/320 mm ( ma byt 370/345).
martin72: Mas pravdu, dojizdim pneu z druheho Punta. Spis mi jde o to, zda se situace zlepsi treba o 10 - 15 mm. Nerad bych zjistil, ze koupe + montaz pruzin me stala 2000 Kc a vysledek je stejny. ( investic uz bylo letos moc).
kovvalsky: ano to je pravda. Zatez je temer 100 kg neustale. Podlozky jsou nejlevnejsi reseni. V mem pripade tak 2-3 cm na kazdou stranu. Tak me jeste napada, ze odstranim jen vysku, tuhost pruziny zustane stejna.
Jeste to promyslim. Mozna zkusim zatim ty podlozky a pak se uvidi.
martin72: Mas pravdu, dojizdim pneu z druheho Punta. Spis mi jde o to, zda se situace zlepsi treba o 10 - 15 mm. Nerad bych zjistil, ze koupe + montaz pruzin me stala 2000 Kc a vysledek je stejny. ( investic uz bylo letos moc).
kovvalsky: ano to je pravda. Zatez je temer 100 kg neustale. Podlozky jsou nejlevnejsi reseni. V mem pripade tak 2-3 cm na kazdou stranu. Tak me jeste napada, ze odstranim jen vysku, tuhost pruziny zustane stejna.
Jeste to promyslim. Mozna zkusim zatim ty podlozky a pak se uvidi.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: Punto Mk2 2002 1.2 8v - vyska auta od silnice
Já bych asi podložky nedával, dal bych pružiny. Loni jsem dělal tlumiče komplet + uložení a pružiny jsem nechal původní, tak mě to také čeká. Nejlépe je to vidět na geometrii, na výsledcích z měření je poznat kam je to sedlé. Mě to padá na stranu řidiče asi o 5mm a pak celé dozadu. Když už jsi měřil tu vzdálenost lemů, tak tu já mám 360/320 a nemám v autě žádné nadbytečné závaží. Letos jsem měnil tlumiče na Maruš, tak jsem dal i nové pružiny a auto se zvedlo o 40mm. ) Teď mám set-up do lesa jak dělanej.
- Přílohy
-
- CIMG1842b.jpg (217.23 KiB) Zobrazeno 4302 x
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Punto Mk2 2002 1.2 8v - vyska auta od silnice
martin72: No uz jsem se vybrecel do polstare a jsem ochotny pustit dalsi dvojku do pruzin. ( po kolikaty to uz je)
Tady maji nepreberne mnozstvi zadnich pruzin, jak se v nich ma clovek vyznat?
http://www.mdily.cz/fiat/punto-188-09-9 ... yp_dilu=12" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinak premyslim o Kyb RH5287, jak jsi psal, jen me zajimalo srovnani s tema dalsima.
Predni ulozeni tlumicu jsem zatim nemenil, pry bylo jeste dobre (vim, ze bylo dost drahy.)
Tady maji nepreberne mnozstvi zadnich pruzin, jak se v nich ma clovek vyznat?
http://www.mdily.cz/fiat/punto-188-09-9 ... yp_dilu=12" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinak premyslim o Kyb RH5287, jak jsi psal, jen me zajimalo srovnani s tema dalsima.
Predni ulozeni tlumicu jsem zatim nemenil, pry bylo jeste dobre (vim, ze bylo dost drahy.)
