Zdravím všechny
Potřeboval bych od vás radu.Koupil jsem Punto mk1 r.v.1999 1.2 a zjistil jsem,že mi docela dost prosakuje olej někde v místě rozvodového řemene(to je na straně spolujezdce).A to tak,že je i řemen mastný,což asi není vpořádku a pokaždý když zastavím,tak se odkápne pár kapek.Auto má najeto 185000km.Chtěl jsem se zeptat.Myslím si,že to jsou gufera a tak bych je chtěl vyměnit.Dá se toto provést v domácích podmínkách a nebo jsou potřeba nějaké speciální přípravky?Jsem zvyklý většinu prací na autě si dělat sám a tak co se týká zručnosti,tak by to neměl být problém.Jen jsem to ještě nedělal a tak jestli by mě mohl někdo pomoci s hrubým postupem.Hledal jsem to tu na netu ,ale postup jsem tu nenašel.
Předem vám děkuji za vaši ochotu a nebo alespoň o nasměrování kde případný postup je.Jo a nebylo by vhodný při tom i udělat rovnou rozvody???
Díky Pavel
Netěsnost oleje u rozvodového řemene
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Netěsnost oleje u rozvodového řemene
Naposledy upravil(a) Picasso dne 29 srp 2013, 11:59, celkem upraveno 1 x.
Fiat Punto (176) 1.2 8V,44kW,benzín,Mk1,r.v.1997
- Reklama
Re: Netěsnost oleje u rozvodového oleje
Tak buď gufero u řemenice vačky (má rozměr 30-42-7) a nebo těsnění pod víkem ventilů.Musíš sundat rozvoďák (tzn.můžeš pak pro sichr koupit nový + kladku) sundáš řemenici vačky a ventildekl a povoliš postupně ložiska vačky,u řemenice ložisko musíš sundat celé,ostatní stačí jen na šroubech povolit a máš přístup ke guferu, pak při skládání musíš do kříže postupně utáhnout ložiska momentem 20Nm.Žádné speciální přípravky krom momentového klíče nepotřebuješ
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Netěsnost oleje u rozvodového oleje
Tak momentový klíč mám,to není problém.No asi se do toho pustím a př nejhorším se na vás obrátím s dotazem.Zatím předem děkuji a ještě se ozvu,jak postupuju!!!!
Ještě jednou mooooc děkuju.Pavel
Ještě jednou mooooc děkuju.Pavel
Fiat Punto (176) 1.2 8V,44kW,benzín,Mk1,r.v.1997
Re: Netěsnost oleje u rozvodového řemene
Tam je jen to jedno gufero?Jen to vačkové hřídele(30-42-7).A to gufero klikové hřídele se nemusí měnit?Ptám se,abych to nemusel rozdělávat 2x.
Fiat Punto (176) 1.2 8V,44kW,benzín,Mk1,r.v.1997
Re: Netěsnost oleje u rozvodového řemene
Určitě tam je,já měnil na klikovce to velké gufero jen ze strany setrváku,ze strany oil čerpadla jsem neměnil,ale pokud ti to teče někde u vrchu a máš to zaprasené kolem vodní pumpy a jde to na řemen tak to bude jak jsem psal to malé gufero vačky nebo těsnění víka,nikde jinde z vrchu to být nemůže. Nejlíp když to celé umyješ arvou a pak na čistém motoru uvidíš kde to prosakuje.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Netěsnost oleje u rozvodového řemene
Ahoj Liborko
Ty jsi měnil gufero na klikovce ze strany převodovky?Já jsem totiž udělal úspěšně komplet rozvody včetně gufera na vačkové hřídeli(a to hlavně díky vám zde na fóru) a mám na té straně pěkně všechno suchý.Jak jsem utřel - a poctivě - celý motor,tak se mi objevila právě kapka oleje mezi motorem a převodovkou.Není to moc,ale radši bych to pro jistotu vyměnil,aby se to nedostalo třeba do spojky a pod a pak nebyly větší problémy.
Chtěl jsem se zeptat,jak je to moc složité vyměnit a jestli by jsi byl ochotný alespoň velmi zhruba,zde pospat tu výměnu.A taky jsetli nejsou na to potřeba nějaké speciální přípravky a jestli nevíš číslo toho gufera.
Pro pořádek mám:Fiat Punto Cult 1.2,44kW,r.v.1999,benzín,Mk1
Předem ti moc děkuju a věřím,že budeš mít trochu času mi s tím poradit - nebo i někdo jiný,kdo s tím má zkušenost.
Ty jsi měnil gufero na klikovce ze strany převodovky?Já jsem totiž udělal úspěšně komplet rozvody včetně gufera na vačkové hřídeli(a to hlavně díky vám zde na fóru) a mám na té straně pěkně všechno suchý.Jak jsem utřel - a poctivě - celý motor,tak se mi objevila právě kapka oleje mezi motorem a převodovkou.Není to moc,ale radši bych to pro jistotu vyměnil,aby se to nedostalo třeba do spojky a pod a pak nebyly větší problémy.
Chtěl jsem se zeptat,jak je to moc složité vyměnit a jestli by jsi byl ochotný alespoň velmi zhruba,zde pospat tu výměnu.A taky jsetli nejsou na to potřeba nějaké speciální přípravky a jestli nevíš číslo toho gufera.
Pro pořádek mám:Fiat Punto Cult 1.2,44kW,r.v.1999,benzín,Mk1
Předem ti moc děkuju a věřím,že budeš mít trochu času mi s tím poradit - nebo i někdo jiný,kdo s tím má zkušenost.
Fiat Punto (176) 1.2 8V,44kW,benzín,Mk1,r.v.1997
Re: Netěsnost oleje u rozvodového řemene
Gufero by mělo být 74x88x8 v odkazu první a druhé od shora http://87.204.96.12/partscatalogue/part ... 23,0100789" onclick="window.open(this.href);return false;
pokud se ti chce oddělovat převodovku od motoru tak se do toho pusť,budeš muset sundat setrvák. Pokud tam vidíš jen kapku tak to neřeš a nech to až budeš někdy měnit spojku tak při jednom vyměníš i gufero,ale je to na tobě
pokud se ti chce oddělovat převodovku od motoru tak se do toho pusť,budeš muset sundat setrvák. Pokud tam vidíš jen kapku tak to neřeš a nech to až budeš někdy měnit spojku tak při jednom vyměníš i gufero,ale je to na tobě
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87