1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepanie
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa
Cavte, vsimol som si v prispevku vyssie ze problem s kablom alebo cievkou sa prejavia pri zatrazi, chcem si dat potvrdit moju teoriu ze pravdepodobne mam asi presle kable alebo nebodaj cievku, co by ma financne urcite menej potesilo. Cize, pri rozbiehani sa na 3jke resp 4rke v rozmedzi 2000-3000ot som si vsimol ako sa mi auto "houpe" zo strany na stranu a CDcka co mam vo dverach klepu o plasty ako ked sa ondzali kostry na plechovej streche . Ak sa rozbieham easily, opatrne, necitim ziadne vybracie. Ked mastim podialnici 100 a viac na 5tke , cize som nad 3000 a potreujem rozbehnut bez podradenia, nic sa nedeje i ked je to podla mna tiez celkom zaber na kable. Da sa pozriet volaco cez ECU scan? resp. aky odpor by mal mat kabel ked je este v poriadku.
Dikes
Dikes
Čierny Punťo 11/07 Mk2b 60
- Reklama
Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa
ja som to riesil 2 tyzdne dozadu-auto pri rozbehu dusilo, na volnobeh slo ok, sem tam sa pridusilo a zas ok. Cievka bola menena rok dozadu, zistil som, ze sarapatu robi valec c 2. Skusil som tam vymenit sviecku, nezabralo, meral som kable multimetrom, aj odpory boli ok (odpor sa zvacsoval spolu s dlzkou kabla, meral som vsetky 4). Nakoniec som aj tak vymenil kable a zrazu je vsetko ok
Z uvedeneho vyplyva, ze kable nejdu normalnym sposobom odmerat, ani neiskrili po tme, atd.
Z uvedeneho vyplyva, ze kable nejdu normalnym sposobom odmerat, ani neiskrili po tme, atd.
Punto MK2 1.2 16V HLX, r.v. 2000
Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa
zacnem pri najlacnejsom, 30€ NGKkkristian píše:ja som to riesil 2 tyzdne dozadu-auto pri rozbehu dusilo, na volnobeh slo ok, sem tam sa pridusilo a zas ok. Cievka bola menena rok dozadu, zistil som, ze sarapatu robi valec c 2. Skusil som tam vymenit sviecku, nezabralo, meral som kable multimetrom, aj odpory boli ok (odpor sa zvacsoval spolu s dlzkou kabla, meral som vsetky 4). Nakoniec som aj tak vymenil kable a zrazu je vsetko ok
Z uvedeneho vyplyva, ze kable nejdu normalnym sposobom odmerat, ani neiskrili po tme, atd.
Čierny Punťo 11/07 Mk2b 60
Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa
chlapi chcel by oms sa spytat akej znacky zapalovacie kable by boly najvhodnejsie ????? ked bosche stoja az 70 :PPP
Fiat Punto II HLX 16V80HP
Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa
ahojte chcel by som sa opytat, mam asi tento isty problem s Fiat Punto S55 1.1
viete mi prosim dat radu za kolko sa da zohnať taká cievka a jeden kábel a kde by som to napr. mohol najlacnejšie objednať?
viete mi prosim dat radu za kolko sa da zohnať taká cievka a jeden kábel a kde by som to napr. mohol najlacnejšie objednať?
Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa
Cívky na 55 byly jednu dobu na Aukru asi za 400/ks a kabely jsou celá sada kolem 400-500 Kč (Elit atd.).
Nedávno jsem někde narazil na radu, podle které často stačí cívku vymontovat, přenést do tepla, nechat pořádně vyschnout a utěsnit namočením do barvy (pochopitelně kromě kontaktů). Většinou prý je cívka v pořádku a poruchy způsobuje jen průnik vzdušné vlhkosti. Nezkoušel jsem to, ale zdá se mi to dost dobře možné.
Nedávno jsem někde narazil na radu, podle které často stačí cívku vymontovat, přenést do tepla, nechat pořádně vyschnout a utěsnit namočením do barvy (pochopitelně kromě kontaktů). Většinou prý je cívka v pořádku a poruchy způsobuje jen průnik vzdušné vlhkosti. Nezkoušel jsem to, ale zdá se mi to dost dobře možné.
- HIISS
- Všeználek
- Příspěvky: 1796
- Registrován: 25 úno 2009, 23:25
- Bydliště: Košice okolie-Čaňa
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa
Ahojte mam podobny problem,auto nastartuje nedusi sa,pohnem sa bez problemov,avsak hlavne ak preradim na 3.stupen a razantne pridam zacne sa to dusit,motor podskoci..akoby z vyfuku az strelilo,skace to..a ukludnuje sa ak povolim plynovy pedal..a necham to rozbiehat slabsou nohou.Sviecky mam tam pomerne zanovne a NGK..niesu cierne,aj som ich precistil,ak som auto kupil nahodili sa tam hned nove zapal.kable zial znacky Starline slo to bez problemov a po nejakom case sa mi auto zacalo prvykrat dusit,..auto bolo vo Fiate..mechanik ak uvidel sport.filter a sanie poukazoval nato,no mne sa to nezdalo,potom som doma v garazi zistil aj som pod kapotou cez lanko pridaval plyn ze mi hadze iskru od jedneho zapal.kabla,tak som na rychlo vymenil za povodny stary-ktore som preventivne vtedy zamenil..a bol pokoj..no asi po 3/4 roku mi to zacalo robit zas,zistoval som si ake by mali byt hodnoty,aj jeden chalan z fora mi poradil takuto prirucku,kde hodnoty na kable by mali byt medzi 3KOhm-20kohm, odkaz:
http://web.telecom.cz/rozsini/puntoMk1/kabely.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Hodnoty kablov som mal v tom rozmedzi,samozrejme to zavisi podla dlzky,jeden 3.7,nieco cez 5,7.20 a tak
Podla oka nevyzeraju byt kable poskodene,potom som sa zaujimal o cievku ci je v poriadku su tam dve na kazdu prisluchaju dve valce tuna su pozad.hodnoty:
http://web.telecom.cz/rozsini/puntoMk1/civka.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Primar ma mat 0,495 W až 0,605 W (ohmů ) ak som si nastavil merak do 200ohm(na menej neslo) a zmeral +- na konektore ukazalo mi 0.06 na jednom a druhom 0.07 cize to by malo byt 0.600-0.700ohm?snad je to ok.
Sekundar co som meral medzi 1-2 valcom a 3-4 valcom tak na jednej cievke som nameral 7.14 a na druhej 7.5KOhm,pozad.hodnoty su 6,66 kW až 8,14 kW ,cize malo by to byt ok..no neviem ci tomu meraniu verit,ako ked vidim co tu pisete kazdy ak mal problem zostalo to pri kabloch ci cievke predsa len,este ma napadlo ci by to nemohlo byt cerpadlo..tiez nejake sitko moze mat? alebo palivovy filter?ten som menil spolu s rozvodami a odvtedy som nabehal 40 000km...neviem co mi poradite?Nevelmo sa mi chce do toho investovat velke peniaze,cievka stoji jedna aspon 30E aj nieco ak nepozeram na najlacnejsiu,su tam dve,a kable to iste aspon 30E strednej triedy..a kupovat stare cievky mozno na skusku,ale do buducnosti nie najlepsia volba..
http://web.telecom.cz/rozsini/puntoMk1/kabely.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Hodnoty kablov som mal v tom rozmedzi,samozrejme to zavisi podla dlzky,jeden 3.7,nieco cez 5,7.20 a tak
Podla oka nevyzeraju byt kable poskodene,potom som sa zaujimal o cievku ci je v poriadku su tam dve na kazdu prisluchaju dve valce tuna su pozad.hodnoty:
http://web.telecom.cz/rozsini/puntoMk1/civka.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Primar ma mat 0,495 W až 0,605 W (ohmů ) ak som si nastavil merak do 200ohm(na menej neslo) a zmeral +- na konektore ukazalo mi 0.06 na jednom a druhom 0.07 cize to by malo byt 0.600-0.700ohm?snad je to ok.
Sekundar co som meral medzi 1-2 valcom a 3-4 valcom tak na jednej cievke som nameral 7.14 a na druhej 7.5KOhm,pozad.hodnoty su 6,66 kW až 8,14 kW ,cize malo by to byt ok..no neviem ci tomu meraniu verit,ako ked vidim co tu pisete kazdy ak mal problem zostalo to pri kabloch ci cievke predsa len,este ma napadlo ci by to nemohlo byt cerpadlo..tiez nejake sitko moze mat? alebo palivovy filter?ten som menil spolu s rozvodami a odvtedy som nabehal 40 000km...neviem co mi poradite?Nevelmo sa mi chce do toho investovat velke peniaze,cievka stoji jedna aspon 30E aj nieco ak nepozeram na najlacnejsiu,su tam dve,a kable to iste aspon 30E strednej triedy..a kupovat stare cievky mozno na skusku,ale do buducnosti nie najlepsia volba..
Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa
ono ti to moze robit skrz sviecku.... ked mas jednu zlu sviecku (nemusi byt cierna, proste moze mat chybu od vyroby) a nehodi obcas iskru tak dokaze prerazit prud cez kabel. Skus skontrolovat znova tie kable ci nehadzu znova iskru. Na toto nas upozornovali v skole na autodiagnostike, ked aj skusas sviecky vzdy ich musis mat polozene na niecom vodiacom, lebo bud to moze odpali kabel alebo cievku
inac aj mne blblo minule Punto pri pridani mi nesiel bohvieaky vykon a bol som z toho dost nesvoj lebo nevedel som kde je problem, sli nove sviecky, aj kable a nakoniec kolik blby zistim, ze aj ked napohlad bol vzduchovy filter cisty, tak neprepustal dostatocny vzduch a auto pridusalo takze 5 eurovi problem nastastie len. Ale tak aspon su nove sviecky (predtym tam boli povodne s najazdenymi 136 000km!! ) a nove kable od NGK, tie som mal totiz odkusane aj na cabriu a bol som s nimi velmi spokojny.
inac aj mne blblo minule Punto pri pridani mi nesiel bohvieaky vykon a bol som z toho dost nesvoj lebo nevedel som kde je problem, sli nove sviecky, aj kable a nakoniec kolik blby zistim, ze aj ked napohlad bol vzduchovy filter cisty, tak neprepustal dostatocny vzduch a auto pridusalo takze 5 eurovi problem nastastie len. Ale tak aspon su nove sviecky (predtym tam boli povodne s najazdenymi 136 000km!! ) a nove kable od NGK, tie som mal totiz odkusane aj na cabriu a bol som s nimi velmi spokojny.
"NOW" Citroen Xsara Picasso 1.8 16V :)
"EX" Fiat Punto Mk2a 1.2 16V :(
"EX" Fiat Punto Cabrio 1.2 16V :(
"EX" Fiat Punto Mk2a 1.2 16V :(
"EX" Fiat Punto Cabrio 1.2 16V :(
Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa
Prasklá/netěsná hadička od sacího potrubí k snímači podtlaku.HIISS píše:auto nastartuje nedusi sa,pohnem sa bez problemov,avsak hlavne ak preradim na 3.stupen a razantne pridam zacne sa to dusit,motor podskoci..akoby z vyfuku az strelilo,skace to..a ukludnuje sa ak povolim plynovy pedal..a necham to rozbiehat slabsou nohou.
Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa
cinzano píše:Prasklá/netěsná hadička od sacího potrubí k snímači podtlaku.HIISS píše:auto nastartuje nedusi sa,pohnem sa bez problemov,avsak hlavne ak preradim na 3.stupen a razantne pridam zacne sa to dusit,motor podskoci..akoby z vyfuku az strelilo,skace to..a ukludnuje sa ak povolim plynovy pedal..a necham to rozbiehat slabsou nohou.
no ja by som možno aj oponoval... nemusí to byť tou hadičkou, napr. mne ju úplne roztrhlo a auto šlo aj bez nej možno mám snímač podtlaku pokazený ale auto ide tak ako inokedy možno má väčšiu spotrebu, akurát z motora počuť sičanie ale nemá to vplyv na otáčky, práve ked tam dám normálnu hadičku tak motor dusí. čím to môže byť?
Naposledy upravil(a) vandrak23 dne 28 led 2014, 03:03, celkem upraveno 1 x.
Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa
cinzano píše:Cívky na 55 byly jednu dobu na Aukru asi za 400/ks a kabely jsou celá sada kolem 400-500 Kč (Elit atd.).
Nedávno jsem někde narazil na radu, podle které často stačí cívku vymontovat, přenést do tepla, nechat pořádně vyschnout a utěsnit namočením do barvy (pochopitelně kromě kontaktů). Většinou prý je cívka v pořádku a poruchy způsobuje jen průnik vzdušné vlhkosti. Nezkoušel jsem to, ale zdá se mi to dost dobře možné.
a ináč díky za radu, tak auto ičlo na 3 niekedy potom už len 2 valce čiže ani nechytilo. kamoš mechanik problém vyriešil nasledovne objednal som zatiaľ použitú zapalovaciu cievku aj nové káble a zatiaľ vypadá že problém bol v zapaľovacej cievke ale pre istotu mi kamarat mechanik vymenil aj tie káble lebo vraj hádzali iskru nejak striedavo nepravidelne, dúfam s tým už nebudú problémy
Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa
Ja som dnes vyriesil moju zahadu s cukajucim autom 1,2 16V mk2a . Sviečka na 3.valci mala 2 praskliny na tom ochrannom porcelane a 3 zo 4 maly poopalovany porcelan nad zavitom !! a racej sa vyhnite znacke sviečok !!! BERU !!! ak nechcete menit po 4000km sviečky za 40 eur !! Hadam niekomu pomozem =)
Fiat Punto II HLX 16V80HP
Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa
Bude to tím, že to máš rozbitývandrak23 píše:no ja by som možno aj oponoval... nemusí to byť tou hadičkou, napr. mne ju úplne roztrhlo a auto šlo aj bez nej možno mám snímač podtlaku pokazený ale auto ide tak ako inokedy možno má väčšiu spotrebu, akurát z motora počuť sičanie ale nemá to vplyv na otáčky, práve ked tam dám normálnu hadičku tak motor dusí. čím to môže byť?
Vážně: Ta hadička a snímač podtlaku hrají zásadní roli při řízení motoru, zjednodušeně řečeno, snímač dává ŘJ informaci o tom, jestli se přidal plyn, jede do kopce atd. S prdlou hadičkou to jede taky, ale rozhodně ne tak, jak by mělo - ŘJ pracuje s nějakou implicitní hodnotou, která se nemění podle zatížení motoru (byť by měla).
Dej tam novou hadičku stejné délky a průměru jako původní a odpoj baterku, aby se zresetovala ŘJ.
Pak počkej nějakých 100 km, než se ŘJ naučí adaptabilní hodnoty.
Jestli není snímač v háji, měl by se výsledek kladně projevit.
Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa
Mne niečo siči pri strekoch pod sanim neviem to najst , ale ešte som nemal dole sanie ,stúpla spotreba a ma slabší ťah mohla sa uvolniť ta hadička čo je tu spomenutá ,znie to a keby z niečoho unikal vzduch
Punto II 1.2 16V HLX,r.v.2001,5.dv.,
Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa
Zalezi jak moc ti to sici..... Me sani taky sici a mam vsechno v poradku Urcite se koukni na hadicku jestli neni uvolnena Taky zkontroluj cele sani jestli neni poskozene.
Fiat Punto 1.2 59kW