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: Punto Mk2 2002 1.2 8v - vyska auta od silnice
Tady máš katalog pružin KYB http://www.kyb-europe.com/pdf/2013-coil-springs.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
tady máš nejlevnější ty RH5287 http://www.mdily.cz/fiat/punto-188-09-9 ... punto.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Z katalogu pochopíš pro kterou modifikaci autí jsou které, výměna zadních pružin je sranda na hoďku před barákem. Co se týká horního uložení, tak to jsem měnil jak na Punťovi tak na Maruš, na Maruš byly sedlé o 6mm na obou stranách stejně a na Punťovi každý jinak jeden o 5mm a druhý 12mm. Ložiska byla ještě dobrá ve všech. Horní uložení stojí cca 500,-kč. Já jsem letos do Maruš poslal 40 litů a je jako nová )
tady máš nejlevnější ty RH5287 http://www.mdily.cz/fiat/punto-188-09-9 ... punto.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Z katalogu pochopíš pro kterou modifikaci autí jsou které, výměna zadních pružin je sranda na hoďku před barákem. Co se týká horního uložení, tak to jsem měnil jak na Punťovi tak na Maruš, na Maruš byly sedlé o 6mm na obou stranách stejně a na Punťovi každý jinak jeden o 5mm a druhý 12mm. Ložiska byla ještě dobrá ve všech. Horní uložení stojí cca 500,-kč. Já jsem letos do Maruš poslal 40 litů a je jako nová )
Naposledy upravil(a) martin72 dne 16 říj 2013, 20:07, celkem upraveno 1 x.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Punto Mk2 2002 1.2 8v - vyska auta od silnice
martin72: Super diky, poctu si.
Jeste k tomu hornimu ulozeni tlumicu. Musi se po vymene delat geometrie?
Nachazi se jen u prednich tlumicu nebo je nejake jedodussi i u zadnich? Kdyz uz bych to menil, tak bych to udelal komplet.
Jeste k tomu hornimu ulozeni tlumicu. Musi se po vymene delat geometrie?
Nachazi se jen u prednich tlumicu nebo je nejake jedodussi i u zadnich? Kdyz uz bych to menil, tak bych to udelal komplet.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: Punto Mk2 2002 1.2 8v - vyska auta od silnice
Když uděláš zadní pružiny, tak to sice má také vliv na geometrii, ale není to tak podstatné, pokud začneš hýbat s předkem (musíš vyndat celý tlumič), tak tam je projev na geometrii větší. Začal bych asi zadními pružinami, stav horního uložení předních tlumičů se dá porovnat bez demontáže a porovnává se to podle horní misky nebo jak nazvat ten talířek, co na tebe čumí v motorovém prostoru. Já jsem měl každý jinak daleko od podběhu. Většinou stačí udělat geometrii po ukončení prací, odchylku +/-2° to ještě pobere.
Když děláš zadek, tak obě strany auta hodíš na nějaké kozy, sundáš kola, povolíš spodní uchycení tlumiče (P/L), a potom se opřeš do nápravnice a vyklopíš jí směrem dolů. Z horního uložení pružiny při tomto aktu vypadnou, potom je vytočíš z toho plastového čehosi v kterém je to dorazové pryžové vemeno a máš to venku. Montáž je obrácený postup. Pokud máš dorazy ulámané nebo je tam už nemáš vůbec, doporučuji spojit s výměnou pružin.
Když děláš zadek, tak obě strany auta hodíš na nějaké kozy, sundáš kola, povolíš spodní uchycení tlumiče (P/L), a potom se opřeš do nápravnice a vyklopíš jí směrem dolů. Z horního uložení pružiny při tomto aktu vypadnou, potom je vytočíš z toho plastového čehosi v kterém je to dorazové pryžové vemeno a máš to venku. Montáž je obrácený postup. Pokud máš dorazy ulámané nebo je tam už nemáš vůbec, doporučuji spojit s výměnou pružin.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Punto Mk2 2002 1.2 8v - vyska auta od silnice
Tu vysku misek schvalne zkusim zmerit. Mechanik rikal, ze loziska byla ok. Loni jsem byl s autem na geometrii po vymene cepu. Pry zatim v norme, jen jedna strana byla trosku vyosena.
Zatim vymenim ty zadni pruziny. Ta nizka svetla vyska me pije krev uz dlouho. Kolikrat uz jsem si skrtnul podvozkem.
Kdysi jsem menil zadni tlumice na Unu, to byla parada. Tyhle pruziny asi necham na mechanikovi. Ty pruziny me sezene za 800 Kc/ ks vcetne dopravy. Ale vic jak za hodku prace mu nezaplatim.
Ta Marea vypada fakt hezky. Nikdy se mi nelibila vysoka auta, ale z praktickeho hlediska neni o cem.
