Netěsnost oleje u rozvodového řemene

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Picasso
Fiaťák
Příspěvky: 51
Registrován: 24 lis 2011, 12:18
Bydliště: Zábřeh

Netěsnost oleje u rozvodového řemene

Příspěvek od Picasso »

Zdravím všechny

Potřeboval bych od vás radu.Koupil jsem Punto mk1 r.v.1999 1.2 a zjistil jsem,že mi docela dost prosakuje olej někde v místě rozvodového řemene(to je na straně spolujezdce).A to tak,že je i řemen mastný,což asi není vpořádku a pokaždý když zastavím,tak se odkápne pár kapek.Auto má najeto 185000km.Chtěl jsem se zeptat.Myslím si,že to jsou gufera a tak bych je chtěl vyměnit.Dá se toto provést v domácích podmínkách a nebo jsou potřeba nějaké speciální přípravky?Jsem zvyklý většinu prací na autě si dělat sám a tak co se týká zručnosti,tak by to neměl být problém.Jen jsem to ještě nedělal a tak jestli by mě mohl někdo pomoci s hrubým postupem.Hledal jsem to tu na netu ,ale postup jsem tu nenašel.
Předem vám děkuji za vaši ochotu a nebo alespoň o nasměrování kde případný postup je.Jo a nebylo by vhodný při tom i udělat rovnou rozvody???
Díky Pavel
Naposledy upravil(a) Picasso dne 29 srp 2013, 11:59, celkem upraveno 1 x.
Fiat Punto (176) 1.2 8V,44kW,benzín,Mk1,r.v.1997
Reklama
 

Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Netěsnost oleje u rozvodového oleje

Příspěvek od liborko »

Tak buď gufero u řemenice vačky (má rozměr 30-42-7) a nebo těsnění pod víkem ventilů.Musíš sundat rozvoďák (tzn.můžeš pak pro sichr koupit nový + kladku) sundáš řemenici vačky a ventildekl a povoliš postupně ložiska vačky,u řemenice ložisko musíš sundat celé,ostatní stačí jen na šroubech povolit a máš přístup ke guferu, pak při skládání musíš do kříže postupně utáhnout ložiska momentem 20Nm.Žádné speciální přípravky krom momentového klíče nepotřebuješ
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Picasso
Fiaťák
Příspěvky: 51
Registrován: 24 lis 2011, 12:18
Bydliště: Zábřeh

Re: Netěsnost oleje u rozvodového oleje

Příspěvek od Picasso »

Tak momentový klíč mám,to není problém.No asi se do toho pustím a př nejhorším se na vás obrátím s dotazem.Zatím předem děkuji a ještě se ozvu,jak postupuju!!!!

Ještě jednou mooooc děkuju.Pavel
Fiat Punto (176) 1.2 8V,44kW,benzín,Mk1,r.v.1997
Picasso
Fiaťák
Příspěvky: 51
Registrován: 24 lis 2011, 12:18
Bydliště: Zábřeh

Re: Netěsnost oleje u rozvodového řemene

Příspěvek od Picasso »

Tam je jen to jedno gufero?Jen to vačkové hřídele(30-42-7).A to gufero klikové hřídele se nemusí měnit?Ptám se,abych to nemusel rozdělávat 2x.
Fiat Punto (176) 1.2 8V,44kW,benzín,Mk1,r.v.1997
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Netěsnost oleje u rozvodového řemene

Příspěvek od liborko »

Určitě tam je,já měnil na klikovce to velké gufero jen ze strany setrváku,ze strany oil čerpadla jsem neměnil,ale pokud ti to teče někde u vrchu a máš to zaprasené kolem vodní pumpy a jde to na řemen tak to bude jak jsem psal to malé gufero vačky nebo těsnění víka,nikde jinde z vrchu to být nemůže. Nejlíp když to celé umyješ arvou a pak na čistém motoru uvidíš kde to prosakuje.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Picasso
Fiaťák
Příspěvky: 51
Registrován: 24 lis 2011, 12:18
Bydliště: Zábřeh

Re: Netěsnost oleje u rozvodového řemene

Příspěvek od Picasso »

Ahoj Liborko

Ty jsi měnil gufero na klikovce ze strany převodovky?Já jsem totiž udělal úspěšně komplet rozvody včetně gufera na vačkové hřídeli(a to hlavně díky vám zde na fóru) a mám na té straně pěkně všechno suchý.Jak jsem utřel - a poctivě - celý motor,tak se mi objevila právě kapka oleje mezi motorem a převodovkou.Není to moc,ale radši bych to pro jistotu vyměnil,aby se to nedostalo třeba do spojky a pod a pak nebyly větší problémy.
Chtěl jsem se zeptat,jak je to moc složité vyměnit a jestli by jsi byl ochotný alespoň velmi zhruba,zde pospat tu výměnu.A taky jsetli nejsou na to potřeba nějaké speciální přípravky a jestli nevíš číslo toho gufera.
Pro pořádek mám:Fiat Punto Cult 1.2,44kW,r.v.1999,benzín,Mk1

Předem ti moc děkuju a věřím,že budeš mít trochu času mi s tím poradit - nebo i někdo jiný,kdo s tím má zkušenost.
Fiat Punto (176) 1.2 8V,44kW,benzín,Mk1,r.v.1997
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Netěsnost oleje u rozvodového řemene

Příspěvek od liborko »

Gufero by mělo být 74x88x8 v odkazu první a druhé od shora http://87.204.96.12/partscatalogue/part ... 23,0100789" onclick="window.open(this.href);return false;
pokud se ti chce oddělovat převodovku od motoru tak se do toho pusť,budeš muset sundat setrvák. Pokud tam vidíš jen kapku tak to neřeš a nech to až budeš někdy měnit spojku tak při jednom vyměníš i gufero,ale je to na tobě
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“