No a tech tvych 40 litru, pekna cenovka. delal jsi i neco na karoserii? Me Mk2 vysla za 3.5 roku na nejakych 68 000. Je to teda vcetne pneu, stk, atd a vetsinu veci si nechavam delat. Cena je bez montaze lpg a bez phm. Zda se mi to dost, holr minuly majitel jen jezdil a ja to ted platim
Zatim vymenim ty zadni pruziny. Ta nizka svetla vyska me pije krev uz dlouho. Kolikrat uz jsem si skrtnul podvozkem.
Kdysi jsem menil zadni tlumice na Unu, to byla parada. Tyhle pruziny asi necham na mechanikovi. Ty pruziny me sezene za 800 Kc/ ks vcetne dopravy. Ale vic jak za hodku prace mu nezaplatim.
Ta Marea vypada fakt hezky. Nikdy se mi nelibila vysoka auta, ale z praktickeho hlediska neni o cem.
No a tech tvych 40 litru, pekna cenovka. delal jsi i neco na karoserii? Me Mk2 vysla za 3.5 roku na nejakych 68 000. Je to teda vcetne pneu, stk, atd a vetsinu veci si nechavam delat. Cena je bez montaze lpg a bez phm. Zda se mi to dost, holr minuly majitel jen jezdil a ja to ted platim
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Re: Punto Mk2 2002 1.2 8v - vyska auta od silnice
Skáknu k autu a udělám foto těch misek. Jestli chceš pokecat, tak můj mail je mat.vor@centrum.cz. Aby nám tady někdo nevyčinil, že tu probíráme něco co je tzv. mimo téma
Tak tady jsou fotky, ta miska se musí s lehkým předpětím dotýkat podběhu v zadní části, než jsem dal nový, tak tam byla fuka. V té tmě se mi jedna trochu rozmázla.
Dělal jsem i na karoserii, pokročilý věk a pozink není věčný , ale to mě stálo jenom matroš cca 5k včetně barev a těch srágor na podlahu a dutiny. Tady se můžeš pokochat jak jsem jí nechal ožrat rezotočem. http://worlusho.rajce.idnes.cz/Marus/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinak jsem udělal komplet GO zadní nápravy včetně brzd a přední bez spodních ramen. Mám jí už 7 let a za tu dobu nalítala 100k km. Za toto období neplánovaně odešla akorát cívka a hadice od serva (blbě udělaný pertl, měl okuj co prořízla hadici). Jinak ostatní spotřebák dle periodické potřeby (gumy, rozvody, destičky, výfuk atd.)
Tak tady jsou fotky, ta miska se musí s lehkým předpětím dotýkat podběhu v zadní části, než jsem dal nový, tak tam byla fuka. V té tmě se mi jedna trochu rozmázla.
Dělal jsem i na karoserii, pokročilý věk a pozink není věčný , ale to mě stálo jenom matroš cca 5k včetně barev a těch srágor na podlahu a dutiny. Tady se můžeš pokochat jak jsem jí nechal ožrat rezotočem. http://worlusho.rajce.idnes.cz/Marus/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinak jsem udělal komplet GO zadní nápravy včetně brzd a přední bez spodních ramen. Mám jí už 7 let a za tu dobu nalítala 100k km. Za toto období neplánovaně odešla akorát cívka a hadice od serva (blbě udělaný pertl, měl okuj co prořízla hadici). Jinak ostatní spotřebák dle periodické potřeby (gumy, rozvody, destičky, výfuk atd.)
- Přílohy
-
- CIMG1851a.jpg (31.44 KiB) Zobrazeno 4283 x
-
- CIMG1850a.jpg (38.29 KiB) Zobrazeno 4283 x
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Re: Punto Mk2 2002 1.2 8v - vyska auta od silnice
martin72: diky za fotky a popis.
Tak ta Marea byla pekne sezrana. Udelal jsi ji pekne a je videt, ze te to bavi . To bys u mechanika nechal tak 40 litru. Mam par dotazu, vice email.
Tak ta Marea byla pekne sezrana. Udelal jsi ji pekne a je videt, ze te to bavi . To bys u mechanika nechal tak 40 litru. Mam par dotazu, vice email.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw